Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Palestijnen slaan opnieuw aanbod van eigen staat af (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125004)

Nestor Burma 21 juni 2009 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187045)
Zo iemand willen zij ook in Nederland/België aan de macht hebben. Hebben we hier bekende primaten? Oh ja, Bokito. :-P

Ga een beetje aan de balie kluiven.

LiberaalNL 21 juni 2009 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 4187112)
Tiens, is het nu toeval of maakt ge daar een DT fout?

Toevallig: Jouw goedkope en op lucht gebaseerde beschuldiging blijkt niet te kloppen je gaat vervolgens mierenneuken over een dt-fout.

Nestor Burma 21 juni 2009 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4186994)
Zo moeilijk is dat niet hoor. Hele vriendelijke mensen.

Voor sommigen:

Een verkeersongeluk dat in Jeruzalem plaats vond op de dag van de sabbat, vormde voor hem aanleiding om zich in de verhouding tussen joden en niet-joden te gaan verdiepen. Shahak verbaasde er zich over dat een ultra-religieuze jood die op de plaats van het ongeluk aanwezig was, weigerde om een ambulance te bellen voor een gewonde niet-jood. Volgens de religieuze jood was het hem in religieus opzicht verboden om een niet-jood te helpen op de dag van de Sabbat. Dit voorval zorgde er voor dat er iets plofte bij Shahak, want hij vroeg zich af hoe een dergelijke onmenselijke opstelling in religieuze zin te verdedigen viel.

http://www.stelling.nl/kleintje/edelfask/018a.htm

Nestor Burma 21 juni 2009 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4187129)
Toevallig: Jouw goedkope en op lucht gebaseerde beschuldiging blijkt niet te kloppen je gaat vervolgens mierenneuken over een dt-fout.

Te daalpadriood is op zijn deen gedrapd voor een sdomme td-faud. :lol:

LiberaalNL 21 juni 2009 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4187121)
Leer eens andere geschiedenis. De Anne-Frank-stichting leert jullie maar één geschiedenis op school. Ik stel voor om Duitse neonazi's te laten bepalen wat er in Israëlische geschiedenisboeken moet staan. Wat denk je? Is dat onredelijk?

Jouw vergelijking raakt kant noch wal. Ik weet niet of en hoe liberalist het Israelisch-Palestijns conflict heeft gehad op school, maar mijn ervaring is juist dat -net als op het forum- mijn klas enorm verdeeld was, ondanks dat iedereen dezelfde leerstof had.

liberalist_NL 21 juni 2009 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4187155)
Jouw vergelijking raakt kant noch wal. Ik weet niet of en hoe liberalist het Israelisch-Palestijns conflict heeft gehad op school, maar mijn ervaring is juist dat -net als op het forum- mijn klas enorm verdeeld was, ondanks dat iedereen dezelfde leerstof had.

Ik had een communistische lerares - ze zei het zelf - uit Oost-Groningen voor geschiedenis. Needless to say, kreeg ik een ultra pro-Palestijns onderricht over het Israëlisch-Palestijns conflict.

circe 21 juni 2009 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 4187069)
:lol::lol:

amai de meest loze nonsens dat ik hier in weken gelezen heb.

Dan raad ik U toch aan eens wat bredere informatie op te doen dan enkel op uw propagandasites wat rond te neuzen.

LiberaalNL 21 juni 2009 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187164)
Ik had een communistische lerares - ze zei het zelf - uit Oost-Groningen voor geschiedenis. Needless to say, kreeg ik een ultra pro-Palestijns onderricht over het Israëlisch-Palestijns conflict.

Een niet-neutrale docent is dodelijk in een buitengewoon lastig conflict als deze.

Nestor Burma 21 juni 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4187175)
Een niet-neutrale docent is dodelijk in een buitengewoon lastig conflict als deze.

Neutraal wat is dat? Pro-Israël?

Soit, bij ons was dat zelfs geen thema in de geschiedenisles. Ik weet dat veel hele of halve calvinisten in Nederland een irrationele bewondering voor Israël hebben en dat de Anne-Frank-stichting bepaalt wat goede of slechte discriminatie is.

liberalist_NL 21 juni 2009 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4187204)

Soit, bij ons was dat zelfs geen thema in de geschiedenisles. Ik weet dat veel hele of halve calvinisten in Nederland een irrationele bewondering voor Israël hebben en dat de Anne-Frank-stichting bepaalt wat goede of slechte discriminatie is.

Die hebben helemaal geen autoriteit.

Nestor Burma 21 juni 2009 17:17

Ik zeg discriminatie, niet racisme. De joden mogen discrimineren van mij, maar ze mogen Duitsers of Palestijnen of ons niet het recht ontnemen om dat OOK te doen.

