Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Moslim! 31 oktober 2011 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5771552)
Dan bent u niet akkoord met Mohammed en alsdusdanig geen moslim gezien u bewust en opzettelijk zondigt tegen de eerste pijler van de islam.

U weet, of u zou tenminste moeten weten, dat de profeet katholieken ziet als 'mensen van het boek'. Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks. Aldus de wil van Mohammed.

Paulus.

Wat voor een prietpraat is da toch. Je verdraagt gewoon niet dat we het niet eens zijn met jullie geloofsleer. En wat jullie kerkvader leert is al eeuwenlang hetzelfde : zwijg, luister en ik weet het beter, en dat zie je in uw manier van 'discussieren'. Je kunt een meningsverschil niet verdragen en valt me persoonlijk aan. Als katholiek zou je wel stilletjes moeten zijn wat betreft pedofilie. En zeker ivm discriminatie van andersdenkenden in de geschiedenis. Wat een hypocrisie.

Cynara Cardunculus 31 oktober 2011 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5772707)
Hangt er van af hoe het geïnterpreteerd wordt.

8O
Hoe interpreteer jij dan "dood de afvalligen"? Ik denk niet dat hier bedoeld wordt: aai ze even over hun bolletje. Maar het zou me niks verbazen als jij dat erin zou zien.

Citaat:

Het gaat niet alleen om hun beweringen, ook om hun doen en laten.
Als men een ideologie volgt die criminele daden voorschrijft, en je volgt die niet, dan ben je gewoon geen volgeling van die ideologie. Heeft niks met interpretatie te maken.

Citaat:

p.s. Jij hebt niet goed begrepen wat "taqiyya" is.
wat versta jij dan onder "taqiyya"? waarschijnlijk weer één van je persoonlijke duimzuigerij, maar kom.

Citaat:

Je moet bewijzen dat iedere moslim dit op dezelfde manier interpreteert.
Nogmaals: één van de peilers van islam is dat de koran zeer duidelijk is en helemaal niet hoeft "geinterpreteerd" te worden. Natuurlijk kan jij je eigen religie ook gaan uitbouwen met je eigen geinterpreteerde versie van de islam, maar noem het dan gewoon de artisjam.... of zoiets.

smiley 31 oktober 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5772727)
Wat voor een prietpraat is da toch. Je verdraagt gewoon niet dat we het niet eens zijn met jullie geloofsleer. En wat jullie kerkvader leert is al eeuwenlang hetzelfde : zwijg, luister en ik weet het beter, en dat zie je in uw manier van 'discussieren'. Je kunt een meningsverschil niet verdragen en valt me persoonlijk aan. Als katholiek zou je wel stilletjes moeten zijn wat betreft pedofilie. En zeker ivm discriminatie van andersdenkenden in de geschiedenis. Wat een hypocrisie.

Wat voor een prietpraat is me dat ? Ik dacht niet dat de profeet van het christendom slavernij militair geweld discriminatie genocide en pedofilie goedkeurde, dit in tegenstelling tot een 'profeet' mohammed die er zich aan bezondigde. Dan nog een moslim die anderen van discriminatie zit te beschuldigen. Van hypocrisie gesproken.

Moslim! 31 oktober 2011 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5772317)
Neen.

de soenna en de Koran volgen is de plicht van elke moslim. Dus in dat opzicht is moslimfundamentalisme letterlijk (en niet zoals de negatieve connotatie weergeeft; islam is fundamenteel fout) een streefdoel voor de meeste praktiserende gelovigen.
Het is volgens mij niet toevallig dat deze term bestaat, en dus ook niet toevallig dat de dommere mensen die frats geloven en nog liever sterven dan een echte biografie van de profeet saw te lezen zoals die van al mubarakpuri maar enkel de orientalisten islambashers rommel lezen. Die islambashers en orientalisten kunnen zich noodzakelijkerwijze niet wetenschappelijk verantwoorden want de enige bron zijn de grote werken van islamitische historici.
Zoals paulus zegt; ik weet het beter dat de moslims het altijd beter weten.

