Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De Croo : De schaamte VER voorbij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=194009)

ViveLaBelgique 11 november 2013 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6881295)
Niet mekkeren aub,
de grondslag voor beiden is Camu,
en de nva bestond nog niet toen de 'Vlaamse ambtenaar' geboren werd.

N-VA wil het statuut van Vlaamse ambtenaren niet willen verlagen tot het niveau van federale ambtenaren.

reservespeler 11 november 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 6881074)
natuurlijk is dat geen fraude... tenzij je de brandstofkosten van je bedrijfswagens na je pensioen nog steeds op de firma afwentelt.

Natuurlijk is dat wel fraude.
Je stookolietank volgooien op kosten van de zaak.

ViveLaBelgique 11 november 2013 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 6881297)
Dat iemand die reeds 750.000€ per jaar netto ontvangt van de staat, nog durft te vragen om meer, want mijnheer vindt dat hij nog meer moeten krijgen, want hij kan moeilijk rond komen om zijn reisjes nog te betalen.
Dit terwijl vele van zijn onderdanen van hun 25.000€ bruto per jaar de helgt moeten afgeven om hun en zijn kinderen te onderhouden.

2 eeuwen geleden zou een dergelijke koning snel een opstand krijgen en aan de galg eindigen.

Nogmaals. Het feit is dat er geen enkel bewijs is van die vermeende vraag. Wie verschiet er nog van dat er crisis is in de media en de politiek met dergelijke zou-journalistiek en zou-politiek.

reservespeler 11 november 2013 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6881083)
Ten eerste vind ik je maar een laag bij de grondse forummer, omdat je mij onvolledig quoot.
Je 'vergeet' namelijk de zin dat ik inderdaad alleen maar "sommigen wou jennen".

Verder heb ik één zin uit de zeverende dag als belangrijkste onthouden, en dat is een uitspraak van Bourgois, uitmuntend nva-er, die zegt:
"Wie een schuld aangaat, moet die delgen".

Elke gemeente, van De Panne tot in Opgrimbie, wist, weet en zal weten, dat als ze een vacature openstellen voor een statutaire ambtenaar, dat ze later zijn pensioen zullen moeten betalen.
Eigen schuld, dikke bult.

Verder herhaal ik op dit forum voor de 100.000 ste keer dat ikzelf, èn de nva in haar geheel, vind dat het ambtenarenstatuut gemoderniseerd moet worden.
Eigenlijk zit het grondig mis op dit vlak: men gaat nu vandaag een contract aan (de aanwerving en benoeming), maar men betaalt daarvoor pas over 30 �* 40 jaar.
Zoiets moet misgaan.
De oplossing is: vandaag benoemen, is vandaag maandelijks geld storten op een 'spaarrekening' (fonds ....) om op die wijze vandaag te betalen wat je vandaag consumeert.

Maar wie, en op welk niveau, is elke poging om het ambtenarenstatuut te moderniseren, mislukt ?
Op het federale niveau !!
En wie? Voornamelijk de sossen, maar in wezen alle oude machtspartijen !!

Nu, ik wil hierover wel verder redetwisten en brainstormen, maar niet in deze draad die over Decroo en zijn gatlikkerij gaat.

.

Schoof,
Sorry dat ik leef.
Mij een laag bij de grondse forummer noemen vind ik er echt over.
Sorry, maar op die manier is de liefde over!

reservespeler 11 november 2013 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6881086)
Dat zijn gangbare praktijken voor gepensioneerden die nog diensten voor het bedrijf waarnemen.

Toch is dat fraude.

BBB 11 november 2013 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6881711)
Nogmaals. Het feit is dat er geen enkel bewijs is van die vermeende vraag. Wie verschiet er nog van dat er crisis is in de media en de politiek met dergelijke zou-journalistiek en zou-politiek.

Het gaat hier niet om de eventuele vraag van Albert, maar om die pipo die daar geen probleem mee heeft. Probeer bij het thema te blijven.

Anselmo 11 november 2013 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet (Bericht 6881045)
Papa De Croo blijft hopen op die adelijke titel :evil:

Dit is schandalig !
Dit staat marteling gelijk !
Wat de van Saksen-Coburgs en Gotha hier met deze arme man uithalen staat gelijk met het water-boarding van de Amerikanen in Guantánamo.
Jarenlang, wat decennialang, kijkt deze man reikhalzend uit naar de erkenning voor zijn lakeienwerk.
Resultaat nada.
Terwijl er al zovele minkukels er wel in slaagden zij met adellijke kenmerken te tooien.
Weten die lui in Laken niet dat zijn gezondheid ook niet alles is.