Nestor Burma 21 juni 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187208)

Morele autoriteit, en méér nog dan pausen of ayatollahs in onze verworden maatschappijen.

liberalist_NL 21 juni 2009 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4187210)
Morele autoriteit, en méér nog dan pausen of ayatollahs in onze verworden maatschappijen.

Niet zo overdrijven, man. Ze ziet dingen die er niet zijn.

Flanelcondoom 21 juni 2009 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187245)
Niet zo overdrijven, man. Ze ziet dingen die er niet zijn.

Openbare kritiek uiten op die stichting kan je jobmogelijkheden ondermijnen.

liberalist_NL 21 juni 2009 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4187394)
Openbare kritiek uiten op die stichting kan je jobmogelijkheden ondermijnen.

Geert Wilders, een vriend van Israël en zionist, heeft dat toch gedaan.

Nestor Burma 21 juni 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187417)
Geert Wilders, een vriend van Israël en zionist, heeft dat toch gedaan.

Dan mag het.

Derk de Tweede 21 juni 2009 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4187208)

Ik was daar een keer in dat Anne Frankhuis met mijn dochter, een groot Anne Frankfan. Ik moest daar 3 euro lappen voor een kop koffie met een koek en ergerde me aan de zeer commerciële opzet van dat museum.
Ik werd door een medewerkster geattendeerd dat ik niet mocht filmen.
Zij sprak mij meteen in het Engels aan, waarop ik per abuis zei "Spechen Sie bitte Deutsch Fraulein - pauze - of gewoon in het Nederlands".

Nestor Burma 21 juni 2009 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4187474)
Ik was daar een keer in dat Anne Frankhuis met mijn dochter, een groot Anne Frankfan. Ik moest daar 3 euro lappen voor een kop koffie met een koek en ergerde me aan de zeer commerciële opzet van dat museum.
Ik werd door een medewerkster geattendeerd dat ik niet mocht filmen.
Zij sprak mij meteen in het Engels aan, waarop ik per abuis zei "Spechen Sie bitte Deutsch Fraulein - pauze - of gewoon in het Nederlands".

:-D

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4184471)
Bewijs? Ik ken namelijk een moslim voor wie dat niet het geval is.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khaled_Abu_Toameh

http://www.voanews.com/english/archi...ate=2003-08-14

Vooral de laatste zin is veelzeggend:
"The Israeli government says the law is necessary to prevent terror attacks."

LiberaalNL 22 juni 2009 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma (Bericht 4187204)

Neutraal is dat alle feiten genoemd moeten worden zonder daar een eigen oordeel over te geven.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4184815)
Uw blind anti-semitisme ook niet hoor.

Het feit dat u mij zonder enige reden beschuldigt van iets walgelijks als anti-semitisme, bewijst dat u geen argumenten hebt.
Overigens zijn Palestijnen ook afstammelingen van Sem en dus ook semieten...

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 4184821)
Die Jood uit de Westelijke Jordaanoeve is dan ook een Israelisch staatsburger.

Een jood geboren op de Westelijke Jordaanoever is een Israëlisch staatsburger, maar tal van moslims geboren in Israël zijn geen staatsburger. Hoe kan je dat verdedigen?

liberalist_NL 22 juni 2009 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189747)
Een jood geboren op de Westelijke Jordaanoever is een Israëlisch staatsburger, maar tal van moslims geboren in Israël zijn geen staatsburger. Hoe kan je dat verdedigen?

Voor zover ik weet is dat niet waar, hoor. Bewijs maar.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus (Bericht 4185354)
Over Israël, Palestina, Palestijnen, Hamas, joden en zionisten gesproken.. Hier weer zo'n fraai staaltje Hamas TV:

Vergeet bij bovenstaand linkje ook vooral niet om het videoclipje te kijken.

Absoluut walgelijk, hetgeen die vrouw uitkraamt.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4186414)
1) Het was hun land niet. Er heeft nooit een land Palestina bestaan, noch was er sprake van 1 Palestijns volk (vanaf 1967 wel).
2) De Arabische inwoners van het Britse mandaatgebied Palestina waren ook voor een aanzienlijk deel immigranten die vanwege de economische ontwikkeling immigreerden.
3) En tot slot mijn handtekening: Van het Britse Mandaatgebied Palestina in 1919 bezaten de Arabieren in 1947 90% van het gebied, maar alsnog accepteerden ze het VN verdelingsplan niet.

Ik zou mij ook verzetten tegen een plan om mijn land, Vlaanderen, op te delen. Ook al heeft er in het verleden nooit een Vlaamse soevereine staat bestaan.