Moslim! 31 oktober 2011 13:46

Citaat:

Neen je moet bewijzen dat "de" manier problematisch is om van een probleem te kunnen spreken. Neem mij maar als proefkonijn ik ben een moslimfundamentalist.

Cynara Cardunculus 31 oktober 2011 13:56

Ik begrijp nog steeds niet waarom de geytenwollensokkies wèl een probleem hebben met mensen die de islam volgens de FUNDAMENTEN (de grondbeginselen) volgen, maar dan tegelijk wèl een suikerversie light willen ophemelen die amper iets met islam te maken heeft.

Maar dan verguizen ze weer wèl de mensen die zich verdiepen in die grondbeginselen en de gevolgen daarvan, want dié gaan ze dan als "islamofoben" betitelen.

artisjok 31 oktober 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5772729)
wat versta jij dan onder "taqiyya"?

taqiyya :
Vrome veinzing:de regel dat Moslims mogen doen alsof ze ongelovig zijn, als eerlijk uit komen voor hun geloof zou betekenen dat ze hun leven niet meer zeker zouden zijn.
http://www.encyclo.nl/begrip/Taqiyya

Citaat:

waarschijnlijk weer één van je persoonlijke duimzuigerij, maar kom.
Je hoeft je discussie"technieken" niet te projecteren op anderen.

Citaat:

Nogmaals: één van de peilers van islam is dat de koran zeer duidelijk is en helemaal niet hoeft "geinterpreteerd" te worden.
Er zijn dan ook veel verschillende letterlijke interpretaties.

Paulus 31 oktober 2011 15:04

Citaat:

Hangt er van af hoe het geïnterpreteerd wordt.

Dat is een loze bewering. Ik vraag je nu voor de zesde keer al naar een bron die jouw bewering dat de discriminatie van anders- of niet gelovigen op zo'n manier zou kunnen geïnterpreteerd worden dat er van deze discriminatie niets meer overeind blijft.

Je geeft ze me niet en we weten beiden waarom.

Citaat:

Neen, want dit is ook niet mijn bewering. Mijn bewering is dat zij conform de leer van Mohammed anders- en niet gelovigen discrimineren. Jij zegt dat dit afhangt van de interpretatie,...

... wel goed,... maak je bewering hard, zoals ik mijn bewering hard heb gemaakt.

Kwestie van uit het welles-nietes niveau uit te stijgen.

Paulus.

artisjok 31 oktober 2011 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5772859)
Dat is een loze bewering. Ik vraag je nu voor de zesde keer al naar een bron die jouw bewering dat de discriminatie van anders- of niet gelovigen op zo'n manier zou kunnen geïnterpreteerd worden dat er van deze discriminatie niets meer overeind blijft.

Je geeft ze me niet en we weten beiden waarom.

Omdat ik kennissen, vrienden, collega's die moslim zijn niet in een bron kan plaatsen.

Citaat:

Neen, want dit is ook niet mijn bewering. Mijn bewering is dat zij conform de leer van Mohammed anders- en niet gelovigen discrimineren. Jij zegt dat dit afhangt van de interpretatie,...

... wel goed,... maak je bewering hard, zoals ik mijn bewering hard heb gemaakt.

Kwestie van uit het welles-nietes niveau uit te stijgen.

Paulus.
Je hebt zelf toegegeven dat er meerdere stromingen en meerdere interpretaties zijn.

Paulus 31 oktober 2011 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5772881)
Omdat ik kennissen, vrienden, collega's die moslim zijn niet in een bron kan plaatsen.

Daarom is het een loze bewering hé Artisjok?! Wat zou jij er van vinden als ik mijn bewering zou staven met: "Van horen zeggen"?

U kunt toch aan al die kennissen van jou eens rustig vragen hoe zij hun moslim zijn, rijmen met het negeren van de leer van Mohammed, met wikipedia als bron? Normaal gesproken zullen zij het zeer aangenaam vinden u dat te uitgebreid en gefundeerd te kunnen uitleggen.

Vindt u het redelijk als u daarvoor de tijd kreeg tot 1 december? U heeft het over kennissen, vrienden en collega's, dat zijn dus minstens zes mensen waar u het kan aan vragen op die tijd.

