![]() |
Einde van N-VA in 2012?
Het ziet ernaar uit dat Bart De Wever zal verkozen worden als burgemeester van Antwerpen.
Indien hij dan de burgemeestersjerp opneemt, moet hij dan het voorzitterschap van N-VA afstaan? Dat zou het einde betekenen voor N-VA... |
Citaat:
Althans volgens de statuten van de N-VA kan & mag hij zich niet meer als kandidaat opgeven. Weer een bewijs van standvastigheid natuurlijk ;-) |
Er zijn genoeg mensen in de N-VA om die taak over te nemen.
Misschien dat de N-VA er wat stemmen door zal verliezen, maar ik kan niet geloven dat het enkel om de persoon BDW gaat. Bij mij alvast niet. |
Wat me goed gezind stelt is dat in Antwerpen, het grootste kiesdistrict, de vlaams nationalisten een absolute meerderheid vormen.
Dat belooft :-) |
Citaat:
|
Het een sluit het andere niet uit. Di Rupo is bvb. ook burgemeester en partijvoorzitter. Ik zou het wel niet slecht vinden mocht N-VA wat meer andere kopstukken naar voor schuiven. De Wever heeft m.i. een te zwaar gewicht (open doel voor Henri, Het Oosten en/of de BUB vrienden) binnen de partij.
|
Citaat:
Tenzij ie zelf een stapje opzij zet uit beleefdheid, waarom niet.:-) |
N-va is toch geen éénmanspartij? Er zijn genoeg populaire kopstukken als Ben Weyts, jan jambon, etc.
Ik zie Ben Weyts als een waarde opvolger van Bart De Wever. |
Het zou me ten zeerste verbazen mocht Dewever kandidaat burgemeester worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als de nationalisten in het Antwerpse schepencollege in de meerderheid zijn waarom is er dan geen nationalist burgemeester? |
BDW
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Beiden zijn fout: het zijn die van 2012 die tellen en die uitslag kennen we nog niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be