![]() |
Brussel is saaiste stad van Europa!
Brussel, de hoofdstad van Europa, is tevens de saaiste stad van het continent. Tot deze conclusie komt reisorganisatie Trip Advisor na 1.400 reizigers te hebben ondervraagd. Brussel werd door de bezoekers net iets saaier gevonden dan nummer twee Zurich.
(Aldus NRC Handelsblad) Zou Waris Dirie het hier mee eens zijn? |
Brel en List zongen het al: Brussel was toen nog een bruisende stad.
|
in amsterdam kunde u tenminste nog zodanig drogeren dat alles boeiend lijkt.
|
Citaat:
Brel zei ook iets over Amsterdam. Maar daar hadden we het nu niet over. |
er is idd werk aan brussel.
veel werk. en dat gaat geld kosten. maar dat is nodig. brussel is de hoofdstad van europa. dat heeft een visitekaartjesfunctie. heel de wereld komt naar brussel om 'europa' te zien. hier moeten grootse kunstwerken staan. hier moeten straten proper zijn. vrij van clochards, drugsverslaafden en ander zwerfvuil. hier moeten schoonheid en discipline in mekaar overvloeien. m.a.w. een ver doorgevoerde germanisering van brussel dient zich aan. |
Hele wijken moeten afgebroken worden en heringedeeld worden. Brussel bezit lelijke buurten, met allemaal allochtonen. Het beste wat men kan doen is alles plat te leggen en er nieuwbouw op zetten. Natuurlijk stijgt de vastgoedprijs dan, maar dat trekt misschien ook weer wat vlaamse gezinnen aan: betere kwaliteit van wonen.
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Qrj7XN81E6g Er stond een betere versie op YouTube, maar die werd verwijderd. :-( Citaat:
Dit is k&k. 8-) http://www.youtube.com/watch?v=u1oX3bdIMqk |
Citaat:
nee ze da was maar om te lache. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Van uitgaan in Brussel weet ik niks, behalve weet ik dat er in Brussel echte underground-feestjes zijn, maar dat is niks voor de mainstream toerist.
Verder vind ik Brussel juist zo leuk door die vuiligheid en gelaten sfeer. Dat ontspant. Brussel zou zelfs wat meer op Berlijn moeten lijken op bepaalde gebieden: meer graffiti en meer "zot" volk. Dat is er al, maar liefst nog meer. DAT is een stad. |
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Verwondert me niks.
Brussel is vuil, grijs, stinkt, is ouderwets en er is verkrotting alom,... (ik kom er elke dag dus ik weet het wel) Antwerpen is hip, trendy, cool, met vernieuwingsprojecten alom. Vergelijk de Meir met de Nieuwstraat... Vergelijk Brussel-Centraal met Antwerpen-Centraal... Vergelijk de nieuw aangelegde Leien met de kleine ring... Vergelijk de Antwerpse 'clubscene' met de Brusselse (als die al bestaat)... Vergelijk de Antwerpse muziekscene met de Brusselse (als die al bestaat)... Vergelijk de ouderwetse Brusselse bruine kroegen met de trendy Antwerpse varianten... Enz enz enz... Geen wonder dat grote internationale merken zoals Tommy Hilfiger hun 'flagship stores' in Antwerpen vestigen, en Brussel links laten liggen. Antwerpen is hot. Brussel is 50 jaar geleden blijven steken. Al een geluk dat Europa er is neergestreken, anders sprak geen KAT over dat veredeld, zielloos provinciestadje - hoofdstad der marginalen - zonder gezicht. 8-) |
Citaat:
|
![]() astemblief. dat vind ik nu schoon zie. die starre geometrische vorm, dat koud metaal, die kilte, zo een prachtige expressie van de noord-europese ziel. ik kan mij daar helemaal in vinden. zo'n gebouwen moesten er meer zijn in brussel. nee jazeker, tis geen ironie. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() ;-) |
Citaat:
cool. |
![]() heeft er iemand onlangs nog zulke 2-euromunten tegengekomen? toen ze pas uit waren had ik er verschillende als wisselgeld teruggekregen in winkels, maar volgens mij liggen ze nu allemaal in speciale mapkes bij verzamelaars thuis. :-( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zijn 5 000 000 Duvels... :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Een tijdje geleden hebben ze de platen weggehaald van de bollen. En dan zag het atomium er nog wel redelijk leuk uit. Maar die inox-platen hebben het helemaal om zeep geholpen. En de ledjes zijn behoorlijk gay... |
Citaat:
Citaat:
Leve de Brusselse bruine kroegen. Typisch voor zo'n Antwerpenaar om steriele lounge-bars als trendy en hip te bestempelen. Jij houdt er dan waarschijnlijk ook van in ziekenhuiskamers te verblijven, veronderstel ik? |
Citaat:
|
Citaat:
Je komt uit het naar verschaalde urine stinkende station en het eerste wat je ziet is een walmende fabrieksschouw van formaat. Om de stad binnen te gaan ben je dan verplicht een bruggetje over te steken en zo bedelende clochards en drugverslaafden van je af te schudden. Je bent verplicht ze te passeren. Toegegeven, da's nog niet zo erg als de meters lange rijen bedelaars in het station van Parijs, maar daar klampen ze zich tenminste niet aan je vast. Dan ge je verder op je wandeling en zie je enkel verloedering, grote concentraties allochtonen, allerlei ongure types, cafés met de naam "Tweede Ottomaanse Rijk" ;-) Ik kan me niet voorstellen dat er daar effectief mensen (blijven) leven. Is er trouwens al iemand die het aantal kankerpatienten per stad opgezocht heeft? Ik ben er zeker van dat Charleroi op nr. 1 staat. |
Citaat:
Nooit gedacht; Steden zoals Berlijn en Marseille daarvan weet ik dat ze een heel alternatief uitgaanspubliek kunnen trekken, maar Brussel8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar heb je uw antwoord. :-P ;-) |
lol :-)
we zouden er wel een strafkamp voor Antwerpse hoogvliegers kunnen van maken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be