Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102662)

Marlientje 3 maart 2008 21:36

Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer

Vrouwen in Brugse gevangenis verspreiden collectieve klacht

BRUGGE - De vrouwen in de gevangenis van Brugge hebben via het burgermediaplatform Indymedia een collectieve klacht verspreid. Ze klagen ondermeer de te lage vergoeding voor arbeid aan, de schending van hun privacy bij celcontroles en het achterhouden van informatie over hun rechten. Volgens Indymedia hebben de gedetineerden hun klacht getoetst aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM).

De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis.

bron : http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF03032008_123

vrouwen Power, gedaan met uitbuiting, iedereen heeft rechten, recht op privacy....

Pantoffeldiertje 3 maart 2008 21:43

Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.

Savatage 3 maart 2008 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3285266)
Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.

Zo is het ook precies. Je komt niet zomaar in een gevangenis terecht.

kiko 3 maart 2008 21:47

Citaat:

Dus als je de wet overtreedt, ben je zowat al je rechten kwijt ?

Sterke logica.

praha 3 maart 2008 21:48

Citaat:

ai... gaat dat dan niet op voor 99.99999999 % van de mensen ?

filosoof 3 maart 2008 21:48

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3285269)
Zo is het ook precies. Je komt niet zomaar in een gevangenis terecht.

Wat kan het leven toch simpel zijn voor sommigen.
(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?)

praha 3 maart 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3285271)

Sterke logica.

jep... inzake logica kan het de laatste tijd wel weer tellen

één keer te snel rijden en kom achteraf niet klagen dat je in Guantanamo verzeild geraakt bent ;-)

kiko 3 maart 2008 21:57

Tja, sommige leden zijn heel strikt in de toepassing van de wet. Vooral als het een ander betreft vermoed ik...

Savatage 3 maart 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3285271)

Sterke logica.

Die gevangenen zijn niet al hun rechten kwijt, ze proberen er enkel wat bij te verwerven. Soit, ben eens benieuwd of het EVRM de aanklacht al serieus gaat nemen.

Savatage 3 maart 2008 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3285274)
Wat kan het leven toch simpel zijn voor sommigen.

Voor iemand met zoveel verschillende maten en gewichten als jij zal dat wel zo zijn.

Citaat:

(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?)
Welk percentage van de gevangen heeft iemand anders vermoord?
Hoeveel procent zit er voor zware criminele feiten?

Heb je ook al eens stilgestaan bij die vragen?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285260)
De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis.

:rofl:

Citaat:

vrouwen Power

Wat is dat nu weer? U zit een bepaalde tankplaats aan te prijzen, waarom? Wat heeft dit te maken met die wijvengelijkmaking?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:09

Iedereen zit hier wat te lullen over rechten maar over plichten wordt er weer gezewegen... :roll:

Marlientje 3 maart 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 3285309)
:rofl:

Wat is dat nu weer? U zit een bepaalde tankplaats aan te prijzen, waarom? Wat heeft dit te maken met die wijvengelijkmaking?

de crisis en de hoge prijzen, (-index en inflatie ) zijn ook voelbaar bij de zwakkeren, de vrouwen in dit geval. Iedereen heeft behoeften , maar weer een 'blokker' zeker. :roll: tssss

Essevee_VL 3 maart 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285316)
de crisis en de hoge prijzen, (-index en inflatie ) zijn ook voelbaar bij de zwakkeren, de vrouwen in dit geval. Iedereen heeft behoeften , maar weer een 'blokker' zeker. :roll: tssss

Vrouwen zijn zwakkeren, vaneigens! Wat zouden ze doen zonder een man... ja ja niet veel! :lol:

Waarom prijst u de verkoopzaak van wagenstook d.i. "Power" aan?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:20

Wat is dat nu weer! Krijgen die misdadigers nu al geld in de gevangenis? 8O8O8O

Essevee_VL 3 maart 2008 22:21

Lap zeg! Ze zit ook al een warenhuis (Blokker) aan te prijzen! :lol:

Essevee_VL 3 maart 2008 22:21

.

Savatage 3 maart 2008 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285316)

Hoe kom je er eigenlijk bij dat:

a) Die gedetineerde vrouwen financieel zwakker zouden zijn dan gewone vrouwen?
b) Zij die inflatie voelen in de gevangenis? Bij mijn weten zijn er geen supermarkten in gevangenissen waar de gedetineerden kunnen gaan shoppen.

Bobke 3 maart 2008 22:28

Citaat:

Lijkt mij logisch.
Ze zullen er ook geen bezwaar tegen hebben om de werkelijke kosten van hun verblijf te betalen hoop ik.

