Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Ondertussen bij Groen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268866)

reservespeler 6 mei 2023 12:23

Ondertussen bij Groen
 
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230506_93274160

Nog iemand die de bui voelt hangen en er van tussenuit knijpt.

Ook Elisabeth Meuleman (Groen) ruilt nationale voor lokale politiek: “Ik wil burgemeester worden”
Groen-politica Elisabeth Meuleman (47) ambieert in 2024 geen zitje in het Vlaams Parlement en ook niet in de Kamer. De onderwijsexperte, die bezig is aan haar derde legislatuur in het Vlaamse halfrond, wil bij de gemeenteraadsverkiezingen een gooi doen naar de sjerp in het Oost-Vlaamse Oudenaarde. Dat zegt ze in een gesprek met De Morgen.

Ze wilt burgemeester worden in Oudenaarde.
Het is te hopen voor de Oudenaardenaren dat de kiezers daar iets slimmer zijn.

Pol Dolf 6 mei 2023 13:22

niet te dicht bij mijn geboortestad hoop ik

reservespeler 6 mei 2023 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10158871)
niet te dicht bij mijn geboortestad hoop ik

Is uw geboortestad dicht bij Oudenaarde?

Pol Dolf 6 mei 2023 15:52

Geraardsbergen

reservespeler 6 mei 2023 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10158955)
Geraardsbergen

+/- 30 km?

Pol Dolf 7 mei 2023 02:16

25,2 km volgens VABrouteplanner

reservespeler 7 mei 2023 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 10159101)
25,2 km volgens VABrouteplanner

Tja, het was gewoon mijn gevoel.

Onzijdig 7 mei 2023 09:08

Vraag eens aan de inwoners van de stad Mortsel wat een rotzooi de groene burgemeester Ingrid Pira in de 11 jaar dat ze burgemeester was veroorzaakt heeft.

reservespeler 7 mei 2023 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10159250)
Vraag eens aan de inwoners van de stad Mortsel wat een rotzooi de groene burgemeester Ingrid Pira in de 11 jaar dat ze burgemeester was veroorzaakt heeft.

Ik ken eigenlijk geen inwoners van daar.
Heeft u soms enkele voorbeelden?

Onzijdig 7 mei 2023 09:57

Pira heeft van Mortsel een flessenhals gemaakt qua verkeer. Huisdokter legt geen huisbezoek meer af gewoon omdat hij teveel tijd verliest. Parkeren is een ramp, de Antwerpsestraat en de Mechelsesteenweg liggen er triestig bij. Vroeger waren dit winkelstraten met een handelaars vereniging.
Alles met de fiets, doe zo verder.

reservespeler 7 mei 2023 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10159293)
Pira heeft van Mortsel een flessenhals gemaakt qua verkeer. Huisdokter legt geen huisbezoek meer af gewoon omdat hij teveel tijd verliest. Parkeren is een ramp, de Antwerpsestraat en de Mechelsesteenweg liggen er triestig bij. Vroeger waren dit winkelstraten met een handelaars vereniging.
Alles met de fiets, doe zo verder.

Oei, wist ik niet.

reservespeler 7 mei 2023 17:30

Dat de groenen nu massaal afhaken komt door de verkiezingen (zevende dag).

Parlementsleden moeten nu hun keuze maken, zodat de leden de lijsten kunnen samenstellen.

Groen heeft een cumulverbod volgens de Co voorzitter, en als ze er dan voor kiezen om op lokaal vlak te ...

Ik begrijp dat niet.
Je kunt toch perfect opkomen bij de Vlaamse of federale verkiezingen om u nadien nog eens lokaal kandidaat te stellen. En als je dan burgemeester of schepen kunt worden, is het nog tijd genoeg om te kiezen.

daiwa 7 mei 2023 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10159709)
Dat de groenen nu massaal afhaken komt door de verkiezingen (zevende dag).

Parlementsleden moeten nu hun keuze maken, zodat de leden de lijsten kunnen samenstellen.
.

Ik denk dat de groene politici die nu kiezen voor het lokaal niveau vrezen dat in het parlement na de volgende verkiezingen niet veel meer groene postjes te verdelen zullen zijn.
Ze hebben het al eens meegemaakt.

fox 8 mei 2023 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10158838)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230506_93274160

Nog iemand die de bui voelt hangen en er van tussenuit knijpt.