Voor ons, Vlamingen is het (terecht!) onbespreekbaar dat gemeenten als Sint-Genesius-Rode of Wezenbeek-Oppem zouden afgescheurd worden. Maar dan verwacht men van de Palestijnen dat zij zouden accepteren dat zij uit hun huizen worden gezet, en in vluchtelingenkampen geduwd worden?

Kodo Kodo 22 juni 2009 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189757)
Absoluut walgelijk, hetgeen die vrouw uitkraamt.

Daarmee zeg je volgens mij ook dat de koran absoluut walgelijk is, en dat de soenna absoluut walgelijk is.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4189756)
Voor zover ik weet is dat niet waar, hoor.

Dus jij denkt dat iedereen die in de Palestijnse vluchtelingenkampen woont, en ouder is dan 61 jaar, een Israëlisch paspoort op zak heeft??

Dus ofwel weigert Israël haar eigen staatsburgers toegang tot het land, ofwel weigert zij staatsburgerschap aan mensen die in haar eigen land geboren zijn.

Neen, kereltje. Leer eens wat geschiedenis zodat je wat minder debiele kemels schiet. Er zijn honderdduizenden Palestijnen uit het huidige Israël verjaagt, en zij hebben nooit staatsburgerschap gekregen.

liberalist_NL 22 juni 2009 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189780)
Ik zou mij ook verzetten tegen een plan om mijn land, Vlaanderen, op te delen. Ook al heeft er in het verleden nooit een Vlaamse soevereine staat bestaan.

Voor ons, Vlamingen is het (terecht!) onbespreekbaar dat gemeenten als Sint-Genesius-Rode of Wezenbeek-Oppem zouden afgescheurd worden. Maar dan verwacht men van de Palestijnen dat zij zouden accepteren dat zij uit hun huizen worden gezet, en in vluchtelingenkampen geduwd worden?

Worden Vlaamse faciliteitengemeenten bewaakt door verdedigingslegers omdat Vlamingen Franstalig bloed rauw lusten?

Het is een nuanceverschilletje, maar een verschil.

liberalist_NL 22 juni 2009 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189817)
Dus jij denkt dat iedereen die in de Palestijnse vluchtelingenkampen woont, en ouder is dan 61 jaar, een Israëlisch paspoort op zak heeft??

Dus ofwel weigert Israël haar eigen staatsburgers toegang tot het land, ofwel weigert zij staatsburgerschap aan mensen die in haar eigen land geboren zijn.

Neen, kereltje. Leer eens wat geschiedenis zodat je wat minder debiele kemels schiet. Er zijn honderdduizenden Palestijnen uit het huidige Israël verjaagt, en zij hebben nooit staatsburgerschap gekregen.

Daar hadden we het niet over. We hadden het over nieuwgeborenen van Arabieren in de grenzen van de staat Israël.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4189813)
Daarmee zeg je volgens mij ook dat de koran absoluut walgelijk is, en dat de soenna absoluut walgelijk is.

Ik zeg dat hetgeen die vrouw uitkraamt walgelijk is. Of dat nu in de koran staat of niet, verandert daar niets aan.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4189827)
Daar hadden we het niet over. We hadden het over nieuwgeborenen van Arabieren in de grenzen van de staat Israël.

Wat zijn "nieuwgeborenen" in tegestelling tot "geborenen"? :roll:

LiberaalNL 22 juni 2009 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189780)

In Vlaanderen is er sprake van 1 dominante natie: De Vlamingen (eigenlijk Zuid-Nederlanders). Palestina was en is een multi-etnisch gebied en doordat er sinds 1936 duidelijk sprake was van een burgeroorlog hebben de Britten besloten hun oorspronkelijke mandaatgebied het gebied nog verder op te delen. De Joden en Arabieren zijn allebei autochtoon en hebben beide een eigen staat gekregen en het zijn de Arabieren die door middel oorlog hebben geprobeerd de Joodse staat van de kaart te vegen.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4189820)
Worden Vlaamse faciliteitengemeenten bewaakt door verdedigingslegers omdat Vlamingen Franstalig bloed rauw lusten?

Het is een nuanceverschilletje, maar een verschil.

De Vlamingen, noch de Franstaligen hebben ooit genocidaire middelen gebruikt zoals de IDF, als dat is wat je wil zeggen.

