Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Veganiërs, wat eet je vandaag? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131677)

TheFourHorsemen 24 oktober 2018 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8839436)
Schorseneren ? Je gaat de hele avond zitten scheten laten als een echte veganist...

n het Lierse dialect worden schorseneren ook wel 'protstokken' genoemd.[2] Ze staan er namelijk om bekend flatulentie uit te lokken. De houtvezels kunnen niet door de menselijke spijsverteringsenzymen worden afgebroken en komen onverteerd in de dikke darm. Daar worden ze verteerd door de darmflora. De darmflora kan zich aanpassen door initieel kleine hoeveelheden te consumeren en slechts geleidelijk meer te gaan eten. 'Protten' kan zo worden vermeden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_schorseneer

Graag gedaan.

Skobelev 24 oktober 2018 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8839965)
Zoals ik hiervoor al zei, de patatten worden duur na de hete zomer! Wie weet of ik me volgende maand nog wel een kilootje af en toe kan permitteren! :-( :cry:

Patatten bij de boer gaan kopen hé Marie. Niet zoals mijn schoonzus gewassen aardappelen kopen in den Delhaize. Gewassen patatten want "anders is dat zo vuil, da komt uit de grond"...:? Aan 1.5€ de kilo? Bij den boer 10€ voor 25kg maar je moet ze zelf wassen....:?

Marie van de koster 24 oktober 2018 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8839977)
Patatten bij de boer gaan kopen hé Marie. Niet zoals mijn schoonzus gewassen aardappelen kopen in den Delhaize. Gewassen patatten want "anders is dat zo vuil, da komt uit de grond"...:? Aan 1.5€ de kilo? Bij den boer 10€ voor 25kg maar je moet ze zelf wassen....:?

Oh lala! Ik ben uw schoonzus!!! :oops:

Skobelev 24 oktober 2018 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8839983)
Oh lala! Ik ben uw schoonzus!!! :oops:

8O

Marie van de koster 24 oktober 2018 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8838771)
Linzen was vroeger arme menseneten. Ik schrok echt toen mijn dochter zei dat ze regelmatig linzen eten. Ik heb het nog nooit geproefd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8839976)
n het Lierse dialect worden schorseneren ook wel 'protstokken' genoemd.[2] Ze staan er namelijk om bekend flatulentie uit te lokken. De houtvezels kunnen niet door de menselijke spijsverteringsenzymen worden afgebroken en komen onverteerd in de dikke darm. Daar worden ze verteerd door de darmflora. De darmflora kan zich aanpassen door initieel kleine hoeveelheden te consumeren en slechts geleidelijk meer te gaan eten. 'Protten' kan zo worden vermeden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_schorseneer

Graag gedaan.

Zoals linzen vroeger bekend stonden als arme menseneten, waren schorseneren gekend als rijke menseneten. Dat moet in die chique huizen nogal gestonken hebben :lol: Alhoewel, geld stinkt ook, het éne geurtje zal het andere verborgen hebben :lol:

Skobelev 24 oktober 2018 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8839987)
Zoals linzen vroeger bekend stonden als arme menseneten, waren schorseneren gekend als rijke menseneten. Dat moet in die chique huizen nogal gestonken hebben :lol: Alhoewel, geld stinkt ook, het éne geurtje zal het andere verborgen hebben :lol:

"Rijke stinkers" moet van ergens komen. :-P

eno2 24 oktober 2018 10:40

Niets. Door een taalfout in de titel van de draad.

Anna List 24 oktober 2018 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8840012)
Niets. Door een taalfout in de titel van de draad.

als wij dat maar te boven komen, zo eens een dag niet weten wat jij eet!

jogo 24 oktober 2018 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8839983)
Oh lala! Ik ben uw schoonzus!!! :oops:

Ah, familie van Bolsveke

Anna List 24 oktober 2018 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8839985)
8O

t was in 1 woord geschreven ze.

Skobelev 24 oktober 2018 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8840052)
t was in 1 woord geschreven ze.

Zo heb ik er enkele, en nog eentje van elkaar geschreven ook. ;-)

Jay-P. 24 oktober 2018 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8840052)
t was in 1 woord geschreven ze.

klooteierleiderzak :agrue:

Pandareus 24 oktober 2018 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8839970)
Ik ben gek op spruitjes maar het duurt altijd zo lang om ze te kuisen, net als bonen.

Spruitjes best kopen vroeg op het seizoen, dan zijn ze bijna perfect en is er echt weinig aan op te kuisen. Enkel het kleine stronkje wegsnijden is normaal voldoende.

Pandareus 24 oktober 2018 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8839976)
n het Lierse dialect worden schorseneren ook wel 'protstokken' genoemd.[2] Ze staan er namelijk om bekend flatulentie uit te lokken. De houtvezels kunnen niet door de menselijke spijsverteringsenzymen worden afgebroken en komen onverteerd in de dikke darm. Daar worden ze verteerd door de darmflora. De darmflora kan zich aanpassen door initieel kleine hoeveelheden te consumeren en slechts geleidelijk meer te gaan eten. 'Protten' kan zo worden vermeden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_schorseneer

Graag gedaan.

De echte veganiërs trekken zich dat niet aan : methaan produceren & met veel trammelant uitstoten is de dagelijkse intestinale fitness training. Naar het schijnt kun je dat zelfs beneden in het dal horen als een berg-veganiër die schorseneren at aan zijn uurtje muzikale sport begint.

Elio di Supo 24 oktober 2018 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8840160)
De echte veganiërs trekken zich dat niet aan : methaan produceren & met veel trammelant uitstoten is de dagelijkse intestinale fitness training. Naar het schijnt kun je dat zelfs beneden in het dal horen als een berg-veganiër die schorseneren at aan zijn uurtje muzikale sport begint.

Dat moet voor sommigen bepaalde perspectieven openen.

TheFourHorsemen 24 oktober 2018 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8840160)
De echte veganiërs trekken zich dat niet aan : methaan produceren & met veel trammelant uitstoten is de dagelijkse intestinale fitness training. Naar het schijnt kun je dat zelfs beneden in het dal horen als een berg-veganiër die schorseneren at aan zijn uurtje muzikale sport begint.

Schorseneren zijn wel lekker vind ik, maar uiteraard met een stukje vlees erbij.

Vroeger aten we dat vaak bij chipolata's ofzo. Typische boerenkost.

Pandareus 24 oktober 2018 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8840164)
Dat moet voor sommigen bepaalde perspectieven openen.

:lol:

Pandareus 26 oktober 2018 08:38

Opstand aan de KUL ! De studenten pikken het niet langer dat de Alma hun favoriete gerechten zoals spaghetti bolognaise en stoofvlees of videe met frietjes schrapte en vervangen heeft door tofu en kikkererwten.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181025_03872460

Elio di Supo 26 oktober 2018 09:07

Ik zou dat ook niet pikken om zo'n bocht te eten. Gelukkig hadden wij normaal voedsel zoals koninginnehapjes met frieten. Of een broodje pita.

Pandareus 27 oktober 2018 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8841943)
Ik zou dat ook niet pikken om zo'n bocht te eten. Gelukkig hadden wij normaal voedsel zoals koninginnehapjes met frieten. Of een broodje pita.

Zjust ! Dit is echte food voor studenten, niet zo van die vieze kikkererwten...



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be