![]() |
Leg mij eens uit hoe een partij rascistisch kan zijn terwijl er mensen van vreemde afkomst op deze partij stemmen en er zelfs lid van zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maakt het uit wie op wat stemt?
Alle politieke partijen zijn in het zelfde bedje ziek, en da's niet het bedje van racisme. De enige goeie reden om op het VB te stemmen is duidelijk, protest. Maar de stemmers moeten dan nadien niet komen zeuren dat het weerom niks veranderd, met anderen die hun zakken vullen, en zondebokken creeeren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
PS Het is "racist" en "fascist". No offence. :wink: |
Citaat:
Dit lijkt mij een duidelijk racistische uitspraak van u te zijn. Ik ben er echt niet goed van, van dit zogenaamd 'linksachtig' dikkenekkengeleuter :!: :!: :evil: :evil: :twisted: :twisted: Wat hebt ge daar op te zeggen, 'kameraad'. :?: |
Citaat:
|
Citaat:
Wie steunt er nu 100% bewust een partij die hem of haar het land wil uitzetten??? Ik denk dan toch dat ze de slogan "Eigen Volk Eerst" niet goed gehoord hebben. En dat heeft helemaal niets met discriminatie te maken. Dus kom niet af met die zever. |
Citaat:
Trouwens wat ik vorig jaar gemerkt heb kwa het uitwijzen van migranten in Belgie is dat de criminelen hier in den bak stopt en na hun straf hier terug vrij laat terwijl men tegelijker tijd gezinnen lieten zien waarvan iedereen vrij goed nederlands sprak, waarvan de kinderen op school zaten zonder gezaag over wat voor het school het was en waarvan de ouder al een tijdje aan het werk waren... en deze mensen werd gevraagd om het land te verlaten. Dat is iets wat het VB nooit zou doen daar ben ik zeker van. Criminelen wel maar gewone burgers niet. |
Citaat:
En dat heeft inderdaad niets met discriminatie te maken, maar met pur sang, typisch voor de linkse dikkenekken, RACISME. JULLIE WETEN ALLES BETER, JULLIE WETEN BETER WAT ALLOCHTONEN AL OF NIET WILLEN, DAN DE ALLOCHTONEN ZELF! Dit is een extreem hypocriete vorm van etnocentrisch racisme, die trouwens ook door sommige allochtone intellektuelen hevig aangeklaagd wordt. :evil: :twisted: |
Inderdaad, Illwill, dit politieke regime is door en door pervers. Of hoe moet je het anders noemen als ze juist diegenen die ze zouden moeten buitengooien, hier laten, en diegenen die tot op zekere hoogte aangepast en geïntegreerd zijn en zeker geen criminelen , buitengooien? Je zou bijna gaan geloven dat het regime banden heeft met al die criminelen, dat ze er een 'percentje' voor krijgen. Of heeft al dat crapuul misschien de 'juiste' partijkaart op zak? 8O :evil: :twisted: :grab:
|
1 ding is zeker snofla de mensen blijven dit niet slikken, je ziet het wel, ego filo denkt echt dat er nergens problemen zijn omdat hij het niet ziet of niet erg genoeg vind, awel gelukkig zijn bijna alle belgen anders van karakter en hebben ogen in hun hoofd zodat ze zelf kunnen zien wat er op straat, in de politiek en overal gebeurt.
Ik ben zelf een protest stemmer omdat ik geen enkele politieker heb zien doen wat hij beloofd heeft, geen enkele. Men denkt dat ik een VB'er ben omdat ik iets tegen criminaliteit heb en omdat ik niet zoals een watje de feiten durf te verdedigen zoals ze nu eenmaal zijn. Propagande zeggen ze dan en de schuld van de media vind ik nog de mooiste. Vertel dat maar aan elke persoon in belgie die is overvallen, afgeranseld, bedreigd, verkracht,... Kan wel zijn dat het aantal criminelen klein is in verhouding maar het aantal gedupeerde blijft masaal steigen en daar kan maar 1 ding de oorzaak van zijn en dit is niet voor de tv zitten hoor. |
Mijn gedacht, Illwill.
Tja, men heeft aan een bepaalde groep allochtonen(vooral Marokkanen) vanuit dit politiek regime het signaal gegeven dat eigenlijk zowat alles kan. Dat zelfs criminelen eigenlijk ergens slachtoffers zijn en dat er dus geen kritiek op mag komen, of geen eisen vanuit de bevolking naar een lik- op- stuk beleid of zerotolerantie. Trouwens, wat betekent zerotolerantie nu anders, dan altijd en overal gewoonweg DE WET toepassen? Alleen al dat dit woord bestaat, toont aan hoe laks dit beleid gedurende vele jaren is geweest, en nog is. Vele (zeker niet alle) Marokkaanse jongeren zijn de 'bedorven kinnekes' van dit beleid. Als ge als ouder alles toelaat aan uw kinderen en hen nooit terugfluit of afstraft, krijgt ge ook totaal ontspoorde jongeren en later volwassenen die van geen hout pijlen weten maken. Daar ligt de basis van hun 'ontworteling' en 'kansloosheid': geen goede opvoeding en geen correctie daarop door de overheid. |
Er zijn wel degelijk allochtonen die op het VB stemmen, en nog met reden ook : Ik weet niet of jullie enkele weken geleden de uitzending van zwart of wit over vreemdelingenstemrecht gezien hebben, daar kwam een zekere Marokaanse Fatimah uit Borgerhout aan het woord die ook op het VB stemt. FDW die daar toen ook zat glunderde natuurlijk.
