Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijdiscussies (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=121)
-   -   B.U.B.wil Vlaams Parlement en regering afschaffen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=6323)

De Ryck Peter 18 oktober 2003 13:54

Vinden jullie dit een realistische maatregel :?:

Afschaffing Vlaams Parlement en Regering enorme besparing
BUB
Brussel 18/10/2003
België wordt zwaar getroffen door de economische crisis. Ford Genk is maar één voorbeeld, het vroegere Sabena is er een ander. Sommige provincies hebben het lastiger dan andere, vooral Limburg en Henegouwen. Brabant moet verder gerenoveerd en gemoderniseerd worden om zijn belangrijke Belgische en Europese rol te bevestigen. Deze provincies dienen door de nationale overheid meer te worden geholpen. Maar met welk geld? De B.U.B. heeft een duidelijke oplossing: door de afschaffing van het nutteloze Vlaams parlement en de nutteloze Vlaamse regering zal men jaarlijks miljoenen euro's besparen aan de huur van lokalen en gebouwen, ministerweddes, parlementaire vergoedingen, vervoerskosten, nutteloze diners en feestjes enz. Aan Waalse kant en in Brussel eveneens.

De B.U.B. zal het aantal ministers in België terugbrengen van 60 naar hoogstens 20, allen op federaal niveau, de gemeenschapsministers inbegrepen.

De B.U.B. belooft dat het vrijgekomen geld respectievelijk zal gaan naar Limburg, Henegouwen en Brabant. Daar zal het heel wat beter kunnen worden gebruikt.

numarx 18 oktober 2003 14:04

1. Tuurlijk wil de B.U.B. zit, ze willen namelijk een unitair België. Niet meer dan logisch dus.
2. Dit hoort bij "Partijdiscussies" te staan.
3. Dit hoort nergens te staan want ik ben dat over-en-weer-gediscussiëer nogal beu.

Als beide partijen beloven te stoppen met dat zinloos gezaag eens Vlaanderen onafhankelijk wordt, word ik meteen Vlaams nationalist.

Paulus de Boskabouter 18 oktober 2003 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Als beide partijen beloven te stoppen met dat zinloos gezaag eens Vlaanderen onafhankelijk wordt, word ik meteen Vlaams nationalist.

da's net hun strategie :?

waarom denk je dat ze na 50 jaar vruchteloos proberen het nog niet opgegeven hebben?

luc broes 18 oktober 2003 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Ryck Peter
Vinden jullie dit een realistische maatregel :?:

Peter, dat is geen realistische maatregel, omdat bepaald de Franstaligen nooit zullen aanvaarden dat België geregeerd wordt door de Vlaamse meerderheid.
In de huidige toestand wordt de Vlaamse meerderheid geneutraliseerd en daarom draagt het de goedkeuring weg van de Franstaligen.
Graag een eerlijk antwoord.

Rudy Van Nespen 18 oktober 2003 14:44

Ik ben van mening dat dit voorstel, hoe onrealistisch ook, toch een goed voorstel is.
Let op: ik spreek hier volledig uit eigen naam!

De BUB heeft een punt: de gewestelijke deelregeringen kosten handenvol geld. Geld dat inderdaad veel beter aangewend kan worden. Bijvoorbeeld door de vrijgekomen fondsen te investeren in economische wederopleving.

Maar daar gaat de politieke 'kaste' in Belgie (en vooral in de deelregeringen) niet blij mee zijn. Kwestie van aan job-protection te doen.
Logisch, maar zeer spijtig.

Dus BUB, goed voorstel, maar ook volledig onrealiseerbaar.

De Ryck Peter 18 oktober 2003 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik ben van mening dat dit voorstel, hoe onrealistisch ook, toch een goed voorstel is.

De BUB heeft een punt: de gewestelijke deelregeringen kosten handenvol geld. Geld dat inderdaad veel beter aangewend kan worden. Bijvoorbeeld door de vrijgekomen fondsen te investeren in economische wederopleving.

Maar daar gaat de politieke 'kaste' in Belgie (en vooral in de deelregeringen) niet blij mee zijn. Kwestie van aan job-protection te doen.

