Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Rekent Moeder Natuur af met de islam? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103426)

Boadicea 25 maart 2008 12:01

Rekent Moeder Natuur af met de islam?

Bij de tsunami waren de grote meerderheid van de slachtoffers Indonesische moslims. Gezien de oproep van een belangrijke geestelijke daar, denk ik dat een Westerling echt compleet gek moet zijn om nog naar daar te gaan.

Dan is de grote aarbeving in Pakistan met vele tienduizendend doden.

Afghanistan trilde ook. Turkije ligt eveneens op een gevaarlijke breuklijn.

En als ze naar hier komen, kunnen ze verzuipen met ons, als de poolkappen smelten.

Persoonlijk heb ik zo een gevoel dat Moeder Natuur het niet zo op de islam begrepen heeft.

roger verhiest 25 maart 2008 12:03

Zou moeder Natuur het voor de mensheid hebben ?

Boadicea 25 maart 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3321270)
Zou moeder Natuur het voor de mensheid hebben ?

Goede vraag. Je kan het ook omkeren: hoeveel respect heeft de mensheid nog voor Moeder Natuur. Feit is wel dat inderdaad veel moslims juist in gebieden wonen, waar ze zich wel eens wreekt.

Ook anderen parten er inderdaad van mee, als ik denk dat de tegenpartij, zijnde de VS, ook regelmatig door orkanen getroffen wordt.

roger verhiest 25 maart 2008 12:14

In de geologische geschiedenis zijn er afdoende grote natuurrampen geweest om aan te nemen dat "moeder natuur" niet speciaal mohamedanen viseert : de tektonische randgebieden liggen niet in exclusief "moslimgebied" (Yellowstone park, Japan.. om maar iets te noemen..) De reeële kans op meteoorinslagen zijn overigens uit de aard van de ramp absoluut niet-discriminerend.

De geloofsovertuigingen bepalen alleen wie er al dan niet reecht heeft op een plaatsje in het paradijs (misschien heeft moeder natuur hier inspraak ?)

filosoof 25 maart 2008 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3321288)
In de geologische geschiedenis zijn er afdoende grote natuurrampen geweest om aan te nemen dat "moeder natuur" niet speciaal mohamedanen viseert : de tektonische randgebieden liggen niet in exclusief "moslimgebied" (Yellowstone park, Japan.. om maar iets te noemen..) De reeële kans op meteoorinslagen zijn overigens uit de aard van de ramp absoluut niet-discriminerend.

De geloofsovertuigingen bepalen alleen wie er al dan niet reecht heeft op een plaatsje in het paradijs (misschien heeft moeder natuur hier inspraak ?)

Wat komt Boadicea ons morgen vertellen? Prangende vraag. Dat de dinosaurussen of de bewoners van Atlantis moslims waren?;-)

roger verhiest 25 maart 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3321290)
Wat komt Boadicea ons morgen vertellen? Prangende vraag. Dat de dinosaurussen of de bewoners van Atlantis moslims waren?;-)

Ik heb een zwak voor mensen die "God" vervangen door "Moeder Natuur"
vooral zoals in "Moeder Natuur schiep de moslims en zag dat het goed was".

the outlaw torn 25 maart 2008 12:29

hmm, zou wel een goede tactiek van moeder natuur zijn, al betwijfel ik of moeder natuur wel weet dat er een islam bestaat, tenslotte zijn godsdiensten een menselijke creatie.
ik denk dat ze gewoon de slechte gebieden hebben gekozen. dan zeg ik, ze moesten meer beter uitkijken. een andere verklaring is dat er nu eenmaal enorm veel moslims zijn, dus dan krijg je ook meer moslims die kans lopen om het slachtoffer te worden van een wraakactie van moeder natuur.
maw. het is een combinatie van veel factoren, *knip*
zij redeneren immers ook zo over ons, dus wat houdt ons tegen om in omgekeerde hetzelfde te doen ? wie is begonnen met torens naar beneden te halen door erin te vliegen? idd, moslims en geen joden, christenen of wat dan ook.

the outlaw torn 25 maart 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3321294)
vooral zoals in "Moeder Natuur schiep de moslims en zag dat het goed was".

dan zal moeder natuur toch niet zo goed gekeken hebben.

