Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Corrupte Waal Flahaut op matje geroepen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10344)

Antoon 11 maart 2004 10:38

Citaat:

Verhofstadt roept Flahaut op matje

BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt heeft gisteren de minister van Landsverdediging, André Flahaut (PS), op het matje geroepen. De benoeming van luitenant-kolonel Jean Pirson aan het hoofd van het Brandwondencentrum wordt herbekeken

De kritiek op Flahaut zwelt aan. Aanleiding is de malaise in het Brandwondencentrum van het militair hospitaal van Neder-Over-Heembeek. Dieper liggende oorzaak is de onvrede, ook bij de coalitiepartners, over de ,,willekeurige'' benoemingspolitiek van de PS'erVerhofstadt heeft Flahaut opgedragen een objectief onderzoek te laten voeren over het Brandwondencentrum. Dr. Pirson werd er door Flahaut bevorderd tot chef, ook al heeft hij volgens de medische raad van het ziekenhuis een zware ethische fout begaan bij de behandeling van een zwaarverbrande patiënt. VLD-kamerlid Stef Goris stelt evenwel dat een ander rapport dit niet bevestigt.

Ondertussen sijpelen berichten binnen over de dienstverlening die lijdt onder de wijzigingen aan de top in Neder-Over-Heembeek. Voor de RTBF getuigde een moeder gisterochtend dat haar zesjarig dochtertje, nadat ze al meer dan een jaar in behandeling was, niet geopereerd kan worden.

De premier moest wel ingrijpen. Een intern onderzoek moet uitmaken of de benoeming van Pirson correct is gebeurd. Het onderzoek wordt gevoerd door ,,de medisch-technische en deontologische divisie van de subsectie Welzijn van de generale staf van Defensie''. Sceptici twijfelen aan de onafhankelijkheid van die divisie.

Voor Verhofstadt moet Flahaut op basis van dat onderzoek beslissen of Pirson kan blijven of niet. Flahaut zei gisteren dat hij ,,niet wil dat men iemand kruisigt zonder medische elementen''. De PS'er noemt de kritiek op zijn beleid een ,,verkiezingspolemiek''.
Laat u niet misleiden, 't zijn verkiezingen, vandaar dat ze doen alsof die Waal zich moet verantwoorden. Want 't zijn nog altijd de Walen die alles beslissen in dit land. Dat verandert niet, tot Vlaanderen onafhankelijk is en we van hen af zijn.

Weisse Wolf 11 maart 2004 11:58

Met andere woorden, Verhofstadt kruipt weer voor de Walen en de PS is en blijft oppermachtig.

Groentje19 11 maart 2004 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Met andere woorden, Verhofstadt kruipt weer voor de Walen en de PS is en blijft oppermachtig.

Zo is dat en de Walen maar lachen met ons!!!

Bart.L

joske 11 maart 2004 16:05

flahaut heeft een onderzoek bevolen,naar wat? hij heeft pirson zelf benoemd,die wel een stapje achteruit doet,en alles is terug in orde.wat denken die kwistenbiebels toch,dat de mensen dat blijven dulden,die fratsen. :roll: :roll:

Groentje19 11 maart 2004 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joske
flahaut heeft een onderzoek bevolen,naar wat? hij heeft pirson zelf benoemd,die wel een stapje achteruit doet,en alles is terug in orde.wat denken die kwistenbiebels toch,dat de mensen dat blijven dulden,die fratsen. :roll: :roll:

Tis te hopen van niet :lol:

Bart.L

Turkje 11 maart 2004 16:37

Verhofstadt is wel "ne goeie" : een dienst die ondergeschikt is aan het departement Landsverdediging, een onderzoek laten doen naar praktijken binnen dat departement. Ben eens benieuwd hoe "hard" hij daarover gaat aangepakt worden in Villa Politica :roll: En de VLD? Die is blijkbaar nog altijd bezig met haar collectieve zelfmoordpoging. Alle respect voor Stef Goris, maar zijn verdediging van Flahauts beslissingen (trouwens door het woordelijke gebruik van de argumenten die Flahaut zelf reeds naar boven heeft gebracht) op TerZake gisterenavond was gewoonweg belachelijk.

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 17:01

Binnen twee of drie weken is het al in orde. Dus tot dan geen loze beschuldigingen meer aan het adres van deze integere minister graag.
Medische fout begaan ? En dan ? Hij die zonder fouten is werpe de eerste steen. Schuldig bevonden door zijn directie ? Natuurlijk, maar door een ONAFHANKELIJKE commissie, de enige die daarover uitspraak mag doen, van alle blaam gezuiverd. Wie zou er het beste kunnen over oordelen denk je ? Zijn collega's van elke dag ? Die zijn natuurlijk bevooroordeeld. Een ONAFHANKELIJKE commissie echter, zeker als die daarvoor zou getaskt zijn door de minister himself, heeft het laatste want enige verdict te vellen over deze zaak.

