Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Veiligheidsraad 3 juni 2020 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=253711)

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 08:55

Veiligheidsraad 3 juni 2020
 
Vind nergens in de media wanneer dat spel ergens begint of zo .. Iemand ?

Ik voel alvast veel ruimte voor onduidelijkheid en malcommunicatie :-D

Jay-P. 3 juni 2020 08:57

Die lui komen zo dikwijls bijeen? Krijgen die zitpenningen, ofwa?

Universalia 3 juni 2020 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9350338)
Die lui komen zo dikwijls bijeen? Krijgen die zitpenningen, ofwa?

Het zal zeker *kassa*kassa* zijn laten wij daar niet aan twijfelen.

Straks??? komt de Nationale Veiligheidsraad opnieuw samen om de verdere versoepeling van de coronamaatregelen te bespreken.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 09:38

Ze zitten zowaar al vanaf 9u samen volgens le soir :-)

Dadeemelee 3 juni 2020 10:18

Het zal wel over de Horeca gaan. En wat er ook uit de bus komt: voor de ene zal het teveel zijn en voor de andere te weinig.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 13:47

Ook over uitbreiding van de sociale contacten.

Een legaal lockdonfeestje zal toch al uit 14 personen mogen bestaan :-D

araneus 3 juni 2020 15:06

Persconferentie, nu. Ik moet dan wel op de mottige kop van Wilmes zitten kijken, maar ik ben te benieuwd.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door araneus (Bericht 9350851)
Persconferentie, nu. Ik moet dan wel op de mottige kop van Wilmes zitten kijken, maar ik ben te benieuwd.

Alles is eigenlijk al uitgelekt :lol:

Zucht 3 juni 2020 15:22

Ambetant dat ze dingen van 8 juni, begin juli en eind augustus allemaal dooreen gooit.
't wordt weer moeilijk om alles te onthouden.

fred vanhove 3 juni 2020 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9350497)
Het zal wel over de Horeca gaan. En wat er ook uit de bus komt: voor de ene zal het teveel zijn en voor de andere te weinig.

Het enige dat je weer op een min of meer normale manier mag doen is wandelen. Voor al de andere dingen moet je eerst op de hoogte zijn van alle regels en u op de hoogte zetten van de reglementen en restricties inzake.
Het meest eenvoudige zal zijn zoveel mogelijk binnen blijven ......zo kan je niet veel verkeerds doen.
Als ik aan iedere mens moet opmerken dat hij te dicht bij me komt te staan ....laat ik het liever zo want voor je het weet heb je een meningsverschil.

fred vanhove 3 juni 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9350865)
Ambetant dat ze dingen van 8 juni, begin juli en eind augustus allemaal dooreen gooit.
't wordt weer moeilijk om alles te onthouden.

Vooral ambetant dat je sowieso overal en met iedereen ruzie zal moeten maken als je je min of meer aan de regels wil houden.
Ik ga voor de meeste dingen passen.

patrickve 3 juni 2020 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9350868)
Het meest eenvoudige zal zijn zoveel mogelijk binnen blijven ......zo kan je niet veel verkeerds doen.

Is het niet beter om preventief de flikken af te lappen ? Zo kunnen ze U al geen boete meer geven voor iets dat zou verboden zijn... Amerika is inspirerend nee ?

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9350868)
Het enige dat je weer op een min of meer normale manier mag doen is wandelen. Voor al de andere dingen moet je eerst op de hoogte zijn van alle regels en u op de hoogte zetten van de reglementen en restricties inzake.
Het meest eenvoudige zal zijn zoveel mogelijk binnen blijven ......zo kan je niet veel verkeerds doen.
Als ik aan iedere mens moet opmerken dat hij te dicht bij me komt te staan ....laat ik het liever zo want voor je het weet heb je een meningsverschil.

vooral doen.

Iedereen content, Fred.

fred vanhove 3 juni 2020 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9350877)
Is het niet beter om preventief de flikken af te lappen ? Zo kunnen ze U al geen boete meer geven voor iets dat zou verboden zijn... Amerika is inspirerend nee ?

Kweet niet. Ondanks dat grote cowboy gehalte en dat pochen met hun colts en winchester zie ik daar heel weinig schieten op flikken.
Ik vind dat daar maar watjes die demonstranten.....letterlijk weinig wapengekletter.
Eerlijk gezegd zie ik dat nog eerder gebeuren in Molenbeek.....daar schieten ze precies al eens makkelijker in het rond.

fred vanhove 3 juni 2020 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9350889)
vooral doen.

Iedereen content, Fred.