Als reden gaf Fatimah op dat zij door Marokaanse jongeren zowel fysisch als verbaal mishandeld werd omdat zij een autochtoon als vriend heeft en het vertikte een hoofddoek te dragen (moet blijkbaar ook een artikel in de GVA over gestaan hebben). Tevens was zij van mening dat er niet alleen juist voor de verkiezingen repressief moet opgetreden worden tegen overlast van dat soort jongeren, maar het ganse jaar door |
Mijn gedacht,Voks!
Tja,zo zie je maar. De maskers zijn eindelijk aan het afvallen. Eens we van 'den Belgique' verlost zullen zijn, kunnen we hier in Vlaanderen eindelijk een ernstig justitie- en politiebeleid gaan voeren. Dat zal het 'Sauve qui peut' zijn voor al het crapuul. |
Cliché, wie kent het partijprogramma niet, he mateke.
|
het valt me toch ook op hoeveel moraalridders hun strijdkreet 'racisme' niet kunnen spellen... als men nog niet kan spellen waar men een ander van beschuldigd....
|
beschuldigT
|
er is een verschil tussen spelling en grammatica :lol:
excuses voor de werkwoordsfout , het is nog geen 10 uur ;) |
sorry, ik kon het niet laten :wink:
|
ik bekijk het als opbouwende kritiek :lol: ik probeer steeds foutloos te schrijven maar iedereen rijdt wel eens 50 in een zone 30 he :) of was het nu rijd... of rijt :rofl:
|
Top drawer...top drawer, Xnorf.
Ik lag voorwaar een half uur strijk... (DearMrT wrijft tranen uit ogen) Aanhangers van het Vlaams Blok beweren voortdurend dat problemen met migranten niet erkend, of onder de mat geveegd worden door een of andere schimmige organisatie die in VB-kringen bekend staat onder 'De Linkse Intellectuelen'. Ikzelf denk niet dat er ook maar een Belg beweert dat er geen problemen zijn met migranten. Ik denk echter wel dat veel Belgen de oplossingen die het Vlaams Blok voorstelt wantrouwen. Ik denk zelf dat een meerderheid het 'gezond verstand' heeft om in te zien dat maatregelen die de autochtone en allochtone bevolking nog verder van elkaar doen vervreemden niet echt efficïent zullen zijn in het creëren van een hechte samenleving. Veel mensen die stemmen op het Vlaams Blok geven uiting aan hun frustraties, wat het Blok tot de ideale zweeppartij maakt. Het is het gedachtegoed, de nauwelijks verholen xenofobie, islamhaat en gedweep met rassentheorie van de harde kern die er telkens weer op wijst dat het Blok deze functie niet mag overstijgen. |
Citaat:
En het gaat allang niet meer om de tegenstelling tussen autochtonen versus allochtonen. Het gaat vooral over de toenemende animositeit tussen een bepaalde groep allochtonen en al de rest. Die bepaalde groep is echter de grootste onder de allochtone bevolking, afkomstig uit niet-Europese landen. Bovendien is die groep socio-economisch stevig onderbouwd (onroerend goed, middenstand, vrije beroepen, politieke mandatarissen,...). Daardoor gaat er ook heel wat politieke macht van deze groep uit, en, nu zijn we er, daarom wordt deze groep voortdurend geknuffeld door het huidige politieke regime. Ge zult ondertussen wel door hebben dat ik het niet over de Gabonezen, maar over de Marokkanen heb zeker :!: :roll: :wink: :evil: |
De haat tegenover sommige groepen is niet aangekweekt door VB.Die haat komt voort uit het feit dat je overvallen bent door die groep of beroofd , je kids lastig gevallen , je auto tot schroot verwerkt.Winkeliers die niet veilig meer zijn.Tram trein en busbestuurders die gewapend achter stuur moeten gaan zitten.Al deze zaken worden 9 van de 10 keer door die gehate bevolkingsgroep gepleegd.Is het dan zo abnormaal dat men die groep gaat haten.Ik ben van thuis uit niet grootgebracht met VB ideeen ik ben zo geworden door de maatschappij.En als er nu een partij was geweest die bv de smurfkes noemde die dan opkwam voor de werkende mens en de brave burger dan zou je daarop stemmen nu is het enkel VB die zoiets doet dus stem je op VB.Het is voor vele een noodkreet om te zeggen stop zo kan het niet verder.Kun je als VB niks aan doen dat de andere dat niet begrijpen.En als nu zelfs brave vreemdelingen op VB stemmen is de noodkreet toch wel duidelijk genoeg zeker.Dit heeft helemaal niks met rassenhaat of discriminatie te maken het is gewoon een hulpkreet waar tot nu toe slechts enkel VB op reageerd.De stem van het volk telt voor blok dus telt blok voor het volk.Trouwens de haat tegen vlaams blokkers is ook discriminatie.
|
Voorgaande is een zeer relevante reaktie, waar geen speld tussen te krijgen is. Er zal dan ook wel niet ernstig op gereageerd worden door de 'tegenpartij', tenzij dan met altijd dezelfde slogans en drogargumenten.