Trouwens, zijn collega's zouden beter in eigen boezem kijken. In andere ziekenhuizen gaan werken en daar poen scheppen, met als schaamlapje dat een neveneffect is dat ze daardoor ook meer ervaring opdoen, dat gelooft toch niemand ? Ervaring door iets veel te doen ? Kom, serieus blijven mensen!
Een zeer goede oplossing van de premier: de lont is uit het kruitvat, en door de aanslagen in Spanje gaat dit snel uit het nieuws zijn. Want daar hoort het zeker niet. Ongeinformeerde mensen zouden kunnen twijfelen aan het "snel en efficiënt" label.

parcifal 11 maart 2004 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Corrupte Waal Flahaut op matje geroepen.

Is de titel van deze topic dan niet even tendentieus als
die van rood valkje in 'Internationale politiek'?

Maw. De pot verwijt de ketel ... (of nee in
dit geval : de ketel verwijt de pot...) 8)

www.paracommando.com 11 maart 2004 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tarek Agliatelli
Binnen twee of drie weken is het al in orde. Dus tot dan geen loze beschuldigingen meer aan het adres van deze integere minister graag.
Medische fout begaan ? En dan ? Hij die zonder fouten is werpe de eerste steen. Schuldig bevonden door zijn directie ? Natuurlijk, maar door een ONAFHANKELIJKE commissie, de enige die daarover uitspraak mag doen, van alle blaam gezuiverd. Wie zou er het beste kunnen over oordelen denk je ? Zijn collega's van elke dag ? Die zijn natuurlijk bevooroordeeld. Een ONAFHANKELIJKE commissie echter, zeker als die daarvoor zou getaskt zijn door de minister himself, heeft het laatste want enige verdict te vellen over deze zaak.

Leuk dat je die corrupte held nog een beetje komt verdedigen maar mag ik een vragen waar jij je "kennis" over defensie op baseert?? Flahaut heeft naast een hele hoop onbegrijpelijk foute beslissingen zich meerdere malen vergrepen aan machtsmisbruik....en jij noemt hem integer?? Geeft blijk van jou kennis van zaken.........Het gaat het trouwens niet om die medische fout, het gaat erom dat hij een voltallige directie ontslaat en een arts die fouten maakt promoveert tot hoofd van MHKA

lyot 11 maart 2004 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:

Corrupte Waal Flahaut op matje geroepen.

Is de titel van deze topic dan niet even tendentieus als
die van rood valkje in 'Internationale politiek'?

Maw. De pot verwijt de ketel ... (of nee in
dit geval : de ketel verwijt de pot...) 8)

juist, maar dat zal je hem hier toch niet zien toegeven..

filosoof 11 maart 2004 20:19

Citaat:

Citaat:

Verhofstadt roept Flahaut op matje

BRUSSEL - Premier Guy Verhofstadt heeft gisteren de minister van Landsverdediging, André Flahaut (PS), op het matje geroepen. De benoeming van luitenant-kolonel Jean Pirson aan het hoofd van het Brandwondencentrum wordt herbekeken

De kritiek op Flahaut zwelt aan. Aanleiding is de malaise in het Brandwondencentrum van het militair hospitaal van Neder-Over-Heembeek. Dieper liggende oorzaak is de onvrede, ook bij de coalitiepartners, over de ,,willekeurige'' benoemingspolitiek van de PS'erVerhofstadt heeft Flahaut opgedragen een objectief onderzoek te laten voeren over het Brandwondencentrum. Dr. Pirson werd er door Flahaut bevorderd tot chef, ook al heeft hij volgens de medische raad van het ziekenhuis een zware ethische fout begaan bij de behandeling van een zwaarverbrande patiënt. VLD-kamerlid Stef Goris stelt evenwel dat een ander rapport dit niet bevestigt.

Ondertussen sijpelen berichten binnen over de dienstverlening die lijdt onder de wijzigingen aan de top in Neder-Over-Heembeek. Voor de RTBF getuigde een moeder gisterochtend dat haar zesjarig dochtertje, nadat ze al meer dan een jaar in behandeling was, niet geopereerd kan worden.

De premier moest wel ingrijpen. Een intern onderzoek moet uitmaken of de benoeming van Pirson correct is gebeurd. Het onderzoek wordt gevoerd door ,,de medisch-technische en deontologische divisie van de subsectie Welzijn van de generale staf van Defensie''. Sceptici twijfelen aan de onafhankelijkheid van die divisie.

Voor Verhofstadt moet Flahaut op basis van dat onderzoek beslissen of Pirson kan blijven of niet. Flahaut zei gisteren dat hij ,,niet wil dat men iemand kruisigt zonder medische elementen''. De PS'er noemt de kritiek op zijn beleid een ,,verkiezingspolemiek''.
Laat u niet misleiden, 't zijn verkiezingen, vandaar dat ze doen alsof die Waal zich moet verantwoorden. Want 't zijn nog altijd de Walen die alles beslissen in dit land. Dat verandert niet, tot Vlaanderen onafhankelijk is en we van hen af zijn.

