ViveLaBelgique |
11 oktober 2020 10:37 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
(Bericht 9476441)
Hoogstwaarschijnlijk is dat omdat de vrouwen in kwestie niet betrokken wilden raken in een langdurige rechtszaak die dan nog eens geld en energie kost. Zij wilden in de eerste plaats dat Bart De Pauw stopte met zijn stalkersgedrag. Ik begrijp dat.
Bart De Pauw heeft de zaak evenwel naar the next level gekatapulteerd. Hij heeft het trouwens handig aangepakt door zich in de slachtofferrol te wentelen.
Bart De Pauw weet perfect welke vrouwen geklaagd hebben over hem, maar het maakt hem veel sympathieker als hij de indruk geeft dat hij het slachtoffer is van een anonieme lastercampagne.
Veel mensen, inclusief behoorlijk wat forumleden, hebben zich al laten vangen door zijn mediastunt en zijn verklaringen.
|
Toen ik Bart De Pauw in 2017 zijn videoboodschap zag brengen en hij op VTM zich liet interviewen had hij duidelijk niet door welk probleem hij vormde.
Ik kan me inbeelden dat hij niet aanspreekbaar was over wat hij zelf nooit als een probleem zag. Ook zijn entourage kon hem daar waarschijnlijk niet of moeilijk over aanspreken. Om deze reden voorziet de wetgeving een preventiedienst. Hier is een vertrouwenspersoon voorzien door de werkgever die zich naar eigen oordeel kan indekken met beroepsgeheim. De VRT trok hun preventiedienst open niet enkel voor rechtstreekse werknemers maar ook voor externe producties ( Koeken Troef, ...).
De preventiedienst heeft rijkelijk gefaald. Degene die er munt uit slaan zijn de advocaten de vrouwen na jaren heeft kunnen overhalen uit de anonimiteit te treden, hun klacht uit het beroepsgeheim van de VRT vertrouwenspersoon te laten trekken door het gerecht en zich partij te stellen in de correctionele rechtszaak die het parket uit eigen initiatief heeft opgestart.
Bart De Pauw heeft de laatste jaren wijselijk gezwegen, zich uit de media teruggetrokken en miniem gecommuniceerd over de hangende procedure. Iets wat hij beter van in het begin had gedaan. Het lijkt me ook positief voor zijn persoon dat hij zijn echtgenote en familie bereid vindt om voor hem te spreken in de hangende procedures. Dat was blijkbaar in 2017 geen evidentie wat turbulentie in zijn familiaal leven dat verstrengeld is in zijn professioneel leven ( zijn vrouw werd CEO van zijn productiehuis) doet vermoeden.
|