Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belliraj was informant Staatsveiligheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102571)

Online 29 februari 2008 17:13

Belliraj was informant Staatsveiligheid

Citaat:

Belliraj was informant Staatsveiligheid
De Belgische Marokkaan Abdelkader Belliraj is jarenlang een informant geweest van de Belgische Staatsveiligheid.

Belliraj werd vorige week in Marokko opgepakt als leider van een terreurgroep. In ons land zou hij eind jaren '80 zes moorden hebben gepleegd.

HLN 29.03.2008
8O8O8O8O8O

Wat een figuur slaat 'la Belgique' weer.
Het wordt met de dag affrontelijker om de term België op je identiteitskaart te hebben.

eno2 29 februari 2008 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3281255)
8O8O8O8O8O

Het wordt met de dag affrontelijker om de term België op je identiteitskaart te hebben.

Ja zeg, als je als informant geen moorden mag plegen, dan is dat wel ambetant. Dan zetten ze je undercover aan de kant.

omaplop 29 februari 2008 18:30

DE ideale positie toch wel zeker: word informant en ze verdenken je niet!!

Confucius 29 februari 2008 18:49

Belgische staatsveiligheid betaalde informant die zes moorden blijkt gepleegd te hebben en verdacht wordt van internationaal terrorisme. Stond dat departement niet onder leiding van mevrouw Onckelinckx ? Die is nu minister van volksgezondheid. Indien ze dit ministerie met de zelfde competentie gaat leiden, dan denk ik dat het voor de belgen in de toekomst beter is om niet ziek te worden.

Erw 29 februari 2008 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 3281366)
Belgische staatsveiligheid betaalde informant die zes moorden blijkt gepleegd te hebben en verdacht wordt van internationaal terrorisme. Stond dat departement niet onder leiding van mevrouw Onckelinckx ? Die is nu minister van volksgezondheid. Indien ze dit ministerie met de zelfde competentie gaat leiden, dan denk ik dat het voor de belgen in de toekomst beter is om niet ziek te worden.

Tja, het land wordt dan ook bestuurd door gangsters. Comitees oprichten voor controles hier en daar, dat is alleen maar in functie van gemakkelijke postjes bij het staatsapparaat voor de politiek correcte vrindjes, niet voor hetgeen ze de kiezers allemaal pogen wijs te maken hee?

Geert C 29 februari 2008 19:00

Citaat:

Eind jaren 80? Dat was niet Onkelinx toen, dat moet Gol of Wathelet geweest zijn (PRL en PSC). :?

Confucius 29 februari 2008 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3281393)
Eind jaren 80? Dat was niet Onkelinx toen, dat moet Gol of Wathelet geweest zijn (beide PRL). :?

Hij werkte noch voor de staatsveiligheid tot enkele weken geleden en werd door hen betaald. Voor Onckelinckx was het Verwilghen die minister van justitie was. Ik vind het hoe dan ook beangstigend omdat het tenslotte de staatsveiligheid is die ons moet behoeden tegen daden van terrorisme.

solidarnosc 29 februari 2008 19:06

Nja goed. We weten niet welke informatie de man allemaal heeft doorgespeeld. En bon hoe groter de terrorist hoe hoger de potentiële waarde van de man als informant uiteraard. In zekere zin behoort die Belliray tot het middenkader van de Al-Qaeda en in die zin kon de man een belangrijke pion zijn om een beter zicht te krijgen op de terreurnetwerken in de islamtische wereld meer bepaald Noord-Afrika, positie van die netwerken in Europa en de band met Al-Qaeda. En bon iemand die naar verluid verantwoordelijk is voor de dood van 6 mensen als informant nemen is niet proper maar had de man zijn handen niet vuil gemaakt dan was zijn waarde als informant wellicht beperkt en 6 doden die reeds dood zijn hebben misschien veel andere mensen gered door de inlichtingen afkomstig van die man. Dat weten we niet en zullen we wellicht ook nooit weten. Misschien hebben deal gemaakt toen ze de man hebben gestekt. Meewerken in ruil voor vrijheid. Tja al de mensen die hier voor een harde aanpak van islamterrorisme zijn scheten blijkbaar in hun beroep als ze de logica van die harde aanpak onder ogen zien.

Geert C 29 februari 2008 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 3281402)
Hij werkte noch voor de staatsveiligheid tot enkele weken geleden en werd door hen betaald. Voor Onckelinckx was het Verwilghen die minister van justitie was. Ik vind het hoe dan ook beangstigend omdat het tenslotte de staatsveiligheid is die ons moet behoeden tegen daden van terrorisme.

Bron? :?

HAMC 29 februari 2008 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Zou de staatsveiligheid dan dat geld op zijn rekening in die Marrokaans gevangenis gestort hebben?

Toch goed, dan kan de man rookgerief enzo kopen.

