Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   28 februari 2008: NSV!-Debat te Antwerpen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=100906)

Tömmchen 18 januari 2008 18:16

28 februari 2008: NSV!-Debat te Antwerpen

Ergün Top en Filip Dewinter kruisen de degens op donderdag 28 februari in aula R001 van de Universiteit Antwerpen in een debat over Islam & Europa.
Het debat vangt aan om 20u en wordt georganiseerd door de NSV! Antwerpen.

Jullie zijn natuurlijk van harte uitgenodigd en met wat geluk is er een welkomst comité van wat linkse ratten :twisted:

Tömmchen 18 januari 2008 18:18

Oei, heb deze topic blijkbaar verkeerd geplaatst. Kan de moderatie daar iets aan verhelpen ;) Dank

StevenNr1 18 januari 2008 19:04

Toch schandalig dat de UA haar lokalen door zo'n organisatie en voor een debat met Dewinter laat gebruiken eigenlijk.

(Ergün Top toevallig gevraagd of omdat die Morel was aan 't opvrijen op CDS-debat?)

L. J. Brutus 18 januari 2008 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215509)
Toch schandalig dat de UA haar lokalen door zo'n organisatie en voor een debat met Dewinter laat gebruiken eigenlijk.

(Ergün Top toevallig gevraagd of omdat die Morel was aan 't opvrijen op CDS-debat?)

Ja, schandalig dat ze dat doen voor een studentenclub. De pipo's van het ALS mogen zelfs de lessen onderbreken om propaganda te voeren en geld in te zamelen.

StevenNr1 18 januari 2008 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3215516)
Ja, schandalig dat ze dat doen voor een studentenclub.

Voor een fascistisch studentenclub. En de partij (nu ja, 3 vzw's) van één van de sprekers is veroordeeld voor racisme (over de rechtmatigheid van die veroordeling ga ik mij niet uitspreken maar van een man wiens partij zo'n uitspraken als in dat arrest gebruikt als bewijsmateriaal doet, verwacht ik geen genuanceerd debat maar enkel racistische propaganda, maar dat zal wel aan mij liggen.)

L. J. Brutus 18 januari 2008 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215519)
Voor een fascistisch studentenclub. En de partij (nu ja, 3 vzw's) van één van de sprekers is veroordeeld voor racisme (over de rechtmatigheid van die veroordeling ga ik mij niet uitspreken maar van een man wiens partij zo'n uitspraken als in dat arrest gebruikt als bewijsmateriaal doet, verwacht ik geen genuanceerd debat maar enkel racistische propaganda, maar dat zal wel aan mij liggen.)

Je begrijpt het niet: als extreem-links een les mag onderbreken, mag extreem-rechts toch net zo goed een lokaal gebruiken? Vrije meningsuiting, nieuw begrip voor je?

Metternich 18 januari 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215519)
Voor een fascistisch studentenclub.

Bewijzen! :flasings:
Citaat:

verwacht ik geen genuanceerd debat maar enkel racistische propaganda, maar dat zal wel aan mij liggen.)
Dan zal Ergun Top niet veel moeite hebben om Dewinter klein te krijgen zeker.

Bhairav 18 januari 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tömmchen (Bericht 3215466)

Ergün Top en Filip Dewinter kruisen de degens op donderdag 28 februari in aula R001 van de Universiteit Antwerpen in een debat over Islam & Europa.
Het debat vangt aan om 20u en wordt georganiseerd door de NSV! Antwerpen.

Jullie zijn natuurlijk van harte uitgenodigd en met wat geluk is er een welkomst comité van wat linkse ratten :twisted:

Identiteitshoer.

StevenNr1 18 januari 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3215527)
Dan zal Ergun Top niet veel moeite hebben om Dewinter klein te krijgen zeker.

Zou me niet verbazen moest dat een bewuste keuze geweest zijn om hem te nemen, een rechtse 'allochtoon' die op het debat waar ik hem al zag niet veel voorstelde.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3215525)
Je begrijpt het niet: als extreem-links een les mag onderbreken, mag extreem-rechts toch net zo goed een lokaal gebruiken? Vrije meningsuiting, nieuw begrip voor je?

Extreem-links voert geen racistische propaganda.

Metternich 18 januari 2008 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215539)
Zou me niet verbazen moest dat een bewuste keuze geweest zijn om hem te nemen, een rechtse 'allochtoon' die op het debat waar ik hem al zag niet veel voorstelde.

't Is een complot, een complot!

StevenNr1 18 januari 2008 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3215542)
't Is een complot, een complot!