Corrupt, corrupt? Gemakkelijk gezegd of geroepen, maar d�*t moet je wel eerst bewijzen...
[size=4]Maar een 100% incapabele knoeipot lijkt hij wél duidelijk![/size]
Dat die twee dokters een betere job aangeboden kregen in Gasthuisberg en graag hun vertrouwde staf naar daar willen meenemen las ik ook al.

Jan van den Berghe 11 maart 2004 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Corrupt, corrupt? Gemakkelijk gezegd of geroepen, maar d�*t moet je wel eerst bewijzen...

Steeds weer verbaast het mij welk een kort geheugen de meeste mensen eigenlijk hebben... Zijn we dan al vergeten hoe Flahaut de genietroepen optrommelde om opritjes of motorcrossterreinen aan te leggen? Als dat geen corrupte boel is.

Distel 11 maart 2004 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Bwa, bij de Antwerpse politie staat er blijkbaar in grote letters op hun voorhoofd dat ze relschoppers maar laten begaan om het Blok vooruit te helpen. Misschien heeft Flahaut ook wel ergens zo'n tattoeage?

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 21:53

Lieve Pieter,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door www.paracommando.com
Leuk dat je die corrupte held nog een beetje komt verdedigen maar mag ik een vragen waar jij je "kennis" over defensie op baseert?? Flahaut heeft naast een hele hoop onbegrijpelijk foute beslissingen zich meerdere malen vergrepen aan machtsmisbruik....en jij noemt hem integer?? Geeft blijk van jou kennis van zaken.........Het gaat het trouwens niet om die medische fout, het gaat erom dat hij een voltallige directie ontslaat en een arts die fouten maakt promoveert tot hoofd van MHKA

Ik ben natuurlijk een buitenstaander. Gelukkig is de legerdienst op tijd afgeschaft, hoewel het misschien geen verschil had uitgemaakt.

Beweer jij dan dat politici NIET INTEGER zouden zijn ? Per definitie is dat toch een schandalige bewering ? Vergeet je misschien dat het onze politici zijn, nl. diegenen die we zelf gekozen hebben ? Met zijn capaciteiten zou de minister van Defensie zeer makkelijk een veel beter betaalde baan kunnen krijgen in de privé-sector. Het zou me verbazen indien er geen headhunters kamperen aan zijn deur, teneinde hem naar een noodlijdend bedrijf te halen, om er met een 100% slaagkans een succesverhaal van te maken.

[even terzijde: indien corrupt gebruikt wordt als 'omkoopbaar' weet ik niet of je daar een voorbeeld van hebt ? Indien je het gebruikt als een adjectief uit de verzameling van peioratieve aanduidingen begrijp ik het.]

Af en toe moet je tegen de stroom inroeien. Je moet wel blind zijn om te denken dat hij 'zijn' mensen zou favoriseren, ten nadele van zogezegd betere elementen.

Verder ben ik er nog niet zo zeker van of hij vroeger ook niet bij de para's geweest is. Indien niet, dan was het omwille van gegronde redenen. Nog niet zolang geleden heeft nog gesprongen. En toen droeg hij een gewonde man die groter was dan hijzelf op zijn rug. Beat that !

En, hoe zit het met de adrenaline ondertussen ? Maar goed dat ik niet tegenover jou zit nu ? ;-) Geve di al !

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 21:57

Lieve Jan,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Steeds weer verbaast het mij welk een kort geheugen de meeste mensen eigenlijk hebben... Zijn we dan al vergeten hoe Flahaut de genietroepen optrommelde om opritjes of motorcrossterreinen aan te leggen? Als dat geen corrupte boel is.

Hulp aan de natie ! Sp aan mensen in nood. De mensen van de genietroepen (dat zijn de intelligenteren waarschijnlijk ?) dragen hem nochtans op handen vermoed ik.
Het voorstel om het leger in te zetten bij rampen kwam toch van hem ? In samenwerking met zijn MR-collega van voorheen (die nu een andere roeping heeft gevolgd, jammer, een gemiste kans)
Wie een hond wil slaan vindt licht een stok natuurlijk.

Jan van den Berghe 11 maart 2004 22:29

Citaat:

Hulp aan de natie !

Juist, juist, juist. En toevallig waren die mensen "in nood" politieke vrienden van Flahaut. Merkwaardig dat ik het leger nog geen armenhuisjes in Brussel of Antwerpen heb zien opknappen. Wel opritjes gaan aanleggen bij reeds gefortuneerde mensen... die toevallig goed bevriend zijn met monsieur Fla Hautement Corruption.

boer_bavo 11 maart 2004 22:37

Citaat:

Citaat:

Hulp aan de natie !

Juist, juist, juist. En toevallig waren die mensen "in nood" politieke vrienden van Flahaut. Merkwaardig dat ik het leger nog geen armenhuisjes in Brussel of Antwerpen heb zien opknappen. Wel opritjes gaan aanleggen bij reeds gefortuneerde mensen... die toevallig goed bevriend zijn met monsieur Fla Hautement Corruption.

