![]() |
Citaat:
Kort: Wie de politie provoceert kan op de blaren zitten. Citaat:
Maar dat is niet iedereen van die betoging. Ik wacht nog steeds op uw excuses. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik herhaal. Ik heb op geen enkel moment dat proberen goed te praten. Ik heb altijd benadrukt dat ik hoop dat zij die geweld gebruikten (stenen gooien, verfbommen, atuo's in de fik steken) opgepakt worden en gestraft zullen worden. Daar ben ik heel formeel in. Wie geweld gebruikt, moet gestraft worden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
lijkt me sterk dat de betogers zelf het op dat moment (22 juni) gedaan konden hebben...tenzij ze in de tijd konden reizen natuurlijk, en hun eigen konden terugflitsen met de teletijdmachine van professor barabas (van wie het werkelijke bestaan ook nog aangetoond moet worden) |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
grote oorzaak van hetgeen je hier aanhaalt is de LEEGSTAND van kerken en gebouwen die behoren aan kerkelijke ordes en instanties en daarvoor is maar één verklaring: het ongeloof van de massa |
Citaat:
Citaat:
Ik zeg dat ik het om menselijke redenen begrijpbaar vind dat mensen hun vrienden niet stande pede aangeven. Keur ik daar geweld mee goed? Natuurlijk niet. Ik snap niet waar jij dat haalt. Jij wilt wrslk dat gewoon zien omdat ik hier niet zit te zeggen dat het allemaal crapuul is. |
Ik krijg uit deze draad / dit verhaal de indruk, dat een politie-overmacht de juiste manier is om overmatige schade te voorkomen.
Als Nederlander kan ik natuurlijk niet zomaar Belgische situaties goed beoordelen, maar ik vind het wel merkwaardig dat ik in het filmpje dicht rond de camera uitsluitend Nederlands hoorde spreken en de opschriften op spandoeken waren in het Nederlands máár alle spreekkoren van de oproerigen klonken mij als Frans in de oren. Luister ik zo slecht, of was er sprake van hulptroepen/ huurlingen/ buitenlanders? Mijn nieuwsgierigheid groeit. |
Citaat:
Ik hoor wat slogans en heb in het totaal 4 stenen getelt. Wat jij? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of Engels, natuurlijk. |
hebben ze traangas of rubberkogels gebruikt?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg, als je wilt gaan muggenziften, start een apart topic, hé. |
Citaat:
Duidelijk is wel dat de oproerpolitie op een gegeven moment het initiatief neemt door op de betogers in te lopen, over hun spandoeken te rijden en hen te uiteen te drijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus als ik een inbreker met een baseballbat bewerk, is dat geen geweld. Dus als ik een overvaller doodschiet, is dat geen geweld. Dat is genoteerd. |
Citaat:
Citaat:
Dat is interessant. Geef me eens een seconde van het filmpje waarbij 90% van de mensen in beeld gemaskerd zijn. (En kom nu niet af met een beeld waarbij ze allemaal achter hun spandoek staan.) Verder is gemaskerd zijn idd een wetsovertreding, maar als je dan al crapuul bent, amai dan. |
Citaat:
Noteer dat er bij, hé. |
Citaat:
Wat is uw oplossing voor dit probleem, want dat is het toch neem ik aan. Een uitgebreider arsenaal van " speciale ondervragingstechnieken"? |
Citaat:
Heeft dat iets met de uitslag van de verkiezingen te maken? :-P |
Citaat:
Citaat:
|
[quote=AdrianHealey;2753733]Zucht. Ik denk niet dat we het over een moordenaar hebben, ik denk dat we het over stenen hebben, waarbij 1 iemand gewond en 1 ruit is gesneuveld. Beide keren zijn de daders direct uit de massa gehaald.
Daar kan ik nog mee akkoord gaan als een soort peace-offering. Maar vergeet niet dat hier heel wat erg lelijke agressie tegenover de kerk en de politie naar buiten is gekomen. Het vaststellen van zoveel haat en drang naar geweld is eigenlijk nog erger dan die vernielingen. Citaat:
|
Citaat:
Een overvaller doodschieten is dan weer geen verdediging? Want als het wel verdediging was, dan was het een "straf". Maar nu is het geweld, en dat is geen straf. :? |
Citaat:
Op dit moment is het strafbaar om een dader niet aan te geven van een misdaad, tenzij hij een familielid is. Dat vind ik een goede wetgeving. Geen noodzaak om die te veranderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:roll: |
Citaat:
Geweld dient dat logischerwijze wel te zijn. Aanzetten tot haat ook. Er is aangezet tot geweld op die betoging, de betoging is dan ook gebroken en een heleboel mensen zijn administratief opgepakt. Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be