Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   De duivel, hij bestaat. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=256490)

CUFI 10 januari 2021 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9570787)
Dat je daar zelfs maar mee in discussie wil gaan ...

Correctie. Ik ga met zulke theologische ongeletterde betweters niet meer in discussie. Als men dogma al afdoet als onwaar, heeft discussie geen zin.
Het is niet omdat je iets weigert te geloven dat de doctrine daarop zou veranderen he.
Het oneens zijn verandert de tekst, geschiedenis en archeologische expedities niet.

Travis Bickle 10 januari 2021 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9570991)
Correctie. Ik ga met zulke theologische ongeletterde betweters niet meer in discussie. Als men dogma al afdoet als onwaar, heeft discussie geen zin.
Het is niet omdat je iets weigert te geloven dat de doctrine daarop zou veranderen he.
Het oneens zijn verandert de tekst, geschiedenis en archeologische expedities niet.

Aton zei "achterlijk", op basis van uw schrijven: "Dat homoseksualiteit en genderrelativisme een doodzonde is."

Daarop gaf ik antwoord.

Wat u vertelt is onzin. Wat u zegt is achterlijke praat en aldus de moeite niet om verder op te reageren.

CUFI 10 januari 2021 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle (Bericht 9570997)
Aton zei "achterlijk", op basis van uw schrijven: "Dat homoseksualiteit en genderrelativisme een doodzonde is."

Daarop gaf ik antwoord.

Wat u vertelt is onzin. Wat u zegt is achterlijke praat en aldus de moeite niet om verder op te reageren.

Maar ik had het ook over voorgaande discussies.
Jij mag dat onzin vinden, maar de Bijbel leert dat het een zonde is.
Wat die politici ons leren zijn gateways naar taferelen die ons evenbeeld in Hem verwoesten.

harriechristus 10 januari 2021 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9570499)
Het is iets apart en uniek ja. Maar het leert ons niets over onze zondige natuur en hoe we die kunnen omzeilen. Hoe we met elkaar moeten omgaan of hoe we tot Hem kunnen komen. Het is geen levensdoctrine om je leven weer op de rails te krijgen.

Ik leer ook de hogere universele ethiek over het onderscheid van goed en kwaad, en hoe beide ook relatief zijn en een eenheid vormen tot de heiligheid van het denken en begrijpen.

Het kwaad dient het goede, want het kwaad is het probleem dat opgelost moet worden.
Zonder problemen zijn er ook geen oplossingen mogelijk.
En de grootste zonde is die der onwetendheid, mijn nieuwe Bijbel niet te willen lezen.

harriechristus 10 januari 2021 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9568928)
Het komt erop neer dat wij christenen nooit zullen buigen voor een staat die voor de satan buigt. Dat homoseksualiteit en genderrelativisme een doodzonde is.

God zelf is een transgender, want hij schiep man en vrouw naar zijn evenbeeld, dat wil zeggen dat hij zelf een man was met vrouwelijke geslachtsdelen.

harriechristus 10 januari 2021 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9568928)
Het komt erop neer dat wij christenen nooit zullen buigen voor een staat die voor de satan buigt. Dat homoseksualiteit en genderrelativisme een doodzonde is.

Ook Jezus was een vrouwelijke man (een transgender dus), want hij had zichzelf gecastreerd (Mattheus 19:12) en zichzelf vrouwelijke geslachtsdelen gegeven om zoals zijn vader te zijn.

CUFI 10 januari 2021 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 9571024)
God zelf is een transgender, want hij schiep man en vrouw naar zijn evenbeeld, dat wil zeggen dat hij zelf een man was met vrouwelijke geslachtsdelen.

Het is de wet.

Deuteronomium 22:5 Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel.

Zipper 10 januari 2021 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9571002)
Wat die politici ons leren zijn gateways naar taferelen die ons evenbeeld in Hem verwoesten.

So ?? Aangezien de bijbel door mensen werd geschreven, is dit een mening als alle andere.

CUFI 10 januari 2021 19:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9571465)
So ?? Aangezien de bijbel door mensen werd geschreven, is dit een mening als alle andere.

Het is de wet.

Zipper 10 januari 2021 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9571479)
Het is de wet.

:lol:

CUFI 10 januari 2021 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9571480)
:lol:

Er zal een dag komen dat deze samenleving zal inzien dat er maar 1 weg terug is.
https://m.youtube.com/watch?v=uCdR5Lqfycg

Eduard Khil 10 januari 2021 20:14

Citaat:

Het is de wet.

de bijbel is een sprookjesboek

CUFI 10 januari 2021 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9571551)
de bijbel is een sprookjesboek

Het is een instructie.
De Bijbel overleefde deze seculiere samenleving. Weldra bent u geïslamiseerd en zal je heimwee hebben naar de normen en waarden van weleer. Ze kwamen uit de Bijbel. Gulden regel staat er ook in.

Deze transgenders en goddeloze vrouwen in de politiek konden enkel in macht komen door onze normen en waarden te veranderen.

Aton 11 januari 2021 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9571463)
Het is de wet.

Deuteronomium 22:5 Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den Heere, uw God, een gruwel.

Geschreven door Hizkia zowat 2600 jaar geleden. Man man, ik heb met jou te doen hoor.

Elio di Supo 11 januari 2021 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 9571002)

Homoseks vermindert het aantal zwangerschappen en dus abortussen. Dit valt enkel toe te juichen. De bijbel is aan een update toe. In het tijdperk waarin de bijbel zich situeert was er nog geen sprake van 8 miljard bewoners en kon men nog blijven kweken tegen de sterren op. Dat gaat nu niet meer.

Elio di Supo 11 januari 2021 09:54

Citaat:

Het is de wet.

Murphy's law is ook een wet.

Travis Bickle 11 januari 2021 09:59

Wie al te luidop zijn afschuw etaleert ten overstaan van homo(seksualiteit), is vooral in gevecht met zichzelf. Ook dat is een wet(matigheid) ...

harriechristus 11 januari 2021 10:02

Citaat:

Het is de wet.

God wist dus niet wat hij zei, want hij was zelf een transgender, want zoals ik al reeds zeide dat hij man en vrouw naar zijn evenbeeld schiep, dus zelf man en vrouw was in ene.

Maar later heeft hij zijn vrouwelijkheid neder geworpen:

Genesis 49:25
Van uws vaders God, Die u zal helpen, en van den Almachtige, Die u zal zegenen, met zegeningen des hemels van boven, met zegeningen des afgronds, die daaronder ligt, met zegeningen der borsten en der baarmoeder!

Nog later is er helemaal geen vrouw meer te vinden en heeft hij haar blijkbaar vermoord.
Maar wel zo goed om de vrouw van Jozef te neuken.

harriechristus 11 januari 2021 10:55

Citaat:

Het is de wet.

En hoe zit het met Jezus zijn lange haren?

CUFI 11 januari 2021 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9571949)
Homoseks vermindert het aantal zwangerschappen en dus abortussen. Dit valt enkel toe te juichen. De bijbel is aan een update toe. In het tijdperk waarin de bijbel zich situeert was er nog geen sprake van 8 miljard bewoners en kon men nog blijven kweken tegen de sterren op. Dat gaat nu niet meer.

Nog liever dat homoseksuelen adopteren dan hetero’s aborteren, laat het geweten zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be