Uiteraard is er een verschil tussen de Vlaamse Rand en Palestina. Maar als onze haren al rechtop komen te staan, louter van het idee van afstaan van gemeenten. Denk dan eens na wat het betekent, om effectief uit je huizen verjaagd te worden, je familie zijn uitgemoord worden (omdat ze niet het juiste geloof of erfelijke materiaal hadden), en de rest van je leven mogen slijten in een vluchtelingenkamp zonder hoop op een menselijk en stabiel leven.

liberalist_NL 22 juni 2009 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189838)
De Vlamingen, noch de Franstaligen hebben ooit genocidaire middelen gebruikt zoals de IDF, als dat is wat je wil zeggen.

Uiteraard is er een verschil tussen de Vlaamse Rand en Palestina. Maar als onze haren al rechtop komen te staan, louter van het idee van afstaan van gemeenten. Denk dan eens na wat het betekent, om effectief uit je huizen verjaagd te worden, je familie zijn uitgemoord worden (omdat ze niet het juiste geloof of erfelijke materiaal hadden), en de rest van je leven mogen slijten in een vluchtelingenkamp zonder hoop op een menselijk en stabiel leven.

U verwart oorzaak en gevolg.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4189836)
In Vlaanderen is er sprake van 1 dominante natie: De Vlamingen (eigenlijk Zuid-Nederlanders). Palestina was en is een multi-etnisch gebied en doordat er sinds 1936 duidelijk sprake was van een burgeroorlog hebben de Britten besloten hun oorspronkelijke mandaatgebied het gebied nog verder op te delen. De Joden en Arabieren zijn allebei autochtoon en hebben beide een eigen staat gekregen en het zijn de Arabieren die door middel oorlog hebben geprobeerd de Joodse staat van de kaart te vegen.

Palestina is een multi-religieuze natie. De staat Israël (enkel voor joden) is een ontkenning van die realiteit. Joden, moslims, christenen en vrijzinnigen leefden naast en door elkaar.
Multi-etnisch, ook. Palestijnen leefden er samen met Bedoeïenen (een volk dat zo mogelijk nog erger geterroriseerd wordt door de staat Israël dan de islamitische en christelijke Palestijnen).
Maar het zionisme heeft die realiteit door middel van bloedvergieten dooreengehaald: de joden in één land, en de moslims, chistenen en vrijzinnigen in een ander land. Het water voor het ene land, niets voor het andere. Het ene land mocht constant uitbreiden, het andere moest dat maar slikken. Etc...

roodhaar 22 juni 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4189836)
In Vlaanderen is er sprake van 1 dominante natie: De Vlamingen (eigenlijk Zuid-Nederlanders). Palestina was en is een multi-etnisch gebied.

correct P A L E S T I N A : met een dominantie van NIET-joden.

Citaat:

en doordat er sinds 1936 duidelijk sprake was van een burgeroorlog hebben de Britten besloten hun oorspronkelijke mandaatgebied het gebied nog verder op te delen. De Joden en Arabieren zijn allebei autochtoon en hebben beide een eigen staat gekregen en het zijn de Arabieren die door middel oorlog hebben geprobeerd de Joodse staat van de kaart te vegen
Zionisten willen toch kost wat kost hun invasie en rooftocht van Palestina trachten goed te praten. Gelukkig dat ze daar niet meer in slagen.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4189848)
U verwart oorzaak en gevolg.

Wie heeft als eerste Palestina opgedeeld volgens geloof?

liberalist_NL 22 juni 2009 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 4189861)
Palestina is een multi-religieuze natie. De staat Israël (enkel voor joden) is een ontkenning van die realiteit. Joden, moslims, christenen en vrijzinnigen leefden naast en door elkaar.
Multi-etnisch, ook. Palestijnen leefden er samen met Bedoeïenen (een volk dat zo mogelijk nog erger geterroriseerd wordt door de staat Israël dan de islamitische en christelijke Palestijnen).
Maar het zionisme heeft die realiteit door middel van bloedvergieten dooreengehaald: de joden in één land, en de moslims, chistenen en vrijzinnigen in een ander land. Het water voor het ene land, niets voor het andere. Het ene land mocht constant uitbreiden, het andere moest dat maar slikken. Etc...

Die eenzijdigheid siert u niet.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4189862)
correct P A L E S T I N A : met een dominantie van NIET-joden.

Met een meerderheid van niet-joden, dat wel. Maar joden hebben steeds een betekenisvol onderdeel uitgemaakt van de Palestina.
Het PLO-Handvest (artikel 6) erkent hen zelfs als Palestijnen.

Jaani_Dushman 22 juni 2009 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4187056)
Daarnaast zijn Frankrijk (op Frans Baskenland bijvoorbeeld na) [...]met een 1 dominante etniciteit

Bretoenen, Vlamingen, Corsicanen, Duitsers, Occitaniërs,... (om nog niet over de overzeese gebieden te praten)
Nooit van gehoord?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be