Ook Elisabeth Meuleman (Groen) ruilt nationale voor lokale politiek: “Ik wil burgemeester worden”
Groen-politica Elisabeth Meuleman (47) ambieert in 2024 geen zitje in het Vlaams Parlement en ook niet in de Kamer. De onderwijsexperte, die bezig is aan haar derde legislatuur in het Vlaamse halfrond, wil bij de gemeenteraadsverkiezingen een gooi doen naar de sjerp in het Oost-Vlaamse Oudenaarde. Dat zegt ze in een gesprek met De Morgen.

Ze wilt burgemeester worden in Oudenaarde.
Het is te hopen voor de Oudenaardenaren dat de kiezers daar iets slimmer zijn.

Als je ziet dat VLD bij de vorige verkiezingen daar 35% haalde en groen bijna 20%, kan je je inderdaad serieuze vragen stellen bij het intellect van de doorsnee inwoner van oudenaarde.

Skobelev 8 mei 2023 11:24

ze halen nog amper de kiesdrempel :
https://www.hln.be/binnenland/ze-kom...tter~ab1ca345/

Blue Sky 8 mei 2023 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10159250)
Vraag eens aan de inwoners van de stad Mortsel wat een rotzooi de groene burgemeester Ingrid Pira in de 11 jaar dat ze burgemeester was veroorzaakt heeft.

:lol:

Vandaar wellicht dat ze volgend op haar verkeersbeleid twee keer achter elkaar het grootste aantal voorkeurstemmen haalde. Enkel door gekonkelfoes van andere partijen die voorafgaand een coalitie hadden gesmeed, moest ze uiteindelijk de sjerp afgeven.

Ze is uiteraard wel niet populair bij tal van auto pendelaars die voorheen gewoon waren om doorheen Mortsel te scheuren.

fox 8 mei 2023 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10160048)
ze halen nog amper de kiesdrempel :
https://www.hln.be/binnenland/ze-kom...tter~ab1ca345/

Wat wil je. Groen kan gewoon niet afstappen van dogma's en dat speelt hen parten. Voor mij kan een groen gedachtengoed en economie wel degelijk samengaan, maar het probleem is dat je daarvoor niet bij groen moet zijn. Dat ze dan nog eens de Vlaamse cultuur willen cancellen is al helemaal een dooddoener.

reservespeler 9 mei 2023 16:32

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/pol...e0906d42&ei=10

Carl Devos over de leegloop bij Groen: “De partij wordt midscheeps geraakt”
Artikel van Corneel Vanfleteren • 1 uur geleden

Business AM vroeg uitleg aan Carl Devos, politicoloog aan de UGent.

Beluister hier het volledige gesprek met Carl Devos:

Groen kan niet in het gat springen wat Vooruit aan de linkerzijde laat. Dat heeft met interne regels te maken, maar ook de politieke geloofwaardigheid van de partij brokkelt af. Radicale partijen zoals PVDA en Vlaams Belang profiteren van de malaise bij Groen.

Devos legt uit: “De verkiezingen van juni volgend jaar worden kort gevolgd door lokale verkiezingen in oktober. Binnen Groen zijn de regels rond decumul strenger dan bij andere partijen. Je mag geen twee politieke ambten combineren. Dus zijn er heel wat mensen die zekerheid kiezen en zich maar op het lokale niveau gooien.”
“De peilingen zijn niet goed, dus elk zitje wordt heel duur. Als iemand geen lijsttrekker is, dan wordt het heel moeilijk om toch verkozen te worden en dan kan die persoon in oktober niet geloofwaardig kandidaat-burgemeester zijn.”

quercus 9 mei 2023 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10158838)
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230506_93274160

Nog iemand die de bui voelt hangen en er van tussenuit knijpt.

Ook Elisabeth Meuleman (Groen) ruilt nationale voor lokale politiek: “Ik wil burgemeester worden”
Groen-politica Elisabeth Meuleman (47) ambieert in 2024 geen zitje in het Vlaams Parlement en ook niet in de Kamer. De onderwijsexperte, die bezig is aan haar derde legislatuur in het Vlaamse halfrond, wil bij de gemeenteraadsverkiezingen een gooi doen naar de sjerp in het Oost-Vlaamse Oudenaarde. Dat zegt ze in een gesprek met De Morgen.