W/e

Metternich 18 januari 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215544)
W/e

http://nl.youtube.com/watch?v=Xz7_3n...eature=related

AdrianHealey 18 januari 2008 19:31

Haha.
Wedden dat jullie niet zoveel volk krijgen als wij? ;)

StevenNr1 18 januari 2008 19:31

Toch niet zelfde dag iets ?

StevenNr1 18 januari 2008 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3215547)

Ja, leutig e.

Goldband 18 januari 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3215525)

Straks gaan we nog doen alsof beide ideologieën evenwaardig zijn :-)

Links streeft naar het algemeen belang. (voor iedereen het beste)

Rechts streeft naar eigenbelang. (voor ons het beste)

En precies d�*t eenvoudige onderscheid maakt rechts minderwaardig aan links. Wat kan moraal toch simpel zijn hé ;-)

L. J. Brutus 18 januari 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3215555)
Straks gaan we nog doen alsof beide ideologieën evenwaardig zijn :-)

Wat is dat soms, "evenwaardig" ?

Metternich 18 januari 2008 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3215555)
Rechts streeft naar eigenbelang. (voor ons het beste)

Liberaal-rechts doet dat.

toccata 18 januari 2008 19:38

Ik wil komen!
Waarom zou het NSV die lokalen niet mogen huren, er moet plaats zijn voor groeperingen van allerlei stromingen (zeg ik als 'linkse')
Btw: vonden ze niemand beter dan Ergun Top:s

Uh-Huh 18 januari 2008 19:58

De NSV! :?

... tss, hoe kan je nu zoveel tijd en energie steken in een (on-)dode ideologie, nl. het nationalisme? 8O Waarde landgenoten, besef nu eens eindelijk dat, hoezeer sommigen onder jullie dit ook mogen betreuren, het heden en de (nabije) toekomst aan het multiculturalisme toebehoort. Dit is een wereldwijd verschijnsel...

Geen medelijden met de nationalisten, trouwens. :-P

Volksstormer 18 januari 2008 20:06

Dergelijke debatten moet men eigenlijk als publiekstrekkers in het begin van het jaar organiseren. Dit heeft geen enkele inhoudelijk meerwaarde voor een NSV'er.

Metternich 18 januari 2008 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3215600)
Dit heeft geen enkele inhoudelijk meerwaarde voor een NSV'er.

Jouw mening, niet die van Antwerpen.

Uh-Huh 18 januari 2008 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3215612)

Correctie: *de NSV!. ;-)

Wat is dan de meerwaarde van zo'n debat voor een NSV'er?

Volksstormer 18 januari 2008 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3215612)

Welk nieuws heeft Filip Dewinter te melden over de islam? *geeuw*

xrc 18 januari 2008 21:37

R001 op de stadscampus?
Want ben daar niet echt thuis...

Trouwens op de buitencampussen is er totaal geen propaganda van NSV en krijgt eigenlijk een heel slechte naam door allerhande extreem-linkse clubs die onder andere tegenbetogingen organiseren etc.

Jonas Elossov 18 januari 2008 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3215659)

Hij kan ons misschien verrijken met zijn "mongolide" visie.

xrc 18 januari 2008 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3215698)
Hij kan ons misschien verrijken met zijn "mongolide" visie.

grappig

longhorn 18 januari 2008 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer (Bericht 3215659)

Weinig. Islam's aanhangers maken zelf wel het (slechte) nieuws.

system 19 januari 2008 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3215769)
Weinig. Islam's aanhangers maken zelf wel het (slechte) nieuws.

Dan toch niet altijd volgens een lezersbrief in DE MORGEN.
Soms maken orthodoxe joden het slechte nieuws in Antwerpen. Uit De Morgen van vandaag 19 januari.

Hitlers handlangers.
"Ik had sinds enkele dagen een boek in mijn uitstalraam: Hitlers handlangers, van de hand van twee Nederlandse professoren. De titel alleen laat vermoeden dat het een kritisch boek was. Welke ander boek zou men overigens over die lui en hun leiders kunnen schrijven.

Blijkbaar was dat niet voor iedereen duidelijk. Twee orthodoxe joden stapten mijn zaak binnen en spraken mij daarover aan. Ik probeerde hen uit te leggen dat het een kritisch historisch werk betrof, maar dat werd mij niet in dank afgenomen. Binnen de dertig seconden veranderde de toon en werd ik een walgelijk sujet genoemd en in duidelijke bewoordingen bedreigd. Op mijn voorstel om de politie erbij de halen werd negatief gereageerd en terwijl ze verdere bedreigingen uitten, verlieten ze de zaak. Ze zouden me aanklagen en voor de rechter dagen. Ik stelde nogmaals voor om de politie erbij dte halen maar ze verdwenen.