Citaat:

Je hebt zelf toegegeven dat er meerdere stromingen en meerdere interpretaties zijn.
Ik zal nog maar eens woordelijk herhalen wat ik gezegd heb. Want zoals u het zegt, is het net alsof ik zou toegegeven hebben dat niet alle moslims discrimineren. Ik gebruik hiervoor kopie/paste en plaats de link er bij, naar waar ik wat precies heb gezegd.
Natuurlijk zijn er verschillende stromingen binnen de islam. Niemand die beweert van niet. Maar over een aantal zaken zijn ze het eens in alle stromingen. Ondermeer dat Allah de enige God is en Mohammed zijn profeet.

Aangaande de discriminatie zijn er ook verschillende gedachten binnen de islam. De ene stroming discrimineert strenger dan de andere. Maar allemaal discrimineren ze. Allemaal. En dat naar het woord van Mohammed de profeet van Allah.

U mag beweren van niet, maar dan graag op een gefundeerde wijze met bron + link.
Bron: http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3864

Paulus.

Cynara Cardunculus 31 oktober 2011 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5772881)

en d�*t zijn dan de hooggeleerde personen die u gaan vertellen wat islam inhoudt? Zo'n beetje zoals de paus gaat vertellen wat katholicisme inhoudt?

filosoof 31 oktober 2011 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5773001)
en d�*t zijn dan de hooggeleerde personen die u gaan vertellen wat islam inhoudt? Zo'n beetje zoals de paus gaat vertellen wat katholicisme inhoudt?

Paus Cynara Cardunculus I ?

smiley 31 oktober 2011 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5773001)

Je hebt er genoeg die de islam wensen mooi te praten. Die trachten recht te praten wat overduidelijk krom geschreven staat. Ook westerse islamapologeten doen daaraan mee.
http://www.exmoslim.org/vrouw%20linda%20bogaert.html

Alboreto 31 oktober 2011 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5772639)
Zwak.

Als jij het zo goed weet dat ik fout zit, waarin zit ik dan fout en waarom?

Heb ik al gezegd.
Als ge beweert: "alle X zijn zus of zo" en ik weet van 1 X die niet zus of zo is, dan weet ik dat ge op z'n minst overdrijft.

Als alle X'en die ik ken niet zus of zo zijn, dan weet ik dat ge liegt.

En andere mensen die de moeite doen om met moslims te praten weten dat ge liegt.

Ja, natuurlijk zijn er moslim fundamentalisten, net zoals er in alle religies en andere strekkingen fundi's zijn.

Maar niet iedereen is een fundamentalist, in geen enkele strekking.

Alboreto 31 oktober 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5772649)
Ge begint over iets anders.

Niet echt.
Ge schrijft een eigenschap toe aan 1 religie, terwijl het een eigenschap is van alle religies, inclusief de uwe.

Alboreto 31 oktober 2011 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5772660)
U kunt wel eens de koran lezen, dat zou anderen veel werk gesparen, daar staat namelijk in dat je niet moslims niet als vriend mag nemen, en contact moet mijden, je moet onder moslims blijven want anders kun je verleid worden de islam te verlaten.

In de bijbel staat dat ge niet moogt liegen.
Dus geen enkele christen liegt?

Alboreto 31 oktober 2011 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5772698)
Toch wel. En dat weet je best.

Wat Mohammed zegt is zeer duidelijk. De termen "dhimmi's" en "harbi's" uit zijn leer, spreken boekdelen.

En zoals je weet, kan een moslim niet de leer van Mohammed verwerpen en toch moslim blijven.

Net zoals een christen de bijbel niet kan verwerpen zonder christen te blijven.
Maar toch zie ik meer en meer christenen die een betekenis geven aan de bijbel die een meer hedendaagse klank geeft aan het verhaal.
Alles wordt minder dwingend, alles wordt vrijer.

Citaat:

Bovendien is het een moslim toegestaan om te liegen om een conflict op te lossen of te voorkomen. Dat heet "taqiyya".

Tot dat besef komt elk kind voor zijn 6e leerjaar.
Heeft niets met de Islam.

