![]() |
Citaat:
Doremi, zet je alvast schrap. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zalig zij die in de microwezentjes geloven....:-):-):-)
|
Citaat:
Heb jij dat zelf ontworpen? |
Citaat:
:rofl: |
Citaat:
Bovendien, uw steeds weer terugkerend gezanik en geleuter over uw 'microwezentjes', kennen we nu ondertussen. Hou daar eens mee op. Het werkt de mensen op de zenuwen. Ga op een ander forum uw prietpraat verkondigen aub. |
Citaat:
|
Bodhidharma ligt aan de oorsprong van Zen. En die had de essentie van Boeddha.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar in werkelijkheid waren de eerste zen invloeden al vroeger aanwezig in China, meer nog zoals D. T. Suzuki schreef: Zen could not rise and flourih in any other land or among any other people (dan de Chinese). Zen is de ontmoeting en wederzijdse bevruchting van het puur immanente (Chinese) tao en het puur transcendente (Indische) boeddhisme. |
Boeddha en Xus zijn ook verhaaltjes, zo goed als niks is historisch gedocumenteerd. Over een eerder Zen dan Bodhidarma bestaat helemaal niks, ook geen verhaaltjes. Ik heb wel een recentelijk uit het Sanskriet vertaald aan Bodhidarma toegeschreven werk in mijn bezit. Suzuki heb ik een jaar of vijf lang van voor naar achter en terug gelezen, Nu lees ik al lange tijd niks meer over spiritualiteit. Ik tracht het te doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met uitzondering van Superstaaf natuurlijk, die grote zelfuitgeroepen onzinbestrijder |
Citaat:
A.U.B. Historische feiten, meer dan (geen) verhaaltjes. |
Citaat:
Zelfs de data van Bodhidharma staan allerminst vast.. Kijk eens naar de Engelse wiki. Die van de door jou geciteerde namen evenmin, vrees ik. En in hoeverre was dat Zen te noemen? Ik heb me vooral laten leiden door de zesde patriarch, Huineng/Eno (soutra de l’estrade) Maar in feite is Zen een overdracht buiten de geschreven bronnen. Wat is dan de waarde van die bronnen? |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be