Pin en Puk |
26 januari 2013 23:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
(Bericht 6512351)
Tegenwoordig is quasi alles prefab. Elke staaf wordt tegenwoordig trouwens tot op de gram berekend en machinaal geplooid, geknipt en gelast.
Overigens ken ik geen enkele architect die wapeningsplannen tekent. Vroeger had die daar maanden tijd voor. Vandaag een paar uren. De werf wacht ....
|
Het is dat wat ik juist wil zeggen.
Ook de grote basiskennis bij architecten/bouwkundigen en ingenieurs gaan achteruit.
Progs als autocad doen op 5 minuten waarover men vroeger 2 weken deed en met dit verschil dat het autocad prog puntueel juist is en er vroeger al eens fouten inzaten.
Ik woon nu in een blok van 5 hoog en welke volledig prefab is gebouwd ( muren in gladde beton kwamen op maat aangevoerd en met de kraan tegen mekaar ingeklikt ( en het is nog topkwaliteit ook)
Daarom die vraag over ijzervlechters - men heeft ze nietmeer nodig en binnen korte tijd is een metser eveneens een ambachtenberoep.
Onze wereld gaat zo in mekaar zitten dat personen met een basisopleiding en een beetje normaal kunnen redeneren alles tot stand kunnen brengen door dat kleine pc'k met een uitmuntend programma.
Onlangs een film bekeken op Prime ( alles was met computer gemaakt - zelfs de acteurs) Men moest héél goed kijken of het werkelijk gefilmd was of niet.
|