Kodo Kodo |
12 oktober 2016 21:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
(Bericht 8260426)
Rusland voerde ook militaire oefeningen waarbij 40 miljoen burgers betrokken werden hoe zich te verdedigen in geval van een nucleaire aanval door het westen. In de westerse pers stelt men dit gedrag graag voor als een soort van agressie. Men vergeet erbij te zeggen wat de nato allemaal doet dat als een bedreiging door Rusland ervaren wordt. Bijvoorbeeld de voortdurende expansiepogingen. Ook het feit dat de Nato maar liefst het 10 voudige aan militaire uitgaven heeft van Rusland zal je niet vlug horen, of het argument dat Rusland een grote en dus moeilijk te verdedigen landmassa heeft. Nee, Europeanen krijgen te horen alsof Rusland de Baltische Staten zou willen aanvallen. Men wil er een vijand van maken, een bedreiging. Die taktiek werkte voor de VS ten tijde van de Sovjets en past men nu weet toe ten opzichte van dit koppig land dat maar niet wil plooien voor het VS imperium. Er zijn niet zoveel onafhankelijke landen meer. Dr rest zijn ja knikkers geworden met een media die de imperiale agenda bevordert.
Wie geld wil verdienen koopt aandelen van de VS wapenidustrie voor de komende jaren. Europese landen zijn zo zot gemaakt dat ze gaan investeren in oorlogsmateriaal in plaats van infrastructuur of sociale projecten. Dit soort van antirussische artikels passen in dat plaatje.
Een ander plaatje waardeze artikels in passen is in dat van het boycotten van de idee die Putin 5 jaargeleden in Berlijn lanceerde van een vrijhandelszone van Lissabon tot in Vladivostok. De VS zagen liever een nieuw ijzeren gordijn. Maidan was het middel hiertoe.
Neem de tendencieuze titel van het artikel. De kinderen zouden leren oorlog voeren. Men had ook kunnen zeggen dat ze leren hun land te verdedigen. Maar dat klinkt minder antirussisch en daar doet de VRT niet aan mee. Nee, onze pers gast een beetje haat gaan stimuleren. Zo 'links' als ze zogezegd is.
Euraziatische integratie is echter een moeilijk te stuiten proces, al was het maar gezien de geografische ligging van die landmassa. De VS kunnen dat niet blijven tegen houden. Ze zullen niet blijvend de Europeanen opstuiken tegen hun Oosterburen. Economische samenwerking heeft te grote voordelen voor Europa. Een ijzeren gordijn is economisch masochisme.
Dit vazallen Europa heeft nog een weg af te leggen echter voordat het vrij haar toekomst zal kunnen kiezen. Een Europa van de vier windstreken zal reizen uit de as van dit geketend continent sinds het einde van de tweede wereldoorlog. Althans dat is mijn hoop en verwachting.
Ondertussen moeten we de precies de 'scouts' ook al verdacht vinden. Toch als ze Russisch spreken. Is het zo moeilijk mediaartikels in een context te plaatsen in plaats van alles op face value te nemen?
|
Bedankt om het zo uitvoerig uit te leggen, Johan. Ik zie de VRT niet vaak; hooguit eens bij verwanten als ik in Vlaanderen op bezoek ben, en als ik dan de berichtgeving over Rusland hoor, een land waar ik ook vaak kom, ben ik ontzet over de mate van subjectiviteit. Het is geen gekleurde berichtgeving meer, het is één en al subtiele propaganda. En dan kom ik eens op dit forum voorbij, en jawel hoor, de Vlaming trapt er allemaal in.
En dan snap ik dat je dit alles nog moet uitleggen. Ik heb er het geduld niet meer voor. Ik wil het wel echter nog op mijn manier samenvatten voor degenen die je tekst te lang vinden:
DE VERENIGDE STATEN, HUN CORRUPTE EUROPESE VAZALLEN (onze "leiders") EN DE OMGEKOCHTE WESTERSE MEDIA voeren agressief oorlog tegen alle landen waar te plunderen valt, vooral als ze olie hebben, en dus zeker tegen RUSLAND, dat met China de derde wereldoorlog ingeduwd wordt.
Onze leiders en onze media likken de oorlogsstokers in Washington de kont en zijn dus TEGEN ONS.
|