![]() |
Citaat:
Maar het maakt het allemaal wel een stuk makkelijker zoals ik al zei. Als je er goed mee omgaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men kan niet eisen om gelijke gezondheid te hebben, gelijke intelligentie, gelijke vaardigheden, gelijke fysieke aantrekkelijkheid, gelijk geluk bij de loterij, gelijk aantal levensjaren, gelijk plezier in het leven, gelijke voornaam, gelijke geboorteplaats, gelijke liefde van zijn ouders, gelijke affiniteit voor de onderwezen vakken, gelijke vragen op het examen, gelijke kans op lekke band, gelijke economische welstand, gelijk lichaamsgewicht, gelijke bloedgroep, .... Gelijkheid is een onmogelijke illusie. Forget it. Mensen die het toevallig beter hebben, gaan aframmelen om mensen die het niet goed hebben het wat beter te maken, daar zit een strikte limiet op vind ik. Natuurlijk, dat men op VRIJWILLIGE BASIS zijn naaste wil helpen is goed. Maar dat men dat opgelegd krijgt, voor meer dan de absolute basisbehoeften, is er voor mij over. Er zijn (uiteraard) mensen die veel en veel rijker zijn dan ik, maar ik wil die hun rijkdom niet afpakken. Dat zijn mijn zaken niet. |
Citaat:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier wonen veel "steuntrekkers" in woningen op kosten van de maatschappij, die beter uitgerust zijn dan de woning van menig gezin dat met z'en tweeën werkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is een verschil tussen misbruik maken en profiteren. |
Citaat:
Van "djimi" wordt verlangd dat hij/zij de 'enclosures' - de grootscheepse en door niet aan 'democratische' goedkeuring gebonden 'heersers' gesteunde in-bezit-name van 'gemeenschappelijke gronden' ten behoeve van laat-middeleeuwse/vroeg-'moderne' bandieten - niet terug wenst te draaien. Van "djimi" wordt eveneens verwacht dat hij/zij (de resultaten van) het kolonialisme als 'onvermijdelijk' en bijgevolg 'definitief' beschouwt. Aan "djimi" wordt niet eens vriendelijk gevraagd zich bij 'De Gang Van Zaken' neer te leggen. Als "djimi" dat niet wenst te doen, is hij/zij een 'gevaar' voor "De Goede Orde" en mag hij/zij zich wellicht dolgelukkig prijzen dat hij/zij nog niet kaltgestellt of umgebracht geworden is. |
Citaat:
van dat ze in amerika 5euro jobs hebben en dat je dit systeem niet wilt begrijp ik. Maar zeggen dat werklozen hier niets moeten doen is iets anders Dus wat is uw oplossing voor dat probleem ? Uw oplossing is verwijzen naar america en suggereren dat mensen hier gaan werken voor 5euro. In feite moet die mens 1000euro per maand verdienen. Stel dat zijn werk hier onbelast 5euro per uur , dan zou die mens om dat loon te krijgen 200uren moeten werken. Dat betekent 50uren werkweek ? Is dat nu zo onmenselijk De meeste mensen gaan in hun auto, rijden 2u naar brussel werken daar over de middag door, en gaan terug naar huis na 2uur file, of zijn welgeteld voor hun werk 12u weg van huis. Die doen dat 20 dagen in een maand, of die werken in feite 240u En dan ga jij vertellen aan mij dat die mensen geen 200uur dicht bij huis kunnen werken ? Dat dit onmenselijk is ?? |
Citaat:
Bovendien werden er geen bevoegdheden ontnomen bij die omvorming, maar werden die bevoegdheden juist aanzienlijk uitgebreid! Informeer u eens een beetje, voor ge hier kwatsj komt vertellen... :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
antwoord is simpel, nee het systeem toont veel fouten Oplossing: eens goed brainstormen en kijken hoe je dit alternatief kunt oplossen, bvb gemeenschapsdienst en uw job afpakken Raf, en jij mag dan ook terug uw werk doen in gemeenschapsdienst, met een normaal pensioen Dank U paul voor deze lieve suggestie |
Citaat:
Daarnaast moet staan dat de werkenden meer dan enkel moeten kunnen overleven met het minimumloon maar ook kansen moeten krijgen om stappen op de sociale ladder te klimmen. dat doe je niet met een loon waarmee je enkel kunt overleven als je meerdere jobs combineert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Elke week eens zeetong , steak, rosbief en varkenshaasje ? Een woning met alle modern comfort ? En dat allemaal voor iemand die manifest weigert te werken en , indien men hem werk bezorgt, er alles voor doet om zo snel mogelijk terug op "den dop" te staan ? Als jij daar speciaal wil voor bijdragen , ga rustig je gang, maar laat mij gerust. En weet je wat Raf, als ze in je geldbeugel gaan zitten, denk je waarschijnlijk plots anders. Als je morgen de lotto wint, ga je dan ook beginnen uitdelen ? Ik denk het niet . ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wat is de wedde van de werkloze die 1000euro per maand krijgt + gratis opleiding + gratis openbaarvervoer + sociaal tarieven + stookoliefonds + sociale woning + gratis maaltijdcheques + gratis vakantie bij de ziekenbond + verhoogd kindjesgeld + etc versus de slaaf in de privésector die 1400euro per maand verdient - boetes voor snelheidsovertredingen terwijl hij naar zijn werk gaat - uitbesteden van kindes naar de creche - kosten voor de wagen - boetes van de fiscus wegens fraude - etc |
Citaat:
maar het echte probleem is ook, dat de kans om werk te doen afneemt met ouder worden, niet omdat je dat werk niet zou mogen doen, maar ale jongens: stel ik ben verpleegster van 57jaar, en ik zou graag nog 10 jaar lesgeven, en moet een cursus volgen gedurende 2 jaar ??? Of ik wil graag nog 10jaar boekhouding doen en moet een cursus volgen van 2jaar etc De drempels en de monopolies zijn weldegelijk de DIPLOMA's, die drempels zouden we best doen verdwijnen vanaf een bepaalde leeftijd zou ze in elk geval moeten reduceren naar maanden ipv jaren. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe gek het ook mag zijn , maar het is zo. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat klopt er niet ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be