Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem-links probeert Leuven kort en klein te slaan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=91710)

AdrianHealey 24 juni 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753660)
:roll:

Smaad is wat die "betogers" pleegden de politie. Daarover was U ook héél stilletjes, maar het staat natuurlijk mooier om er plots mij van te betichten.

Neen. Dat soort gedrag zal ik ook niet te tolereren. Maar daar ging het niet over. Mijn mening daarover staat hier denk ik ook al ergens.

Kort: Wie de politie provoceert kan op de blaren zitten.

Citaat:

Waarom probeert U het dan tot in den treure toe goed te praten, zoniet zelfs te verheerlijken? :roll: Geweld is misschien leuk voor U wanneer het tegen de politie of gebouwen van de kerk gepleegd wordt, maar als er met stenen naar U of naar Uw huis worden geworpen zal Uw frank wel vallen.
Ik heb op geen enkel moment dat proberen goed te praten. Ik heb altijd benadrukt dat ik hoop dat zij die geweld gebruikten (stenen gooien, verfbommen, atuo's in de fik steken) opgepakt worden en gestraft zullen worden.

Maar dat is niet iedereen van die betoging.

Ik wacht nog steeds op uw excuses.

Preuße 24 juni 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753658)
Op geen enkel moment zal ik ooit geweld tolereren en wens daarom ook niet in dergelijke mate beledigd te worden.

Wat een hypocrisie zeg. U zit hier wel geweld tegen de politie te toleren en zelfs te bagateliseren.

Preuße 24 juni 2007 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753670)
Ik wacht nog steeds op uw excuses.

Waarvoor heb ik mij te excuseren?

AdrianHealey 24 juni 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753668)
Hij heeft nergens geweld zitten verheerlijken. Ik geef je een bak als ik ergens kan vinden waar hij dat schrijft.

Dankje.

Praetorian 24 juni 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753671)
Wat een hypocrisie zeg. U zit hier wel geweld tegen de politie te toleren en zelfs te bagateliseren.

Nuanceren =/= goedkeuren. Zwart-wit =/= grijs.

AdrianHealey 24 juni 2007 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753671)

Bullshit, natuurlijk.

Ik herhaal.

Ik heb op geen enkel moment dat proberen goed te praten. Ik heb altijd benadrukt dat ik hoop dat zij die geweld gebruikten (stenen gooien, verfbommen, atuo's in de fik steken) opgepakt worden en gestraft zullen worden.

Daar ben ik heel formeel in. Wie geweld gebruikt, moet gestraft worden.

Preuße 24 juni 2007 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753670)
Kort: Wie de politie provoceert kan op de blaren zitten.

Daar zijn we het dan over eens.

Citaat:

Maar dat is niet iedereen van die betoging.
Nee - U heeft er zelfs begrip voor opgebracht dat de daders zich niet zouden worden aangegeven door hun "kameraden" (Uw term). Met andere woorden probeerde U ze toch te beschermen voor de rechtspraak. En dat is natuurlijk ook verheerlijken, alleen die term al "kameraden". :roll:

Bokkerijder 24 juni 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jéhan (Bericht 2752161)
Van de auto's dat was in het nieuws gekomen, bij de aanslag op de graafmachine of bulldozer was een kameraad getuige.

Ik ga niemand beschuldigen, maar ik vind wel dat men woorden als terrorisme in de mond mag nemen indien men dergelijke zaken uitsteekt, daar was het me voornamelijk om te doen.

Natuurlijk zal geen kraker dergelijk gedrag goedkeuren. Maar indien zij verantwoordelijk zouden zijn, vind k dat men ze gerust terrorist mogen noemen.

er heeft iets in een nieuwsbrief van Basta gestaan daarover, maar dat was in de dagen voor de betoging gebeurd

lijkt me sterk dat de betogers zelf het op dat moment (22 juni) gedaan konden hebben...tenzij ze in de tijd konden reizen natuurlijk, en hun eigen konden terugflitsen met de teletijdmachine van professor barabas (van wie het werkelijke bestaan ook nog aangetoond moet worden)

Heftruck 24 juni 2007 21:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753680)
Daar ben ik heel formeel in. Wie geweld gebruikt, moet gestraft worden.

En als ik me nu eens verdedig?

Preuße 24 juni 2007 21:59

Ter info: hier zijn de beelden te bekijken;

http://www.garagetv.be/video-galerij...juni_2007.aspx

Preuße 24 juni 2007 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 2753677)
Nuanceren =/= goedkeuren. Zwart-wit =/= grijs.