Citaat:

Uw bron is dus allerminst betrouwbaar.

Als ik moet kiezen tussen uw betrouwbaarheid en die van mijn vrienden, dan vrees ik dat ge aan het kortste eind trekt, Paulus.

Alboreto 31 oktober 2011 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5772729)
8O
Hoe interpreteer jij dan "dood de afvalligen"? Ik denk niet dat hier bedoeld wordt: aai ze even over hun bolletje. Maar het zou me niks verbazen als jij dat erin zou zien.

Staat trouwens ook in 'Christelijke' teksten.

Alboreto 31 oktober 2011 19:15

Nu, racisme in de Islam is mss wel een interessant onderwerp, maar hier gaat het over racisme op politics.be

Gezien Paulus iets heeft tegen off-topic gaan, kan hij hier misschien het goede voorbeeld geven...

Moslim! 31 oktober 2011 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773276)
Nu, racisme in de Islam is mss wel een interessant onderwerp, maar hier gaat het over racisme op politics.be

Gezien Paulus iets heeft tegen off-topic gaan, kan hij hier misschien het goede voorbeeld geven...

racisme is harram.

Alboreto 31 oktober 2011 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! (Bericht 5773282)
racisme is harram.

:thumbsup:

Paulus 31 oktober 2011 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773256)
Heb ik al gezegd.
Als ge beweert: "alle X zijn zus of zo" en ik weet van 1 X die niet zus of zo is, dan weet ik dat ge op z'n minst overdrijft.

Als alle X'en die ik ken niet zus of zo zijn, dan weet ik dat ge liegt.

En andere mensen die de moeite doen om met moslims te praten weten dat ge liegt.

Ja, natuurlijk zijn er moslim fundamentalisten, net zoals er in alle religies en andere strekkingen fundi's zijn.

Maar niet iedereen is een fundamentalist, in geen enkele strekking.

Neen Alboreto.

Alle moslims onderschrijven de leer van Mohammed als was hij de boodschapper van Allah. Zonder dat gegeven kun je geen moslim zijn.

Als jij zegt, dat je er ene kent die dat niet doet, dan is hij geen moslim.

Paulus.

Paulus 31 oktober 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773259)
Niet echt.
Ge schrijft een eigenschap toe aan 1 religie, terwijl het een eigenschap is van alle religies, inclusief de uwe.

Het gaat erom dat de moslims racisten zijn volgens de definitie die u aan racisme geeft.

Het gaat niet om uw gekronkel daarover.

Paulus.

Paulus 31 oktober 2011 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773268)
Net zoals een christen de bijbel niet kan verwerpen zonder christen te blijven.
Maar toch zie ik meer en meer christenen die een betekenis geven aan de bijbel die een meer hedendaagse klank geeft aan het verhaal.
Alles wordt minder dwingend, alles wordt vrijer.

U weet duidelijk niet waarover u spreekt. Binnen het christendom is de Bijbel meer dan 1200 jaar een verboden boek geweest voor de gewone leek. Pas na Luther, Calvijn en Zwingli, werd openbaar wat daarin geschreven stond.

Als christen heb je de Bijbel helemaal niet nodig.

Citaat:

Tot dat besef komt elk kind voor zijn 6e leerjaar.
Heeft niets met de Islam.
Islamitische termen die niks met de islam te maken hebben....

... waar blijf je het toch halen, zoveel onredelijkheid?

Citaat:

Als ik moet kiezen tussen uw betrouwbaarheid en die van mijn vrienden, dan vrees ik dat ge aan het kortste eind trekt, Paulus.
U moet helemaal niet kiezen. U moet erkennen dat de islamitische leer volgens uw definitie van racisme, racistisch is.

Paulus.

Paulus 31 oktober 2011 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773272)

Dat is geen antwoord op de vraag.

Paulus.

Paulus 31 oktober 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773276)

Wel, daarvoor moeten we het eerst eens worden over wat 'racisme' is. En volgens uw definitie zijn alle moslims racisten, gezien zij allemaal verplicht zijn volgens de leer van Mohammed anders- en niet-gelovigen te discrimineren.