Natuurlijk......heb jij zin om telkenmale de mensen aan uw tafel te tellen en met uw meter rond te lopen ? Heb jij zin om telkens te moeten horen mijnheer u mag daar tot daar komen en niet dichter ?
Mijnheer U kan alleen een koffie krijgen binnen 2 weken tot dan zijn we volgeboekt.

patrickve 3 juni 2020 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9350890)
Kweet niet. Ondanks dat grote cowboy gehalte en dat pochen met hun colts en winchester zie ik daar heel weinig schieten op flikken.
Ik vind dat daar maar watjes die demonstranten.....letterlijk weinig wapengekletter.

Eigenlijk hebt ge gelijk. Het zijn softies geworden, zoals de gele hesjes. Alles gaat naar de kloten.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 16:02

Contactbubbel wordt slechts uitgebreid naar 10 personen.

Religieuze eredienst mag tot max. 100 personen :?

Tavek 3 juni 2020 16:07

Yes, we mogen toch op verlof. Mijn originele vakantie was geannuleerd door de operator, maar nog niet betaald. Nu hebben we een last minute geboekt in Z-Frankrijk (een annulering van een schrikhaas in ons favoriet verblijf) en midden Juli zijn we weg. Tzal deugd doen.

Zucht 3 juni 2020 16:11

Iedereen moet op zijn stoel blijven zitten.
Eindelijk rustig op restaurant zonder ettertjes die de zaal als speelplaats moeten gebruiken en ouders die doen alsof ze niks zien.
Afijn, hopelijk lukt het. :-D

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9350915)
Yes, we mogen toch op verlof. Mijn originele vakantie was geannuleerd door de operator, maar nog niet betaald. Nu hebben we een last minute geboekt in Z-Frankrijk (een annulering van een schrikhaas in ons favoriet verblijf) en midden Juli zijn we weg. Tzal deugd doen.

Goed hé :-)

Wij die periode weg naar Oostenrijk.

Rudy 3 juni 2020 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9350907)
Religieuze eredienst mag tot max. 100 personen :?

Voor de kerken is dat tegenwoordig veel.

Rudy 3 juni 2020 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9350919)
Iedereen moet op zijn stoel blijven zitten.
Eindelijk rustig op restaurant zonder ettertjes die de zaal als speelplaats moeten gebruiken en ouders die doen alsof ze niks zien.
Afijn, hopelijk lukt het. :-D

Mag je naar buiten om te roken ?

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9350926)
Voor de kerken is dat tegenwoordig veel.

Voor kerken wel, moskees daarentegen...

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9350928)
Mag je naar buiten om te roken ?

Nope, niet meer passage dan nodig...

Tavek 3 juni 2020 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9350921)
Goed hé :-)

Wij die periode weg naar Oostenrijk.

Ik had het risico al genomen, twas met free cancellation tot 2 weken voor vertrek.

Huisje met prive zwembad aan de cote d'azure, here I come !

(Ja ik kijk er echt hard naar uit)

Oostenrijk is ook tof. Wandelvakantie ?

daiwa 3 juni 2020 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9350921)
Goed hé :-)

Wij die periode weg naar Oostenrijk.

Hoe gaat men dat doen op een vliegtuig met de 1,5 m afstand regel waar de regering blijft aan vast houden?

kojak 3 juni 2020 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351021)
Hoe gaat men dat doen op een vliegtuig met de 1,5 m afstand regel waar de regering blijft aan vast houden?

Passagiers moeten nu op de vleugels plaatsnemen.
Simpel, maar wel doeltrefend.

Eyjafjallajökull 3 juni 2020 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351021)
Hoe gaat men dat doen op een vliegtuig met de 1,5 m afstand regel waar de regering blijft aan vast houden?

Op een vliegtuig geldt die anderhalve meter niet. Iedereen mondmaskers.

ViveLaBelgique 3 juni 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351021)
Hoe gaat men dat doen op een vliegtuig met de 1,5 m afstand regel waar de regering blijft aan vast houden?

Door de gouden regels te hanteren tijdens de vliegreis. Passagiers dienen hun handen 30 seconden te wassen voor en na opstijgen, nemen liefst plaats buiten het vliegtuig, mogen niet tot een risicogroep behoren, houden voldoende afstand buiten hun uitgebreide bubbel met een maximum van 10 personen. Voor en na de landing opnieuw 30 seconden handen wassen. Gedurende de vlucht zo weinig mogelijk aanraken buiten persoonlijke spullen en enkel na het handen wassen gedurende 30 seconden.

pajoske 3 juni 2020 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9350921)
Goed hé :-)

Wij die periode weg naar Oostenrijk
.

Wij normaal ook voor een lang weekend. Maar het is uitgesteld tot volgend jaar.

daiwa 3 juni 2020 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 9351089)
Op een vliegtuig geldt die anderhalve meter niet. Iedereen mondmaskers.

