![]() |
Wat gebeurde er op uw geboortedag
http://hlncoveractie.web2all.nl/productkeuze.php
Hier kan je alle voorpagina's bekijken van HLN over een hele eeuw! Als je zoals eens wil weten wat er op uw geboortedag het 'nieuws' haalde. ;-) |
:rofl: Niet te doen! de grote krantenkop is:
VLEESHOUWER UIT HOUSTON (TEXAS) WILDE DOCHTERTJE VERKOPEN oops... en ook nog EEN GEVAL VAN KINDERMISHANDELING! dat noemen ze "een goed gesternte" zekers?:roll: ![]() |
Citaat:
Het belangrijkste feit op 25 november 1975 schijnt, behalve mijn geboorte, de onafhankelijkheid van Suriname te zijn. |
"Europa verhoogt fors hulp Ethiopië"
"De Croo bestelt voor 6 miljard voor NMBS" "Schroot op de E5" |
1 Bijlage(n)
4 oktober 1971. De kranten waren nog steeds volop in de ban van een vliegtuigramp die 2 dagen eerder in Aarsele plaatsvond:
Bijlage 30028 Citaat:
|
"Sekslijn ter studie" :lol: En op datzelfde blad staat dan ook nog eens een foto van Fabiola. 8O
|
"Rooms-rood zonder Martens", maar eigenlijk wist ik dat want ik heb die krant ergens liggen boven.
|
Enkele krantenkoppen op mijn geboortedag (7/8/1985):
Storm jaagt vloedgolven over Camargue (duizenden toeristen op de vlucht) Rotweer Benzine goedkoper Villabewoners bang voor aanbellende postmannen Ja ja, het was een uiterst bijzondere dag... |
22 april 1988;
Mechelen in vuur en vlam! 8-) |
Citaat:
|
![]() |
Allemaal goed nieuws, heel erg passend:
We rijden meer met de trein, opnieuw minder werklozen, club wint de derby |
Citaat:
|
![]() |
19 december 1983:
![]() |
Mensen die willen weten wat er op hun geboortedag gebeurde moeten de krant van de dag erna lezen.
|
Citaat:
:-D |
Indexproblemen!
Gelukkig temperde de goedkope aardappel de dure appel! :) |
Citaat:
|
Citaat:
22 april 1988; Mechelen in vuur en vlam! 23 april 1988; Gent bekomt van kater. Rofl. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen werd ik geboren.
|
Citaat:
Ik moet toch eens dringend met mijn moeder gaan klappen vrees ik. ![]() |
Oorlog schijnt het meest voor te komen. :-)
Citaat:
|
Geboren op mijn verjaardag 2 maart, veel musici en kardinalen.
1900 - Kurt Weill, Duits-Amerikaans componist (overleden 1950) 1902 - Willem Santema, Nederlands verzetsstrijder (overleden 1944) 1906 - Jan Ankerman, Nederlands hockeyer (overleden 1942) 1912 - Ace Adams, Amerikaans honkballer die voor de New York Giants speelde (overleden 2006) 1913 - Godfried Bomans, Nederlands schrijver (overleden 1971) 1914 - James Robert Knox, Australisch curiekardinaal (overleden 1983) 1916 - Anne Vondeling, Fries politicus, minister en voorzitter van de Tweede Kamer (overleden 1979) 1923 - George Basil Hume, Brits kardinaal-aartsbisschop van Westminster (overleden 1999) 1926 - Bernard Agré, kardinaal-aartsbisschop van Abidjan in Ivoorkust 1927 - Roger Walkowiak, Frans wielrenner, winnaar Tour de France (1956) 1931 - Michail Gorbatsjov, Russisch leider van de Sovjet-Unie 1931 - Tom Wolfe, Amerikaans journalist en schrijver 1937 - Abdelaziz Bouteflika, Algerijns president 1940 - Lothar de Maizière, (Oost-)Duits politicus 1942 - Lou Reed, Amerikaans zanger en liedjesschrijver 1942 - John Irving, Amerikaans schrijver 1942 - Heinze Bakker, Nederlands sportverslaggever 1943 - Tony Meehan, Britse drummer en mede oprichter van The Shadows (overleden 2005) 1948 - Rory Gallagher, Iers gitarist (overleden 1995) :-( 1949 - Gates McFadden, Amerikaans actrice 1949 - Alain Chamfort, Frans zanger 1950 - Karen Carpenter, Amerikaans zangeres (overleden 1983) 1956 - Mark Evans, bassist van de rock-band AC/DC 1959 - Eduardo Rodr�*guez, Boliviaans president 1962 - Jon Bon Jovi, Amerikaans zanger en acteur, voorman van de rock-band Bon Jovi :twisted: 1962 - Scott Sterling, Amerikaans hiphop DJ (overleden 1987) :? 1968 - Daniel Craig, Engels acteur 1970 - Wibi Soerjadi, Nederlands concertpianist :evil: 1972 - Michael Buskermolen, Nederlands voetballer 1973 - Max van Heeswijk, Nederlands wielrenner 1974 - Yo-sam Choi, Zuidkoreaans bokser (overleden 2008) 1977 - Chris Martin, Brits zanger van de band Coldplay 1979 - Damien Duff, Iers voetballer 1981 - Bryce Dallas Howard, Amerikaans actrice 1982 - Kevin Kuranyi, Duitse Voetballer |
Toen ik geboren ben werden de plaatselijke bruggen gebombardeerd.
|
Citaat:
|
Wel bij mij, maar de krantenpagina uit de periode dat ik geboren ben is onleesbaar.
|
Citaat:
|
![]() |
Heel belgie slaat lek
fijne neus redt gasramp in oudenaarde bah, ni veel speciaals :P |
Citaat:
|
1 Bijlage(n)
Het Egmontplan...
Enfin, ook toen werd er al op inventieve wijze iets gedaan aan begrotingstekorten... (14/02/1977) |
Citaat:
|
Citaat:
|
![]() Komt er van als je geboren wordt op paaszaterdag.... En oh ja: ik ontken iedere betrokkenheid met de vermelding in het rechtergedeelte van de krant, waarmee eens te meer bewezen is dat 'Het Laatste Nieuws' in al die jaren nog niet al te veel verbeterd, oh excuus, veranderd is. |
Citaat:
Te druk bezig met ander onheil, zeker ? (sorry, Hertog, maar ik kon het niet laten. Slecht karakter, hé.) |
2 Bijlage(n)
Citaat:
09 april 1985 (afb sav9) en 10 april 1985 (afb sav10) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be