ElFlamencoLoco 25 maart 2008 13:32

Moeder Natuur bestaat volgens mij niet. Wel de natuur tout court. Zij hanteert geen enkele moraal. Bijgevolg is discriminatie, positieve als negetieve, haar volkomen vreemd.

Uitspraken als zou zij speciaal moslims viseren zijn daarom even dwaas, dunkt me, als beweren dat zij het op de Amerikanen niet begrepen heeft. Natuurrampen kunnen om het even waar om het even wie treffen. Wij hebben het geluk een relatief veilige plek te betrekken op het oppervlak van deze planeet. Maar wie onze geschiedenis erop napluist wéét waarom de Lage Landen zo van oudsher worden genoemd.

Met enige slechte wil zou je dus evengoed kunnen beweren dat "Moeder Natuur" het op de bewoners van de Lage Landen nooit begrepen heeft, gezien de talrijke stormvloeden die in de loop der eeuwen onze contreien met de regelmaat van de klok teisterden, waarbij ontelbaren have en goed, en zelfs het leven verloren.

Nog maar sedert een paar decennia beschermt een uitgebreid dijkensysteem - in Nederland Delta genaamd, in Vlaanderen Sigma - dit bijzonder dichtbewoonde stukje aardoppervlak tegen het geweld van de grillige Noordzee. Zelf heb ik 1953 niet meegemaakt, maar heel wat mensen herinneren zich nog die dagen dat Nederland meer dan 1800 mensenlevens verloor, en de schade in eigen land evenmin nauwelijks te overzien viel.

Mijn geboortejaar, 1965, doet bij de bewoners van het Kempische Oostmalle zeker een belletje rinkelen.

Wat de toekomst betreft: als het waar is dat de zeespiegel stijgt - en daar ziet het er inderdaad naar uit - dan zal het ons nog een flink pak duiten kosten om al die dijken te verhogen en de zee hier buiten te houden. Het alternatief is... dat een kleine tien miljoen mensen hun toevlucht in hogere oorden zoeken. In onze Ardennen is misschien plaats genoeg, en Frans moeten we daar ook niet meer leren, gezien dat de Nederlanders daar al sedert vele jaren met graagte hun vakantie komen doorbrengen.

Boadicea 25 maart 2008 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3321290)

Nee, dat onze globale overbevolking sowieso uitgedund zal geraken. Als de mens elkaar niet afslacht, zal hij gedwongen worden, om te leven op en plaats waar het gevaar voor massavernietiging door niet-menselijke factoren ook reëel is.

Ik blijf er bij dat enkel een lager geboortecijfer of een massale oorlog de enige middelen zijn, die de mens kan aanwenden om zijn voortbestaan nog een tijdje te garanderen.

Persoonlijk ben ik voorstander van de eerste aanpak: massale contraceptie. De Chinese techniek is de enige die op termijn haalbaar is, willen we de vrede bewaren. Anders gaan we te dicht op elkaars lip leven en dan komt er oorlog van. Dat is de andere menselijke manier om overbevolking uit te dunnen.

Bhairav 25 maart 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3321299)
dan zal moeder natuur toch niet zo goed gekeken hebben.

Waarom zou moeder natuur aan uw kant zijn?

Wautd 25 maart 2008 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3321267)
Bij de tsunami waren de grote meerderheid van de slachtoffers Indonesische moslims. Gezien de oproep van een belangrijke geestelijke daar, denk ik dat een Westerling echt compleet gek moet zijn om nog naar daar te gaan.

En als ze naar hier komen, kunnen ze verzuipen met ons, als de poolkappen smelten.

Persoonlijk heb ik zo een gevoel dat Moeder Natuur het niet zo op de islam begrepen heeft.

Ik hoop echt dat dit als een flauwe mop is bedoeld

Johan Bollen 25 maart 2008 14:33

Citaat:

Sommigen doen het omgekeerde. De 'pacha mama' verering in de Andesregio is veel ouder dan de 'moderne' 1-god religies.

circe 25 maart 2008 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 3321559)

ik ben geneigd om mensen en zeker imams nogal serieus te nemen.

Volgens de marokkaanse imams en de thaise imams ginderachter, was het toch weldegelijk de wraak van Allah die over hen kwam, vooral (dat waren dan die marokkaanse)omdat de vrouwen westerse kleding begonnen te dragen.