Van mij mag iedereen op reis gaan maar waarom zou die regel daar niet gelden en in alle andere bedrijven wel?

fred vanhove 3 juni 2020 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9350926)
Voor de kerken is dat tegenwoordig veel.

Voor te trouwen en te worden begraven komen wij hypocrieten nog altijd in grote getale naar de kerk.
Waarom daar blijven we het antwoord schuldig....Volgens mij vooral voor de foto's.

fred vanhove 3 juni 2020 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351148)
Van mij mag iedereen op reis gaan maar waarom zou die regel daar niet gelden en in alle andere bedrijven wel?

Waarom zijn de bananen krom ?

fred vanhove 3 juni 2020 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 9351128)
Wij normaal ook voor een lang weekend. Maar het is uitgesteld tot volgend jaar.

Ik zou dat niet uitstellen. Wachten is nu het slechtste dat je kan doen. Voor je het weet zitten we weer achter slot en grendel.

daiwa 3 juni 2020 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9351155)
Waarom zijn de bananen krom ?

De overheid kan dat toch nooit verantwoorden tov andere bedrijven die wel worden verplicht die 1,5 m regel te volgen.
Net als die andere bedrijven moeten vliegtuig maatschappijen er zich maar neer leggen dat ze minder omzet hebben door die regel.

kojak 3 juni 2020 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351163)
De overheid kan dat toch nooit verantwoorden tov andere bedrijven die wel worden verplicht die 1,5 m regel te volgen.
Net als die andere bedrijven moeten vliegtuig maatschappijen er zich maar neer leggen dat ze minder omzet hebben door die regel.

Vliegtuigen, dat valt onder het vervoer van personen en daar gelden andere regels voor.
Op bus, trein & tram kan je nu de anderhalve meter ook niet meer garanderen, vandaar dat vanaf toen het dragen van mondmaskers ook daar verplicht werd.

fred vanhove 3 juni 2020 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 9351163)
De overheid kan dat toch nooit verantwoorden tov andere bedrijven die wel worden verplicht die 1,5 m regel te volgen.
Net als die andere bedrijven moeten vliegtuig maatschappijen er zich maar neer leggen dat ze minder omzet hebben door die regel.

Een overheid moet zich nooit verantwoorden. Regel 1
Een overheid mag zich alles permitteren. Regel 2.

daiwa 4 juni 2020 02:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9351173)
Een overheid moet zich nooit verantwoorden. Regel 1
Een overheid mag zich alles permitteren. Regel 2.

Daar komt het inderdaad op neer !

Jay-P. 4 juni 2020 03:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9350949)
Ik had het risico al genomen, twas met free cancellation tot 2 weken voor vertrek. Huisje met prive zwembad aan de cote d'azure, here I come ! (Ja ik kijk er echt hard naar uit)
Oostenrijk is ook tof. Wandelvakantie ?

.
Veel plezier! Hou ons op de hoogte van jullie avonturen en de atmosfeer.
Wij van onze kant blijven het nog wel een aantal maanden bekijken van wat verder.
Wij zijn niet van plan om extra te betalen voor minder vrijheid en meer betutteling. Dat is de indruk die ik op dit ogenblik heb over Euroland. Corrigeer mij indien nodig en blijf ons informeren.
Mercikes en 't amusement!

(Vergeet wel het zwembadwater niet te laten analyseren door een universitair labo vooraleer erin te springen, daar aan de Côte d'Azur.)

Jay-P. 4 juni 2020 06:28

BREAKING: Sophie Wilmès heeft gouden regels!
 
6 gouden regels, die ieder van ons altijd in het achterhoofd moet houden.

Citaat:

* De hygiëneregels blijven essentieel. Dat betekent: handen wassen en geen hand geven of kussen bij een begroeting.
* Activiteiten vinden het liefst buiten plaats. Als dat niet kan, moet de ruimte voldoende verlucht worden.
* U moet extra voorzorgsmaatregelen nemen als u mensen uit de risicogroep ziet.
* De afstandregels blijven van toepassing, behalve voor mensen uit uw eigen huishouden, uw uitgebreide bubbel (van 10 personen, per week) en kinderen jonger dan 12.
* U mag vanaf 8 juni nauwer contact hebben met 10 personen per week. De groep kan elke week veranderen en de regel geldt per persoon.
* De groep mag niet groter zijn dan 10 personen, kinderen inbegrepen. Dat geldt voor binnen en buiten, dus ook op restaurant of in het park.
Menen jullie dat nu, of is DIT jullie beruchte Belgenlandse humor? :lol:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be