![]() |
regering geeft Monarchie opslag van 6%
Citaat:
en dan spreekt het Hof/le Court van sollidariteit ?!? 6% opslag, dat is toch wel een pak meer dan de gezondheidsindex nietwaar ??? |
Zie je wel dat iedereen slaaf wordt gemaakt door die volksveraders.
Viva the royal pimps!!! |
Dit soort berichten moest in de kranten verschijnen enkele dagen voor de verkiezingen.
|
Terecht, zulke volksleiders verdienen het!
|
Toch waanzinnig dat je in 2008 nog kan geboren worden in een functie en daar dan jaarlijks honderd duizenden euro's van de belastingbetaler voor krijgt, zonder dat je ook maar enige verantwoording moet afleggen van wat je met dat geld/je functie gaat doen.
|
Citaat:
Nu weten we meteen waarom dat interimbedrog nodig was. Er moesten nog vlug op de bodem van de schatkist wat restjes bijeen worden geschraapt om de échte armoelijders van Belgique de kop boven water te houden: de Saksen Coburgs. |
Citaat:
|
De Saksen Coburgs zijn Franstaligen. In dit land moet nooit uitleg worden gegeven over hoe die met het geld omgaan dat voor het overgrote deel via de plundering van Vlaanderen in de schatkist belandde.
En er ook weer uit nog voor het goed en wel de bodem geraakt heeft. |
Citaat:
In andere monarchieën wordt de ex.koningin, de huidige, de toekomstige en die daarna, plus alle andere leden van de royale familie, niet gehuisvest én onderhouden. Het zou geen fraai zicht zijn als er boven water kwam wat er in totaal aan het luxe-leventje van een resem royale debielen wordt uitgegeven. |
Citaat:
A propos, denk je soms iets te bewijzen door over de "royale" familie te spreken? :roll: |
Citaat:
ik geef een vb : toen Albert besloot de schade te vergoeden van de dieverijen zijn zoon-marinier ... kon dit blijkbaar zonder probleem (althans ik heb toch geen weet van afdankingen aan het Hof vanwege dat onverwachte gat in de begroting) ... waaruit ik afleid dat er 'budgetaire ruimte over was' ... mss wel elk jaar ... |
Enfin, geef toe dat het ogenblik niet beter gekozen kon worden door de beste Belgische premier aller tijden om een extra erelintje te verdienen wegens zijn diensten aan La Patria. Wedden dat we Verhofstadt niet lang na Pasen met 'Graaf Guy' zullen mogen aanspreken?
|
Citaat:
De gewone man/vrouw krijgt de ene na de andere lastenverhoging te slikken: gemeente, provincie, 300 euro energie, nu nog een europese verhoging voor het milieu terwijl de royals.... |
Citaat:
|
Citaat:
als ik op de dag van de opening van t autosalon Astrid op bijna elke voorpagina zie aan het stuur van een Rolls ... dan besluit ik : dat is betaalde reclame. welnu we kunnen naar voorbeeld van de VRT via reclame of product-placement het hele Hof ongetwijfeld zelfbedruipend organiseren (als er gegadigden zijn om te adverteren op de coll van JMP, dan moeten er voor Albert of zeker Laurent toch ook bedrijven te vinden zijn die daar een klein fortuin voor over hebben, niet ? dus openheid over de inkomsten (zoals voor politici trouwens al geldt) en uitgaven ... dat is wel t minste wat je mag terugeisen voor zo'n dotatie ... |
Citaat:
Juist. Zoals ik al zei. Het moment kon niet beter gekozen worden. Tegen zo'n intellect en doorzicht als dat van politici kunnen sukkels zoals jij en ik onmogelijk op. |
Den Lorre probeerde dat al,de zakkenwasser wou geld voor de foto's van zijn mormels.