Herr Oberst 3 maart 2008 22:32

Het lijkt me bijzonder degoutant om criminele gevangenen af te gaan schilderen als vrijheidsstrijdende heldinnen.

Marlientje 3 maart 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3285362)
Lijkt mij logisch.
Ze zullen er ook geen bezwaar tegen hebben om de werkelijke kosten van hun verblijf te betalen hoop ik.

ze willen daar niet wonen,zijn daar niet vrijwillig en waarom zouden ze, mensen sluit men niet op en niemand komt daar beter uit.

Marlientje 3 maart 2008 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3285352)
Hoe kom je er eigenlijk bij dat:

b) Zij die inflatie voelen in de gevangenis? Bij mijn weten zijn er geen supermarkten in gevangenissen waar de gedetineerden kunnen gaan shoppen.

er is een bloeiende handel in de gevangenis en alles wat van buiten komt is niet altijd gratis, cipiers werken ook voor hun geld.
Winkeltjes zijn er wel ,bestellingen eveneens dag op voorhand...

Bobke 3 maart 2008 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285370)
ze willen daar niet wonen,zijn daar niet vrijwillig en waarom zouden ze, mensen sluit men niet op en niemand komt daar beter uit.

Natuurlijk niet.
Wij dwongen ze tot een misdrijf.

Another Jack 3 maart 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285370)

Dat heet dan ook EEN GEVANGENIS :twisted:

ICE-MAN 3 maart 2008 22:41

bajes-wijven zouden van mij geenszins in de picture mogen komen, en verloning voor hun "werk" daar zouden ze kunnen naar fluiten, ze hadden maar brave meiskes moeten zijn en dan beland ge niet in den bak en hoeft ge dus ook niet te zagen dat ge vast zit.......... ze moesten eens weten hoe goed het is in de turkse of marokse prisons, niks verdienen en als uw familie u geenen boef brengt klopt ge op uw kin en eet ge niet.........

vlaanderen72 3 maart 2008 22:46

Nu zou men al ochere en ocharme moeten prediken voor gevangenen?!Waar gaat het naartoe :roll:,ze zullen daar wel zitten voor een reden he ,de ene al wat bezwaarlijker dan de andere .Het gevang is nu al meer een hotel ,ze hebben het veelal beter dan mensen die op vrije voeten zijn .Water en brood en als ze baaf geweest zijn zondags nen appel!Het werk dat ze "moeten" doen is veelal bezigheidstherapie en doodwerken zullen ze zich ook niet.Het is geen naaikransje he het moet wel een straf blijven!

Marlientje 3 maart 2008 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3285404)
Nu zou men al ochere en ocharme moeten prediken voor gevangenen?!Waar gaat het naartoe :roll:,ze zullen daar wel zitten voor een reden he ,de ene al wat bezwaarlijker dan de andere .Het gevang is nu al meer een hotel ,ze hebben het veelal beter dan mensen die op vrije voeten zijn .Water en brood en als ze baaf geweest zijn zondags nen appel!Het werk dat ze "moeten" doen is veelal bezigheidstherapie en doodwerken zullen ze zich ook niet.Het is geen naaikransje he het moet wel een straf blijven!

hier were, nog zo een schuun geval :roll:

vercetti 3 maart 2008 23:11

Marlientje, waar blijf je het toch halen. Je zorgt voor kosteloos vermaak. :lol:
Zou u ook zo reageren, mocht het hier gaan om gevangenen die extreem-rechts zijn?

Bij mijn weten zijn we véél te zacht voor de gevangenen? Ze laten betalen voor arbeid? Geen wonder dat er meer gaten in de begroting zitten dan in gatenkaas. Laat die gevangenen maar een uur of 10 per dag gratis en voor niets arbeiden. Zo maken ze zich nuttig, en verdienen de kost van hun verblijf nog eens terug.

Savatage 3 maart 2008 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285376)
er is een bloeiende handel in de gevangenis en alles wat van buiten komt is niet altijd gratis, cipiers werken ook voor hun geld.
Winkeltjes zijn er wel ,bestellingen eveneens dag op voorhand...

De vraag naar die goederen is volgens mij zo inelastisch als maar zijn kan, die ondervindt geen last van inflatie.

Bobke 3 maart 2008 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 3285457)
Marlientje, waar blijf je het toch halen. Je zorgt voor kosteloos vermaak. :lol:
Zou u ook zo reageren, mocht het hier gaan om gevangenen die extreem-rechts zijn?