Wie zou er nu een flauw grapje gemaakt hebben?

Dat is in de buurt van die bergen wonen en blijven wonen zou misschien nog kunnen te maken hebben met het feit dat in hun heilig boekje staat dat bergen speciaal door Allah werden gemaakt om het beven van de aarde tegen te houden. Bergen hebben pinnen zie je, en daar beeft het dan niet. Enfin, zo heeft Allah het toch in zijn boekje gezet. Tenzij Allah boos wordt veronderstel ik: dan kan het al eens rommelen.

wie maakte er nu weer een flauw grapje Waut?

stab 25 maart 2008 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3321612)
Volgens de marokkaanse imams en de thaise imams ginderachter, was het toch weldegelijk de wraak van Allah die over hen kwam, vooral (dat waren dan die marokkaanse)omdat de vrouwen westerse kleding begonnen te dragen.

Dat men dan maar zo snel mogelijk dat hoofddoekverbod opheft.
Ik wil geen aardbevingen en tsunami's in mijn landje.:oops:

Boadicea 25 maart 2008 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wautd (Bericht 3321559)

Enkel een vaststelling. Blijft natuurlijk een feit dat ik in inderdaad niet zo hoog oploop met moslimculturen, die heel erg afwijken van mijn levensvisie en dat ik hun invloed niet zo graag hier wil zien doordringen.

Anderzijds: als ze in hun landen graag middeleeuws willen doen, mij niet gelaten, maar als er als imams denken dat de tsunami een soort van zondvloed was, zou ik de zaak wel eens ernstig willen nemen.

Cisalpina 25 maart 2008 19:48

Misschien is moeder natuur een Amerikaan.

Of heeft ze door al die luchtvervuiling het gevoel alsof ze zelf een sluier draagt.

Moeder natuur, het klinkt toch een beetje als steak natuur, vind ik.

Ik weet het niet, hoor. Is causale verbanden liggen niet typisch menselijk, ook als ze er niet zijn?

Argusx43 25 maart 2008 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3321529)
Nee, dat onze globale overbevolking sowieso uitgedund zal geraken. Als de mens elkaar niet afslacht, zal hij gedwongen worden, om te leven op en plaats waar het gevaar voor massavernietiging door niet-menselijke factoren ook reëel is.

Ik blijf er bij dat enkel een lager geboortecijfer of een massale oorlog de enige middelen zijn, die de mens kan aanwenden om zijn voortbestaan nog een tijdje te garanderen.

Persoonlijk ben ik voorstander van de eerste aanpak: massale contraceptie. De Chinese techniek is de enige die op termijn haalbaar is, willen we de vrede bewaren. Anders gaan we te dicht op elkaars lip leven en dan komt er oorlog van. Dat is de andere menselijke manier om overbevolking uit te dunnen.

Typisch een goddeloze redenering . Wist je dat die plannen bestaan om een groot deel van de mensheid uit te roeien?

Al eens gehoord van dit monument; de Georgia Guidestones.
http://www.radioliberty.com/stones.htm
Hoe men de wereldbevolking wil beperken.

Travis66 25 maart 2008 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3322194)

Of heeft ze door al die luchtvervuiling het gevoel alsof ze zelf een sluier draagt.

Moeder natuur, het klinkt toch een beetje als steak natuur, vind ik.

Ik weet het niet, hoor. Is causale verbanden liggen niet typisch menselijk, ook als ze er niet zijn?

Inderdaad, hoe komen de mensen erbij om de natuur de term "moeder" toe te schrijven. De natuur is alles behalve gastvrij. In onze beperkte tijdsspanne van 100 jaar lijkt het nog mee te vallen. Maar als je vanuit de leeftijd van de aarde hetzelfde bekijkt, dan merk je dat de natuur er alles aan doet om het leven uit te roeien. En niet alleen de mensen. 99.99 % van alle levensvormen zijn al verdwenen. Wij zijn de laatste loodjes, niet de trotse erfgenamen.

undiscovered 31 maart 2008 20:59

God straft de mensheid. het kan in de wereld of het hiernamaals.

vervolgens als je het hebt over de tsunami, ik heb veel wonderen gezien, zoals de mensen die nergens heen konden omdat alles plat lag behalve moskeeen.

ik had daar nog een foto van op mijn andere laptop. effe zoeken

kiko 31 maart 2008 21:04

Citaat:

We hebben een nieuwe leider in het klassement "Meest Idiote Onderwerpen".

