![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn punt in heel die discussie is (en ik herhaal nog eventjes daar bepaalden het nog altijd niet snappen) dat ik er mag van uitgaan dat ALLE Vlaamse zenders te bekijken zijn in de gebieden waar het Nederlands de officiële taal uitmaakt in België. Dit is nog steeds in het Vlaams en Brussels Gewest. Voor de rest staat het iedere kabelmaatschappij die in die twee gewesten opereren volkomen vrij hun aanbod aan buitenlandse en/of anderstalige zenders naar hun marktaanvoelen te bepalen. |
Citaat:
Op VT4 is er soms eens een goede film te bekijken (maar meestal gaat het om tweede- en derderangs films uit de VS). Kanaal Z is wel interessant voor economisch nieuws. Over de rest weet ik weinig af, met uitzondering van het discussieprogramma van Verstrepen (LibertyTV) dat steeds het bekijken waard. |
Citaat:
Normaal wordt er in de tv-gidsen ook vermeld over welke omroep het gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
RTL/TVI is ook geen Waalse zender (maar een Luxemburgse), alhoewel de berichtgeving sterk op Franstalig België is gericht. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat er daarna ook nog een aantal buitenlandse zenders aan bod komen die blijkbaar gericht zijn op de Vlaamse markt, is mooi meegenomen. Die zouden in het pakket ook mogen worden opgenomen. |
Citaat:
|
Citaat:
De tv-gidsen vermelden de Nederlandse zenders op dezelfde manier van de Belgische en ze worden door de Vlamingen waarschijnlijk meer bekeken dan de franstalige. Zelf volg ik regelmatig het nieuws en netwerk. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De kwaliteit komt denk ik overeen met die van de Nederlandse commerciëlen, waar je over het algemeen ook niet veel van mist. In Nederland zijn er overigens zes landelijke zenders (RTL4, RTL5 en Yorin van de Holland Media Groep en Net5, SBS6 en Veronica van SBS Nederland), plus een kinderkanaal (Nickelodeon). Themazenders als TMF, MTV, Discovery, National Geographic, Cartoon Network e.d. zullen in Vlaanderen ook wel bekend zijn waarschijnlijk. |
Citaat:
In West-Vlaanderen waren er indertijd twee regionale zenders: eentje voor het noorden van de provincie (Focus) en eentje voor het zuiden (WTV). Maar Focus was maar een matte zender, had ook moeite de nodige sponsors warm te maken, terwijl WTV kon putten uit het Kortrijkse zakenmilieu en veel betere televisie bracht. Uiteindelijk is er een samenwerkingsverband gekomen en domineert WTV eigenlijk heel de zaak. AVS is de regionale zender voor Oost-Vlaanderen. Goed van kwaliteit. |
Citaat:
Zijn de RTL-zenders niet de gorigste van allemaal? Dat hoor ik toch vertellen van mijn Noord-Brabantse vrienden. |
Kanaal 2 was oorspronkelijk een soort jongerenzender en toont nog altijd veel Amerikaanse reeksen. VT4 had vroeger een slechte reputatie, maar die zijn wel veranderd. Ik dacht altijd dat het aanbod in Nederland hetzelfde zou zijn als bij ons. Ik heb een tijd geleden toch eens in de T.V.gids gekeken. Op het eerste zicht vielen die commerciële zenders mij tegen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik had wel gedacht dat veel mensen het NOS-Journaal bekijken en wellicht andere categorieën programma's die op de Vlaamse tv misschien minder aan bod komen, maar de religieuze programma's van de EO waren wel het laatste waar ik aan dacht. Zoveel protestanten zijn er toch niet in Vlaanderen? Ik zou eerder Vlaamse kijkers voor de KRO en de RKK (programma's als Kruispunt) verwachten. Ik denk wel dat Vlamingen meer naar de Nederlandse tv kijken dan Nederlanders naar de Vlaamse tv. Ik denk dat Vlaanderen Vakantieland veel Nederlandse kijkers trekt omdat zo'n programma in Nederland niet bestaat, en verder misschien het VRT-Journaal, een spelletjesprogramma als Blokken, de Vlaamse dramaseries, de kinderprogramma's van Ketnet en de reportageprogramma's van Canvas. Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be