Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   11.000 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201221)

Marie van de koster 7 maart 2020 10:42

Goeiemorgen selders :-D

Marie van de koster 7 maart 2020 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9259230)
Jij brengt rabarbertaart en ik zal een aardbeientaartje meebrengen.

Ik ben niet gek op rabarber, mag het smurfenvlaai zijn? Zo lekker! Wel een aanslag op de slanke lijn!

NieuwNoors 7 maart 2020 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9259447)
Ik ben niet gek op rabarber, mag het smurfenvlaai zijn? Zo lekker! Wel een aanslag op de slanke lijn!

Oooh, smurfenvlaai, mjam! Ik heb dat onlangs voor't eerst gegeten in 't ziekenhuis. Idd heel lekker!

NieuwNoors 7 maart 2020 11:55

Citaat:

Ik ook niet, bweik :-)
Toen ik kind was groeide dat in onze tuin en mijn vader zei steeds: komaan NN, eet nog een stuk rabarber, dat is gezond. Ik herinner me dat dat heel bitter smaakte en heb het sindsdien nooit meer gegeten.

Elio di Supo 7 maart 2020 18:01

Citaat:

Je bent van Limburg zeker?

Marie van de koster 8 maart 2020 10:40

Goeiemorgen rabarbers :-D

Marie van de koster 8 maart 2020 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 9259499)
Ik ook niet, bweik :-)
Toen ik kind was groeide dat in onze tuin en mijn vader zei steeds: komaan NN, eet nog een stuk rabarber, dat is gezond. Ik herinner me dat dat heel bitter smaakte en heb het sindsdien nooit meer gegeten.

Wij hadden een grote rabarberplant in de hof en ieder jaar werd een paar keer rabarberspijs gemaakt, gezond, goedkoop en ons moeder moest voor die dag geen groenten meesleuren van de winkel naar huis.
Maar ik was er echt niet gek op. Als er spijs over was, werd die op de boterhammen gesmeerd. Mijn vader en mijn zus waren er gek op. Ik vond het veel te zuur.

Marie van de koster 8 maart 2020 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9259837)
Je bent van Limburg zeker?

Tja, hier in Antwerpen hebben de bakkers de fantasie niet om zoiets heerlijks uit te vinden ;-)

Elio di Supo 8 maart 2020 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9260410)
Wij hadden een grote rabarberplant in de hof en ieder jaar werd een paar keer rabarberspijs gemaakt, gezond, goedkoop en ons moeder moest voor die dag geen groenten meesleuren van de winkel naar huis.
Maar ik was er echt niet gek op. Als er spijs over was, werd die op de boterhammen gesmeerd. Mijn vader en mijn zus waren er gek op. Ik vond het veel te zuur.

Ik at het altijd met een beetje suiker. Dan was het te pruimen.

Marie van de koster 8 maart 2020 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9260422)

Zelfs met suiker vond ik het zuur. Ik ben een moeilijke ;-)

Jay-P. 8 maart 2020 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9260422)

Ik hoop dat het een verse was.

Zucht 8 maart 2020 15:35

Happy internationale vrouwendag toegewenst aan al de vrouwen, dames, meisjes op dit forum.
Vandaag krijgen jullie de toestemming om al het huishoudwerk eens uit te stellen tot morgen. :-)

Zucht 8 maart 2020 18:36

Wij hadden ook rabarber in de tuin, en ik at daar graag zo'n stekse rauw van. Ik vond die frisse zuurte juist heel lekker.
De confituur die ervan gemaakt werd vond ik een stuk minder.

Marie van de koster 9 maart 2020 11:11

Goeiemorgen alle lieve vrouwen :-D

Universalia 9 maart 2020 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9260802)
Wij hadden ook rabarber in de tuin, en ik at daar graag zo'n stekse rauw van. Ik vond die frisse zuurte juist heel lekker.

Vroeger hadden mijn grootouders (zaliger) dat in hun buitenhuis in de tuin staan en ik at daar ook regelmatig een stekje van.

Zelfs de confituur die mijn grootmoeder er van maakte was lekker al lust ik liever kweeperenconfituur. :lol:

Skobelev 9 maart 2020 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9260802)

De mijne komt nu al uit de grond piepen....;-)

NieuwNoors 9 maart 2020 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9261189)
Goeiemorgen alle lieve vrouwen :-D

Bedankt Marie :-D
Ik ben echt wel een lieve............................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ........moeder en oma. Denk ik toch.

Marie van de koster 10 maart 2020 10:20

Goeiemorgen oma's :-D

Marie van de koster 10 maart 2020 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9261205)
Vroeger hadden mijn grootouders (zaliger) dat in hun buitenhuis in de tuin staan en ik at daar ook regelmatig een stekje van.

Zelfs de confituur die mijn grootmoeder er van maakte was lekker al lust ik liever kweeperenconfituur. :lol:

Kweeperengelei is een delicatesse. Jaren geleden maakte mijn moeder dat, hier in het Antwerpse waren toen amper kweeperen te krijgen, het was hier haast niet gekend. Nu willen ze het allemaal.
Ja, van de Limburgers kunnen ze veel leren! Kweeperengelei, smurfenvlaai, knobbelkesvlaai …

Marie van de koster 11 maart 2020 11:06

Goeiemorgen hamsteraars :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be