Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Belgische loonkosten zijn gigantisch! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=193251)

Garry 27 oktober 2013 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6857584)
Toen de Ford Transit in Genk verdween dachten ze in Genk ook dat het niet voor lang zou zijn, die lage loonkost zou hen in Turkije wel zuur opbreken wegens gebrek aan kwaliteit. en hogere transportkosten.
Ondertussen heeft de Ford Transit ene na de andere prijs weggekaapt bij bedrijfsvoertuigen sinds 2003 en is de samenwerking alleen maar toegenomen.

Blijf maar rustig verder dromen, over uw superieure kwaliteiten en positieve dynamiek.

Er is niks maar dan ook niks dat verantwoorden kan waarom een gemiddeld uurloon in Genk 45 euro brutto is om daar ongeveer 10 euro netto van over te houden.

NIETS !!

Sorry maar ik denk dat ge eens een cursus bedrijfsbeheer moet gaan volgen. Daarin krijg je ook een brok boekhouding te zien en wat basis wiskunde.

dpg 27 oktober 2013 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857588)
Sorry maar ik denk dat ge eens een cursus bedrijfsbeheer moet gaan volgen. Daarin krijg je ook een brok boekhouding te zien en wat basis wiskunde.

Droom maar rustig verder dat uw superieure kwaliteiten en dynamiek een hoge loonkost verantwoorden..

reservespeler 27 oktober 2013 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6856843)
Tuurlijk, geef de Staat nog minder geld zodat ze NOG MINDER kunnen doen.

Onze loonkosten moeten niet naar beneden, het buitenland moet maar naar boven.

Simpele ziel.

reservespeler 27 oktober 2013 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6856851)
Eindelijk iemand die die een klare kijk geeft op de zaak. En niet alleen de loonkost maar ook alle andere reglementering en milieu voorschriften moeten gelijk getrokken worden. Zolang dat niet heeft plaatsgevonden leven we in een europa van kust mijn kloten.

Maar dat wil hij daarmee niet zeggen, zo slim is ie niet

reservespeler 27 oktober 2013 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6856899)
DAT heb ik niet gezegd. Natuurlijk moet er een beter beheer komen van centen bij de Staat.

Dat ze daar dan mee beginnen?
Het mooiste voorbeeld is de hervorming van de senaat.
Het uitgespaarde geld wordt voor het grootste deel verdeeld onder de partijen.

reservespeler 27 oktober 2013 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD (Bericht 6856901)
Ik ben blij dat we eens dezelfde mening delen.

Ik begrijp gewoon niet dat de economen in Europa en de dik betaalde politici in Geneve
dat nog altijd niet onder ogen durven te zien.

Hij heeft u woorden in de mond gelegd die u zelf niet begrijpt. U wilde iets heel anders stellen, maar omdat u denkt dat u zo intelligent overkomt, beaamt u zijn woorden alsof ze van u zijn.

Klein, zeer klein.

reservespeler 27 oktober 2013 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857061)
Dat is het zelfde verhaal als dat de Groen de aarde gaan redden van de opwarming van de aarde. Zolang er maar genoeg zielen zijn die er in trappen levert dat postjes op en die postjes leveren een riant inkomen op. Dat is alles.

En kost de staat zeer veel geld aan emissierechten.

reservespeler 27 oktober 2013 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6857084)
Overal in de OESO landen daalt de loonkost, alleen in Belgie niet.
Volgens de OESO is de Belgische belastingwig op arbeid het verschil tussen de loonkost voor de werkgever en het nettoloon van de werknemer de hoogste in Europa.
Ons land staat helemaal bovenaan de OESO-rangschikking van hoge fiscale druk op arbeidsinkomen.

Maar Belgie is niet verkeerd bezig hoor, het zijn die andere landen die het belgisch voorbeeld moeten volgen.

Inderdaad, dat is wat hij wilde zeggen, niet meer en niet minder.

De ons omringende landen moeten hun belastingen gewoon verhogen zodat ook bij hen de loonkost omhoog gaat, zodat de loonhandicap wegvalt.

reservespeler 27 oktober 2013 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857160)
Topeconomen Paul De Grauwe en Koen Schoors wisselen elkaar af en schrijven over mens, wereld en economie.