Zoals de slachtoffers van de aardbeving in Iran?

www.paracommando.com 11 maart 2004 22:43

Citaat:

Lieve Pieter,

Ik ben natuurlijk een buitenstaander. Gelukkig is de legerdienst op tijd afgeschaft, hoewel het zeker van of hij vroeger ook niet bij de para's geweest is. Indien niet, dan was............................................... .................................................. ............................................. het omwille van gegronde redenen. Nog niet zolang geleden heeft nog gesprongen. En toen droeg hij een gewonde man die groter was dan hijzelf op zijn rug. Beat that !

En, hoe zit het met de adrenaline ondertussen ? Maar goed dat ik niet tegenover jou zit nu ? ;-) Geve di al !

Leuk dat je m'n naam kent maar daar help je je beperkte inzicht in defensie ècht niet mee verder. trouwens......u bent?

Citaat:

Met zijn capaciteiten zou de minister van Defensie zeer makkelijk een veel beter betaalde baan kunnen krijgen in de privé-sector. Het zou me verbazen indien er geen headhunters kamperen aan zijn deur, teneinde hem naar een noodlijdend bedrijf te halen, om er met een 100% slaagkans een succesverhaal van te maken.
geloof je dat nu zelf of doe je dat om maar iets op dit forum neer te pennen.....
btw : kleine flahaut verzameling: http://www.paracommando.com/index.ph...iewtopic&t=582

Citaat:

Verder ben ik er nog niet zo zeker van of hij vroeger ook niet bij de para's geweest is. Indien niet, dan was het omwille van gegronde redenen.
Hahahaha je bent wel een komiek is het niet?! Flahaut Paracdo....... :roll: niet dus!!! .......en die gegronde reden waarom hij er niet bij is geweest.......te zwak figuur misschien?? Jij mag me die gegronde reden wel eens geven.......

Citaat:

Nog niet zolang geleden heeft nog gesprongen. En toen droeg hij een gewonde man die groter was dan hijzelf op zijn rug. Beat that !
Het zal mij een zorg zijn of hij al ooit gesprongen heeft....maakt de man niet minder incapabel! Dat hij een gewonde op z'n dikke rug draagt maakt evenmin indruk......is nu niet echt indrukwekkend te noemen om even een gewonde te ondersteunen.....er zijn heus wel andere dingen die wél indruk op me maken.....zoals stanleyville '64 ?? of zegt je dat niks??

Citaat:

En, hoe zit het met de adrenaline ondertussen ? Maar goed dat ik niet tegenover jou zit nu ? ;-)
in tegenstelling tot wat jij misschien verwacht/hoopt met je inzichtloze posts (met alle respect) ben ik een rustig persoon....ik weet heus wel beter dan hetgeen jij hier neerplant.......dus ik zie ook geen reden in waarom ik een adrenalineboost zou moeten krijgen.....gewoon maar omdat jij 'denkt' een juiste analyse gemaakt te hebben?? ik dacht het niet :wink:

Jan van den Berghe 11 maart 2004 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:

Dat werd toen beslist door de ministerraad, niet enkel door Flahaut.

De opritjes en crossterreinen gebeuren op bevel van Fla Hautement Corruption.

Weisse Wolf 11 maart 2004 22:59

Wat hield die berisping trouwens in? Een dineetje bij Comme Chez Soi op kosten van de Guy? De Vlaming betaald de rekening!

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 23:05

Lieve Jan,
Citaat:

Kijk eens, je kan niet overal tegelijk zijn natuurlijk. Ik steek met volle plezier mijn hand in het vuur voor de huidige minister van Defensie. (in de context van hetgeen in het brandwondencentrum gebeurde is dat toch wel een straffe uitspraak mag ik hopen, om maar aan te geven hoeveel ik er op vertrouw!)
Je bent waarschijnlijk vergeten dat het deze zelfde minister was die tijdens de koude winterperiode daklozen een warme slaapplek, warme maaltijd en al heeft bezorgd. Het is nochtans geen CDH-er, en toch, de Barmhartige Samaritaan (no pun intended op het voertuig) zou in het niets verzinken bij zoveel zelfopoffering. Nu ga je misschien afkomen met het goedkope argument dat daar steeds TV-camera's bij waren, en dat hij het daarom doet, maar dat geloof ik niet. Voor die man maakt het niet uit of er camera's bij zijn of niet, die is steeds dezelfde, zichzelf. Pur sang.

Die onopgelapte armenhuisjes in Brussel en Antwerpen: wedden dat ze nooit de vraag gesteld hebben ? Er is zoveel leed te lenigen op aarde, en hoewel hij dicht in de buurt komt, een God is hij nog niet (maar ik hoop steevast dat er overwogen wordt hem minstens zalig te verklaren).
Je opmerkingen zijn beledigend, zelfs indien er een grond van waarheid zou inzitten (quod non) dan zouden ze nog ongepast zijn.
Het doet me pijn te zien hoe deze Goede Man hier op deze manier beschimpt wordt.