Ze wilt burgemeester worden in Oudenaarde.
Het is te hopen voor de Oudenaardenaren dat de kiezers daar iets slimmer zijn.

Awellewellewel... ge moet maar durven.
How dare you!!!

kelt 9 mei 2023 17:53

Ik weet niet wat ik lees hier,het zijn werkelijk bijzonder tijden...

"Groene" mandatarissen die niet meer uit partijbelang kiezen maar uit eigen kansberekening...

alweer een illusie armer :hondogen:

reservespeler 9 mei 2023 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 10160804)
Ik weet niet wat ik lees hier,het zijn werkelijk bijzonder tijden...

"Groene" mandatarissen die niet meer uit partijbelang kiezen maar uit eigen kansberekening...

alweer een illusie armer :hondogen:

Tja, zo kennen we de Groenen toch hé.

Freddie 10 mei 2023 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10159709)
Dat de groenen nu massaal afhaken komt door de verkiezingen (zevende dag).

Parlementsleden moeten nu hun keuze maken, zodat de leden de lijsten kunnen samenstellen.

Groen heeft een cumulverbod volgens de Co voorzitter, en als ze er dan voor kiezen om op lokaal vlak te ...

Ik begrijp dat niet.
Je kunt toch perfect opkomen bij de Vlaamse of federale verkiezingen om u nadien nog eens lokaal kandidaat te stellen. En als je dan burgemeester of schepen kunt worden, is het nog tijd genoeg om te kiezen.

Dat cumulverbod ondersteun ik voor 100%. Maar dat ze met 2 moeten zijn om de job van 1 voorzitter, dan vind ik dan in tegenspraak.

kelt 10 mei 2023 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 10161412)
Dat cumulverbod ondersteun ik voor 100%. Maar dat ze met 2 moeten zijn om de job van 1 voorzitter, dan vind ik dan in tegenspraak.

amajaaaa...

Ze hebben er een "met" en een "zonder"....
DAT is pas genderneutraal hé.......

Oma 4 juni 2023 14:52

https://pnws.be/groen-dreigt-ermee-o...-laten-vallen/

Groen dreigt ermee om de regering te laten vallen als de natuurherstelwet er niet komt.
De argumenten van die groene ecoterroristen?
Groen-voorzitter jeremie vaneeckhout:
Citaat:

De natuurherstelwet is volgens Jeremie geen doodsteek voor de landbouw, maar een reddingsboei. “Als we onze natuur niet herstellen, dan zal de landbouw verder wegzakken.
In onze visie gaan natuur en landbouw hand in hand.
Groene idioten denken dus dat door natuurherstel en meer natuurgebied - en dus inkrimping en minder landbouwgebied - meer voedsel verbouwd zal kunnen worden? :silly:
Is die nog goed wijs?
Laten we de landbouw redden door er natuurgebied van te maken?
Groene idioot.

Er is een schrijnend tekort aan huisvesting maar de groene kabouters willen ook meer natuur in de stad.
Het gifgroene ideaal model: 3-30-300

- elke woning moet zicht hebben op minstens 3 bomen,
- elke wijk moet minstens 30% bladerdek hebben
- en iedereen moet op minstens 300 meter wonen van een groene ruimte.
Begin al maar met het afbreken van ganse woonwijken?
Eerst kappen ze de bomen en nu moeten de huizen afgebroken worden voor meer bomen en groen? :rofl:
En het wordt nog gekker:
Citaat:

Vaneeckhout komt zelfs met ‘wetenschappelijke’ bewijzen: meer natuur maakt mensen ook gezonder.
En nog een: de overstromingen in de Vesdervallei worden voorkomen met een een gezonde natuur.
Doch, de strafste uitspraak van Jeremie is deze – wetenschappelijke? – voorspelling: “Tien procent meer groen in de woonomgeving kan Vlaanderen een besparing opleveren van 100 - 125 miljoen euro op de kosten van zorg en ziekteverzuim.”
Die valse wetenschap kennen we al.
Gezonde natuur voorkomt niet dat er regen valt...:silly:
We worden niet meer ziek en zieken hebben geen verzorging meer nodig met 10% meer groen....:rofl:

De meeste mensen hebben genoeg van de bullshit van dat snert-flutpartijtje groene ecoterroristen die overal een puinhoop van maken.
Weg ermee! :evil:

kelt 4 juni 2023 16:46

Bevolkingsaantallen zijn blijkbaar voor "Groen" een verwaarloosbare factor....
Maar dat wisten we al lang.Het moet gezegd dat ik ook geen enkele andere partij harde stellingen omtrent "gewenste bevolkingsomvang" heb horen innemen...


En ook,duidelijk,dat ONZe generatie slechts indikaties van verbeteringen (zoals de verbeteriong van de waterkwaliteit in onze waterlopen en inderdaad al wat meer groen), zal kunnen zien,maar inderdaad,we zouden nu al op het punt staan de landbouw verder af te breken.....briljant....

Ze ontwijken het allemaal...de ECHTE kwestie.....Om een plan van aanpak te maken dat decennia zal moeten lopen met als doel een minder dolgedraaide economie (zelfs enigszins wars van "groei"),een betere leefomgeving en mogelijk zelfs ietwat gelukkige mensen (Agalev? iemand?)moet eerst het probleem,HET PROBLEEM,benoemd worden.......

quercus 4 juni 2023 16:55

Hoog tijd dat Groen in 2024 (graag vroeger) opnieuw dezelfde ervaring opdoet als in 2003. Toen werden ze allemaal uit het parlement gegooid.
By the way: de wet op de kernuitstap werd nog steeds niet door een nieuwe wet opgeheven. Dit zou nochtans moeten.

De schoofzak 4 juni 2023 17:07

Ik geloof er geen barst van dat ze dreigen met de regering te verlaten.

Mocht het toch zo blijken, dan zal ik mijn ongelijk moeten toegeven.

Het Oosten 4 juni 2023 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10176712)
https://pnws.be/groen-dreigt-ermee-o...-laten-vallen/

Groen dreigt ermee om de regering te laten vallen als de natuurherstelwet er niet komt.
De argumenten van die groene ecoterroristen?
Groen-voorzitter jeremie vaneeckhout:

Groene idioten denken dus dat door natuurherstel en meer natuurgebied - en dus inkrimping en minder landbouwgebied - meer voedsel verbouwd zal kunnen worden? :silly:
Is die nog goed wijs?
Laten we de landbouw redden door er natuurgebied van te maken?
Groene idioot.

Er is een schrijnend tekort aan huisvesting maar de groene kabouters willen ook meer natuur in de stad.
Het gifgroene ideaal model: 3-30-300

- elke woning moet zicht hebben op minstens 3 bomen,
- elke wijk moet minstens 30% bladerdek hebben
- en iedereen moet op minstens 300 meter wonen van een groene ruimte.
Begin al maar met het afbreken van ganse woonwijken?
Eerst kappen ze de bomen en nu moeten de huizen afgebroken worden voor meer bomen en groen? :rofl:
En het wordt nog gekker:

Die valse wetenschap kennen we al.
Gezonde natuur voorkomt niet dat er regen valt...:silly:
We worden niet meer ziek en zieken hebben geen verzorging meer nodig met 10% meer groen....:rofl:

De meeste mensen hebben genoeg van de bullshit van dat snert-flutpartijtje groene ecoterroristen die overal een puinhoop van maken.
Weg ermee! :evil:

In feite heeft Jeremie Vaneeckhout gelijk. Alleen, de uitvoering van zijn plan zal in de praktijk moeilijk zijn. Maar gelijk heeft ie. Indien we écht iets willen doen voor het milieu, dan zijn drastische ingrepen nodig. En niet van die prutsen a’ la Demir waarmee we nu zoet gehouden worden.

De schoofzak 4 juni 2023 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10176793)
In feite heeft Jeremie Vaneeckhout gelijk. Alleen, de uitvoering van zijn plan zal in de praktijk moeilijk zijn. Maar gelijk heeft ie. Indien we écht iets willen doen voor het milieu, dan zijn drastische ingrepen nodig. En niet van die prutsen a’ la Demir waarmee we nu zoet gehouden worden.