Als je dat niet kunt hebben, zul je, je definitie moeten herzien.

Paulus.

Alboreto 31 oktober 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5773338)
Wel, daarvoor moeten we het eerst eens worden over wat 'racisme' is.

Sommige mensen moeten dringend leren lezen.

Voor deze die er moeite mee hebben hier nogmaals:

Citaat:

"elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

Paulus 31 oktober 2011 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773356)
Sommige mensen moeten dringend leren lezen.

Voor deze die er moeite mee hebben hier nogmaals:

Citaat:

"elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

Goed. Gezien u "etniciteit" explixiet vermeldt in de definitie, zult u moeten erkennen dat moslims, volgens deze definitie racisten zijn.

Want,...

Moslims zijn pas moslim als je belijden dat Allah God is én Mohammed zijn boodschapper.

En wat zegt die boodschapper? Dat niet-moslims gediscrimineerd dienen te worden. Christenen en Joden, als 'mensen van het boek' in mindere mate; zij krijgen het statuut van dhimmi. Andere gelovigen staan gelijk met niet-gelovigen en krijgen het statuut van 'harbi'

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

Mohammed zegt letterlijk: "Maar deze 'dhimmi's' moesten wel beseffen dat ze tweederangs burgers waren en als ze zich onafhankelijker wilden opstellen moesten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of kwaadschiks."

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie..._en_christenen

En dan citeer ik nog niks uit de quran.

Paulus.

smiley 31 oktober 2011 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5773378)
Andere gelovigen staan gelijk met niet-gelovigen en krijgen het statuut van 'harbi'

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dhimmi

The harbi is the inhabitant of the dar al-harb (house of war). A harbi has no rights, not even the right to live http://en.wikipedia.org/wiki/Harbi.

Wij vallen dus onder harbis. Schoon 'geloof' toch niet de islam ? :oops:
Wij hebben dus alle recht en rede om ons daartegen te verzetten. Iemand die zegt dat men respect moet opbrengen voor de islam die is niet goed snik.

Citaat:

In essentie is de islam een religieuze boodschap voor de hele mensheid. Moslims zijn religieus gezien verplicht om het islamitische geloof te verspreiden over de hele wereld. ’En Wij hebben u uitgezonden tot de hele mensheid’ (Koran 34:28 ). Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam. […] Moslims geloven dat expansie door oorlog geen agressie is, maar de vervulling van het bevel in de Koran om de islam te verspreiden, als de weg om vrede te bereiken. Het gebruik van geweld om de islam te verspreiden is geen oorlog (harb), een woord dat alleen gebruikt wordt om gewelddadige acties door nietmoslims aan te duiden. Islamitische oorlogen zijn geen hurub [meervoud van harb], maar eerder futuhat, een actie om de wereld te ’openen’ voor de islam en uitdrukking van de islamitische djihad. [...] Ongelovigen die een obstakel vormen voor de da’wa (de missie), zijn zelf schuldig aan deze oorlogstoestand, omdat het verspreiden van de islam op een vredige manier voortgezet kan worden als de anderen zich daaraan onderwerpen. Met andere woorden: zij die zich verzetten tegen de islam veroorzaken oorlogen en zijn er verantwoordelijk voor. Slechts wanneer moslims niet voldoende krachtig zijn, is een tijdelijke ’wapenstilstand’ (hudna) toegestaan.”

Bassan Tibi
http://dutch.faithfreedom.org/forum/...php?f=4&t=7519

Cynara Cardunculus 31 oktober 2011 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773272)

ja? ik weet enkel dat die iets van de ene wang en de andere wang hadden. maar dit is niet het onderwerp van dit draadje.

Of ga je straks de steentijd er ook nog eens bijhalen? toen waren het kannibalen. goed zo?

cookie monster 1 november 2011 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5772352)
Nu, elke religie is discriminerend.

Ze begaaan m.a.w. oook criminele feitne (wet disriminatie & racisme) !!
Ook zijngelooofsgeloven eeen zonde !!
AAan wiemoete of kunnnen ze vergifenis vragen ??