Totaal overstuur belde ik de politie. Ik kreeg het advies om de 101 te bellen, die zouden er sneller bij zijn. Ondertussen stonden mijn belagers weer voor het uitstalraam en ik ging naar buiten om hen voor te stellen te wachten op de ordehandhaving, maar ook toen weigerden ze en haastten zich weg. Hun identiteit wilden ze niet vrijgeven.

Wat later kwamen er twee agenten. Ze namen notitie van het incident en gaven me gelijk. Toch opperden ze voorzichtig om het boek misschien toch maar weg te nemen. Dat heb ik dan ook gedaan met een zeer bitter gevoel. Zover is het dus gekomen. Publiceert men een cartoon, dan staan de moslims daar; Zet men een totaal onschuldig boek in het uitstalraam, dan wordt men bedreigd. (door orthodoxe joden). Dit is onaanvaardbaar."

HB, Antiquariaat, Antwerpen.

Geert C 20 januari 2008 00:04

Sorry, maar dat kan je moeilijk een debat noemen. Je hebt twee sprekers en een zaal vol aanhangers van één van de twee. Dat is geen debat.

In normale omstandigheden zou Ergün Top Dewinter met gemak onder tafel praten, maar als Dewinter gerugsteund wordt door een zaal vol aanhangers staat al op voorhand vast wie het debat zal "winnen". Hoe onzinnig de dingen die Dewinter ook zegt, hij zal gehoor krijgen en de heer Top niet.

toccata 20 januari 2008 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3216953)
Sorry, maar dat kan je moeilijk een debat noemen. Je hebt twee sprekers en een zaal vol aanhangers van één van de twee. Dat is geen debat.

In normale omstandigheden zou Ergün Top Dewinter met gemak onder tafel praten, maar als Dewinter gerugsteund wordt door een zaal vol aanhangers staat al op voorhand vast wie het debat zal "winnen". Hoe onzinnig de dingen die Dewinter ook zegt, hij zal gehoor krijgen en de heer Top niet.

Goed punt maar toch is het volgens mij de moeite waard om te aan en wie weet zijn aanhangers van beide partijen volwassen genoeg om rustig maar stevig te discussieren?

StevenNr1 20 januari 2008 10:18

Citaat:

In normale omstandigheden zou Ergün Top Dewinter met gemak onder tafel praten

Dat betwijfel ik ten zeerste

Jazeker 20 januari 2008 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3215509)

Iets tegen debatten?

StevenNr1 20 januari 2008 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217240)
Iets tegen debatten?

Nee, wel iets tegen racisten

Jazeker 20 januari 2008 10:28

Citaat:

Wie zegt dat de zaal vol zit met NSV'ers?????????????

Het is een publiek aangekondigt debat en de openingsposter zegt zelfs dat iedereen welkom is.

Spijkers op laag water zoeken, that's it.

Jazeker 20 januari 2008 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3217242)
Nee, wel iets tegen racisten

Och, dat woordje betekent toch niets meer. Dat is al gebruikt tegen 99% van de bevolking en altijd met dat histerisch toontje. Dat woordje is totaal zinledig geworden en is van nul en generlei waarde meer. Je moet al diep in de PVDA propaganda zitten om het nog te durven gebruiken.

AdrianHealey 20 januari 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217248)
Och, dat woordje betekent toch niets meer. Dat is al gebruikt tegen 99% van de bevolking en altijd met dat histerisch toontje. Dat woordje is totaal zinledig geworden en is van nul en generlei waarde meer. Je moet al diep in de PVDA propaganda zitten om het nog te durven gebruiken.

Mwah, neen, dat moet.
Dewinter is een racist. Moeilijk is dat niet, hoor.

Geert C 20 januari 2008 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217244)
Wie zegt dat de zaal vol zit met NSV'ers?????????????

Het is een publiek aangekondigt debat en de openingsposter zegt zelfs dat iedereen welkom is.

Spijkers op laag water zoeken, that's it.

En hoeveel niet-NSV'ers zijn er gewoonlijk op een NSV-debat? Juist ja.

AdrianHealey 20 januari 2008 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3217606)
En hoeveel niet-NSV'ers zijn er gewoonlijk op een NSV-debat? Juist ja.

Dit is het eerste NSV debat aan de ua, bij mijn weten. :p

L. J. Brutus 20 januari 2008 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3217248)

Hawel, ik zou het niet beter kunnen zeggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be