Zeg je nu eigenlijk:
- de groenen willen enkel drastische ingrepen, maar die zijn moeilijk in de praktijk uit te voeren, EN
- Demir pleit voor minder drastische ingrepen, maar voert die wel uit tot in de praktijk ?

quercus 4 juni 2023 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10176870)
Zeg je nu eigenlijk:
- de groenen willen enkel drastische ingrepen, maar die zijn moeilijk in de praktijk uit te voeren, EN
- Demir pleit voor minder drastische ingrepen, maar voert die wel uit tot in de praktijk ?

Meer nog, met het krankzinnig gedachtengoed van paus Frans Timmermans zet Europa zichzelf volledig klem. In het rijk van Vladimir Putler is er geen kat die nog maar denkt aan de klimaatproblematiek. China maakt zich evenmin veel zorgen. En die twee stoten oneindig veel meer rotzooi de lucht in dan de EU.

Henri1 5 juni 2023 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10159250)
Vraag eens aan de inwoners van de stad Mortsel wat een rotzooi de groene burgemeester Ingrid Pira in de 11 jaar dat ze burgemeester was veroorzaakt heeft.

Als ze zo slecht was hoe geraakte ze dan elke keer opnieuw verkozen?

reservespeler 5 juni 2023 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten (Bericht 10176793)
In feite heeft Jeremie Vaneeckhout gelijk. Alleen, de uitvoering van zijn plan zal in de praktijk moeilijk zijn. Maar gelijk heeft ie. Indien we écht iets willen doen voor het milieu, dan zijn drastische ingrepen nodig. En niet van die prutsen a’ la Demir waarmee we nu zoet gehouden worden.

Dat zou kunnen.
Maar Europa stelt eigenlijk niets voor.
Wij gaan onze economie naar de kloten helpen om groener te worden.
Ondertussen laten we alles wat we nodig hebben produceren in landen waar ze de kloten van Schoof geven om het klimaat, laat staan om het milieu.

reservespeler 5 juni 2023 06:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10176906)
Als ze zo slecht was hoe geraakte ze dan elke keer opnieuw verkozen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10176625)
Is men verplicht op alle vragen te antwoorden ?


Onzijdig 5 juni 2023 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10176906)
Als ze zo slecht was hoe geraakte ze dan elke keer opnieuw verkozen?

Dat weet ik niet, maar na haar beleid waren er veel handelszaken weg. Gewoon omdat de klanten er niet geraakten.
1 jaar klanten verlies kun je misschien overbruggen, 11 jaar niet.

Zelf heb ik 3 jaar in Mortsel gewoond, ik heb het zien veranderen.

Vette Pois(s)on 5 juni 2023 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10176873)
Meer nog, met het krankzinnig gedachtengoed van paus Frans Timmermans zet Europa zichzelf volledig klem. In het rijk van Vladimir Putler is er geen kat die nog maar denkt aan de klimaatproblematiek. China maakt zich evenmin veel zorgen. En die twee stoten oneindig veel meer rotzooi de lucht in dan de EU.

india ni vergeten

fox 5 juni 2023 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10176906)
Als ze zo slecht was hoe geraakte ze dan elke keer opnieuw verkozen?

Citaat:

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 werd een enquête gehouden, waarbij Ingrid Pira uitkwam als minst populaire burgemeester van Vlaanderen met een score van 3,91 op 10
Door kartelvorming en door de voorkeursstemmen van de allochtonen binnen te hengelen.

reservespeler 5 juni 2023 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10176958)
Door kartelvorming en door de voorkeursstemmen van de allochtonen binnen te hengelen.

Tja, zij (de Groenen) zijn dan ook een zegen voor de aangespoelden.

quercus 5 juni 2023 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10176955)
india ni vergeten

Inderdaad.

De schoofzak 5 juni 2023 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10176906)
Als ze zo slecht was hoe geraakte ze dan elke keer opnieuw verkozen?

Omdat ze goed kan liegen?
Omdat ze de belangen van sommige mensen van haar gemeente zwaar vooropstelt tegenover de belangen van mensen die door haar gemeente moeten pendelen om hun boterham te kunnen verdienen?
...


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be