Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Wilt u ook meer belastingen betalen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104310)

C2C 12 april 2008 19:32

Wilt u ook meer belastingen betalen?

Uit een onderzoek bij de Zweden blijkt dat ze meer belastingen willen betalen, ondanks het feit dat ze al een enorm hoge belastingdruk hebben.

Waarom willen die slimme Zweden meer belastingen? Omdat ze nog gezonder, hoogopgeleider, gelukkiger, groener en veiliger willen zijn. En omdat deze grote Waarden en Goederen enkel door de Staat kunnen geleverd worden.

Maar, zo zal u zich afvragen, een land met hoge belastingen doet het toch economisch nooit goed? Welnu, u bent volkomen verkeerd in uw denken; het omgekeerde is waar: de landen met de hoogste belastingen zijn de meest welvarende.

Hoe komt dat? Heel goed onderzoek heeft aangetoond waaraan dat ligt: investeerders zoeken op de allereerste plaats gezonde, gelukkige, gemotiveerde en hoogopgeleide mensen in landen met een stevige infrastructuur. Welnu, enkel landen met hoge belastingen kunnen deze context bieden. En deze context is absoluut het belangrijkst voor investeerders, veel meer dan lage belastingen of interessante fiscale formules.

Kortom, wil u meer welvaart en wil u meer investeerders, dan zult u meer belastingen willen, dat spreekt.

Laten we, ondanks deze vanzelfsprekendheid, de vraag toch nog maar even stellen in de vorm van een poll.

the outlaw torn 12 april 2008 19:40

goh ja, dat ze eerst de belastingen die ze nu al heffen eens goed besteden en eindelijk eens effectief werk maken van de bestrijding van de fiscale fraude.
en als er dan écht geld te weinig is, mss wel.

Steben 12 april 2008 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3359380)
goh ja, dat ze eerst de belastingen die ze nu al heffen eens goed besteden en eindelijk eens effectief werk maken van de bestrijding van de fiscale fraude.

Ha, te weinig...
Er is enkel geld te weinig als men te veel wil of als men liegt en fraudeert.
Welvaartslanden zoals bv. de onze hebben geen hogere belastingen nodig, maar een goed beleid. En dan zul je zien dat er gewoon te veel inkomsten zijn. Het zilverfonds is zo mooi voorbeeld van een uitvinding die in feote onnodig zou zijn geweest met een deftige visie.

Thomas- 12 april 2008 20:32

Of ik meer diefstal wens? Natuurlijk niet.

Alvader 12 april 2008 20:47

Trouwens, is Zweden niet een land dat ook heel wat inkomsten heeft uit gas of olie ???
Dat is natuurlijk al een rijke basis.

Savatage 12 april 2008 20:47

De enige correlatie die je zal vinden tussen het aantal belastingen dat een persoon moet betalen en zijn welvaart, zal een sterk negatieve zijn.

Thomas- 12 april 2008 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3359454)
Trouwens, is Zweden niet een land dat ook heel wat inkomsten heeft uit gas of olie ???

Nee, dat is Noorwegen.

Jonas Elossov 12 april 2008 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3359455)
De enige correlatie die je zal vinden tussen het aantal belastingen dat een persoon moet betalen en zijn welvaart, zal een sterk negatieve zijn.

Onzin jong, je kan enkel maar vaststellen dat behoudens enkele uitzonderingen derde wereld landen met een laag BBP/inwoner lage belastingen hebben, en welvarende landen, met een hoog BBP/inwoner hoge belastingen hebben.

De Prof 12 april 2008 21:33

Ik wil gerust meer belastingen betalen...al deze 'goed' besteed worden.

Maar daar schuilt het probleem.
Wanneer word belastinggeld goed besteed?

Ik vind dat de politiek correcte machthebbers mijn geld onvoldoende goed besteden.

Dus...nee aan deze mensen wil ik dan niet meer belastingen betalen.

filosoof 12 april 2008 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3359455)

Hoe meer belastingen ik moet betalen , hoe meer ik verdiend heb: ik wil gerust tweemaal het bedrag aan belastingen betalen dat ik nu betaal: dan win ik er nog bij:-)

the outlaw torn 12 april 2008 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Prof (Bericht 3359510)
Ik wil gerust meer belastingen betalen...al deze 'goed' besteed worden.

Maar daar schuilt het probleem.
Wanneer word belastinggeld goed besteed?