Citaat:

In de katholieke kerk mogen vrouwen geen priester worden en worden holebi's gediscrimineerd.

Dus de (r)kk = eeen zonde !!
Ze begaaan m.a.w. oook criminele feitne (wet disriminatie & racisme) !!

Citaat:

Ge maakt ook hier weer dezelfde fout door alle individuen van die religie te beoordelen op waarden die ge de hele groep meent te moeten toeschrijven.

Indrdaad , nie elke aangesloten bij ee religie is slecht ,
want ja ,menkan vrijwilllig lidzijn geworde , of gedwonfgen !!
Maaar zijdie aanzette tot geweld/discriminatie , zijnrotte appels !!!!
Maaar ja , ingeval vande aaanzetters , (en/of soms) leidingevende ,
daaar branbdt een rond TL-lampke rond hunkop !!
HoeveelWatt zouda lampke zijn ????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773263)
In de bijbel staat dat ge niet moogt liegen.

akkooord !!!!

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5773263)
Dus geen enkele christen liegt?

Zou het ????

porpo 1 november 2011 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 5772162)
De islam discrimineert niet alleen vanuit het historische en referentiële perspectief. Het anders behandelen van niet-moslims, is eigen aan de leer. 'Mensen van het boek' met name Joden en christenen, krijgen nog de speciale status van dhimmi; andere gelovigen en ongelovingen krijgen zelfs dat niet. En van de status van dhimmi heeft Mohammed gezegd: "Deze 'dhimmi's' moeten wel beseffen dat ze tweederangs burgers zijn en als ze zich onafhankelijk willen opstellen moeten ze terug op hun ondergeschikte plaats gezet worden, goedschiks of desnoods kwaadschiks". Aldus de leer van de islam op schrift gezet door Mohammed.

Je hebt behandelen en behandelen hé.
De niet-moslims in bepaalde zaken anders behandelen is eigen aan de leer die (uit)gevoerd wordt door het (rechts)systeem en de staat, niet het moslimindividu, of bent u zo ignorat dat u dit niet begrijpt?

De werklozen anders dan werknemers/werkgevers behandelen is eigen aan de leer die (uit)gevoerd wordt door rsz/rva/vakbond/forem, niet door burgers.

Ook in kennis, laat staan praktijk, is het verschil perceptibel. Start een enquête in de moslimgemeenschap in Vlaanderen en ik geef u 10€ per moslim die weet wat "dhimmi" betekent. :-D

Citaat:

Dat is naar westerse normen gemeten racisme pur sang.

So, what?:roll:
Als moslim in het westen moet je de wet respecteren. Je tekent het verdrag(burgerschap) en je moet het respecteren/naleven, zo simpel is het. Als moslim mag je hier niet het systeem proberen toe te passen. Zelfs in islamitische staat mag je het niet. Het zijn de taken van het systeem, niet van de burgers.

Citaat:

Bedankt om één en ander te illustreren.

Graag gedaan en schaam je je niet om vragen te stellen ipv wikipedia linkjes te plaatsen. Wat je leest over dhimmitude in wikipedia of op de anti-islam sites is grotendeels selectieve bullshit. Als je dhimmitude als jurist wilt begrijpen moet je heel lang gaan studeren en bovendien moet je in staat zijn historische gegevens te kunnen analyseren. Als je snapt waarom bijvoorbeeld vandaag de dag in Egypte priesters hebt die liever sharia hebben (kijk niet naar moslims/christenen dommerikken die door media gemanipuleerd zijn in hun oordeel over zogenaamde "islamisme"), of als je snapt waarom christenen de kant van Salahuddin al-Ayyoubi kozen in hun strijd tegen kruisvaarders of als je dit en dat snapt.

Citaat:

Neen dat is niet zo. Voor de moslim zijn de quoran en andere islamitische geschriften weldegelijk gezaghebbender dan de wetgeving van het land waarin ze vertoeven. Vandaar ook de botsingen met onze wetgeving inzake slachtingsrituelen, hoofddoekenverbod enz...