Andro 31 maart 2008 21:11

Het valt mij duidelijk op dat moeder natuur meer zotten op fe wereld heeft gezet dan dat ik eerst dacht,

circe 1 april 2008 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3335747)

vervolgens als je het hebt over de tsunami, ik heb veel wonderen gezien, zoals de mensen die nergens heen konden omdat alles plat lag behalve moskeeen.

behalve moskeeën? en uiteraard behalve de toeristische hotels waar de satan-aanbidders grandioos onderdak in vonden, terwijl de moslims met bosjes meegesleurd werden in de wraak van hun Allah.

Als je het zo'n wonder vindt dat stenen moskees overeind blijven (maar waar geen kat door gered werd), dan moet het toch een even groot wonder zijn dat hotels met verschillende verdiepingen overeind bleven zodat de duivelse toeristen op de verdiepingen konden blijven en niet verdronken.

Enig idee wat de boodschap van uwen allah zou kunnen zijn?

Volgens mij is dat zoiets van: stop nu eens met van die koepelmoskees te bouwen (dat is iets wat je van die achterlijke byzantijnse christenen hebt overgenomen, want zij waren ooit de enigen die een koepel konden bouwen), en vanaf nu wil ik wolkenkrabbers als moske, daar geraken meer moslims tegelijk in.

Geef toe: Allah heeft iets met wolkenkrabbers toch?

Goldband 1 april 2008 08:55

Moeder natuur is zoiets als de kerstman. Sympathiek en charismatisch. Maar ze bestaan niet. Natuurlijk weet iedereen dat, maar ik blijf me verbazen hoeveel mensen nog steeds het idee hebben dat "de natuur" een agenda heeft, vaak zelfs tegen de mens. Die gedachte is godsdienstig van aard. Ze geeft de mens een vreemde plaats op aarde (alsof hij niet tot de natuur behoort).

Aids is er niet gekomen als reactie of wraak tegen een vrij seksleven. Kanker is geen afstraffing voor onze materialistsiche maatschappij. Hart- en vaatziekten zijn geen remedie tegen overbevolking.

"De natuur" is gewoon wat gebeurt, wat leeft, wat is. En daar stopt het echt hé.

undiscovered 1 april 2008 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3336263)
behalve moskeeën? en uiteraard behalve de toeristische hotels waar de satan-aanbidders grandioos onderdak in vonden, terwijl de moslims met bosjes meegesleurd werden in de wraak van hun Allah.

Was jij daar aanwezig? of wilde je alleen zien wat je wilde zien. nou dan heb je het helemaal mis meisje. want heel veel mensen schuilde in de moskee, en hoeveel zijn er wel niet bekeerd geworden.

Citaat:

Als je het zo'n wonder vindt dat stenen moskees overeind blijven (maar waar geen kat door gered werd), dan moet het toch een even groot wonder zijn dat hotels met verschillende verdiepingen overeind bleven zodat de duivelse toeristen op de verdiepingen konden blijven en niet verdronken.

God leidt wie hij wilt leiden, en die toeristen hebben geluk gehad. noch jij noch ik hebben het recht om daar over te oordelen,

btw wat kan jij goed liegen. staat zwart doorstreept.

Citaat:

Enig idee wat de boodschap van uwen allah zou kunnen zijn?

Dat we hier een lering van moeten trekken. en zorgzaam met moeder natuur moeten om gaan.

Citaat:

Volgens mij is dat zoiets van: stop nu eens met van die koepelmoskees te bouwen (dat is iets wat je van die achterlijke byzantijnse christenen hebt overgenomen, want zij waren ooit de enigen die een koepel konden bouwen), en vanaf nu wil ik wolkenkrabbers als moske, daar geraken meer moslims tegelijk in.

spreek niet voor een ander want dat staat je niet. christen of moslims kerk of moskee wat gaat jou dat wat aan? bekommer nou maar om jezelf, en maak je vooral geen zorgen om de moskeeen, want over 50 jaar heb je er 2 in je straat

Citaat:

Geef toe: Allah heeft iets met wolkenkrabbers toch?

