![]() |
Poll februari 2008
Als er nu verkiezingen zouden zijn op welke partij gaat u dan stemmen.
CD&V-N-VA Vlaams Belang Open Vld Groen Lijst Dedecker PVDA CAP Sp.a-Spirit Iets anders Ik stem blanco |
Laat ik u zeggen waar ik zeker niet op stem:
Groen, PVDA, CAP, Sp.a, Spirit, blanco. Die zwakkelingen mogen voor mijn part verdrinken. |
Citaat:
|
In volgorde van dalend enthousiasme: V-SB, CAP, PvdA
|
Citaat:
|
Ik zou niet gaan stemmen. Ik ben dat namelijk niet verplicht. Integendeel, de verkiezingen zouden ongrondwettelijk zijn.
Bij het ontbreken van zo'n excuus: blanco. |
Ik mag nog niet gaan stemmen, maar als ik het mocht zou het op het Vlaams Belang zijn.
|
Weet het nog niet. Vlaams zou ik misschien voor de N-VA stemmen (als ze het been een beetje stijf houden), en Europees voor CAP (of misschien voor Groen!). PVDA mag deze keer fluiten naar mijn stem.
|
Stem helemaal niet.Niemand neemt de politiek nog geloofwaardig.Stemmen heeft helemaal geen zin.Dat heeft het verleden toch al voldoende bewezen.
|
Groen!
indien Groen! niet zou bestaan PvdA |
VB wss, LDD mss. Niet dat ik er nog van wakker lig.
|
Mensen die veel geld hebben, hoeven niet te stemmen. Stemmen is voor losers.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik Belgische Vlaming was, zou ik hevig twijfelen tussen helemaal niet stemmen of anders "desnoods" VB.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Waarom staan LSP-MAS en BUB niet tussen de mogelijkheden om te kiezen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je geen argumenten? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Op dit moment is deelname van v-sb redelijk onwaarschijnlijk dus ofwel n-va ofwel cap, al naargelang of de eerste de principes en beloftes trouw blijft.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die kunnen nooit op dezelfde lijn zitten,ze zullen dat een tijdje kunnen en de partij is nog niet lang bestaande. Ldd is een partij die ook nog kans maakt om ooit een cordon rond zich te krijgen en ze draaien het telkens zoals ze willen. En tis in mijn ogen belange zo geen vlaamse partij als het vlaams belang,toch wel een belangrijk detail. Op het debat zegden ze van ldd dat ze geen vlaanderen onafhnakelijk willen en langs de andere kant hoor ik dat ze ervoor zijn?:roll: Doet mij denken aan de vld die eerst zegt dat ze alles gaan aan doen de snelbelgwet te zullen tegen houden en nadien het mee goed keuren,tjonge jonge. |
Citaat:
Wss dus weer terug een stem op VB zoals altijd tot nu toe :-) |
Citaat:
|
Ik ga niet stemmen.
Moet ik m'n fiat geven om idiote machtsspelletjes te spelen (cf. de voorbije zeven maand)? Liever niet hoor. |
Citaat:
Stemmen is meewerken aan criminele activiteiten en daar pas ik voor.Anarchisten kunnen niet stemmen of ze zijn ofwel fake of hypocriet. |
Ik stem op 'Open VLD'. Niet omdat ik met alles van de partij zeker akkoord ga, maar na het overlopen van de rest waarom ik voor die partijen niet stem.
- Vlaams Belang: behoeft geen uitleg, een racistische, xenofobe partij, met een vaak oprecht ontevreden en bezorgd kiezerspubliek, maar o zo dom. - CD&V: religie en politiek moeten en zullen absoluut gescheiden blijven ! - NVA: 'een nationalist is een idioot die ergens geboren is'. - Groen!: naïever, geitenwollensokkiger en meer politiek correct kan haast niet. - SP.a: partij van ofwel een bende vakbondsprofiteurs ofwel van een bende 'zagende' technocraten, typetje Vandelanotte, saaie intellectuelen die nooit het achterste van hun tong durven te laten zien en hoogstwaarschijnlijk een 'hidden agenda' hebben. Of vermomde en zelfgenoegzame ultra-liberalen, typetje Janssens, waarbij ik het ergste vind dat ze niet voor deze 'commerciële' houding durven uitkomen; - Lijst Dedecker: Trekt zich niets of weinig aan van ons leefmilieu of wetenschappelijk bewezen studies. Met Dedecker worden we een 'tweede USA'. Ik kies sowieso niet voor partijen die het bezit van een SUV verheerlijken. - PVDA: een bende overjaarse mei '68'ers. Zien niet in dat Mao en Stalin twee massamoordenaars waren die allebei meer doden op hun geweten hadden dan Hitler. - CAP / BUB / ...: Geen duidelijke en eenduidige visie. Missen de noodzakelijke 'slagkracht'. Dan blijft dus nog uiteindelijk de Open VLD over ... laten we zeggen het beste van het slechte. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou eerder op mensen stemmen ipv partijen. Bruno Valkeniers of Hendrik Bogaert vallen daar onder. Johan Weyts vond ik altijd politiek aantrekkelijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be