StevenNr1 29 februari 2008 19:43

Staatsveiligheid zal waarschijnlijk moslimterreur wa hebben proberen aanwakkeren om alarm in Brussel en vraag naar meer middelen te rechtvaardigen enzo

Asshen Sukar 29 februari 2008 20:06

Citaat:

Staatsveiligheid valt onder binnenlandse zaken. Ze hebben niks te maken met justitie. Ze zijn ook niet verplicht enige informatie uit te wisselen met justitie mar mogen wel opvragen.

Dewael was er verantwoordelijk voor denk ik

Geert C 29 februari 2008 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar (Bericht 3281461)
Staatsveiligheid valt onder binnenlandse zaken. Ze hebben niks te maken met justitie. Ze zijn ook niet verplicht enige informatie uit te wisselen met justitie mar mogen wel opvragen.

Dewael was er verantwoordelijk voor denk ik

Staatsveiligheid valt, denk ik toch, wel degelijk onder justitie. :?

Geert C 29 februari 2008 20:29

Yep, volgens veiligheidvandestaat.be valt de Staatsveiligheid effectief onder justitie. :-)

Duupje 29 februari 2008 20:34

Waarom ben ik niet meer verbaasd als ik zoiets lees ?

solidarnosc 29 februari 2008 20:39

Komaan. Moest men de lijst weten van mensen die op de loonlijst staan of hebben gestaan van de CIA, MOSSAD of MI5 dan zou men ook verschieten vermoed ik. Bekendste voorbeeld is uiteraard Bin-Laden himself of de steun van Israël aan Hamas.

born2bewild 29 februari 2008 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3281497)
Komaan. Moest men de lijst weten van mensen die op de loonlijst staan of hebben gestaan van de CIA, MOSSAD of MI5 dan zou men ook verschieten vermoed ik. Bekendste voorbeeld is uiteraard Bin-Laden himself.

wat kan mij dat schelen

4x10E6 29 februari 2008 21:13

Weet U,

Vermoedelijk kampt de heer Vandeurzen op dit eigenste moment met een knoert van een existentiële crisis.
Niet in de trant van "doe ik er beter aan af te treden, of juist niet. Ben ik gemaakt voor dit soort zaken?",
maar veeleer "Trek ik morgen mijn addergroen debardeurke of mijn lollypoproze sweater aan onder mijn fonkelnieuwe C&A kostuum".

born2bewild 29 februari 2008 22:10

haha
hoho
hihi
pipi
azijn

poezie

Another Jack 29 februari 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3281622)
haha
hoho
hihi
pipi
azijn

poezie

Eerst uitloggen voor je je 7-jarige neefje op uw je PC laat klojen!

Geert C 29 februari 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3281634)
Eerst uitloggen voor je je 7-jarige neefje op uw je PC laat klojen!

Volgens mij heeft hij op het moment gewoon, enfin "gewoon", iets te veel op. Zo'n fles of twee, drie zo te zien. :?

Confucius 1 maart 2008 00:09

Ik kan me wel voor het hoofd slaan voor die "noch" ! Wat betreft de bron voor het in dienst zijn en betaald worden door de S V: het werd gezegd op Canvas.

Gargamel 1 maart 2008 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Confucius (Bericht 3281402)

Ik ga niet vitten op een foutje,maak er ook.Maar tussen noch en nog is er een ENORM verschil.

Confucius 1 maart 2008 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3281755)
Ik ga niet vitten op een foutje,maak er ook.Maar tussen noch en nog is er een ENORM verschil.

Inderdaad, een fout die ze in het tweede leerjaar in mijn tijd niet meer mochten maken.

Crochettie 1 maart 2008 03:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 3281558)
Weet U,

Vermoedelijk kampt de heer Vandeurzen op dit eigenste moment met een knoert van een existentiële crisis.
Niet in de trant van "doe ik er beter aan af te treden, of juist niet. Ben ik gemaakt voor dit soort zaken?",
maar veeleer "Trek ik morgen mijn addergroen debardeurke of mijn lollypoproze sweater aan onder mijn fonkelnieuwe C&A kostuum".

Vandeurzen heeft hier geen ballen mee te maken, maar zit wel met de komende problemen
In ieder geval, hier gaan koppen vallen

4x10E6 1 maart 2008 07:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie (Bericht 3281827)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Weet U,

Vandeurzen heeft hier geen ballen mee te maken, maar zit wel met de komende problemen
In ieder geval, hier gaan koppen vallen

Weet U Haakwerkje,

De heer Vandeurzen dankt U om te beginnen voor het leveren van een antwoord op bij hem onbestaande existentiële vragen.
Dat als gevolg van de zaak Belliraj er koppen rollen en bij consequentie de zijne er uit welvoegelijkheidsoverwegingen ook tussen zou kunnen steken, is voor de heer Vandeurzen een al even grotesk idee. De heer Vandeurzen haakt onmiddellijk in op de grote traditie van CVP ministers, zoals de heer Eyskens (De Jongere).
Bref, daarmee is Jo's probleem nog niet van de baan: addergroen of lollypoproze vandaag?

Knuppel 1 maart 2008 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 3281385)
Tja, het land wordt dan ook bestuurd door gangsters. Comitees oprichten voor controles hier en daar, dat is alleen maar in functie van gemakkelijke postjes bij het staatsapparaat voor de politiek correcte vrindjes, niet voor hetgeen ze de kiezers allemaal pogen wijs te maken hee?