Zoals U de waarheid over de DDR nuanceert?

AdrianHealey 24 juni 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753693)
En als ik me nu eens verdedig?

Dat is natuurlijk iets anders, dat lijkt me logisch. :)

Bokkerijder 24 juni 2007 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2752970)
Mij staat vooral het beeld van een half(heel)dronken (cara-pils in de hand)slonzig uitziend juffrouwtje dat doodleuk tegen een camera sloeg ... Dat toont volgens mij de mentaliteit aan van deze betogers ....

Wat me ook opvalt , dit is WEER een "Katholiek" gebouw dat door krakers geviseerd wordt ... Na het klooster in brussel , nu een huisje van opus-dei ....
Zit er daar een bedoeling in of is dit een toeval ???

ik denk niet dat daar echt een bedoeling achter zit

grote oorzaak van hetgeen je hier aanhaalt is de LEEGSTAND van kerken en gebouwen die behoren aan kerkelijke ordes en instanties

en daarvoor is maar één verklaring: het ongeloof van de massa

AdrianHealey 24 juni 2007 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753684)
Daar zijn we het dan over eens.

Mooi zo.
Citaat:

Nee - U heeft er zelfs begrip voor opgebracht dat de daders zich niet zouden worden aangegeven door hun "kameraden" (Uw term). Met andere woorden probeerde U ze toch te beschermen voor de rechtspraak. En dat is natuurlijk ook verheerlijken, alleen die term al "kameraden". :roll:
Ik probeer mezelf niet te beschermen voor de rechtspraak, ik was daar niet.

Ik zeg dat ik het om menselijke redenen begrijpbaar vind dat mensen hun vrienden niet stande pede aangeven.
Keur ik daar geweld mee goed? Natuurlijk niet.

Ik snap niet waar jij dat haalt. Jij wilt wrslk dat gewoon zien omdat ik hier niet zit te zeggen dat het allemaal crapuul is.

willem1940NLD 24 juni 2007 22:06

Ik krijg uit deze draad / dit verhaal de indruk, dat een politie-overmacht de juiste manier is om overmatige schade te voorkomen.

Als Nederlander kan ik natuurlijk niet zomaar Belgische situaties goed beoordelen, maar ik vind het wel merkwaardig dat ik in het filmpje dicht rond de camera uitsluitend Nederlands hoorde spreken en de opschriften op spandoeken waren in het Nederlands máár alle spreekkoren van de oproerigen klonken mij als Frans in de oren. Luister ik zo slecht, of was er sprake van hulptroepen/ huurlingen/ buitenlanders? Mijn nieuwsgierigheid groeit.

AdrianHealey 24 juni 2007 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753694)

Ik zoek de vele vernielingen en de agressieve mensen.

Ik hoor wat slogans en heb in het totaal 4 stenen getelt. Wat jij?

Preuße 24 juni 2007 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2753705)
ik denk niet dat daar echt een bedoeling achter zit

:lol:

Citaat:

grote oorzaak van hetgeen je hier aanhaalt is de LEEGSTAND van kerken en gebouwen die behoren aan kerkelijke ordes en instanties
Een school staar ook leeg tijdens de weekends en zelfs twee maanden tijdens de vakanties. Moskeeën staan ook op dagen buiten vrijdag vrij leeg. Ga eens een moskee kraken.

Citaat:

en daarvoor is maar één verklaring: het ongeloof van de massa
:lol:

AdrianHealey 24 juni 2007 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753711)
Ik krijg uit deze draad / dit verhaal de indruk, dat een politie-overmacht de juiste manier is om overmatige schade te voorkomen.

Als Nederlander kan ik natuurlijk niet zomaar Belgische situaties goed beoordelen, maar ik vind het wel merkwaardig dat ik in het filmpje dicht rond de camera uitsluitend Nederlands hoorde spreken en de opschriften op spandoeken waren in het Nederlands máár alle spreekkoren van de oproerigen klonken mij als Frans in de oren. Luister ik zo slecht, of was er sprake van hulptroepen/ huurlingen/ buitenlanders? Mijn nieuwsgierigheid groeit.

Je oren zijn slecht. Het was allemaal Nederlands.
Of Engels, natuurlijk.

born2bewild 24 juni 2007 22:07

hebben ze traangas of rubberkogels gebruikt?

Heftruck 24 juni 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753698)
Dat is natuurlijk iets anders, dat lijkt me logisch. :)

Achzo, dat is geen geweld misschien?