|
Citaat:
eerste positief teken van zelfredzaamheid, en dat werd dan afgebroken in de pers en door de politieke kaste ... begrijpe wie kan ... |
http://www.koentsijen.be/v2/default2...ve_page_id=843
....zonder lasten voor de Schatkist,sja,de realiteit is wel gans anders. Hier,nog eentje,en gans andere cijfers,kunnen die echt niet zelf instaan voor hun luxeleventje... http://www.gva.be/dossiers/-k/koning/armoezaaier.asp hierse... De journalisten van Euro Business wuiven de kritiek weg. Ze noemen de Koninklijke Schenking een onvervreemdbaar deel van het familiepatrimonium van het Hof. De Coburgs hebben er altijd het vruchtgebruik van gehad. En als de staatseigendommen ooit geprivatiseerd worden, zullen de Coburgs het gros van deze Koninklijke Schenking krijgen, zo beweren zij. |
pff 6% meer voor de keun terwijl z'n land verder achteruit boert.. zou hij "dankouwel" of "merci" gezegd hebben. Openheid van rekeningen voor iedereen !
|
Citaat:
ik wil de vennootschapsbelastingaangifte van de Koninklijke Schenking wel eens zien |
Citaat:
|
Citaat:
elke openbare instelling is een vennootschap (sommigen sui generis) en is verplicht een vennootschapsbelastingsaangifte in te dienen |
Citaat:
|
Citaat:
ik denk dat Europa de Belgische Staat of zijn opvolgers in dat geval wel een éénmalige nationalisatie vergeeft ... vermoedelijk is daar wel een behoorlijke democratische meerderheid voor te vinden :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel, dan is hun logica erg eenvoudig : nog snel binnenrijven wat kan ! |
13 000 000 €
schandalig, gisteren waren ze in het nieuws nog bezig over armoede. Wat ik me afvraag is wat die eigelijk doen met al dat geld. |
Citaat:
Hoe noemen ze dat in de taal van la Reina? Il Duce? |
Citaat:
Hoe noemen ze dat in de taal van la Reina? Il Duce? |
Citaat:
Maar ja, de koninklijke index zal iets hoger liggen zeker, hij moet toch nog eens een nieuw bootje kopen en Filip zijn helicopterke is ook al enkele jaren oud. |
Citaat:
toch niet voor een opsdlag van nog geen 1.000.000 euro zeker. In oude befkes zijn dat wel 32.000.000 frankskes! |
Citaat:
en nu een verhoging met 6% netto? (want 'k vermoed dat er geen inkomstenbelastingen noch sociale zekerheid op wordt betaald). ach, ik ben geen nijdig mens, alleen.. ik zie niet in waaraan de monarchie dit verdient.. |
allez mensen, een beetje meer menslievendheid.
Bébert moet rekening houden met het feit dat hij op welverdiend pensioen moet gaan, en dan mag je toch wel een spaarpotje klaar hebben staan. En ons pajola heeft gezegd dat het hoe langer hoe duurder wordt in het land harer voorvad'ren, en ze mag toch nog een deux-pjèske kunnen kopen zeker? En flupke, stridje en lorreke zijn helemaal niet zeker van hun toekomst zoals het er nu voorstaat, dus moeten ze ook een extraatje bijeenscharrelen. En we weten al dat onze lorre bijna aan het OCMW stond. En ons fabi is gewoon aan het sparen om haar aflaten te kunnen betalen, schrik dat ze heeft dat ze onzen Bode niet meer gaat vinden ginder in dat hemelse paradijs waar hij zogezegd naartoe is... (maar om eerlijk te zijn had die zich al lang bekeerd tot de islam en ligt die nu te rollebollen met zijn 72 Hoeris... die zit niet op fabi frommel te wachten denk ik). |
och altijd dat gezaag over dotaties.
die dotaties voor de koning zijn peanuts vergeleken met de exuberante lonen in de privé. en de koning heeft dan tenminste niet zo'n degoutante selfmade-man-arrogantie over zich. |
Misschien een teken dat ze weten dat ze binnekort werkloos zullen zijn. Dus het er nog goed efkes van pakken zeker?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be