Dr. Strangelove |
7 februari 2007 03:29 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
(Bericht 2405784)
Tja, nogthans zijn het wel de jongste leden die het felste zijn wat hun standpunten tegenover de PVDA betreft. Ik kan moeilijk namen noemen, want het betreft een interne discussie... Maar het zijn de figuren die jij als de leiding van LSP ziet die de grootste voorstanders waren van samenwerking met de PVDA voor de gemeenteraadsverkiezingen.
En ook bij de stemmingen over de mogelijkheid een kartel tussen CAP-PVDA in Gent was een groot deel de 'oude leiding' van LSP voor samen met de SAP, terwijl van LSP vooral studenten tegen waren, naast de onafhankelijke aanwezig delegees.
Daarbij zie je trouwens dat de 'partijlijn' misschien wat minder strikt is als je had gedacht; Trouwens bij de stemmingen over de naam van de lijsten op de conferentie was er ook een vrij groot deel LSP'ers dat niet meestemde voor de naam CAP.
Het feit dat LSP zich ten volle geeft om mee een nieuwe brede linkerzijde (met bijvoorbeeld ex-SPa parlementairs, de ex-voorzitter van ABVV en het EVV, 2 vd 5 stichters van Agalev) op te bouwen tegen het neoliberale beleid in België toont dat we helemaal niet sectair bezig zijn.
Dat de PVDA in deze vond dat CAP te min was om mee samen te werken toont dat het wel van beide kanten moet komen.
Ik vind het overigens nog steeds straf dat de PVDA niet met ons wilde samenwerken omdat CAP zogenaamd nog niets bewezen had, terwijl groen ons de plaatsen 4 tot 8 op alle lijsten aanbood, een buitenparlementair fractierecht en een deel van de overheidssubsidies...
BTW; hierover ben ik het wel eens ;-) ik heb de eindredacteur er zaterdag nog op gewezen...:-)
|
De "figuren die ik noemde" beschouw ik niet als de "leiding", zij waren gewoon voorbeelden van mensen die ik kende in de vroege jaren '90. Namen die ik mij herinner. Ik heb toch wel duidelijk gemaakt dat mijn eerste ervaringen van die tijd dateerden. Ik geef grif toe dat ik nu niet meer precies op de hoogte ben van het reilen en zeilen in de LSP. Toen ik bij de blokbusters en de ALS zat, noemden jullie nog de Militant en deden jullie nog aan entrisme.
@King Hagar, Proletariër, Solidarnosc, GC, Jonas, Starkan, en de anderen
De reden van mijn provocatorische stellingen was tweevoudig.
Ik wilde de spreekwoordelijke steen in de kikkerpoel werpen en door middel van een paar kritische opmerkingen het debat aanwakkeren over samenwerking versus sectarisme, en over het aanspreken van de massa.
Ten tweede wilde ik uitvinden of de sfeer bij de LSP veranderd was, en wat de forumlsp'ers te zeggen hadden. Hetzelfde geldt voor de PVDA-leden, die wel opvallend minder fel hebben gereageerd, moet ik zeggen.
Het was absoluut niet mijn bedoeling om per se mijn gelijk te halen. Ik zou veel liever hebben dat jullie er alles aan doen om mijn ongelijk te bewijzen.
|