Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2014 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=222)
-   -   peiling standaard/VRT: "N-VA gebetonneerd boven 30%" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201324)

Henri1 27 april 2014 08:27

25% van de kiezers is nog onbeslist.

Knuppel 27 april 2014 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 7115265)
Voor mij is het overduidelijk dat het enerzijds een enorme vergissing zou zijn voor de regimepartijen om de N-VA na de verkiezingen andermaal buiten spel te zetten en zichzelf aldus nogmaals in een uiterst nefaste coalitie der verliezers cq. der kleine partijtjes te dwingen, maar dat het anderzijds voor de N-VA een even grote vergissing zou zijn om zich al te makkelijk in het bad ener bestuursmeerderheid te laten trekken zonder essentiële delen van haar programma te kunnen verwezenlijken en aldus te verdrinken.

Juist.
Wetend echter dat voor de Vlamingen in België de enige voorwaarde tot regeringsdeelname erin bestaat dat ze hun verkiezingsbeloften verloochenen.....

Doge 27 april 2014 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7115399)

Niet gezeverd maar die 25% zullen voornamelijk NVA stemmers zijn of thuisblijvers, het worden uiterst interessante verkiezingen. :-)

Henri1 27 april 2014 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7115446)
Niet gezeverd maar die 25% zullen voornamelijk NVA stemmers zijn of thuisblijvers, het worden uiterst interessante verkiezingen. :-)

Bron ?

Echte Waal 27 april 2014 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 7115228)
Hahahahhahahahahahahahahahha!

De schreeuw van de vlaamse meeuw is niet fraai. :brr:

Boduo 27 april 2014 10:43

Citaat:

Als dat écht zo is, dan is dat heel belangrijk
Belangrijker dan alle partijprogramma's samen.

Boduo 27 april 2014 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7115446)

+ het is nu voor 5 jaar...??? Zegt men.
Is het federaal parlement niet meer verkozen voor 4 jaar ?

De gemuilkorfde 27 april 2014 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan (Bericht 7115220)
Om het in de koetertaal van System/Het Oosten te stellen : het is een veeg teken aan de wand : holder de bolder de berg af en hoogmoed komt ten val. Punt uit, en wees daar maar zeker van.

Merk ook op dat zelfs in zijn manipulaties hij achteruit krabbelt.
Waar het vroeger altijd "holder de bolder de berg af" was is het verworden tot "ter plaatse trappelen".
Na de uitlag gaat hij dan zeggen dat ze "lichtjes vooruitgaan", en zo krabbelt hij iedere keer een klein beetje achteruit, terwijl hij altijd maar blijft herhalen dat hij dat steeds zo gezegd heeft.

De gemuilkorfde 27 april 2014 11:15

Citaat:

En die gaan allemaal BUB stemmen :lol!:

De gemuilkorfde 27 april 2014 11:21

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 7115289)
Mag discriminatie tussen Belgische burgers qua steminvloed blijven bestaan? Een Vlaamse stem = 80% van een 'Waalse' stem, waarom? Dit is discriminatie en dient z.s.m. gecorrigeerd, zo niet gelieve men enkele internationale rechtsinstanties in te schakelen, enz...

Als de peilingen bewaarheid worden zal ook deze discriminatie geen indruk meer maken.
Zie onderstaande grafiek, ik veronderstel dat Het Oosten met zijn bijzonder moderne wiskunde zal beweren dat de PS niet ter plaatse trappelt, maar stand houdt, en de MR een spectaculaire vooruitgang, natuurlijk.

Het Oosten 27 april 2014 11:26

Off topic.

Ik keek naar enkele debatten in de 7de dag. Daar zaten ook enkele NVA-ers bij. Wat mij opviel, is dat ze allemaal een soort ezelachtige gele badge met lange oren op hun jas gespeld hadden. Precies alsof ze wilden zeggen: "stem op ezels!"

Het is me allemaal wat.

De gemuilkorfde 27 april 2014 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7115639)
Off topic.

Ik keek naar enkele debatten in de 7de dag. Daar zaten ook enkele NVA-ers bij. Wat mij opviel, is dat ze allemaal een soort ezelachtige gele badge met lange oren op hun jas gespeld hadden. Precies alsof ze wilden zeggen: "stem op ezels!"

Het is me allemaal wat.

Typisch voor system/het oosten.
De bovenstaande grafiek bevalt hem niet, dus begint hij maar weer over iets anders, liefst iets waarbij hij op de man kan spelen.
De fles azijn is duidelijk nog niet tot op de bodem leeggedronken...

Het Oosten 27 april 2014 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7115655)
Typisch voor system/het oosten.
De bovenstaande grafiek bevalt hem niet, dus begint hij maar weer over iets anders, liefst iets waarbij hij op de man kan spelen.
De fles azijn is duidelijk nog niet tot op de bodem leeggedronken...

Het Oosten heeft duidelijk zijn mening gezegd over de grafieken. En uit de grafieken blijkt dat de NVA ter plaatse blijft trappelen. Dat u dat niet aanstaat, is weer een ander paar mouwen.