Bij mijn weten zijn we véél te zacht voor de gevangenen? Ze laten betalen voor arbeid? Geen wonder dat er meer gaten in de begroting zitten dan in gatenkaas. Laat die gevangenen maar een uur of 10 per dag gratis en voor niets arbeiden. Zo maken ze zich nuttig, en verdienen de kost van hun verblijf nog eens terug.

Marlientje ziet er blijkbaar niet eens graten in om alleen voor vrouwelijke gevangenen rechten op te eisen.;-)

Marlientje 3 maart 2008 23:19

Wie had dat gedacht, al die vrouwenhaters, moeilijke jeugd gehad, klikte niet met moeder
en SM neigingen... door gebrek aan moederliefde en nu zien ze in deze gevangenen
iets terug dat maar moet boeten.... desnoods met zweep, boeien, tralies,zweet,... alhoewel opwindend.

daiwa 3 maart 2008 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285466)
Wie had dat gedacht, al die vrouwenhaters, moeilijke jeugd gehad, klikte niet met moeder
en SM neigingen... door gebrek aan moederliefde en nu zien ze in deze gevangenen
iets terug dat maar moet boeten.... desnoods met zweep, boeien, tralies,zweet,... alhoewel opwindend.

Waarom discrimineer jij?
Of denk je dat mannelijke gevangenen het beter hebben?

Bobke 3 maart 2008 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285466)

Worden ze dan anders behandeld dan mannelijke gevangenen ?

Mataiva 3 maart 2008 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vercetti (Bericht 3285457)

Volledig mee oneens. Als je gevangenen gratis wil laten werken om hun kosten terug te winnen heb je eerst en vooral al werk nodig en dat is er niet voor iedereen (let dan ook nog eens op de problemen van oneerlijke concurrentie). Daarnaast zouden gedetineerden ook geen mogelijkheid meer hebben om bepaalde (soms zelfs noodzakelijke) spullen aan te kopen mochten ze niet tegen betaling kunnen werken in de gevangenis, wezen het tegen een absoluut minimumloon.
Gedetineerden dwingen om gratis te werken kan je ook al niet maken, gezien het juridisch onmogelijk is dwangarbeid terug in te voeren. Aangezien ze het dan voor niets moeten doen, zie ik niet veel reactie komen, op een aantal na die er een tijdsverdrijf inzien.

Den Ardennees 3 maart 2008 23:32

in feite zijn de heersende normen en waarden toch een rare richting ingeslagen.

Te snel rijden, sigaretten verkopen aan minderjarigen worden bijna als doodsmisdaden gezien, terwijl gedetineerden (=geboefte dat écht zware misdaden begaan heeft) voor de linkse elite als arme sukkelaars worden aanzien, die absoluut niet té zwaar mogen worden bestraft, en als het ff kan liefst zo vroeg mogelijk vrij moeten komen of een enkelbandje krijgen.

praha 3 maart 2008 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3285297)
Die gevangenen zijn niet al hun rechten kwijt, ze proberen er enkel wat bij te verwerven. Soit, ben eens benieuwd of het EVRM de aanklacht al serieus gaat nemen.

al goe
maar je zou het blijkbaar anders willen
waarom anders dit :
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje
Zo is het ook precies. Je komt niet zomaar in een gevangenis terecht

Mataiva 3 maart 2008 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72 (Bericht 3285404)

In principe is het de bedoeling dat men de basiswet Dupont enkel maar de vrijheid wordt weggenomen en niets meer.

daiwa 3 maart 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva (Bericht 3285483)
Gedetineerden dwingen om gratis te werken kan je ook al niet maken, gezien het juridisch onmogelijk is dwangarbeid terug in te voeren.

Die werken niet gratis ook.
En ze worden niet gedwongen, er zijn er velen die willen werken omdat de tijd dan rapper vooruitgaat.

praha 3 maart 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3285362)
Lijkt mij logisch.

dat lijkt me vanuit het strikt libertarisch dat je schijnt te willen hanteren nogal contradictorisch

praha 3 maart 2008 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3285485)
in feite zijn de heersende normen en waarden toch een rare richting ingeslagen.

misschien wel

Citaat:

Te snel rijden, sigaretten verkopen aan minderjarigen worden bijna als doodsmisdaden gezien, terwijl gedetineerden (=geboefte dat écht zware misdaden begaan heeft) voor de linkse elite als arme sukkelaars worden aanzien, die absoluut niet té zwaar mogen worden bestraft, en als het ff kan liefst zo vroeg mogelijk vrij moeten komen of een enkelbandje krijgen.
waar lees je dat ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be