![]() |
Citaat:
Een ongelijke verdeling van welvaart wreekt zich altijd. Wie niets heeft, heeft niets te verliezen en grijpt wat hij/zij kan. Plutokratische samenlevingen met grote ongelijkheid kennen veel geweld, zoals in de Verenigde Staten. Ongelijkheid kan alleen met een repressief apparaat worden gehandhaafd. Het is geen toeval dat 1% van de Amerikaanse bevolking in de bak zit. |
Het stoot me tegen de borst dat de gezagsdepartementen zomaar repressieve departementen genoemd worden.
Op zoveel kleinere schaal de volgende illustratie: je moet de eenvoudige parkeerwachter niet verwijten dat hij boekje en pen bij heeft. Het is jouw gemeenteraad die betalend parkeren ingevoerd heeft, en het is jouw beslissing geweest om geen ticketje te betalen. . |
Citaat:
|
Citaat:
Door wie? |
Citaat:
We hebben zowat de zwaarste belastingen op deze planeet en NOG krijgen we ons staatsbudget niet rond. Hoe kunt u in godsnaam volhouden dat dit een normale stand van zaken is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus niet teveel liberalisme aub. |
Citaat:
Wat is er repressief aan het vervolgen van dieven, moordenaars en verkrachters? Natuurlijk wil ik alle herverdelende departementen afschaffen. Die herverdeling is namelijk een grove schending van het eigendomsrecht van individuen. Niemand heeft recht om claims te leggen op het bezit van een ander. Niemand. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien zijn de landen met de hoogste belastingen ook de landen met de laagste corruptie graad. Ook daar is uw opinie fout. En wat uw stelling over vrijheid betreft. Ik ben overal ter wereld geweest, en nergens is er zoveel vrijheid als in West Europa. Dat is mijn subjectieve opvatting, en u kan het ermee oneens zijn. Maar u mag mij wel eens vertellen waar er meer vrijheid is als hier. |
Citaat:
Daarom dat ik altijd heb gesteld dat justitie een van de kerntaken van de overheid is. |
Citaat:
|
Citaat:
Het 'initiëren van geweld'?? Wat is dat? Is dat uw argument om beide instituten gelijk te stellen. |
Citaat:
De Belgische Regering bedoelt u ? |
Citaat:
De maffia heeft dit kunnen installeren doordat de overheid niet georganiseerd was. U onderschat de aard van de mens, die ertoe leidt dat "vrije" samenlevingen telkens weer op geweld en onderdrukking leiden. U bent het soort libertair dat door het lint gaat bij iedere vorm van overheidsdwang, maar dat onderschat hoe onvrij een "vrije" samenleving kan zijn. Zie ook: kinderarbeid, afwezigheid van arbeidsveiligheid, ... Hetwas precies de afwezigheid van een staat die de maffia vrij spel gaf. Jij noemt dat een vergelijking. Wat een puberale misvatting is. |
Citaat:
Ik ben niet begonnen om de overheid met de maffia te vergelijken. |
Citaat:
En ik stel ook niet dat de overheid niet georganiseerd moet zijn. Ik stel dat ze beperkt moet zijn inzake bevoegdheden. Het is niet omdat ik het onderwijs wil privatiseren, dat ik de maffia vrij spel wil geven. Wat een absurde logica is dat? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be