De gemuilkorfde 27 april 2014 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7115687)
Het Oosten heeft duidelijk zijn mening gezegd over de grafieken. En uit de grafieken blijkt dat de NVA ter plaatse blijft trappelen. Dat u dat niet aanstaat, is weer een ander paar mouwen.

Vreemd, over de hier bovenstaande grafiek met Franstalige partijen bent u blijkbaar bijzonder stil, die wilt u liefst zo snel mogelijk vergeten.
Over de Vlaamse kon u niet genoeg nonsens spuien.
Beetje schrik dat u dan vastzit met uw verdraaiing van de feiten ?
Dat iedereen zou zien dat u bij de Franstalige partijen plots geen animo meer heeft om over ter plaatse te trappelen ?
Of zit uw favoriete Franstalige partijtje - in tegenstelling tot N-VA - in zak en as ?

Het Oosten 27 april 2014 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7115691)
Vreemd, over de hier bovenstaande grafiek met Franstalige partijen bent u blijkbaar bijzonder stil, die wilt u liefst zo snel mogelijk vergeten.
Over de Vlaamse kon u niet genoeg nonsens spuien.
Beetje schrik dat u dan vastzit met uw verdraaiing van de feiten ?
Dat iedereen zou zien dat u bij de Franstalige partijen plots geen animo meer heeft om over ter plaatse te trappelen ?
Of zit uw favoriete Franstalige partijtje - in tegenstelling tot N-VA - in zak en as ?

Ik zie echt niet in wat het probleem is met de grafiek in het Franstalig landsgedeelte. U ziet er in probleem in blijkbaar. Ik niet.

De gemuilkorfde 27 april 2014 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7115695)
Ik zie echt niet in wat het probleem is met de grafiek in het Franstalig landsgedeelte. U ziet er in probleem in blijkbaar. Ik niet.

Uw stilte over die grafiek staat in schril contrast met uw eindeloze prietpraat over de grafiek van de Vlaamse partijen.
Maar ik zie dat u dus liever met geen woord rept over het verpletterende verlies van de PS, of het ter plaatse trappelen van de MR.
U was nochtans er als de kippen bij om de laagste score voor CD&V ooit als 'stand houden' voor te stellen.
Vreemd dat u dan uitblinkt in stilzwijgen als de grootste regeringspartij er zomaar eventjes 9% op achteruit gaat.
Nog vreemder wordt het als je dan weet dat u die 33% van N-VA als niet veel soeps voorstelt u over die beschamende 28% van de PS niets te zeggen heeft.
En dan toch nog proberen de indruk wekken dat u over een 'neutrale' blik beschikt.

U valt grandioos door de mand...
Weeral.

Eduard Khil 27 april 2014 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7115725)
Uw stilte over die grafiek staat in schril contrast met uw eindeloze prietpraat over de grafiek van de Vlaamse partijen.
Maar ik zie dat u dus liever met geen woord rept over het verpletterende verlies van de PS, of het ter plaatse trappelen van de MR.
U was nochtans er als de kippen bij om de laagste score voor CD&V ooit als 'stand houden' voor te stellen.
Vreemd dat u dan uitblinkt in stilzwijgen als de grootste regeringspartij er zomaar eventjes 9% op achteruit gaat.
Nog vreemder wordt het als je dan weet dat u die 33% van N-VA als niet veel soeps voorstelt u over die beschamende 28% van de PS niets te zeggen heeft.
En dan toch nog proberen de indruk wekken dat u over een 'neutrale' blik beschikt.

Weeral.

:lol:

Het Oosten 27 april 2014 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 7115725)

Weeral.

Ik heb die grafieken niet opgediept. Ik opperde alleen dat de NVA ter plaatse trappelt. En dat werd op hoongelach ontvangen door uw partijgenoot en/of geestesgenoten. En nu blijkt dat deze grafieken mij inderdaad gelijk geven. Daar ging het over. Het ging niet over de PS. U sleurt er altijd van alles bij dat er niets mee te maken heeft. Waarschijnlijk bij gebrek aan degelijke argumenten.

Vigilant 27 april 2014 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7115743)
Ik heb die grafieken niet opgediept. Ik opperde alleen dat de NVA ter plaatse trappelt. En dat werd op hoongelach ontvangen door uw partijgenoot en/of geestesgenoten. En nu blijkt dat deze grafieken mij inderdaad gelijk geven. Daar ging het over. Het ging niet over de PS. U sleurt er altijd van alles bij dat er niets mee te maken heeft. Waarschijnlijk bij gebrek aan degelijke argumenten.

De N-VA trappelt niet ter plaatse. Er hapert wat met uw interpretatie van cijfers en grafieken. Van 28.2% naar 32.8% is een mooie stijging. Je bent dik gebuisd.

De gemuilkorfde 27 april 2014 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 7115743)
Ik heb die grafieken niet opgediept.

U heeft ze inderdaad niet opgediept.
U had ze echter wel gezien, want ze zaten in de 7e Dag, waar u dan wel een ander nietszeggend commentaar over klaarhad.
Maar ik geef toe, die grafiek past inderdaad helemaal niet in uw kraam.
Om meer te zeggen, u verliest er alle geloofwaardigheid bij.
In uw plaats zou ik ook snel van onderwerp veranderen.
Het goede nieuws is dat u daar heel goed in bent.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be