Gaat men hem eerst postuum eren. Gunt men hem echt niets tijdens zijn leven.

Haja, ik was het even vergeten.
Decroo gaat niet elke zondag naar de H.Mis.

E. Gidius 11 november 2013 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6881666)
Het feit dat er geen enkele formele vraag gesteld is

Zal mij worst wezen. Heel België gelooft van wel, en de broodnodige schade is aangericht.

Another Jack 11 november 2013 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6881938)
Zal mij worst wezen. Heel België gelooft van wel, en de broodnodige schade is aangericht.

Ha, daar hebben we Egidius weer met zijn zwaar belegen pathos...
Toch goed dat er nog zekerheden zijn op dit forum.

Svennies 12 november 2013 00:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 6881974)
Ha, daar hebben we Egidius weer met zijn zwaar belegen pathos...
Toch goed dat er nog zekerheden zijn op dit forum.

Tja, jacquille,u bevestigd dit bij deze.....

daiwa 12 november 2013 00:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880954)
Die "kul" is gebaseerd op zou-journalistiek die onze parlementsleden en federale regering met "ernst" behandelen in de kamer. Nergens is er een bevestiging gekomen van Koning Albert of zijn entourage.

Dat Di Rupo in het federaal parlement reageerde is al een bevestiging op zich.

daiwa 12 november 2013 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6880958)
Collectief eerlijkheidsgevoel lijdt tot lynchpartijen en de uitsluiting van recht op eigendom.

Zélf te betalen natuurlijk!

ouwe knar 12 november 2013 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6881711)

volgens jou moeten we ze aan de galg hangen ,niks ZOU, gewoon doen

De schoofzak 12 november 2013 06:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 6881718)
Schoof,
Sorry dat ik leef.
Mij een laag bij de grondse forummer noemen vind ik er echt over.
Sorry, maar op die manier is de liefde over!

Ik noem jou geen laag bij de grondse forummer, maar wel de andere vernoemde die mij bewust verkeerd onvolledig quootte.

Mocht ik onduidelijk geweest zijn en daardoor verwarring gesticht hebben, dan bied ik mijn verontschuldiging hiervoor aan.

.

De schoofzak 12 november 2013 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6882239)

2

De manier waarop hij reageerde, sprak boekdelen.

Interessant toch dat we de donderdagnamiddag (en woensdag voor het Vlaams parlement) zo'n rechtstreekse uitzendingen hebben.

.

k9 12 november 2013 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6881667)
Datzelfde internet kan jou ook informatie verschaffen van de kostprijs om zo'n US ex-president te meet-&-greeten.

Dan wil ik onze koning gelijkstelling aan de kost om Lodewijk XIV te onderhouden . Als we dan toch bezig zijn met onnozele vergelijkingen.

ViveLaBelgique 12 november 2013 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 6882239)

Elio Di Rupo heeft niets bevestigd tegen het federaal parlement. Het was ook geen reactie. Het was een toelichting op de hervorming van de dotaties.

BBB 12 november 2013 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6882349)
Elio Di Rupo heeft niets bevestigd tegen het federaal parlement. Het was ook geen reactie. Het was een toelichting op de hervorming van de dotaties.

Je hebt gelijk: Di Rupo geeft nooit antwoorden op vragen in het parlement. Ik begrijp niet hoe parlementairen die zichzelf respecteren in hun functie dat allemaal over zich heen laten gaan.

Another Jack 12 november 2013 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 6882224)
Tja, jacquille,u bevestigd dit bij deze.....

Jacquille?
bevestigd?

Distel 12 november 2013 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama (Bericht 6880078)
Dus iemand die je elk jaar opnieuw 923 000 euro in de schoot werpt zonder tegenprestatie, d�*t is "iemand als een vuilniszak op de stoep zetten" ?

Dan vraag ik me af hoe hij de situatie van al die mensen noemt die heel hun leven wél hebben gewerkt en betaald om die Lakense bende te onderhouden, om dan op het einde van hun loopbaan in �*l hun pensioenjaren tesamen nog niet eens het bedrag te krijgen dat Albert in één jaartje vangt omdat hij in een ver verleden uit de "juiste" foef is gekropen.

Zum kotzen. Wat een degoutante gatlikker van het koningshuis is die vent toch... :Angry5:

:thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be