Ik vind dat de politiek correcte machthebbers mijn geld onvoldoende goed besteden.

Dus...nee aan deze mensen wil ik dan niet meer belastingen betalen.

indien reynders buiten vliegt zou ik bereid zijn deze stelling te nuanceren, maar gezien de huidige situatie heeft u gelijk.

Savatage 12 april 2008 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3359504)
Onzin jong, je kan enkel maar vaststellen dat behoudens enkele uitzonderingen derde wereld landen met een laag BBP/inwoner lage belastingen hebben, en welvarende landen, met een hoog BBP/inwoner hoge belastingen hebben.

Nope, je bent fout.

Lijstje met alle landen en hun (nominaal) GDP per capita: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._%28nominal%29

Lijstje met alle landen en hun tax rate (relatief uitgedrukt t.o.v. GDP):http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...centage_of_GDP

Intuïtief snap ik trouwens niet hoe iemand kan denken dat verhoogde belastingen leiden tot een verhoogde welvaart, het resulteert immers in een directe daling van de koopkracht net zoals inflatie daarvoor zorgt.

Savatage 12 april 2008 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3359511)
Hoe meer belastingen ik moet betalen , hoe meer ik verdiend heb: ik wil gerust tweemaal het bedrag aan belastingen betalen dat ik nu betaal: dan win ik er nog bij:-)

Hoe minder belastingen je betaalt, hoe meer je overhoudt van je loon ;-)

Thomas- 13 april 2008 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3359566)
Intuïtief snap ik trouwens niet hoe iemand kan denken dat verhoogde belastingen leiden tot een verhoogde welvaart, het resulteert immers in een directe daling van de koopkracht net zoals inflatie daarvoor zorgt.

Blijkbaar hebben veel mensen er genoegen in om door de staat half invalide geslagen te worden. En blij dat ze zijn als ze om het lijden te verzachten een kruk terug krijgen :roll:

Savatage 13 april 2008 00:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 3359627)
Blijkbaar hebben veel mensen er genoegen in om door de staat half invalide geslagen te worden. En blij dat ze zijn als ze om het lijden te verzachten een kruk terug krijgen :roll:

Om het in filosoof's woorden te zeggen: des te kreupeler ze me slaan, des te meer krukken ik krijg :-D

AdrianHealey 13 april 2008 04:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov (Bericht 3359504)

Logisch-positivist, joh. Marx draait zich om in zijn graf.

AdrianHealey 13 april 2008 04:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3359566)
Nope, je bent fout.

Lijstje met alle landen en hun (nominaal) GDP per capita: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._%28nominal%29

Lijstje met alle landen en hun tax rate (relatief uitgedrukt t.o.v. GDP):http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...centage_of_GDP

Oh, vergeet vooral niet de vernietiging van de kapitaalstructuur!
Dat is echter een heel langzaam proces - niets voor kortetermijndenken van politici en andere 'de staat kan goed doen hoor!'-kerels.

born2bewild 13 april 2008 07:24

ik betaal geen belastingen aan corrupte regimes

C2C 13 april 2008 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3359454)

Nee, juist niet! Zweden is zelfs de wereldleider in groene energie en haalt 40% van zijn energie uit biomassa en waterkracht.

Ge verwart met Noorwegen. Zweden heeft geen druppel olie en gas.

Zweden wil olie-onafhankelijk zijn tegen 2030.

Chipie 13 april 2008 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3359511)

En als men, bij gelijke verdiensten, de belastingen met 20% verhoogd?

Wat wint U dan?

Garry 13 april 2008 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3359380)

Fiscale fraude? Ze gaan toch niet in hun eigen vinges snijden hé.

Hier en daar eentje die wat in het zwart aan het behangen of schilderen is, ja, maar de echte groete geldwolven, die laten ze wel met rust hoor. Bouwpromotoren die 400.000,- Fr loon per jaar uit hun firma halen waarop ze nagenoeg geen belasting betalen. Die overigens niet gehuuwd zijn met hun ega omdat ze dop zou blijven trekken en als off.alleenstaande onder de inkomstengrens blijft om zodoende voor de kinderen studiebeurzen te krijgen maar wel in een villa wonen met binnenzwembad met 14 000 m2 grond en 20 paardenboxen.