We moeten afstappen van het negatief denken over hoge loonkosten dat in België zo wijdverspreid is. We zouden ons moeten verheugen over die hoge loonkosten. De hoge lonen in België en in de ons omringende landen maken deel uit van een positieve dynamiek. Een hoge productiviteit maakt het mogelijk om hoge lonen uit te betalen. Dit creëert op zijn beurt veel koopkracht, zodat werknemers de goederen en diensten die door Belgische bedrijven worden geproduceerd kunnen kopen

http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/Op...loonkost.dhtml

En zijn dat economen?

reservespeler 27 oktober 2013 08:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6857584)
Toen de Ford Transit in Genk verdween dachten ze in Genk ook dat het niet voor lang zou zijn, die lage loonkost zou hen in Turkije wel zuur opbreken wegens gebrek aan kwaliteit. en hogere transportkosten.
Ondertussen heeft de Ford Transit ene na de andere prijs weggekaapt bij bedrijfsvoertuigen sinds 2003 en is de samenwerking alleen maar toegenomen.

Blijf maar rustig verder dromen, over uw superieure kwaliteiten en positieve dynamiek.

Er is niks maar dan ook niks dat verantwoorden kan waarom een gemiddeld uurloon in Genk 45 euro brutto is om daar ongeveer 10 euro netto van over te houden.

NIETS !!

Klopt helemaal. De Transit heeft opstartpijnen gekend, veel Transits zijn naar Genk gekomen om aangepast te worden aan de vraag van de koper. Maar zelfs in Turkije hebben ze de mensen kunnen scholen tot vakbekwame mensen. Neem daarbij installaties die idioten sicher gemaakt worden, installaties die door dezelfde mensen ontworpen worden als de installaties voor Genk, Valencia, Keulen, Saarlouis, ....

reservespeler 27 oktober 2013 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857588)

En wat gaat deze cursus ons leren?

reservespeler 27 oktober 2013 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 6857608)
Droom maar rustig verder dat uw superieure kwaliteiten en dynamiek een hoge loonkost verantwoorden..

Inderdaad, onze economie kan dit niet overleven.

Hypochonder 27 oktober 2013 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6857766)
De ons omringende landen moeten hun belastingen gewoon verhogen zodat ook bij hen de loonkost omhoog gaat, zodat de loonhandicap wegvalt.

Dan zal Europa nog veel sneller een museum worden dan nu al het geval is. Alle grote bedrijven zullen hun productie naar andere werelddelen verhuizen.

Garry 27 oktober 2013 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6857771)
En wat gaat deze cursus ons leren?

Leren tellen misschien.

Garry 27 oktober 2013 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6857772)
Inderdaad, onze economie kan dit niet overleven.

Europa kan zo niet overleven.

Luxemburg - 122,272
Noorwegen - 96, 591
Zwitzerland - 84,983
Denemarken - 63,003
Zweden - 61,003
Nederland - 51,410

Daar zijn de loonkosten allemaal veel lager dan bij ons zeker?

Zoals ik al zo dikwijls heb aangevoerd, europa is een orkest waar de instrumenten niet van op elkaar zijn afgestemd en waar iedere muzikant zijn eigen dirigent volgt. Dat is dus geen orkest maar een cacafonie. En door uw instrument te gaan afstemmen op het slechtst afgestemde instrument aldaar aanwezig, gaat ge het orkest niet beter doen spelen.

reservespeler 27 oktober 2013 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 6857798)
Dan zal Europa nog veel sneller een museum worden dan nu al het geval is. Alle grote bedrijven zullen hun productie naar andere werelddelen verhuizen.

Is ook mijn punt hoor. Ik reageerde enkel op de vorige post.

reservespeler 27 oktober 2013 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857885)
Leren tellen misschien.

Ik begrijp uw stelling niet.

reservespeler 27 oktober 2013 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857886)

Luxemburg - 122,272
Noorwegen - 96, 591
Zwitzerland - 84,983
Denemarken - 63,003
Zweden - 61,003
Nederland - 51,410

Zoals ik al zo dikwijls heb aangevoerd, europa is een orkest waar de instrumenten niet van op elkaar zijn afgestemd en waar iedere muzikant zijn eigen dirigent volgt. Dat is dus geen orkest maar een cacafonie. En door uw instrument te gaan afstemmen op het slechtst afgestemde instrument aldaar aanwezig, gaat ge het orkest niet beter doen spelen.

Dat is toch net mijn punt.

dpg 27 oktober 2013 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 6857886)

Luxemburg - 122,272
Noorwegen - 96, 591
Zwitzerland - 84,983
Denemarken - 63,003
Zweden - 61,003
Nederland - 51,410

Wat hebben die cijfers met de loonkost te maken ?

http://financieel.infonu.nl/geld/869...-20112012.html

Je hebt totaal geen benul van wat je post of zegt.

Straks ga je de weerkaarten er nog bij halen om je "gelijk" te staven met de gemiddelde temperaturen. :lol: :lol:

Zoals ik al eerder schreef, droom rustig verder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be