Hij heeft de wereld geschept. dus wolken stellen niks voor, surah buroedj is hiervan een mooi voorbeeld.

kiko 2 april 2008 06:09

Citaat:

Persoonlijk heb ik het gevoel dat Boadicea het niet zo begrepen heeft op de islam, en stilletjes hoopt dat de moeder natuur met zoveel mogelijk moslims afrekent.

Dat er uiteraard vele tienduizenden mannen, vrouwen en kinderen zullen sterven op een gruwelijke manier, is maar bijzaak. We zullen later eens een kaarsje branden in een goede ouwe katholieke kerk.

Wat een eng, naar mens ben jij.

Bhairav 2 april 2008 06:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3335747)

De mens straft zichzelf: bouwt vanalles op en denkt dar het tegen vanalles bestand is, vooral de natuur. Niet dus. En misschien nog het minst tegen de menselijke natuur, paradoxaal genoeg (ik vind dat persoonlijk al niet paradoxaal meer, maar de doorsnee burgertrut zou dat wel zo vinden).

Rizzz 2 april 2008 06:46

Hoewel ik dit een dom topic vind wil ik toch wel nogmaals kwijt dat er weldegelijk een conflict bestaat tussen de natuur en islam.

Moslims hebben nl. 1 maand per jaar de ramamdan, tijdens die maand mogen ze niet eten van zonsopgang tot zonsondergang. Deze maand valt ook elk jaar op een verschillend moment.

Het probleem is dat als men ver genoeg noord of zuid gaat wonen zal men de zon nooit zien ondergaan voor enkele dagen/weken/maanden (naargelang hoe ver noord/zuid)

Bijgevolg zijn er plaatsen op de wereld waar moslims nooit kunnen overleven, ze zouden er verhongeren als ze de pech hebben dat de ramadan net tijdens zo'n periode valt.

Er zijn natuurlijk enkele verklaringen:
- allah wil niet dat er moslims leven boven een bepaalde breedtegraad
- allah heeft een vergissing gemaakt (hoeveel zou hij er dan nog gemaakt hebben?)
- mohamed heeft allah verkeerd begrepen (wat heeft hij dan nog allemaal verkeerd begrepen?)
- wij begrijpen mohamed verkeerd (wat begrijpen we dan nog allemaal verkeerd)
- mohamed heeft dit alles gewoon uit zijn duim gezogen maar had spijtig genoeg niet genoeg kennis van de wereld op dat moment
- mohamed heeft nooit bestaan, zijn verhaal is gewoon gegroeid met veel tijd en boterhammen
- ...

Aan u de keuze, ik heb zo mijn eigen voorkeur

kiko 2 april 2008 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 3338093)
Hoewel ik dit een dom topic vind wil ik toch wel nogmaals kwijt dat er weldegelijk een conflict bestaat tussen de natuur en islam.

Moslims hebben nl. 1 maand per jaar de ramamdan, tijdens die maand mogen ze niet eten van zonsopgang tot zonsondergang. Deze maand valt ook elk jaar op een verschillend moment.

Het probleem is dat als men ver genoeg noord of zuid gaat wonen zal men de zon nooit zien ondergaan voor enkele dagen/weken/maanden (naargelang hoe ver noord/zuid)

Bijgevolg zijn er plaatsen op de wereld waar moslims nooit kunnen overleven, ze zouden er verhongeren als ze de pech hebben dat de ramadan net tijdens zo'n periode valt.

Dat zijn toch geen conflicten, eerder praktische problemen.

undiscovered 2 april 2008 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3338082)
De mens straft zichzelf: bouwt vanalles op en denkt dar het tegen vanalles bestand is, vooral de natuur. Niet dus. En misschien nog het minst tegen de menselijke natuur, paradoxaal genoeg (ik vind dat persoonlijk al niet paradoxaal meer, maar de doorsnee burgertrut zou dat wel zo vinden).

Ja hoor, en alles kwam zo uit de lucht vallen.

alles heeft een rede, zelfs jou pc opstarten heeft een rede en natuurlijk een doel.

zo ook het leven, zo ook de aardbeving, tsunami etc.

Boadicea 2 april 2008 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3338078)
Persoonlijk heb ik het gevoel dat Boadicea het niet zo begrepen heeft op de islam, en stilletjes hoopt dat de moeder natuur met zoveel mogelijk moslims afrekent.

