![]() |
Citaat:
Satire tegenover Max, ja daar pleit ik schuldig aan. ;-) En het is K&K. :lol: |
![]() |
Alles kan beter.......
![]() |
De man vroeg enkel om een glas juice....
|
Citaat:
De rechter zal zelfs met uw anti-Vlaams zijn geen rekening houden als verzachtende omstandigheid. |
Citaat:
Hij moest hem veranderen. |
Citaat:
Maar het gaat precies om een trauma. Een trauma? Tja, wat doe je ermee.... |
|
The Big Lebowski (clip6) "Are you employed, sir?"
https://www.youtube.com/watch?v=Xhp8...nel=BruceHuang :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In ieder geval, vanavond op Canvas "Hitler takes on the West" om 21:15. U kijkt toch ook :-) (dixit Emiel Goelen) |
Willen mensen in een show iets horen over iemand die worstelt met zijn ziel?
Misschien een beetje voor de critici. Maar het mag niet het centrale thema zijn van de "show". Wat "hart en ziel", maar niet wat er allemaal ratelt in die kop van je. Het interesseert niemand tenzij dat in je zit. Dan komt er verzaking aan de pas. Iets wat de maatschappij in mindere mate tolereert. |
Citaat:
|
:cheer: Verschaeve !! :cheer:
Dat was lang geleden... |
Citaat:
|
Citaat:
Die man heeft iets wat de mens intrigeert. Meer dan Boma. |
Cyriel Verschaeve. Een echte volksheld in menige katholieke Vlaamse kring.
|
Citaat:
|
Goeie documentaire.
|
Citaat:
|
|
|
Hij mag weer wat kaarsje uitblazen vandaag.
|
Citaat:
|
Citaat:
al goed dat hun kaarsje in elk geval al uit is. |
Over tien dagen vieren we zijn sterfdatum, 30 april.
|
Citaat:
Die vond dat de men het beste kon meewerken met de Duitse bezetter en keurde verzet af. Men moest maar vrede nemen met de vervolgingen, volgens hem. Ondanks dat wordt hij nog steeds zeer geëerd in (bevindelijk) gereformeerde kringen, maar uiteraard niet daarom. Ik begrijp het allemaal maar slecht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Ik heb ook eens beelden gezien van een bedevaart voor Verschaeve. Echt het type Vlaming die ze in Nederland minachten als 'domme Belg'. Erg slecht Nederlands. Wel een complex persoon verder, Verschaeve en iemand die Hitler-Duitsland verwarde met Goethes Duitsland, wellicht. Een romanticus.
Ook iemand met een 'strohalmmentaliteit' die vasthield aan blauwvoeterij en Rodenbach bewonderde. Een man die uit een familie kwam die zich van het eerste uur aansloot bij de Belgische Revolutie en voor wie taalgemeenschap met Nederlanders uit den boze was, want het 'Nederduits' was een 'protestantse' taal. Echt het type bondgenoot waardoor je geen vijanden meer nodig hebt. Op het einde van die zijn leven trok die eerder op in Franstalige burgerlijke kringen, omdat hij daar meer raakvlakken zag dan met Vlaamsgezinden die te 'pro-Nederlands' waren voor hem. Allemaal West-Vlamingen ook. Om eerlijk te zijn heb ik meer contact met Zuid-Hollanders dan met mensen uit die streek, dus ik oordeel niet te hard over mensen uit het 'echte' Vlaanderen. Toch vind ik die uitingen uit die streek vaak nogal vreemd. Om eerlijk te zijn heb ik minder irritatie bij mensen van over de Maas dan van over de Schelde, maar ik besef dat het bevooroordeeldheid is (ik heb veel meer contact met Hollanders dan met 'Vlamingen'). Nu ja, het Gentse stadsbestuur (grootste stad van dn Vlaanders) en mijn erg slechte ervaringen over mijn periode in UGent helpen er niet bij. ;) Ik steun sowieso niet alles wat Vlaams-gezind is en ik verguis ook niet meteen Belgisch-gezinden a priori. De reden waarom de VU een faalpartij was dat gedoemd was te imploderen in meerdere partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
Gorbachev = massamoordenaar. Alle twee Nobelprijs voor de vrede winnaars. Weer aan u. |
Citaat:
Verschaeve was voor WWI al radicaal. |
Citaat:
Obama = Massamoordenaar. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be