En natuurlijk staat het leger als één man achter hem. Of is er in zijn regeerperiode al een militaire coup geweest waarvan ik niet op de hoogte ben ? Maar ja, een minuscuul splintertje in andermans oog, zeker wanneer die zich niet kan verdedigen (niet dat ik er aan twijfel of hij dat wel zou kunnen, want hij beheerst het Nederlands als geen ander) op dit forum, is gauw ontdekt.

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo

Bedankt lieve Boer Bavo, een onmiskenbaar feit. En nog op TV geweest ook. Toen is hij niet meegegaan als louter toeschouwer, maar heeft hij ook zelf de handen uit de mouwen gestoken. Het personeel ter plekke zal zich die dag lang herinneren, hun werkritme werd meer dan verdubbeld, omdat ze niet wilden onderdoen voor hem.

www.paracommando.com 11 maart 2004 23:21

Citaat:

Kijk eens, je kan niet overal tegelijk zijn natuurlijk. Ik steek met volle plezier mijn hand in het vuur voor de huidige minister van Defensie.
Je bent waarschijnlijk vergeten dat het deze zelfde minister was die tijdens de koude winterperiode daklozen een warme slaapplek, warme maaltijd en al heeft bezorgd. Het is nochtans geen CDH-er, en toch, de Barmhartige Samaritaan (no pun intended op het voertuig) zou in het niets verzinken bij zoveel zelfopoffering. Nu ga je misschien afkomen met het goedkope argument dat daar steeds TV-camera's bij waren, en dat hij het daarom doet, maar dat geloof ik niet. Voor die man maakt het niet uit of er camera's bij zijn of niet, die is steeds dezelfde, zichzelf. Pur sang.

Jeezes.......omdat hij enigsinds menselijk is en daklozen tijdelijk van onderdak eten en dekens voorziet vind je dat hij capabel genoeg is om een van 's lands grootste 'bedrijven' te leiden??? Leuk voor hem dat hij ook goeie dingen kan doen maar dat gebaar zakt al in het niets weg als je bekijkt welke stunts hij onderandere met de Brigade Paracommando uit wil halen!

Citaat:

En natuurlijk staat het leger als één man achter hem. Of is er in zijn regeerperiode al een militaire coup geweest waarvan ik niet op de hoogte ben ?
Jongens jongen als je niks van de interne zijde van defensie afweet hou dan zulke uitspraken voor jezelf........ik begin hier ècht de indruk te krijgen dat jij in je eigen wereldje leeft en lekker naief achter je pc zit te wezen.......als je hier toch broodnodig de 'defensie specialist' wil uithangen mag je gelijk die oogkleppen afdoen en je bek eens uit het raam steken om de echte wereld van defensie te leren kennen.

Citaat:

(in de context van hetgeen in het brandwondencentrum gebeurde is dat toch wel een straffe uitspraak mag ik hopen, om maar aan te geven hoeveel ik er op vertrouw!)
Ooit al in het brandwondencentrum rondgelopen?? Nee?? laat dan zulke uitspraken achterwege........ik nodig je uit om eens naar daar te trekken en de lift naar verdieping 3 te nemen (brandwonden afdeling) als je die jonge kindjes ziet van 3, 4, 5 jaar met een voor de 'gewone' mens afschuwelijke brandwonde in het aangezicht......dan zou je zo'n 'grappige' dingen niet posten.

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 23:43

Lieve www.paracommando.com,

Citaat:

Leuk dat je m'n naam kent maar daar help je je beperkte inzicht in defensie ècht niet mee verder. trouwens......u bent?

... je virtuele gesprekspartner met beperkt defensie-inzicht ?

Citaat:

Het spijt me, maar dit is waarschijnlijk overduidelijk te klasseren als praat van de oppositie, in een schampere poging zijn credibiliteit te ondermijnen tegen de volgende verkiezingen.
Als paracommando moet jij toch zeker weten dat chefs niet altijd populaire beslissingen moeten nemen ? Misschien is de minister wel begonnen met het uitmesten van een Augiasstal ? Wat voor pietluttigheden worden er in die artikels opgevoerd ? Verlof weigeren ? Dat zal wel zijn redenen gehad hebben zeker ? De dienst zal het niet toegelaten hebben waarschijnlijk ?
En zeg nu zelf, dokters worden toch niet betaald om prijzen in ontvangst te gaan nemen, of om daarover op te scheppen in de media ? Laat hen een voorbeeld nemen aan de minister, hem kan je alleen van media-geilheid beschuldigen als je van zeer slechte wil bent. (voorgestelde straf in casu: 2 weken Vagevuur (en niet in Tervuren op de markt, niet ver van waar het leger ook iets heeft naar het schijnt (hoe weet ik dat ? Wel, dankzij deze minister is er www.mil.be, het leger is een open boek.)

Citaat:

Hahahaha je bent wel een komiek is het niet?! Flahaut Paracdo....... :roll: niet dus!!! .......en die gegronde reden waarom hij er niet bij is geweest.......te zwak figuur misschien?? Jij mag me die gegronde reden wel eens geven.......

