![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een verkeersongeluk dat in Jeruzalem plaats vond op de dag van de sabbat, vormde voor hem aanleiding om zich in de verhouding tussen joden en niet-joden te gaan verdiepen. Shahak verbaasde er zich over dat een ultra-religieuze jood die op de plaats van het ongeluk aanwezig was, weigerde om een ambulance te bellen voor een gewonde niet-jood. Volgens de religieuze jood was het hem in religieus opzicht verboden om een niet-jood te helpen op de dag van de Sabbat. Dit voorval zorgde er voor dat er iets plofte bij Shahak, want hij vroeg zich af hoe een dergelijke onmenselijke opstelling in religieuze zin te verdedigen viel. http://www.stelling.nl/kleintje/edelfask/018a.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Soit, bij ons was dat zelfs geen thema in de geschiedenisles. Ik weet dat veel hele of halve calvinisten in Nederland een irrationele bewondering voor Israël hebben en dat de Anne-Frank-stichting bepaalt wat goede of slechte discriminatie is. |
Citaat:
|
Ik zeg discriminatie, niet racisme. De joden mogen discrimineren van mij, maar ze mogen Duitsers of Palestijnen of ons niet het recht ontnemen om dat OOK te doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik werd door een medewerkster geattendeerd dat ik niet mocht filmen. Zij sprak mij meteen in het Engels aan, waarop ik per abuis zei "Spechen Sie bitte Deutsch Fraulein - pauze - of gewoon in het Nederlands". |
Citaat:
|
Citaat:
Vooral de laatste zin is veelzeggend: "The Israeli government says the law is necessary to prevent terror attacks." |
Citaat:
|
Citaat:
Overigens zijn Palestijnen ook afstammelingen van Sem en dus ook semieten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor ons, Vlamingen is het (terecht!) onbespreekbaar dat gemeenten als Sint-Genesius-Rode of Wezenbeek-Oppem zouden afgescheurd worden. Maar dan verwacht men van de Palestijnen dat zij zouden accepteren dat zij uit hun huizen worden gezet, en in vluchtelingenkampen geduwd worden? |
Citaat:
|
Citaat:
Dus ofwel weigert Israël haar eigen staatsburgers toegang tot het land, ofwel weigert zij staatsburgerschap aan mensen die in haar eigen land geboren zijn. Neen, kereltje. Leer eens wat geschiedenis zodat je wat minder debiele kemels schiet. Er zijn honderdduizenden Palestijnen uit het huidige Israël verjaagt, en zij hebben nooit staatsburgerschap gekregen. |
Citaat:
Het is een nuanceverschilletje, maar een verschil. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard is er een verschil tussen de Vlaamse Rand en Palestina. Maar als onze haren al rechtop komen te staan, louter van het idee van afstaan van gemeenten. Denk dan eens na wat het betekent, om effectief uit je huizen verjaagd te worden, je familie zijn uitgemoord worden (omdat ze niet het juiste geloof of erfelijke materiaal hadden), en de rest van je leven mogen slijten in een vluchtelingenkamp zonder hoop op een menselijk en stabiel leven. |
Citaat:
|
Citaat:
Multi-etnisch, ook. Palestijnen leefden er samen met Bedoeïenen (een volk dat zo mogelijk nog erger geterroriseerd wordt door de staat Israël dan de islamitische en christelijke Palestijnen). Maar het zionisme heeft die realiteit door middel van bloedvergieten dooreengehaald: de joden in één land, en de moslims, chistenen en vrijzinnigen in een ander land. Het water voor het ene land, niets voor het andere. Het ene land mocht constant uitbreiden, het andere moest dat maar slikken. Etc... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het PLO-Handvest (artikel 6) erkent hen zelfs als Palestijnen. |
Citaat:
Nooit van gehoord? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be