Preuße 24 juni 2007 22:10

Citaat:

Ik zeg dat ik het om menselijke redenen begrijpbaar vind dat mensen hun vrienden niet stande pede aangeven.

Keur ik daar geweld mee goed? Natuurlijk niet.
Snapt U het dan echt niet? :roll: Als iemand wordt vermoord en jij vind het begrijpelijk dat de moordenaar wordt beschermd als het ware door getuigen dan ben je bezig met het bagateliseren van geweld en het ondermijnen van de rechtspraak. Ik vind geweld verafschuwbaar en mensen die geweldplegers beschermen om puur ideologische redenen eveneens.

Citaat:

Ik snap niet waar jij dat haalt. Jij wilt wrslk dat gewoon zien omdat ik hier niet zit te zeggen dat het allemaal crapuul is.
Heb je dat filmpje gezien? 90% Van de aanwezigen waren zelfs gemaskerd. Als dat geen krapuul is weet ik het ook niet meer.

Preuße 24 juni 2007 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2753711)

Nagel op de kop! Zoals gewoonlijk komt de beste conclusie nog van een buitenlander.

AdrianHealey 24 juni 2007 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753719)
Achzo, dat is geen geweld misschien?

Nee, dat is de straf voor de ander omdat hij geweld gebruikt...

Zeg, als je wilt gaan muggenziften, start een apart topic, hé.

Heftruck 24 juni 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753694)

Wereldschokkend.

Duidelijk is wel dat de oproerpolitie op een gegeven moment het initiatief neemt door op de betogers in te lopen, over hun spandoeken te rijden en hen te uiteen te drijven.

Preuße 24 juni 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753726)

Zeg, als je wilt gaan muggenziften, start een apart topic, hé.

U bent vergeten "smaad!" te roepen.

Preuße 24 juni 2007 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753728)
Duidelijk is wel dat de oproerpolitie op een gegeven moment het initiatief neemt door op de betogers in te lopen, over hun spandoeken te rijden en hen te uiteen te drijven.

Prachtige tv, nietwaar? :lol:

Heftruck 24 juni 2007 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753726)

Achzo.

Dus als ik een inbreker met een baseballbat bewerk, is dat geen geweld.
Dus als ik een overvaller doodschiet, is dat geen geweld.

Dat is genoteerd.

AdrianHealey 24 juni 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753722)
Snapt U het dan echt niet? :roll: Als iemand wordt vermoord en jij vind het begrijpelijk dat de moordenaar wordt beschermd als het ware door getuigen dan ben je bezig met het bagateliseren van geweld en het ondermijnen van de rechtspraak. Ik vind geweld verafschuwbaar en mensen die geweldplegers beschermen om puur ideologische redenen eveneens.

Zucht. Ik denk niet dat we het over een moordenaar hebben, ik denk dat we het over stenen hebben, waarbij 1 iemand gewond en 1 ruit is gesneuveld. Beide keren zijn de daders direct uit de massa gehaald.

Citaat:

Heb je dat filmpje gezien? 90% Van de aanwezigen waren zelfs gemaskerd. Als dat geen krapuul is weet ik het ook niet meer.
90%?
Dat is interessant.
Geef me eens een seconde van het filmpje waarbij 90% van de mensen in beeld gemaskerd zijn.
(En kom nu niet af met een beeld waarbij ze allemaal achter hun spandoek staan.)

Verder is gemaskerd zijn idd een wetsovertreding, maar als je dan al crapuul bent, amai dan.

AdrianHealey 24 juni 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753732)
Achzo.

Dus als ik een inbreker met een baseballbat bewerk, is dat geen geweld.
Dus als ik een overvaller doodschiet, is dat geen geweld.

Dat is genoteerd.

Dat heb ik natuurlijk niet gezegd.
Noteer dat er bij, hé.

born2bewild 24 juni 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753633)
Het is idd niet meer dan begrijpelijk dat de bende van Nijvel hun eigen kameraden niet uitleveren.
Daarom is dat nog niet juridisch.

Als dergelijke "solidariteit" voor u een gegeven is, wat stelt u voor om deze te breken in het belang van de maatschappij?

Wat is uw oplossing voor dit probleem, want dat is het toch neem ik aan.

Een uitgebreider arsenaal van " speciale ondervragingstechnieken"?