Ben je daar wel zeker van ? Indien dat zo zou zijn, dan had het in elk geval gekund, zijn schouders zijn breed genoeg.
Re: gegronde reden: hierop moet ik je het correcte antwoord schuldig blijven, maar het zou één (of een combinatie van) de volgende kunnen zijn:
- burgerdienst om de natie langer te kunnen dienen, zonder macho-gedrag in combinatie met geweld
- zijn gezichtsvermogen noopt hem momenteel tot het dragen van een versterkend toestel, gemeenzaam als bril gekend. Dat zou kl*te geweest zijn natuurlijk (vergeef me het taalgebruik, je zal het niet gewoon zijn om dergelijke uitlatingen te horen, vandaar dat ik graag even aan zelf-censuur doe om je terwille te zijn), een bijna-excellente PSIVCAME, met 1 minpunt.
- mischien was het aantal beschikbare plaatsen beperkt, en heeft hij zijn plaats afgestaan aan een lager-geklasseerde, en heeft hij op die manier iemand verhinderd de hand aan zichzelf te slagen omdat hij dat Hogere Macho-Doel niet kon bereiken ?

Citaat:

Het zal mij een zorg zijn of hij al ooit gesprongen heeft....maakt de man niet minder incapabel! Dat hij een gewonde op z'n dikke rug draagt maakt evenmin indruk......is nu niet echt indrukwekkend te noemen om even een gewonde te ondersteunen.....

Het siert je alvast dat je niet met het goedkope excuus afkomt alsof het om een duo-sprong zou gegaan zijn.

Citaat:

er zijn heus wel andere dingen die wél indruk op me maken.....zoals stanleyville '64 ?? of zegt je dat niks??

Ik luister maar hoor niets. Verlicht mijn geest ? Ik heb een excuus: mijn status was toen zelfs nog niet 'conceptie'. Wat een stanleymes is weet ik wel, en dan zou 64 misschien een lengtemaat aanduiden, maar soit. Ik capituleer, was jij daar toen ?

Citaat:

in tegenstelling tot wat jij misschien verwacht/hoopt met je inzichtloze posts (met alle respect) ben ik een rustig persoon....ik weet heus wel beter dan hetgeen jij hier neerplant.......dus ik zie ook geen reden in waarom ik een adrenalineboost zou moeten krijgen.....gewoon maar omdat jij 'denkt' een juiste analyse gemaakt te hebben?? ik dacht het niet

Wel, mijn respect heb je in elk geval, dat is te zeggen, als je nog een paracommando in actieve dienst bent natuurlijk, en eigenlijk anders ook wel.

Tarek Agliatelli 11 maart 2004 23:59

Lieve www.paracommando.com,

Citaat:

... maar dat gebaar zakt al in het niets weg als je bekijkt welke stunts hij onderandere met de Brigade Paracommando uit wil halen!

... zelf gezocht, zo hoorde ik

Citaat:

...als je hier toch broodnodig de 'defensie specialist' wil uithangen mag je gelijk die oogkleppen afdoen en je bek eens uit het raam steken om de echte wereld van defensie te leren kennen.

Done. Kan je dan me wat meer gegevens bezorgen over de juiste richting waarin ik moet kijken?
Laat me het anders formuleren: onze buurlanden zijn onze vrienden. En de buren van onze buurlanden, daar liggen we ook niet mee overhoop. En me hun buren ook niet.

Citaat:

Ooit al in het brandwondencentrum rondgelopen?? Nee?? laat dan zulke uitspraken achterwege........ik nodig je uit om eens naar daar te trekken en de lift naar verdieping 3 te nemen (brandwonden afdeling) als je die jonge kindjes ziet van 3, 4, 5 jaar met een voor de 'gewone' mens afschuwelijke brandwonde in het aangezicht......dan zou je zo'n 'grappige' dingen niet posten.

Niemand betwist dat. Ik heb het meisje op de televisie gezien, samen met haar mama. Tenzij ik wat gemist heb had die het niet op de minister gemunt. Ze wou het beste voor haar dochtertje, en deed niet mee aan de polemiek daaromtrent. Indien ik dat stuk gemist heb, stel ik voor om er hier niet meer over te converseren en het als niet terzake te klasseren.

Wat zouden jullie eigenlijk willen ? Dat minister Flahaut zou aftreden ? Ik ben er van overtuigd dat zijn medewerkers hem met man en macht moeten tegenhouden om zijn plaats aan iemand anders te laten. Maar wat krijgen we dan in de plaats ? Een kolerieke vent die slechts aan zijn eigen politiek gewin denkt, en het leger ziet als een tamme horde schapen, die om maar wat te zeggen, niet mogen staken (wegens definitie van desertie), en maar opdoet ? Dan zou je recht van spreken hebben, maar alsjeblieft... wedden dat je dan zou hunkeren naar het huidige beleid, streng maar rechtvaardig ?

www.paracommando.com 12 maart 2004 00:25

Citaat:

www.paracommando.com schreef:
er zijn heus wel andere dingen die wél indruk op me maken.....zoals stanleyville '64 ?? of zegt je dat niks??

