Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welkom in uw land, majesteit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=52017)

AyneRand 21 juni 2006 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1769844)
[SIZE=6]4 decennia lang[/SIZE] werd Flupke een "eerlijke kans gegeven", om uiteindelijk het beschamende resultaat van "'tis een vrouwke" te produceren.

Heb je hem al face to face nederlands horen spreken?

Knorretje 21 juni 2006 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 1769853)

Ga je mij wijs maken dat hij voor de camera's bewust steeds een nummertje van spraakgehandicapte opvoert en in privé-sfeer niet?

Waarom? Uit dédain voor de Vlaamse belastingbetaler die zijn helicopterspeelgoed betaalt?

AyneRand 21 juni 2006 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje (Bericht 1769864)
Ga je mij wijs maken dat hij voor de camera's bewust steeds een nummertje van spraakgehandicapte opvoert en in privé-sfeer niet?

Waarom? Uit dédain voor de Vlaamse belastingbetaler die zijn helicopterspeelgoed betaalt?

Dus je hebt hem nog nooit face to face horen spreken? Ja of Nee, moeilijk hé om op deze vraag een antwoord te geven?

Breda 21 juni 2006 23:44

net in de herhaling van het late NOS Journaal : Nederland & België kunnen wat van Elkaar leren , nou wat moet Nederland nou leren van de Waalse Minderheid in België ??

Metternich 22 juni 2006 01:02

Citaat:

Ik heb het al gehoord, "oewij sein boelij te sein hierr-rre". En dat was nog één van zijn beste zinnen.

zorlac 22 juni 2006 01:25

Citaat:

Nee, maar dat hoeft ook niet.
Want naar't schijnt begint ie over...België en een of andere diamant...:lol:

ICE-MAN 22 juni 2006 02:23

sinds hij getrouwd is met een logopediste is zijn "vlaams" er al sterk op vooruitgegaan zo te horen...... als hij nu ook nog zonder volle pamper de baan op mag zal hij er binnenkort misschien wat minder houten-klaas uitzien.... Fluppe de Taaie

baarle 22 juni 2006 06:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 1769830)
een land waar de Belgen niet kunnen stemmen.

Tiens, ze kennen de "Belgen" daar dus ook al?

baarle 22 juni 2006 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gm10 (Bericht 1769833)
Je vraagt je bijna af waarom ze zo hard hun best doen in Laken.

:rofl: :rofl: :rofl:

Ja, ze kunnen maar beter gewoon doen en Frans spreken...

Supe®Staaf 22 juni 2006 08:08

Citaat:

Ja, en heel behoorlijk.

stab 22 juni 2006 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 1770102)
Ja, en heel behoorlijk.

Oh boy, oh boy.
Wat is jouw handje snel gevuld.:roll:

Kim 22 juni 2006 08:57

Citaat:

Ja, en zijn Nederlands gaat er elke keer op vooruit.

stab 22 juni 2006 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1770168)
[SIZE=3]Ja, en zijn Nederlands gaat er elke keer op vooruit[/SIZE].

Als ge voorbij de veertig zijt en dan uw NLs nog elk jaar moet verbeteren...:rofl:
Neen, 't zijn daar allemaal geen franskiljons bij de belgicisten.
Naast de lakeien heb je er ook de spreekwoordelijke nuttige idioten.

Kim 22 juni 2006 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 1770211)
Als ge voorbij de veertig zijt en dan uw NLs nog elk jaar moet verbeteren...:rofl:
Neen, 't zijn daar allemaal geen franskiljons bij de belgicisten.
Naast de lakeien heb je er ook de spreekwoordelijke nuttige idioten.

De keren dat ik Prins Filip gezien heb (en de laatste keer is nu toch ook alweer even geleden) sprak hij iedere keer zeer goed Nederlands tegen mij.

Wat moet men uiteindelijk nog meer doen om bij Vlaams-nationalisten in de gratie te vallen, plat Antwerps spreken?

U zoekt echt wel spijkers op laag water. Zeggen dat het Koningshuis geen Nederlands spreekt, gaat nu echt wel niet meer op... Dus dan bekritiseer je maar gauw hun uitspraak, om toch maar iets te vinden om kritiek op te uiten.

Jaani_Dushman 22 juni 2006 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1770232)
Wat moet men uiteindelijk nog meer doen om bij Vlaams-nationalisten in de gratie te vallen, plat Antwerps spreken?

Je hoort altijd vanuit belgiscistische kant (waaronder de media): "Kijk, eens hoe goed hij Nederlands praat".
Allemaal goed en wel, maar zou dit niet de evidentie zelve moeten zijn? In welk ander land moet het staatshoofd aan zijn volk gaan bewijzen dat hij de taal van 60% van zijn onderdanen spreekt?!

Horen we in Frankrijk dat Chirac z'n Frans er op vooruit gaat? Of dat Merkel al vrij goed Duits praat?

Kim 22 juni 2006 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1770427)
Je hoort altijd vanuit belgiscistische kant (waaronder de media): "Kijk, eens hoe goed hij Nederlands praat".
Allemaal goed en wel, maar zou dit niet de evidentie zelve moeten zijn? In welk ander land moet het staatshoofd aan zijn volk gaan bewijzen dat hij de taal van 60% van zijn onderdanen spreekt?!

Horen we in Frankrijk dat Chirac z'n Frans er op vooruit gaat? Of dat Merkel al vrij goed Duits praat?

Heb ik ergens gezegd dat het niet evident is dat hij geen Nederlands praat?

Je kan Frankrijk en Duitsland onmogelijk met België vergelijken. Beide landen zijn ééntalig terwijl België drietalig is.

vlijmscherp 22 juni 2006 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 1770427)

daar zit de kern van het probleem hé. Dat Filips Nederlands vooruit gaat, ga ik niet ontkennen. Maar het feit dat het moet vooruit gaan, dat is verontrustwekkend. hij is vanaf zijn geboorte voorbestemd om koning te worden, maar toch moet hij na zijjn 40e pas behoorlijk Nederlands leren.

baarle 22 juni 2006 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1770439)
Je kan Frankrijk en Duitsland onmogelijk met België vergelijken. Beide landen zijn ééntalig terwijl België drietalig is.

Frankrijk is helemaal niet eentalig, dat is een jacobijnse perceptie (die wel eens meer voorkomt in Belgicistische kringen).

Maar dat is het punt niet. Wel dat een erfelijk staatshoofd, dat niet kan verkozen noch afgezet worden door de burger, steevast uit dezelfde minderheid komt.

Jaani_Dushman 22 juni 2006 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1770439)
Beide landen zijn ééntalig terwijl België drietalig is.

Dan horen die royals PERFECT drietalig te zijn. Vandaag kan een Filip of een Albert 'zich uitdrukken in een soort Nederlands'. (over Mathilde, Astrid, Paola,... zullen we het maar niet hebben).
Het is duidelijk dat Nederlands en Duits vreemde talen blijven voor de Coburgs.

Als ik zie hoe hun Nederlands er aan toe is, vraag ik mij af hoe het met hun Duits gesteld is.

Jan van den Berghe 22 juni 2006 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 1770232)
De keren dat ik Prins Filip gezien heb (en de laatste keer is nu toch ook alweer even geleden) sprak hij iedere keer zeer goed Nederlands tegen mij.

Waarom doet de prins dat dan niet wanneer hij voor de camera staat of wanneer een tv-ploeg hem volgt? Waarom krijgen we dan steeds van die korte, houterige en on-Nederlandse zinnen te horen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be