Chipie 24 juni 2007 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder (Bericht 2753690)
er heeft iets in een nieuwsbrief van Basta gestaan daarover, maar dat was in de dagen voor de betoging gebeurd

lijkt me sterk dat de betogers zelf het op dat moment (22 juni) gedaan konden hebben...tenzij ze in de tijd konden reizen natuurlijk, en hun eigen konden terugflitsen met de teletijdmachine van professor barabas (van wie het werkelijke bestaan ook nog aangetoond moet worden)

Leeuw, waarom gebruikt U nu weer één van uw andere nicks?

Heeft dat iets met de uitslag van de verkiezingen te maken? :-P

Heftruck 24 juni 2007 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753730)
Prachtige tv, nietwaar? :lol:

De klemtoon ligt hier;

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753728)

Preuße 24 juni 2007 22:16

[quote=AdrianHealey;2753733]Zucht. Ik denk niet dat we het over een moordenaar hebben, ik denk dat we het over stenen hebben, waarbij 1 iemand gewond en 1 ruit is gesneuveld. Beide keren zijn de daders direct uit de massa gehaald.

Daar kan ik nog mee akkoord gaan als een soort peace-offering. Maar vergeet niet dat hier heel wat erg lelijke agressie tegenover de kerk en de politie naar buiten is gekomen. Het vaststellen van zoveel haat en drang naar geweld is eigenlijk nog erger dan die vernielingen.

Citaat:

90%?
Dat is interessant.
Geef me eens een seconde van het filmpje waarbij 90% van de mensen in beeld gemaskerd zijn.
(En kom nu niet af met een beeld waarbij ze allemaal achter hun spandoek staan.)
Allez, ter Uwentwille maak ik er 75% van, maar dat is mijn laatste bod hé.

Heftruck 24 juni 2007 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2753734)
Dat heb ik natuurlijk niet gezegd.
Noteer dat er bij, hé.

Ah, ok.

Een overvaller doodschieten is dan weer geen verdediging? Want als het wel verdediging was, dan was het een "straf". Maar nu is het geweld, en dat is geen straf.

:?

AdrianHealey 24 juni 2007 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 2753735)
Als dergelijke "solidariteit" voor u een gegeven is, wat stelt u voor om deze te breken in het belang van de maatschappij?

Wat is uw oplossing voor dit probleem, want dat is het toch neem ik aan.

Een uitgebreider arsenaal van " speciale ondervragingstechnieken"?

Ik denk dat:
Op dit moment is het strafbaar om een dader niet aan te geven van een misdaad, tenzij hij een familielid is.

Dat vind ik een goede wetgeving. Geen noodzaak om die te veranderen.

Preuße 24 juni 2007 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 2753738)
De klemtoon ligt hier;

Ja, wat geeft die slechte politie het recht haar werk te doen en op provocaties te reageren? En dan nog dat schandalig uit de weg gaan als er stenen worden gegooid. Het is een schande, meneer!

Samsa 24 juni 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753725)
Nagel op de kop! Zoals gewoonlijk komt de beste conclusie nog van een buitenlander.

'geweld voorkomen door te dreigen met 10 keer zoveel geweld' vind jij een goeie oplossing? denk toch eens twee seconden na... (diepe zucht)

Heftruck 24 juni 2007 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Preuße (Bericht 2753745)
Ja, wat geeft die slechte politie het recht haar werk te doen en op provocaties te reageren? En dan nog dat schandalig uit de weg gaan als er stenen worden gegooid. Het is een schande, meneer!

Ja, van al dat roepen en schreeuwen zijn er agenten gewond geraakt.

:roll:

AdrianHealey 24 juni 2007 22:19

Citaat:

Daar kan ik nog mee akkoord gaan als een soort peace-offering. Maar vergeet niet dat hier heel wat erg lelijke agressie tegenover de kerk en de politie naar buiten is gekomen. Het vaststellen van zoveel haat en drang naar geweld is eigenlijk nog erger dan die vernielingen.
Haat hoeft niet strafbaar te zijn. Dat is iemand zijn vrije meningsuiting.
Geweld dient dat logischerwijze wel te zijn. Aanzetten tot haat ook.
Er is aangezet tot geweld op die betoging, de betoging is dan ook gebroken en een heleboel mensen zijn administratief opgepakt.

Citaat:

Allez, ter Uwentwille maak ik er 75% van, maar dat is mijn laatste bod hé.
Eerder 10%, zover ik kan zien op de beelden.

Preuße 24 juni 2007 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samsa (Bericht 2753746)
'geweld voorkomen door te dreigen met 10 keer zoveel geweld' vind jij een goeie oplossing? denk toch eens twee seconden na... (diepe zucht)

De politie heeft helemaal geen geweld gebruikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be