Voor de wet maakt niet uit wat jij denkt, maar wat jij doet.
Botsingen gebeuren sowieso, maakt niet uit moslim of niet moslim, daarom bestaat er parlement, wetgevende macht en verkiezingen. En daarom mag je de wet aanpassen, afschaffen of creëren.

Citaat:

Maar dat is een andere discussie. Waar het hier om gaat is de het discrimineren van andersgelovigen, eigen is aan de leer van de islam en alsdusdanig, volgens de definitie die Alboreto aan 'racisme' geeft, de islam een racistische godsdienst is.

Paulus.

Een slaaf die zijn baas berooft, wordt niet gestraft (geen gevangenis, geen zweepslagen en geen hand afhakken), maar een niet-slaaf wordt wel gestraft.

Een moslimman die overspel/ontucht pleegt met een niet-moslimvrouw wordt gestraft volgens islamitische strafrecht, de vrouw niet; indien deze vrouw moslima is, dan worden ze allebei gestraft.

Islamitische wetgevende macht maakte duidelijk een onderscheid op basis van status of geloof. Dit is geen racisme, jij mag het discriminatie noemen, maar het is geen racisme.

subocaj 1 november 2011 07:41

Racisme lijkt me wel een issue met veel aanhangers. te zien aan de 3911, o nee nu 3912 reacties.:-D

smiley 1 november 2011 10:05

Porpo als jij niks verkeerds ziet aan de dhimmi status laten we moslims dan vanaf nu eens behandelen zoals zij ons zouden behandelen zodat ze het zelf voelen (het speciaal voor en door moslims en haar sympathisanten opgerichte cgkr zou natuurlijk onmiddellijk op de achterste poten staan). Er schort iets aan de moraliteit in de islam. Ik spuw op zulk een ideologie. Bertje Anciaux's opgericht centrum om de Vlaming de islam te leren kennen ten spijt. Al die mooipraters, zoals ook een deley, kunnen de smeerlapperij ervan niet verbergen

Laten we moslims de dhimmi-status geven.
http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...asc&highlight=

Alboreto 1 november 2011 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 5773909)
Racisme lijkt me wel een issue met veel aanhangers. te zien aan de 3911, o nee nu 3912 reacties.:-D

Op politics.be wel.
In de realiteit een pak minder (procentueel gezien hé).

smiley 1 november 2011 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5774066)
Op politics.be wel.
In de realiteit een pak minder (procentueel gezien hé).

Dat kan men vlug veranderen hoor. Men zou de antiracismewet nog meer kunnen verruimen zodat er nog meer mensen onder 'de racisten' vallen. Echt niet moeilijk.

Another Jack 1 november 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5772563)
Het discrimineren begint pas goed zodra de ummah in een land demografisch groot genoeg in aantal is geworden. Dan zal de roep dat de islam meer in de politiek te brokken moet hebben alsmaar luider weerklinken. In de islam is discriminatie ingebakken. Vandaar dat ik het wel straf vind wanneer moslims (on)terecht klagen over discriminatie terwijl zij een 'geloof' aanhangen dat in het beste geval discriminatie van niet-moslims zit voor te schrijven.

Niks discriminatie dus.

subocaj 1 november 2011 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5774075)
Dat kan men vlug veranderen hoor. Men zou de antiracismewet nog meer kunnen verruimen zodat er nog meer mensen onder 'de racisten' vallen. Echt niet moeilijk.

Strenger maken, is ook een mogelijkheid en werkt in twee richtingen.:-D

Cynara Cardunculus 1 november 2011 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5774179)
Niks discriminatie dus.

kolonisatie? of gewoon den truuk van den Dolf? Want die ging ook voor de Uebermenschen en Untermenschen, hij was nogal een fan van Mo de pedo zie je (zelfs met zijn nichtje volgde hij het voorbeeld van Mo).

Another Jack 1 november 2011 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5774259)
kolonisatie? of gewoon den truuk van den Dolf? Want die ging ook voor de Uebermenschen en Untermenschen, hij was nogal een fan van Mo de pedo zie je (zelfs met zijn nichtje volgde hij het voorbeeld van Mo).

Een hoop zever en paniekzaaierij.
Altijd wanneer Dolf wordt bovengehaald.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be