Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Villa Politica (https://forum.politics.be/showthread.php?t=144920)

sjarel 14 oktober 2010 14:56

Villa Politica

Decroo sr. aan het woord : met deze liberalen kan de NVA ook niets aanvangen :lol::lol:

Hij zit daar de NVA aan te vallen, mannekes toch. Nog een Belgicist die het precies niet goed snapt...

hurricane 14 oktober 2010 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5032489)
Decroo sr. aan het woord : met deze liberalen kan de NVA ook niets aanvangen :lol::lol:

Hij zit daar de NVA aan te vallen, mannekes toch. Nog een Belgicist die het precies niet goed snapt...

Decroo is een belgicist tot in de kist.
Maar zo'n val van een paard kan tot rare uitspraken leiden.

poekieJ 14 oktober 2010 15:03

Citaat:

Waarom zegt Decroo: "met deze liberalen kan de NVA ook niets aanvangen"? En hoe kan dat negatief zijn ten aanzien van de NVA, hij beledigt de liberalen.
Of heb ik je verkeerd begrepen?

sjarel 14 oktober 2010 15:05

VB valt nu ook vol de NVA aan bij monde van Annemans.
En dan klagen dat er geen Vlaams front is...

Kinderen onder elkaar. Mannekes toch.

hurricane 14 oktober 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5032501)
Waarom zegt Decroo: "met deze liberalen kan de NVA ook niets aanvangen"? En hoe kan dat negatief zijn ten aanzien van de NVA, hij beledigt de liberalen.

Ik heb het ook zo begrepen.

sjarel 14 oktober 2010 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5032501)

Hij zegt dat niet. Dat is mijn besluit van Decroo aan het woord.

poekieJ 14 oktober 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5032504)
Hij zegt dat niet. Dat is mijn besluit van Decroo aan het woord.

aah bon, ik had al zo'n vermoeden.

Ik vond Annemans interessanter dan die blonde van de CDH die nu aan het woord is..

Fieseler 14 oktober 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5032502)

A/ Heeft Annemans gelogen?
B/ Mag hij zijn rol van oppositiepartij niet spelen?
C/ Heeft hij niet terecht opgemerkt dat het afvegen van het bord een prima geste was
D/ Heeft hij niet gezegd dat áls de NVA uit de Belgische logica stappen zij aan het VB een bondgenoot zullen hebben?
E/ Is het fout om het parlement in te lichten over het programma van de NVA?
F/ Is het daarenboven fout om de NVA'ers aan hun eigen programma te herinneren?
G/ Is het niet zijn plicht als volksvertegenwoordiger om zijn eigen electoraat er op te wijzen dat zijzelf (ondanks alles) nog steeds beginselvast zijn?

Jazeker 14 oktober 2010 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjarel (Bericht 5032502)

Ik vond hem (Annemans) nog redelijk rustig in de laatste 7e dag. Bruno Tobback en Verheirstrate spraken sterkere taal als je in staat bent om tussen hun diplomatiek gezwam te horen.

fox 14 oktober 2010 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 5032516)
C/ Heeft hij niet terecht opgemerkt dat het afvegen van het bord een prima geste was
D/ Heeft hij niet gezegd dat áls de NVA uit de Belgische logica stappen zij aan het VB een bondgenoot zullen hebben?
G/ Is het niet zijn plicht als volksvertegenwoordiger om zijn eigen electoraat er op te wijzen dat zijzelf (ondanks alles) nog steeds beginselvast zijn?

Neen, maar als het hem werkelijk om de Vlaamse zaak te doen was en niet om elektorale redenen dan valt hij SPA, groen en de franstaligen aan, niet NVA.

sjarel 14 oktober 2010 15:23

Citaat:

A/ Neen
B/ Neen, want er is geen regering. Geeft de NVA iets "toegegeven" wat niet goed is voor Vlaanderen? Waarom de pijlen niet richten op de Franstaligen die niet willen responsabiliseren?
C/ ja
D/ ja
E/ nee, maar je moet ook geen karikatuur maken van een partij die bij federale regeringsonderhandelingen niet (onmiddellijk) zijn broek afsteekt.
F/ neen
G/ ja

Ik moet er wel even aan toevoegen dat ik Jambon niet bezig gehoord heb en dat zijn rede misschien een reactie daarop was...
Ma bon, het is duidelijk dat we 2 democratieën zijn want de Vlamingen reageren alleen op en tegen de Vlamingen. Ah ja, bij de Franstaligen zijn er geen stemmen te rapen.
Bon ja, mijn algemeen gevoel is dat daar dus nauwelijks iets constructief gezegd wordt.

sjarel 14 oktober 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5032523)
Neen, maar als het hem werkelijk om de Vlaamse zaak te doen was en niet om elektorale redenen dan valt hij SPA, groen en de franstaligen aan, niet NVA.

Vwoila, dat bedoel ik.

Jazeker 14 oktober 2010 15:25

Citaat:

Zoals ik al zei. Annemans was vrij mild buiten het zinnetje dat hij oppositie zou voeren tegen de N-VA. Toch maar eens tijd dat de kudde weide in Diksmuide verlaat en tezamen met de Wake weer zei an zei gaat staan. Als dat niet gebeurt dan kan je vergeten dat in je (hopelijk nog lange) leven ooit nog iets ziets veranderen ten goede in belgique.

poekieJ 14 oktober 2010 15:31

Miljaar, wat heeft DeDecker nu gezegd, hij begint net cijfers te geven en dan breken ze het af.

system 14 oktober 2010 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5032519)
Ik vond hem (Annemans) nog redelijk rustig in de laatste 7e dag. Bruno Tobback en Verheirstrate spraken sterkere taal als je in staat bent om tussen hun diplomatiek gezwam te horen.

Annemans heeft altijd dezelfde praat. Zeg maar dat het liedje uit is. Uitgepraat en niets meer te vertellen. Zoals ik reeds zei, de jeugdige helden van toen hebben hun beste tijd gehad. Kan ook niet anders als ge gedurende 30 jaar altijd hetzelfde vertelt. Ze zijn politiek oude knarren geworden. Opgeleefd en uitgeleefd. Next generation, please.

Let wel, voor mij mogen ze blijven. Hoe langer ze blijven, hoe sneller dat het VB verdampt.

EddyBal 14 oktober 2010 15:50

Citaat:

Ach, een oude krokodil waar zelfs zoonlief geen rekening meer mee houd. Laat die maar zagen. Hij vind van zichzelf dat hij de grootste staatsman van België is. ;)

EddyBal 14 oktober 2010 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5032543)
Miljaar, wat heeft DeDecker nu gezegd, hij begint net cijfers te geven en dan breken ze het af.

In het vervolg via internet naar de kamer kijken ipv villa politica. Die lapt dat altijd zo. Behalve als er een fan van haar staat ;)

duveltje382 14 oktober 2010 15:51

Discussies zijn beter te volgen op Actua tv
Vrt moet elke discussie verbrodden vind ik

system 14 oktober 2010 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 5032563)
Discussies zijn beter te volgen op Actua tv
Vrt moet elke discussie verbrodden vind ik

'Verbieden' bedoelt u waarschijnlijk. Ze moeten doen zoals in Nederland de NOS voor de Tweede Kamer. Die geven de debatten onverkort weer. Zonder dat oeverloos gelul van journalisten ertussen door.

Steve_M 14 oktober 2010 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5032543)

Hij ging klagen over het feit dat de parlementairen te veel betaald worden om niets te doen. Hij zegt er dan wel niet bij dat hijzelf al jaren overbetaald wordt om niets te presteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be