Hier zal de hond voor het overgrote deel aan de ketting liggen.

Erw 1 maart 2008 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3281867)
Hier zal de hond voor het overgrote deel aan de ketting liggen.

Dit gaat over nog zo een 'waakhond':
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G1CL77H5
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF06122005_027
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF31012006_005
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G3COAHMK
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G37OAAD6
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G37OAACC

En zo zijn er talloze schandalen in ver uiteenlopende onderdelen van het Belziek staatsapparaat. Als je al deze zaken even samen beschouwt dan kan er maar één conclusie zijn: een bende gangsters met strikjes 'bestuurt' België.

kelt 1 maart 2008 08:55

De StaatsVEILIGHEID.....

Je vraagt je af voor welke "Staat" ze eigenlijk werken,en wat hun "werk" met veiligheid te maken heeft....het lijkt verdorie wel een micro-CIA..

circe 1 maart 2008 09:24

Erw: vind je het niet opportuun om iets met je avatar te doen ondertussen?

Revolutie 1 maart 2008 09:27

Ironie zegeviert weer in België.
En dan verschieten dat België een slecht imago heeft in het buiteland :lol:

Cyrano 1 maart 2008 09:48

Tien dagen geleden vroeg ik mij al af : Hoe zit dat met die Belliray ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=19

Nu blijkt hij al gerecruteerd te zijn van in de jaren 90. Toen moet hij beloofd hebben : 'Ik geef jullie informatie en jullie geven mij de B-nationaliteit en enkele €€€.' Zo moet het gegaan zijn.

Volgens het Peulegaleis : 'Er zij zoveel domme mensen, hè !'

circe 1 maart 2008 10:05

Citaat:

'Ik geef jullie informatie en jullie geven mij de B-nationaliteit en enkele €€€.'
én dop, én een villa, én jullie laten me gewoon met rust.... én af en toe ga ik nog eens naar de Youssef zodat ik wat rassiestiese vlamingen kan pesten omdat ze me "vuile Turk" noemden terwijl ik een marokkaan ben!

Yoda 1 maart 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3281255)
8O8O8O8O8O

Waarschijnlijk ne kompaan van Bart Debie

Yoda 1 maart 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3281935)
én dop, én een villa, én jullie laten me gewoon met rust.... én af en toe ga ik nog eens naar de Youssef zodat ik wat rassiestiese vlamingen kan pesten omdat ze me "vuile Turk" noemden terwijl ik een marokkaan ben!

Gij moet wa zeggen gij, gij dopt ook en ge kunt blijkbaar u ook nog alle luxe veroorloven. Zou ge niet beter wat op straat gaan bedelen zoals al de mensen zonder job?

Knuppel 1 maart 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 3281925)
Tien dagen geleden vroeg ik mij al af : Hoe zit dat met die Belliray ?

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=19

Nu blijkt hij al gerecruteerd te zijn van in de jaren 90. Toen moet hij beloofd hebben : 'Ik geef jullie informatie en jullie geven mij de B-nationaliteit en enkele €€€.' Zo moet het gegaan zijn.

Volgens het Peulegaleis : 'Er zij zoveel domme mensen, hè !'

Ik kende de vrouw van een Turkse man die zelf betrokken was bij drugshandel. In ruil voor 'inlichtingen', waardoor de drugsbende kon worden opgerold, werd de man buiten de zaak gehouden én werd hij aan goed betaald werk geholpen. Niet goed genoeg betaald blijkbaar, want enkele jaren later is hij een bordeel met Poolse vrouwen begonnen.

Knuppel 1 maart 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3282207)
Waarschijnlijk ne kompaan van Bart Debie

Wedden dat ze in Marokko nog nooit van Bart Debie gehoord hebben?

Belliraj kennen ze daar 'toevallig' wel.

luc broes 1 maart 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3281497)
Komaan. Moest men de lijst weten van mensen die op de loonlijst staan of hebben gestaan van de CIA, MOSSAD of MI5 dan zou men ook verschieten vermoed ik. Bekendste voorbeeld is uiteraard Bin-Laden himself of de steun van Israël aan Hamas.

Je hebt gemijk, de Belgische Veiligheid was aan een inhalingbeweging toe;

Knuppel 1 maart 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yoda (Bericht 3282209)
Gij moet wa zeggen gij, gij dopt ook en ge kunt blijkbaar u ook nog alle luxe veroorloven. Zou ge niet beter wat op straat gaan bedelen zoals al de mensen zonder job?

Met andere woorden: zwijgen gij, en over criminele Marokkanen niets dan goeds. Dat bedoel je toch?

Een normaal mens die weet waarom Circe haar actieve carriere heeft moeten stopzetten zou zich doodschamen bij wat jij uitkraamt.

Herr Oberst 1 maart 2008 14:14

Dit toont maar weer eens aan door welke bende volksverradende randdebielen wij "geleid" worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be