Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Supe®Staaf 22 juli 2011 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578073)
Blijkbaar.

Nu, vind ik het wel aangenamer discussiëren nadat ik de raad van Maarten en enkele mods heb opgevolgd en een paar rabiate racisten, precies een suske en wiske boek (pun intended), op de negeerlijst heb gezet.

Zo hoort het.
Negeren of als je het aankan mee in confrontatie gaan, is m.i. de enige correcte wijze om met meningen om te gaan die je niet aanstaan.
Censuur vragen al dan niet met overheidssteun, is walgelijk, want het is de weg naar dictatuur.

artisjok 22 juli 2011 06:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5578297)
Tiens. In het begin van deze topic heb ik nochtans meerdere posts geplaatst die, naar mijn bescheiden mening, toch de moeite waard waren om een debat over te voeren.

Jij hebt me maanden geleden toch al kenbaar gemaakt dat je niet wil discussiëren met mij.

artisjok 22 juli 2011 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578173)
Het blijft altijd moeilijk om over jezelf te oordelen. Dat is voor iedereen zo, dus ook voor Arisjok.

Paulus.

Dat is inderdaad voor iedereen zo.
Merk op hoe hier geoordeeld wordt over "de ander".
Volgens hen is dan ook altijd de ander die het niveau naar beneden haalt.
Ik discussieer niet meer met degenen die steevast ruzie zoeken.

Dat is toch toegestaan.

Ik hoop dat er toch nog iemand iets te vertellen heeft over het onderwerp van deze draad.

Esperanza 22 juli 2011 07:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578322)
Jij hebt me maanden geleden toch al kenbaar gemaakt dat je niet wil discussiëren met mij.

:Jouw excuses worden met de dag doorzichtiger.

Even recapituleren :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5566148)
Neen, jij bent hier niet om te discussieren maar wel om monologen te voeren.

Nadat ik hier in deze topic meerdere geargumenteerde posts aan jou gericht heb en deze door jou zorgvuldig werden genegeerd heb ik inderdaad maar weinig zin meer om met jou te ... euh ... discussieren.

Voor de verandering mag je ook eens antwoorden op volledige posts in plaats van één zinnetje uit de context te rukken.

Probeer het nog eens.

Wat meer origineler mag ook.

Esperanza 22 juli 2011 07:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578324)
Ik hoop dat er toch nog iemand iets te vertellen heeft over het onderwerp van deze draad.

O jazeker.

Hier bijvoorbeeld :
Citaat:

Tiens. In het begin van deze topic heb ik nochtans meerdere posts geplaatst die, naar mijn bescheiden mening, toch de moeite waard waren om een debat over te voeren. Idem dito wat betreft de posts van de Hertog van Gelre. Idem dito wat betreft posts van diverse andere forummers.

Op geen enkele van die posts ben jij ingegaan. Werden zelfs stuk voor stuk zorgvuldig genegeerd. Geen goesting? Ook verboden door het forumreglement (sic)? Of waren deze eenvoudigweg té confronterend en/of niet te weerleggen? Té moeilijk misschien?

In plaats hiervan blijf je iedereen maar om de oren slaan met racisme hier en racisme daar. Enige verduidelijking is evenwel teveel gevraagd.

Ga je er nog inhoudelijk op ingaan of blijf je verder trollen?

Esperanza 22 juli 2011 07:16

Citaat:

Dat is inderdaad voor iedereen zo.
Merk op hoe hier geoordeeld wordt over "de ander".
Volgens hen is dan ook altijd de ander die het niveau naar beneden haalt.

Dat is toch toegestaan.

Citaat:

Klopt als een bus. Alleen spijtig dat jij dit niet inziet van jezelf.

En zo is de cirkel rond...

Paulus 22 juli 2011 07:28

Artisjok?

artisjok 22 juli 2011 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5578349)
:Jouw excuses worden met de dag doorzichtiger.

Klopt het niet dat je me maanden geleden kenbaar maakte dat je niet wenst te discussiëren met mij?
Je denkt toch niet dat ik dan nog moeite doe om in discussie te gaan met jou.

artisjok 22 juli 2011 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578364)
Artisjok?

Ja, Paulus.

Esperanza 22 juli 2011 07:34

Citaat:

Was ik nog vergeten toe te voegen aan het lijstje. Toch bedankt om er mij even op te wijzen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5533024)
En zo is een passend einde gekomen aan een wat in principe een boeiende topic over vrije meningsuiting had kunnen wezen.

Begin eerst met de discussies te vertragen door steeds maar weer dezelfde vragen te stellen, linken te eisen, stellingen uit de context te rukken. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Volstaat dit niet langer? Geen probleem.

Catalogiseer je politieke opponent als zijnde een haatzaaier, racist, islamofoob - of wat dan ook - om hen de mond te snoeren. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Nog steeds geen resultaat? Geen probleem.

Zeg dat je niet meer discussieert met forummers die "ruzie" zoeken.

Blijf wél steeds eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.

Wees vervolgens verheugd over het feit dat de politieke opponent de topic uit arren moede maar verlaat.

Na deze eclatante overwinning te hebben gevierd, ga dan op zoek naar een andere topic alwaar eveneens niet-welgevallige meningen worden verkondigd en begin van voor af aan.