Hier zie je hoe het Vlaams Blok verankerd is in brede lagen van de bevolking, niet gebaseerd op 'rassenhaat', 'fascisme' of 'onverdraagzaamheid', maar gewoon op basis van wat de mensen in hun dagelijks leven en in hun buurt meemaken. Er is geen enkele zakkenvullerspartij die deze steeds groeiende band tussen het Vlaams Blok en steeds breder wordende lagen van de bevolking zal kunnen kapotmaken. Ik zou zeggen aan het huidige politieke regime en zijn slippendragers: profiteer er nog maar eens goed van, m...........s, want dra is het graai- en grijpspelletje uit :!: :twisted: |
Niet zo aggressief jongens...
Ik herhaal mijzelf: "Ikzelf denk niet dat er ook maar een Belg beweert dat er geen problemen zijn met migranten. Ik denk echter wel dat veel Belgen de oplossingen die het Vlaams Blok voorstelt wantrouwen. " Het plaatje van een opdringerige, naïeve, arrogante linkse elite die 'het volk' blaasjes wijsmaakt tegenover een kordaat optreden van mensen met 'gezond rechts verstand' is simpelweg karikaturaal. Stap ervan af, het maakt elk debat onmogelijk. |
Citaat:
|
Integendeel, steeds meer VLAMINGEN (niet Belgen :roll: ), voelen steeds meer voor het Vlaams Blok. Let maar eens op de dertiende juni!
De discussie wordt niet onmogelijk gemaakt door ons, maar door het politieke regime. En dat hoeven niet alleen 'linkse' partijen of groupuscules te zijn. CD&V bijvoorbeeld behoort al decennia lang tot het politieke establishment; dat het nu even in de oppositie zit, verandert daar niks aan. En, by the way, 'aggressief' wordt eigenlijk met één g geschreven: dus 'agressief'. :roll: |
Excuus.
Die rolleyes zijn er net iets over... Aangezien spelling hier een afdoend middel lijkt om elkaars argumenten onderuit te halen: Illwill, pity is met 1 t...En dan begin ik nog niet eens over uw grammar. |
Even terzijde: woensdag 17 maart om 20u
wordt er een verkiezingsdebat georganiseerd in de Kleine Kauwenberg, de grote aula van de UA.Vera Dua, Filip de Winter, Patrick Janssens, Bart de Wever , Inge Vervotte en nog zoveel meer...Inkom 1€. |
Citaat:
Trouwens die regel was typisch voor mr T vandaar en was dus ook humoristisch bedoeld, maar dat kan sommigen hier weinig boeien precies. Lach wat meer kerel! Het zal je goed doen. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het armoede beleid moet dringen beter opgevolgt worden.
men moet stoppen met armoede te bestrijden. armen ondersteunen moet de opdracht zijn. men moet stoppen me migranen meer aandacht te schenken dan de kansarmen. iedereen weet dat 50 of 60 % (ik denk zelfs nog meer)van de migranten in kansarmoede leven. als men degelijk armoedebeleid voert helpt u ook de migranten. |
Citaat:
Ge gedraagt u zoals de kolonialen eertijds. Wij begrijpen het programma wel degelijk, motherfucker. Dus als ik u goed begrepen heb: iedereen die kritiek uit op de Noord-Afrikanen is racist, zowel de autochtonen, als de andere allochtonen. Dus: ook die Noord-Afrikanen die kritiek uitoefenen op hun arrogante en criminele 'volksgenoten', zijn racisten. Tenslotte dus: iedereen is racist, behalve de Noord-Afrikaanse crapullekes, en de zakkenvullende politiekers en hun slippendragers die geilen op stemmen van dit crapuul en hun familie. Onwaarschijnlijk! Wat voor wereldbeeld hebt gij, makker. Denkt ge ook niet dat het tijd wordt dat ge u laat opnemen in één of andere psychiatrische instelling? So long, sucker :!: :roll: :roll: :lol: :lol: 8O 8O :onfire: |
Citaat:
Gemakshalve elke aanpak van het probleem onder het noemertje racisme duwen getuigt m.i. niet enkel van een immense intellectuele luiheid, maar ook van een portie lafheid (het gedoogbeleid) en hang naar culturele en maatschappelijke zelfdestructie (de laat-maar-begaan mentaliteit die inmiddels is uitgemond in voltrokken witte vluchten en de onleefbaarheid voor de autochtonen die niet de middelen hadden zich bij de witte vluchten aan te sluiten). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be