Dat er uiteraard vele tienduizenden mannen, vrouwen en kinderen zullen sterven op een gruwelijke manier, is maar bijzaak. We zullen later eens een kaarsje branden in een goede ouwe katholieke kerk.

Wat een eng, naar mens ben jij.

Klopt als een bus! Het grote probleem is dat als moslims in hun landen gebleven waren, of zich er bij zouden neerleggen dat als ze zich in het Westen settlen, ze andere gewoonten zullen moeten aanvaarden, ik GEEN probleem zou hebben met deze culturen.

Anderzijds loop ik niet hoog op met sujetten die de wereld willen domineren en de wereld zal zich niet laten domineren. De natuur zullen we NIET controleren. Die heeft geen moraal.

Het is doden om te leven. Zo is de natuur. Alles wat je eet is ooit een levend wezen geweest, dat is moeten sterven omdat jij kan blijven leven.
Wel: ik heb een overlevingsdrang en die zegt me dat als wij willen overleven, er volk minder op de wereld moet zijn en dan liever de tegenpartij laten gaan, dan zelf te gaan.

Moslims zullen negen kansen op tien hetzelfde over ons denken. Herinnert u zich nog de reactie op orkaan Katrina? Die vuile terrorist van een Al Zarqawi juichte dat ook toe.
Het grote verschil tussen mij en die vuile terrorist is dat ik geen mensen levend het hoofd af snijd en zijn aanhang wel. Ik blaas mezelf niet op en ga geen terreur zaaien, als iemand een andere mening heeft.
Vergeef me dat ik me daarom iets verder geëvolueerd voel en superieur ten opzichte van deze barbaren. Als ze liever mensen die hun willen helpen gaan vermoorden op bestiale wijze, zijn ze geen hulp waard.

Toen ik hoorde wat er ik Pakistan gebeurd is, heb ik opgelucht gezucht: "Die komen als NIET meer naar hier." Dat denk ik enkele keer als er daar zoveel sneuvelen.

En wat jij van mij denkt, laat me koud. Moslims die wel als mensen kunnen leven, die mogen er van mij zijn en die aanvaard ik, maar terreurzaaiende beesten, zie ik liever opgeruimd. Iets verkeerd mee?

kiko 2 april 2008 21:56

Citaat:

Het grote verschil tussen mij en die vuile terrorist is dat ik geen mensen levend het hoofd af snijd en zijn aanhang wel.
Nee, je zit gewoon op je kont en hoopt stilletjes gewoon dat de natuur er af en toe enkele miljoenen moslims van tussen graait.
Citaat:

Moslims die wel als mensen kunnen leven, die mogen er van mij zijn en die aanvaard ik,
Wat een geste. Het zou er nog aan mankeren.
Citaat:

maar terreurzaaiende beesten, zie ik liever opgeruimd. Iets verkeerd mee?
Zeker niet. Niet in het allerminst. Keihard aanpakken. Maar viseer wel de fundamentalisten en de terroristen wil je ? De overgrote meerderheid van de moslims hebben niets met jouw doempreken te maken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3340113)
Moslims zullen negen kansen op tien hetzelfde over ons denken. Herinnert u zich nog de reactie op orkaan Katrina? Die vuile terrorist van een Al Zarqawi juichte dat ook toe.

En je doet net, maar dan ook net hetzelfde...

Rizzz 2 april 2008 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3339184)
Dat zijn toch geen conflicten, eerder praktische problemen.

Als allah wil dat iedereen op aarde zijn wetten volgt dan is dit meer dan een praktisch probleem, het is gewoon praktisch niet mogelijk.

PollyCorrect 3 april 2008 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cisalpina (Bericht 3322194)

:rofl:

Boadicea 3 april 2008 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3340160)
Nee, je zit gewoon op je kont en hoopt stilletjes gewoon dat de natuur er af en toe enkele miljoenen moslims van tussen graait.

Tuurlijk, dan moet ik me niet tot hun niveau verlagen.

