![]() |
ABVV niet tevreden met pact werkgevers
Het ABVV is niet te spreken over het pact van de werkgevers... :-D
ABVV niet tevreden met pact werkgeversBron Het ABVV is ondertussen schijnbaar al vergeten dat het, als werkgever, onlangs personeel heeft moeten afdanken... :-D én dat verschillende van zijn afdelingen erkend werden als 'bedrijf in moeilijkheden'… Deze vakbond is dus uiterst goed geplaatst om volgende uitspraak te doen... 'Gezeur over loonkostverlaging, maar geen enkele ambitie inzake innovatie, competentieontwikkeling, diversiteit, meer werkbare jobs, ...' :roll: :lol: |
ABVV pffffffffffffffff, die delegees zijn grote bekken, opgeblazen dikzakken en dikkenekken die de werknemers wijsmaken dat ze inspraak hebben, maar eigenlijk zijn ze de rechterhand van de baas. ( en toch blijven de mensen daarin trappen... )
|
Citaat:
Op wat bazeer je deze uitspraak? |
Citaat:
Dit slaat weer alles :roll: |
Citaat:
Maar soms vraagt men zich af of bepaalde vakbonds "bobo's" niet al te veel zich laten meeslepen in hun rol als onderhandelaars met de patroons, en te weinig luisteren naar hun basis. Misschien is er een ABVV-rood nodig om terug bepaalde bonzen met hun voetjes op de grond te houden. Kijk eens naar deze video |
Ieder verslag van de nationale bank krijgen de werkgevers er van langs omdat ze in vergelijking met de rest van Europa zeer weinig investeren in onderzoek, innovatie en opleiding en dat ze helemaal niet moeten klagen over hun winstgevigheid. Het enigste wat we horen is een gezaag dat de loonkosten te hoog zouden zijn. De ironie is dat de ondernemers het ondernemen liever overlaten aan anderen.
|
Citaat:
Dat ze zich laten meeslepen als onderhandelaars is helemaal geen probleem wel dat ze zich opwerpen als deel van het managment. |
Dat werkgevers en werknemers goed samen (kunnen) werken, dat is natuurlijk een doorn in het oog van lui links... :-D
Zo krijgt men de maatschappij immers nooit ontwricht en kan het nog eeuwen duren vooraleer het stompzinnig feremansisme ingevoerd kan worden.. |
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij denken die vakbonden zelfs niet na bij de voorstellen die werkgevers maken. Alles wat werkgevers zeggen, is slecht, want dat zijn luie parasiterende nazi's die alles willen leegroven, en dus zijn zij de onvoorwaardelijke vijand waar op alle mogelijke wijzen tegen gestreden moet worden. De vakbonden hebben waarschijnlijk een standaard-antwoord klaar liggen dat ze altijd maar herkauwen als de werkgevers met een initiatief op de proppen komen. |
Citaat:
Het probleem is alleen dat na twee decennia van loonkostenverlaging er nog altijd geen causaal verband is aangetoond tussen de loonkostenverlaging en bijkomende jobs. |
Citaat:
|
Citaat:
Is het niet de normaalste zaak van de wereld dat werkgevers en werknemers SAMENWERKEN. Meer solidariteit kan je toch niet wensen? Of moet er een eindeloos oorlogje gespeeld worden tussen werkgevers en werknemers? |
Citaat:
Een kind beseft toch dat loonkosten doen dalen een enorm constructieve invloed op onze economie en samenleving heeft? Daar geniet iedereen van. Is dat nu moeilijk te begrijpen? |
Citaat:
Waar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Neen zeggen tegen werkgevers is nu eenmaal de core-business van een vakbond...
|
Citaat:
|
Maar... hoe is het mogelijk dat zij, als werkgever, personeel kunnen afdanken, zonder dat er gestaakt wordt? :-D
Hoe is het mogelijk dat die vakbond, die de bedrijven bij afdankingen verwijt niet creatief te zijn of te weinig inzicht te hebben, zelf het statuut van 'onderneming in moeilijkheden' heeft verkregen? :lol: |
De smossialisten hadden zich maar moeten syndiceren bij de tsjeven...