Uit naam van het Liberaal Appel-Hoboken. :wink:

Rudy Van Nespen 18 oktober 2003 14:55

Citaat:

Citaat:

Uit eigen naam Peeke.
Ik weet dat dat concept voor jou moeilijk te vatten is, daarom dat je met je lomp gewicht steeds uit elke partij wordt buitengesmeten.
Als je geen echte argumenten hebt om te discussieren, hou dan gewoon die gemene bek van je! :twisted:

percloride 18 oktober 2003 14:59

dat men eerst begint met de miljarden transfers van Vlaanderen naar wallonie af te schaffen, men zou al een hele stap vooruit zijn :!:

zillox 18 oktober 2003 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door percloride
dat men eerst begint met de miljarden transfers van Vlaanderen naar wallonie af te schaffen, men zou al een hele stap vooruit zijn :!:

Door dat te doen, zet Vlaanderen zich zelf vast. Ga eerst economie studeren, voordat jij zoiets zegt

luc broes 18 oktober 2003 16:05

Citaat:

Hoe kan een onrealiseerbaar voorstel nu een goed voorstel zijn?

luc broes 18 oktober 2003 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Citaat:

Door dat te doen, zet Vlaanderen zich zelf vast. Ga eerst economie studeren, voordat jij zoiets zegt

Dat moet dan wel een heel bijzondere economie zijn die Vlamingen niet begrijpen.

Confucius 18 oktober 2003 16:12

Wie of wat is in godsnaam die BUB waar jullie het zo vaak over hebben ?
Is dat een nieuwe politieke partij of zijn het gewoon een paar zwanzers op dit forum ? Ik bedoel maar, je leest nooit iets in de krant over hen.
Kan iemand mij op de hoogte brengen ? :oops: :?:

De Ryck Peter 18 oktober 2003 16:13

Citaat:

Citaat:

Citaat:

Uit eigen naam Peeke.
Ik weet dat dat concept voor jou moeilijk te vatten is, daarom dat je met je lomp gewicht steeds uit elke partij wordt buitengesmeten.
Als je geen echte argumenten hebt om te discussieren, hou dan gewoon die gemene bek van je! :twisted:

Dan moet onze Rudy Van Nespen constant zijn gemene bek houden.

Ps.is de webmaster van het Liberaal Appel soms dood :?: :lol:

http://www.liberaalappel.org

numarx 18 oktober 2003 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Simpel. Ik stel voor dat we allemaal ophouden met oorlog voeren en iedereen lief is voor elkaar. Prima voorstel, doch onrealiseerbaar.

H. Guderian 18 oktober 2003 16:19

Hoe dwaas kan je zijn? :roll: Iemand die vandaag een unitair belgië propageert ziet duidelijk de maatschappelijke en politieke evoluties niet. Het belgisch liedje raakt stilaan uitgespeeld, en dat zeg ik niet als Vlaams-nationalist maar door gewoon de feiten eens op een rijtje te plaatsen. Geen enkel maatschappelijk probleem kan door de politici nog opgelost worden zonder dat er communautaire twisten zijn. Dat zegt toch genoeg? Of zien de belgicisten die verschillende meningen en belangen niet?

Dimitri 18 oktober 2003 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Is dat een nieuwe politieke partij of zijn het gewoon een paar zwanzers op dit forum ?

Allebei, maar het tweede meer dan het eerste. :roll:

H. Guderian 18 oktober 2003 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zillox
Citaat:

:lol: :lol: :lol: :lol: Da's een goeie! En dat is men verwonderd dat niemand in debat wil treden met die belgicisten!!! :roll: :lol: :roll:

numarx 18 oktober 2003 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
En dat is men verwonderd dat niemand in debat wil treden met die belgicisten!!! :roll: :lol: :roll:

Een beetje tegenstrijdig. Als ze alleen maar zeveren en hun argumenten zo gemakkelijk te weerleggen zijn zou ik net wél met hen in debat willen treden, en hoe meer hoe liever.

De Ryck Peter 18 oktober 2003 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:

Simpel. Ik stel voor dat we allemaal ophouden met oorlog voeren en iedereen lief is voor elkaar. Prima voorstel, doch onrealiseerbaar.

Oorlog is een noodzakelijk kwaad beste numarx,of heeft u een alternatief om de aarde te redden van haar ondergang door overbevolking :?:

De Ryck Peter 18 oktober 2003 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Is dat een nieuwe politieke partij of zijn het gewoon een paar zwanzers op dit forum ?

Allebei, maar het tweede meer dan het eerste. :roll:

http://www.belgischeunie.be/

Een onrealistische Belgischgezinde studentenvereniging.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be