Citaat:

Wat een geste. Het zou er nog aan mankeren.
Ik scheer niet iedereen over dezelfde kam.;-)

Citaat:

Zeker niet. Niet in het allerminst. Keihard aanpakken. Maar viseer wel de fundamentalisten en de terroristen wil je ? De overgrote meerderheid van de moslims hebben niets met jouw doempreken te maken.
Probleem is dat in de regio's die ik opsom, het bijna allemaal fundi's en terroristen zijn, of mensen die er voor knikken.

Citaat:

En je doet net, maar dan ook net hetzelfde...
Tuurlijk! Als zij dat mogen, waarom wij niet?

undiscovered 3 april 2008 09:56

petje af voor kiko.

Boadicea 3 april 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door undiscovered (Bericht 3340691)
petje af voor kiko.

*knip* Welke prijs denk je te kunnen winnen met het aanbidden van die valse woestijndemon die moord en verderf op zijn naam heeft staan?

Gelieve niet persoonlijk te worden!

the outlaw torn 3 april 2008 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3341436)
*knip* Welke prijs denk je te kunnen winnen met het aanbidden van die valse woestijndemon die moord en verderf op zijn naam heeft staan?

het paradijs :-P

Boadicea 3 april 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3341927)
het paradijs :-P

Och ja, vergeten! Die moeten naar zo een oord van verderf vol maagdelijke hoeren.

undiscovered 3 april 2008 18:40

Ik zal je wel wat vertellen over Milieuw en Ecologie Boadicea aangezien je hier maar nonsens uitkraamt.

De ecologische crises waar de wereld nu getuige van is en die de toekomst van de mens bedreigt, had niet kunnen gebeuren onder een islamitische moreel- en wetsysteem of met de islamitische kennis en de toepassing daarvan.

Net als de ''naties'' zoals die van ons. heeft iedere soort van de schepping bepaalde rechten. voor de mens is deze schepping, die zo vaak natuur wordt genoemdm een teken van God's macht en wijsheid. Om kennis van deze schepping te krijgen, moeten wij ons geloof in God en de liefde het respect voor de natuur vermeerderen. De wereld is ook een gift voor de mensheid die hij tot zijn eigen voordeel kan benutten. De mens heeft het gezag maar ook de morele verantwoordelijkheid gekregen om in harmonie met de natuurlijke omgeving te werken. Dit is het rentmeesterschap of amaanah dat God aan de mens gegeven heeft.

'' En er is geen beest dat op de aarde kruipt,

noch een vogel die op zijn vleugels vliegt, of zij vormen gemeenschappen zoals gij.''

(qor'aan 6:38)

Ee wordt verteld, dat er op een keer een man bij de Profeet (vzmh) kwam met een bundel in zijn hand, die zei: '' O Profeet, ik liep door het bos en ik hoorde het geluid van deze jonge vogels, ik pakte ze en deed ze in mijn tapijt en hun moeder vloog boven mijn hoofd.''

'' Leg ze neer,'' zei de Profeet (vzmh). En toen hij ze neer had gelegd ging de moeder naar haar jongen toe.

'' Ben je verbaasd over de liefde van de moeder voor haar vogels?'' vroeg de Profeet (vzmh). '' Ik zweer je bij Hem Die mij heeft gestuurd, waarlijk, God heeft zijn dienaren meer lief, dan de moeder haar jonge vogeltjes. Breng ze terug waar je ze vandaag hebt gehaald, en laat hun moeder bij hen''.

veder jongenman de kijk op de toekomst, Als mens is uw relatie met het milieu niet gebaseerd op uw onmiddelijke wensen en behoeften, maar wordt deze gevord door uw bewustzijn van de noden van de volgende generaties. Veder word Dit geïllustreed door een uitspraak van de Profeet (vzmh):

'' Als het Uur nadert en een van jullie heeft een palmscheut in zijn hand en hij heeft nog tijd om het te planten voordat het Uur slaat, dan moet hij dat doen en hij zal voor deze daad beloond worden.''

Deze hadith laat zien, dat in de Islam de verbetering van de kwaliteit van het leven voor anderen op verschillende manieren beloond wordt, want zowel de verrichter van de goede daad als degenen die er de vruchten van plukt, worden beiden beloond. het laat ook zien dat het nooit te laats is om iets goeds te doen en dat er een nauwe samenhang is tussen deze wereld en het Hiernamaals

wil je ook nog eens weten wat de rechten van dieren in de Islam is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be