![]() |
Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer
Vrouwen in Brugse gevangenis verspreiden collectieve klacht
![]() BRUGGE - De vrouwen in de gevangenis van Brugge hebben via het burgermediaplatform Indymedia een collectieve klacht verspreid. Ze klagen ondermeer de te lage vergoeding voor arbeid aan, de schending van hun privacy bij celcontroles en het achterhouden van informatie over hun rechten. Volgens Indymedia hebben de gedetineerden hun klacht getoetst aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis. bron : http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF03032008_123 vrouwen Power, gedaan met uitbuiting, iedereen heeft rechten, recht op privacy.... |
Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sterke logica. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?) |
Citaat:
één keer te snel rijden en kom achteraf niet klagen dat je in Guantanamo verzeild geraakt bent ;-) |
Tja, sommige leden zijn heel strikt in de toepassing van de wet. Vooral als het een ander betreft vermoed ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hoeveel procent zit er voor zware criminele feiten? Heb je ook al eens stilgestaan bij die vragen? |
Citaat:
Citaat:
|
Iedereen zit hier wat te lullen over rechten maar over plichten wordt er weer gezewegen... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom prijst u de verkoopzaak van wagenstook d.i. "Power" aan? |
Wat is dat nu weer! Krijgen die misdadigers nu al geld in de gevangenis? 8O8O8O
|
Lap zeg! Ze zit ook al een warenhuis (Blokker) aan te prijzen! :lol:
|
.
|
Citaat:
a) Die gedetineerde vrouwen financieel zwakker zouden zijn dan gewone vrouwen? b) Zij die inflatie voelen in de gevangenis? Bij mijn weten zijn er geen supermarkten in gevangenissen waar de gedetineerden kunnen gaan shoppen. |
Citaat:
Ze zullen er ook geen bezwaar tegen hebben om de werkelijke kosten van hun verblijf te betalen hoop ik. |
Het lijkt me bijzonder degoutant om criminele gevangenen af te gaan schilderen als vrijheidsstrijdende heldinnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Winkeltjes zijn er wel ,bestellingen eveneens dag op voorhand... |
Citaat:
Wij dwongen ze tot een misdrijf. |
Citaat:
|
bajes-wijven zouden van mij geenszins in de picture mogen komen, en verloning voor hun "werk" daar zouden ze kunnen naar fluiten, ze hadden maar brave meiskes moeten zijn en dan beland ge niet in den bak en hoeft ge dus ook niet te zagen dat ge vast zit.......... ze moesten eens weten hoe goed het is in de turkse of marokse prisons, niks verdienen en als uw familie u geenen boef brengt klopt ge op uw kin en eet ge niet.........
|
Nu zou men al ochere en ocharme moeten prediken voor gevangenen?!Waar gaat het naartoe :roll:,ze zullen daar wel zitten voor een reden he ,de ene al wat bezwaarlijker dan de andere .Het gevang is nu al meer een hotel ,ze hebben het veelal beter dan mensen die op vrije voeten zijn .Water en brood en als ze baaf geweest zijn zondags nen appel!Het werk dat ze "moeten" doen is veelal bezigheidstherapie en doodwerken zullen ze zich ook niet.Het is geen naaikransje he het moet wel een straf blijven!
|
Citaat:
|
Marlientje, waar blijf je het toch halen. Je zorgt voor kosteloos vermaak. :lol:
Zou u ook zo reageren, mocht het hier gaan om gevangenen die extreem-rechts zijn? Bij mijn weten zijn we véél te zacht voor de gevangenen? Ze laten betalen voor arbeid? Geen wonder dat er meer gaten in de begroting zitten dan in gatenkaas. Laat die gevangenen maar een uur of 10 per dag gratis en voor niets arbeiden. Zo maken ze zich nuttig, en verdienen de kost van hun verblijf nog eens terug. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie had dat gedacht, al die vrouwenhaters, moeilijke jeugd gehad, klikte niet met moeder
en SM neigingen... door gebrek aan moederliefde en nu zien ze in deze gevangenen iets terug dat maar moet boeten.... desnoods met zweep, boeien, tralies,zweet,... alhoewel opwindend. |
Citaat:
Waarom discrimineer jij? Of denk je dat mannelijke gevangenen het beter hebben? |
Citaat:
|
Citaat:
Gedetineerden dwingen om gratis te werken kan je ook al niet maken, gezien het juridisch onmogelijk is dwangarbeid terug in te voeren. Aangezien ze het dan voor niets moeten doen, zie ik niet veel reactie komen, op een aantal na die er een tijdsverdrijf inzien. |
in feite zijn de heersende normen en waarden toch een rare richting ingeslagen.
Te snel rijden, sigaretten verkopen aan minderjarigen worden bijna als doodsmisdaden gezien, terwijl gedetineerden (=geboefte dat écht zware misdaden begaan heeft) voor de linkse elite als arme sukkelaars worden aanzien, die absoluut niet té zwaar mogen worden bestraft, en als het ff kan liefst zo vroeg mogelijk vrij moeten komen of een enkelbandje krijgen. |
Citaat:
maar je zou het blijkbaar anders willen waarom anders dit : Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die werken niet gratis ook. En ze worden niet gedwongen, er zijn er velen die willen werken omdat de tijd dan rapper vooruitgaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be