En zo is de cirkel nógmaals rond...

Esperanza 22 juli 2011 07:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578365)
Klopt het niet dat je me maanden geleden kenbaar maakte dat je niet wenst te discussiëren met mij?
Je denkt toch niet dat ik dan nog moeite doe om in discussie te gaan met jou.

Hou jij lijstjes bij wat iedereen in het verleden zo al gezegd heeft? Staat bijvoorbeeld de Hertog ook op dat lijstje? Blijkbaar wel, gezien je ook hém (en anderen in deze topic) negeert...

Zo te horen zijn er al een behoorlijk aantal forummers met wie je niet meer wenst te discussiëren. Allemaal hun eigen schuld natuurlijk...

Tja, is natuurlijk ook een manier om het gebrek aan inhoudelijke tegenargumenten te maskeren.

Linkjes vragen en wat trollen is véél gemakkelijker...

Alboreto 22 juli 2011 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5578402)
Linkjes vragen en wat trollen is véél gemakkelijker...

Op de man spelen is blijkbaar nog makkelijker, hé Esperanza?

Paulus 22 juli 2011 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578367)
Ja, Paulus.

Antwoordt dan toch eens eerlijk en inhoudelijk op de vragen van Esperanza.

Een blauwtje lopen is heus niet zo erg. Noch voor u, noch voor Esperanza.

De koning zei het nog deze week. Soms moet men eens zijn eigen principes overstijgen in het belang van het land.

Jij kan best inhoudelijk, eerlijk én op niveau reageren, in het belang van ons forumniveau.

No guts, no glory.

Paulus.

Alboreto 22 juli 2011 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578418)

Waarom wilt ge dat iemand discussieert met iemand anders?
Denkt ge dat die andere niet genoeg voor zichzelf kan spreken?

Ik moet zeggen dat ik ook niet meer discussieer met mensen waarvan het duidelijk is dat ze er enkel op uit zijn om te trollen en boel te zoeken.
Nu, in tegenstelling tot Artisjok gebruik ik de negeerfunctie en dat werkt goed.
De discussies worden er leesbaarder op en er zijn er procentueel meer die de moeite zijn om op te reageren.

Om het kort samen te vatten: Gij heb niet te bepalen met wie iemand al dan niet moet discussiëren.

Raf 22 juli 2011 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578425)

Ik moet zeggen dat ik ook niet meer discussieer met mensen waarvan het duidelijk is dat ze er enkel op uit zijn om te trollen en boel te zoeken.
Nu, in tegenstelling tot Artisjok gebruik ik de negeerfunctie en dat werkt goed.
De discussies worden er leesbaarder op en er zijn er procentueel meer die de moeite zijn om op te reageren.

Om het kort samen te vatten: Gij heb niet te bepalen met wie iemand al dan niet moet discussiëren.

Hear! Hear!

artisjok 22 juli 2011 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza (Bericht 5578402)
Hou jij lijstjes bij wat iedereen in het verleden zo al gezegd heeft?

Ik heb een geheugen, en ik herinner me dat jij expliciet kenbaar maakte niet meer te willen discussiëren met mij.
Herinner ik me dat verkeerd?

Dixie 22 juli 2011 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578431)
Ik heb een geheugen, en ik herinner me dat jij expliciet kenbaar maakte niet meer te willen discussiëren met mij.
Herinner ik me dat verkeerd?

link,bron:-D

Paulus 22 juli 2011 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5578425)

Ik wil ook helemaal niet bepalen wie met wie moet discuteren toch? Als je de thread volgde zou je weten dat ik met dezelfde vragen zit.

kijk maar: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1880

Alsof het er toe doet wie de vraag stelt....

Blij jou blijkbaar wel. Bij anderen gaat het meer om de inhoud, dan wel om de persoon.

Paulus.

artisjok 22 juli 2011 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5578418)

Een blauwtje lopen is heus niet zo erg. Noch voor u, noch voor Esperanza.

De koning zei het nog deze week. Soms moet men eens zijn eigen principes overstijgen in het belang van het land.

Jij kan best inhoudelijk, eerlijk én op niveau reageren, in het belang van ons forumniveau.

No guts, no glory.

Paulus.

Waarom zou ik moeten antwoorden op de vragen van Esperanza? Hij/zij heeft zelf maanden geleden expliciet kenbaar gemaakt niet met mij te willen discussiëren.

Indien jij wil discussiëren, maak je punt, stel je vraag.
Waar wacht je op?

Paulus 22 juli 2011 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5578902)
Waarom zou ik moeten antwoorden op de vragen van Esperanza? Hij/zij heeft zelf maanden geleden expliciet kenbaar gemaakt niet met mij te willen discussiëren.

Indien jij wil discussiëren, maak je punt, stel je vraag.
Waar wacht je op?

Is dat ook respectvol? Je weet dat ik en anderen dezelfde vragen heb. Speel met de voeten van iemand anders Artisjok. Ik geloofde nog wel in uw goede bedoelingen.

Ik maak bij deze expliciet bekend, niet met jou te willen discuteren.

Ik heb me vergist in jou. Je bent helemaal niet van goede wil.

Dom van me.

Paulus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be