Ik luister maar hoor niets. Verlicht mijn geest ? Ik heb een excuus: mijn status was toen zelfs nog niet 'conceptie'. Wat een stanleymes is weet ik wel, en dan zou 64 misschien een lengtemaat aanduiden, maar soit. Ik capituleer, was jij daar toen ?

Ik was er toen niet nee, maar ik kan je met een paar zinnetjes wel iets aantonen dat Flahaut z'n Parachutesprong "Beats".

Stanlyville '64
Operatie Rode & Zwarte Draak.
Zware burgeroorlog te Kongo omdat de provincie stanleystad zich had afgescheurd van de rest van het land. Gevolg : Een mengeling van Kongolese soldaten en huurlingen vuren willekeurig in het rond een totale chaoas heerst er op dat moment. De rebellen die zich bedreigd voelen gijzelden dan maar Belgische en Amerikaanse burgers en dreigden ermee om hen te executeren, met het uur werd de situatie voor de gegijzelden als maar hachelijker. Omdat Amerika weigerde troepen te sturen omdat het risico te groot was heeft de Belgische regering hun verandwoordelijkheid genomen en hun "macho's" zoals jij ze noemt (gebrek aan respect?) ten strijde gestuurd ten einde de gegijzelden te ontzetten doormiddel van een Parachutesprong in het midden van dat zooitje ongeregeld dat op alles wat beweegt schiet. In minder dan 3 dagen redde de Brigade Paracommando daar zo eventjes 2375 onschuldige burgers met een minimum aan verloren burgers (2doden)
Deze operaties staan in militaire kringen bekend als de grootste en heldhaftigste ten tijde van de koude oorlog.

Hier nog een:

Op 26 juni 1963 Tijdens een manoeuvre van het 1e Para in de DBR wordt een C-119 met aan boord ParaCommando's van het 1 Para getroffen door een mortiergranaat afgevuurd door een Britse eenheid die in het kamp Sennelager buiten de toegelaten uren aan het oefenen is. Door het koelbloedig ingrijpen van de Paracommando's Eerste Sergeant-Majoor Edmond Chabot en de twee andere Paracommando Spronginstructeurs kunnen negen Paracommando's nog net uit het vliegtuig springen vóór het brand en neerstort in de omgeving van Detmold. De Paracommando Spronginstructeurs offerden hun leven op en verkozen vóór het redden van het eigen leven om zoveel mogelijk van hun kameraden te redden.

Dit laat een toch �*ets diepere indruk bij me achter dan Flahaut die met z'n dikke pens uit een vlieger springt....

Citaat:

... maar dat gebaar zakt al in het niets weg als je bekijkt welke stunts hij onderandere met de Brigade Paracommando uit wil halen!

... zelf gezocht, zo hoorde ik
Verklaar u nader........?! Wat "hoorde" u?

www.paracommando.com 12 maart 2004 00:37

Citaat:

maar alsjeblieft... wedden dat je dan zou hunkeren naar het huidige beleid, streng maar rechtvaardig ?

Je hebt geen enkel benul hoe het er aaan toe gaat voor de moment hè?.....ik verheug me op wat jij gaat antwoorden wat je verstaat onder "rechtvaaardig" wanneer we spreken over het opdoeken van de Brigade Paracommando. Geef me eens enkele rechtvaardige redenen......

filosoof 12 maart 2004 01:14

Citaat:

Welpje zou willen dat Verhofstadt voor hem kruipt en dat het ZB oppermachtig was...:lol: :lol: :lol:

Groentje19 12 maart 2004 08:25

Citaat:

Wat hield die berisping trouwens in? Een dineetje bij Comme Chez Soi op kosten van de Guy? De Vlaming betaald de rekening!

Het zijn wij altijd wat betalen,wij zijn altijd het slachtoffer wat krijgen wij,op het laatste van het jaar een goede belastingsbrief in de bus!!!

Bart.L

Gargamel 12 maart 2004 08:37

Flahaut diept geen cent uit eigen zak,alles is betaald door Jan Modaal :twisted:

Dilbert 12 maart 2004 09:09

Citaat:

Stanlyville '64
Operatie Rode & Zwarte Draak.
Zware burgeroorlog te Kongo omdat de provincie stanleystad zich had afgescheurd van de rest van het land. Gevolg : Een mengeling van Kongolese soldaten en huurlingen vuren willekeurig in het rond een totale chaoas heerst er op dat moment. De rebellen die zich bedreigd voelen gijzelden dan maar Belgische en Amerikaanse burgers en dreigden ermee om hen te executeren, met het uur werd de situatie voor de gegijzelden als maar hachelijker. Omdat Amerika weigerde troepen te sturen omdat het risico te groot was heeft de Belgische regering hun verandwoordelijkheid genomen en hun "macho's" zoals jij ze noemt (gebrek aan respect?) ten strijde gestuurd ten einde de gegijzelden te ontzetten doormiddel van een Parachutesprong in het midden van dat zooitje ongeregeld dat op alles wat beweegt schiet. In minder dan 3 dagen redde de Brigade Paracommando daar zo eventjes 2375 onschuldige burgers met een minimum aan verloren burgers (2doden)
Deze operaties staan in militaire kringen bekend als de grootste en heldhaftigste ten tijde van de koude oorlog.

