Macchiavelli |
22 juli 2011 14:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
(Bericht 5578372)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
(Bericht 5578324)
Ik discussieer niet meer met degenen die steevast ruzie zoeken.
|
Was ik nog vergeten toe te voegen aan het lijstje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza
(Bericht 5533024)
En zo is een passend einde gekomen aan een wat in principe een boeiende topic over vrije meningsuiting had kunnen wezen.
Begin eerst met de discussies te vertragen door steeds maar weer dezelfde vragen te stellen, linken te eisen, stellingen uit de context te rukken. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.
Volstaat dit niet langer? Geen probleem.
Catalogiseer je politieke opponent als zijnde een haatzaaier, racist, islamofoob - of wat dan ook - om hen de mond te snoeren. Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.
Nog steeds geen resultaat? Geen probleem.
Zeg dat je niet meer discussieert met forummers die "ruzie" zoeken.
Blijf wél eisen dat de tegenstander inhoudelijke argumenten aandraagt.
Wees vervolgens verheugd over het feit dat de politieke opponent de topic uit arren moede maar verlaat.
Na deze eclatante overwinning te hebben gevierd, ga dan op zoek naar een andere topic alwaar eveneens niet-welgevallige meningen worden verkondigd en begin van voor af aan.
|
Toch bedankt om er mij even op te wijzen.En zo is de cirkel nógmaals rond...
|
Ik vermoed dat ik de denkwijze van artisjok nu begin te begrijpen:
Wat artisjok beweert, is zonder meer waar, daar kan en mag niet aan getornd of getwijfeld worden.
artisjok tegenspreken, twijfelen aan een uitspraak van artisjok of zelfs maar een onderbouwing of toelichting vragen staat gelijk aan heiligschennis. Dan ben je voor artisjok een "ruziezoeker".
Let wel, je bent enkel een "ruziezoeker" als de vragen te "moeilijk" zijn. Enkel wanneer de eigen mening, onderbouwing e.d. van artisjok wordt gevraagd waarop ze geen kant-en-klaar antwoord heeft dat elders van het forum of het internet gecopiëerd kan worden.
Ik vind dat een heel kwalijke zaak in een ernstig topic dat over zoiets belangrijks als echt of vermeend racisme gaat. Een topic waarvan je toch zou verwachten dat mensen er een eerlijke, open discussie zouden voeren, met zinnige, gedegen argumenten en een stevige onderbouwing. Helaas blijven zinnige, gedegen argumenten bij artisjok en kloon in dezen helemaal uit. Er komt zelfs geen enkel argument de naam waardig.
Als artisjok et al van mening zijn dat het zogenaamde racisme op dit forum aangepakt dient te worden, zou artisjok beter met iets anders komen dan eindeloos dezelfde vragen aan de forumleiding te herhalen, zoals artisjok eerder in dit topic deed, en niet-onderbouwde gratuite stellingen waarin artisjok topicopeners van aanzetten tot haat en racisme beschuldigt, zoals artisjok onlangs deed. Om het verder nog maar niet te hebben over de doorzichtige en goedkope smoezen om maar niet op netelige kwesties te hoeven antwoorden.
Want dit vind ik echt helemaal nergens meer op lijken. Het doet me nog het meest denken aan het geklungel van de advocaten van de "benadeelde" partij in het proces tegen Wilders, die ook van alles en nog wat beweerden, maar zo goed als niets hard konden maken toen puntje bij paaltje kwam.
|