Neen, dat gaat ook niet. Andersdenkenden worden bij de vakbond buitengesmeten. |
Citaat:
|
Citaat:
"De werkgevers" is een mooi woord voor een kleine groep mensen die "de economie" beheersen. Een minderheid dus. Het is niet zo dat het goed gaat met het land wanner het goed gaat met die groep, dat is een fabeltje. Concurentie is economische oorlogsvoering. Deze wordt steeds weer gebruikt om te zeggen dat dit de maatschappij verbeterd: is dat zo? Wat is er eigenlijk zo goed aan een permanente economische oorlog, zonder samenwerking? Waarom gaat men dan steeds deze oorlog vermijden? Kan het niet iets georganiseerder, iets menselijker, iets efficiënter dan mekaar de duivel aandoen? Of is dat PLEZANT? Hoeveel KOST concurrentie: aan medische kosten, aan economische overbodige investeringen in arbeid en kapitaal? Aan stress? Aan verspilling? Waarom is de welvaart van weinigen belangrijk dan het welzijn van velen? Door steeds weer te herhalen dat "de vrije markt" (waar?) en "de concurentie" goed zijn, dat arbeiders moeten besparen opdat kapitaalbezitters rijker zouden worden maak je de zaak niet aannemelijker! Economie is het zo aangenaam en nuttig mogelijk maken en verdelen van goederen. Liefst rechtvaardig, liefst zonder stress, liefst zonder grote onrechtvaardigheden. Ons systeem draait vierkant. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik identificeer me met vooruitgang. Of op z'n minst stabiliteit. Ik identificeer me in elk geval niet met achteruitgang, zoals jij doet. Ik identificeer me met de beste kansen voor éénieder in een bloeiende samenleving met zoveel mogelijk solidariteit. En ik neem het op voor de werknemers. In tegenstelling tot u, besef ik dat om het op te nemen voor de werknemers, de werkgevers een belangrijke rol spelen. Ik zal de werkgevers dus niet onnodig tegen de schenen schoppen, omdat dit niet in het belang van de werknemer is. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk niet dat er werkgevers redeneren in de zin van : ah de loonkost is verlaagd, ik zal nog wat werknemers in dienst nemen. |
Citaat:
Als het over lonen gaat hebben ze tegengestelde belangen. Want de loonkost verkleint de bedrijfswinst. |
Citaat:
En wie ga je afvaardigen om de akkoorden op federaal en sectorieel vlak te bespreken? |
Citaat:
|
Citaat:
Als loonkost daalt, dan zullen bedrijven toch eerder geneigd zijn om terug hier te produceren ipv in de lage loon landen of niet misschien? De loonkost moet wel sterk dalen uiteraard. Maar dat kan stap per stap perfect beheerst worden. Als de loonkost nu daalt, en je hebt bv 200 werknemers; dan bespaar je toch voldoende om minimum één extra persoon aan te nemen, of niet? Dan groeit het bedrijf, is het productiever en maakt het meer winst. Als je dat niet kan begrijpen dan moet je met je poten van politiek afblijven, je mond houden en leren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of richt uw eigen partij op. Of steun een vakbond zonder leden. Eens zien hoe lang ze dan nog bekommerd zullen zijn om de 'werkmens'. |
Citaat:
Maar ik zie mijn loon niet stijgen?Mijn werkgever kreeg 10% lastenverlaging op ploegenarbeid,niks van gezien.Opgeteld bij de winst... Maar nee,ze voeren liever Koelies in vanuit een lageloonland want hunne politiek hier werd te doorzichtig en verhuizen zal te duur zijn...Of hoe ons "Economische migratie" in de maag zal worden gesplitst. |
Citaat:
Bij een lagere loonkost zullen ze inderdaad eerder geneigd zijn om iemand in dienst te nemen dan bij een hogere. Maar ze zullen enkel en alleen iemand in dienst nemen als ze die echt nodig hebben. Als het bedrijf produktiever wordt, moet het zijn produkten ook nog kwijtraken, anders stijgt zijn omzet en winst niet. Je kan de loonkost niet zo sterk laten dalen zo dat de bedrijven hier terug komen produceren. Wij kunnen echt niet concurreren met de lageloonlanden, ook niet stap per stap. Of wil je voor 5euro per dag werken en de sociale zekerheid afschaffen? Verder zou ik graag zelf beslissen wanneer ik mijn mond houd. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be