Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5681296)
Dat weet ik. Ik geef een link en men ziet niet eens dat er meer dan één citaat staat.
Wanneer men niet wil lezen is het lastig overtuigen.
|
Dat heeft niets met niet willen lezen te maken, maar alles met de inhoud, of gebrek daaraan, vooral als je naar jezelf, artisjok, blijft linken.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Dat is een stuk tekst uit een wikipagina over de zogenaamde anti-racismewet, "de wet tot bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden"
Zoals je uit de titel kan afleiden zijn bepaalde daden strafbaar, maar niet racisme op zich.
|
Dat is inderdaad een stuk tekst van een wikipediapagina waar staat op welke definitie van racisme het wetboek zich baseert. Overigens is die tekst vrijwel identiek als de tekst die door de VN wordt gehanteerd.
En wederom blijkt dat jij niet begrijpend kunt lezen, of beter gezegd niet begrijpend
wilt lezen. Daar staat namelijk helemaal niet dat bepaalde daden strafbaar zijn, maar niet racisme op zich.
Wat daar wél staat, is dat bepaalde daden, die door racisme of xenofobie ingegeven zijn, strafbaar zijn.
Dat is iets totaal anders.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Geef me dan de link naar de wet waar racisme gedefinieerd wordt.
|
Zoek die link zelf maar, ik hoef jouw huiswerk niet te doen. Ik heb je immers wikipedia al gegeven, waar staat welke definitie de wet hanteert, en ik heb verder geen enkele reden om daaraan te twijfelen. Jij blijkbaar wel, dus dan dien jij dat zelf maar op te zoeken.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Wat is racisme?
Het begrip racisme is moeilijk objectief te omlijnen. De antiracismewet geeft geen definitie van racisme zodat het in zijn gebruikelijke betekenis begrepen moet worden. Het begrip racisme vertrekt vanuit de voorveronderstelling dat er verschillende menselijke rassen zouden bestaan. In de huidige stand van de wetenschap wordt het bestaan van verschillende mensenrassen niet langer aanvaard (zie definitie : ‘zogenaamd ras’). http://www.diversiteit.be/?action=on...titel=Racisme+
|
Ja, en wat moet ik daarmee? Schrijft het verre van neutrale CGKR tegenwoordig de norm voor of zo? Je weet wel, datzelfde CGKR dat al een aantal keer de eigen regels aan de laars heeft gelapt en zeer selectief is al naar gelang van wie een racismeklacht afkomstig is? Je weet wel, dat homo's van het CGKR gerust gediscrimineerd mogen worden, zolang dat maar door islamieten is.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Jij moet hoognodig weer zakken tot dit niveau.
|
Nee hoor, ik lieg nergens, terwijl het er tot nader order zeer sterk op lijkt dat jij dat wel deed.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Dat is geen wettelijke definitie. Die definitie staat niet in de wet.
|
Bewijs dat dan maar eens door mij de link naar de volledige tekst van die wet te geven, zodat ik jouw bewering kan verifiëren. Een linkje naar een uittrekseltje met eigen interpretatie door het CGKR telt dus niet. Ik wil de originele en volledige wettekst zien.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Beschreven maar niet aangetoond.
|
Zoals hierboven al gezegd: toon jij het tegendeel dan maar aan door mij de volledige originele wettekst te verschaffen.
Citaat:
(Bericht 5681296)
Nog wat getrol om af te sluiten. Zo kennen we je ondertussen wel.
|
Dat is geen getrol artisjok, maar een eenvoudige nuchtere vaststelling.
Als jij, zoals nu al talloze malen gebleken is, niet eens kunt of wilt aangeven
wat er precies aan een bepaalde uitspraak "racistisch" is,
en waarom, kún jij niet eens toetsen of een uitspraak al dan niet racistisch is.
Tot nu toe ben jij altijd in gebreke gebleven.