Hier nog een:

Op 26 juni 1963 Tijdens een manoeuvre van het 1e Para in de DBR wordt een C-119 met aan boord ParaCommando's van het 1 Para getroffen door een mortiergranaat afgevuurd door een Britse eenheid die in het kamp Sennelager buiten de toegelaten uren aan het oefenen is. Door het koelbloedig ingrijpen van de Paracommando's Eerste Sergeant-Majoor Edmond Chabot en de twee andere Paracommando Spronginstructeurs kunnen negen Paracommando's nog net uit het vliegtuig springen vóór het brand en neerstort in de omgeving van Detmold. De Paracommando Spronginstructeurs offerden hun leven op en verkozen vóór het redden van het eigen leven om zoveel mogelijk van hun kameraden te redden.

Dit laat een toch �*ets diepere indruk bij me achter dan Flahaut die met z'n dikke pens uit een vlieger springt....

De Para's hebben twee grote problemen:
1/ Het is Politiek Correct om tegen alles te zijn wat met gezag te maken heeft: leger, politie, en dus zeker para's. Deze mei-68 beweging is nooit uit zijn puberteit geraakt, en heeft geen benul van zaken zoals "zelfopoffering" of "respect". Zij beseffen niet hoe naief en gevaarlijk het is niet over een krachtdadige militaire elite te beschikken, voor het "vuile werk" zoals Belgen ontzetten uit Zaire/Congo, of de politie/rijkswacht versterken op straat tegen terrrorisme (bvb. CCC en bende van Nijvel).

2/ De Para's hebben het verkorven bij de politici (vooral van SPA/PS signatuur) na Ruanda. De laffe houding van de Belgische politici heeft toen aan veel mensen het leven gekost (para's maar vooral Ruandezen), en de para's waren razend hierover (terecht). Gevolg: in de kazernes houden, en nu langzaam afschaffen.

De aanslagen in Madrid hebben het nog maar eens duidelijk gemaakt: dit is een gevaarlijke wereld. Een elitekorps zoals de para's hebben we nodig, en deze professionals verdienen alle respect en steun van de bevolking. En een pipo zoals Flahaut kunnen we dan ook missen als kiespijn.

filosoof 12 maart 2004 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje19
Citaat:

Het zijn wij altijd wat betalen,wij zijn altijd het slachtoffer wat krijgen wij,op het laatste van het jaar een goede belastingsbrief in de bus!!!

Bart.L

pfff, Wolf zegt dat.....

Antoon 12 maart 2004 16:14

Citaat:

Wat hield die berisping trouwens in? Een dineetje bij Comme Chez Soi op kosten van de Guy?

Ja, en met Flahaut zijn boefferslichaam zal het wel een serieus gevuld dineetje zijn geweest.

filosoof 12 maart 2004 16:27

Citaat:

Citaat:

Wat hield die berisping trouwens in? Een dineetje bij Comme Chez Soi op kosten van de Guy?

Ja, en met Flahaut zijn boefferslichaam zal het wel een serieus gevuld dineetje zijn geweest.

zou...,
Antoon,
zou... :!:Wolf was er niet bij...

zorroaster 13 maart 2004 02:07

Citaat:

Ben jij nu écht zo dom en goedgelovig, of is dit een lang volgehouden grapje?

Pol 13 maart 2004 17:17

Wat dacht u, Verhofstadt moet geen verantwoording afleggen voor het geval Flahaut, Ducarme, Verhofstadt. Hoe kunt u uitzien naar politieke TV-programma's om hen aan te pakken. Als Slangen, of het Waalse Paars zegt van neen, dan is het neen. En Verhofstadt vindt er zich goed bij. Want hij blijft eerste minister, zijn jongensdroom, en hij mag gerust in zijn ivoren toren blijven zitten en nu en dan eens de trap afdalen om "zijn" mededeling te doen.

Is het u niet opgevallen dat Paars de wekelijkse debatten met alle partijvoorzitters (niet alleen met meerderheid, maar ook met de oppositie) heeft afgeschaft. Hij mocht vóór 1999 wel wekelijks oppositie komen voeren tegen de ministers en partijvoorzitters van de meerderheid. Hij stond ook niet alleen, want ook Agalev, VU en soms nog anderen mochten mee aan tafel. Dat was tenminste objectieve berichtgeving. Nu krijgen we steeds voorgekouwde en vooral opgelegde materie van Paars te bekijken. En dan nog gaat het verkeerd, of is ook dat gespeeld om toch enige aantrekkingskracht voor die programma's te bewaren. Ik krijg niettegenstaande dat open debat van paars toch steeds de indruk dat ik wordt voorgelogen, dat ik een paarse show krijg te zien met marionetten van Verhofstadt of Stevaert, die dan nog in de clan zitten met de absolute meesters Michel en Di Rupo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be