Die voor een volgend project bij de aankoop van grond officieel een flink pak te veel betalen en dat ondertafel door de verkoper terug laten geven om heel hun rijkelijk leventje en luxe mee te betalen. Dat noemen ze dan zwart wassen. Dit bovenop het geen ze zo al in het zwart ontvangen, daar gaan ze niet achteraan hoor. Logisch toch, die ze zou moeten gaan conroleren zijn ook niet heilig, die hun handje staat ook open. Van dat zwart schildertje hebben ze niets te verwachten maar van de grote ontduikers is dat wel anders.

jamás será vencido 13 april 2008 14:57

Meer belastingen voor werkgevers :-)

roger verhiest 13 april 2008 15:05

Er ontbreekt weer eens een optie nl. "Ja want ik wil rijker zijn"

Ik zou dolgraag een belastingsbrief krijgen over een miljoen euro of zo, want dat zou beteken dat ik minstens 2 miljoen verdiende...

NO taxation without representation ... een politieke partij die op een ernstige wijze de overheidsuitgaven onder controle brengt en de belastingen verlaagt.. daar is in wezen ook niets mis mee & daarom is het slogandenken een beetje te simplistisch. Werkgevers zijn nl. ook vertegenwoordigers van het menselijke ras - ondernemend zijn heeft behoefte aan een loon. Er is behoefte aan een mentaliteit bij werkgevers die wat meer toekomstgericht is en blijk geeft van langere termijnvisies. Wat men tegenwoordig steeds meer ziet zijn mensen die succesvol een zaak uit de grond stappen om ze zo vlug mogelijk te verkopen aan een zo hoog mogelijke prijs zonder de minste Rücksicht op het personeel dat ze achterlaten en ten prooi laten vallen aan restructureringen enz...

Sfax 13 april 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3360349)

Absoluut! Laat maar komen! Een extra excuus om de tang op de werknemers nog wat harder aan te spannen 8-)

pibo® 13 april 2008 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3360349)

nog meer bedrijven zullen het hier dan in dit apenlnd afbollen , dus meer doppers !!!

born2bewild 13 april 2008 22:02

dit moett de meest infantiele enquete ooit zijn

filosoof 13 april 2008 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3359707)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3361008)
dit moett de meest infantiele enquete ooit zijn

Geachte,

Gelieve quote's van uw medeforummers niet naar eigen believen aan te passen.

Mvg,

Diatonos

jamás será vencido 14 april 2008 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pibo® (Bericht 3360682)
nog meer bedrijven zullen het hier dan in dit apenlnd afbollen , dus meer doppers !!!

Wat houdt hun tegen om dat dan nu ook al niet te doen?
Gewoon uitstel van executie?

Als werkgevers willen wegtrekken, goed,
dan nationaliseren we hun bedrijven.

born2bewild 14 april 2008 22:32

nationaliseren?
uitstel van executie?

ho
ezo? uw strekkinng zal atijd in de marginaliteit blijven, in de goot.

lombas 14 april 2008 22:32

Ik zou belastingen afschaffen en vervangen door sporadische raids op huizen, bankrekeningen, madammen van rijke poobahs.

Lombasiaanse garde op weg naar een nieuwe dag vol buit.

jamás será vencido 15 april 2008 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3362896)
Ik zou belastingen afschaffen en vervangen door sporadische raids op huizen, bankrekeningen, madammen van rijke poobahs.

Lombasiaanse garde op weg naar een nieuwe dag vol buit.

:-D:-D

LiberaalNL 15 april 2008 13:47

Om welvaart te creeeren moet je de belastingen drastisch verlagen, dit is dus een waardelose peiling.

Aviator 15 april 2008 17:01

Dus als ik het goed begrijp ben ik links en wil ik welvaart bevorderen als ik de één van de eerste 3 antwoorden kies. En ben ik rechts en tegen welvaart als ik het laatste kies. Van stereotypering gesproken. Ik zie in de verste verte geen argument dat die redenering staaft.
Weeral een enquete van C2C waarin niet naar een mening wordt gevraagd maar waarin moet gekozen worden tussen wat volgens hem goed of slecht is. Weeral een enquete zonder waarde dus.

Gargamel 15 april 2008 17:13

Ja,ik wil nog meer belastingen.
Ja,ik wil nog meer uitgezogen worden.
En JA,dan komt er een tijd dat er niks meer te halen zal vallen.

Gelukkig zo C2C

Gargamel 15 april 2008 17:15

Nu maar te hopen dat je geen "aaltjes" zal moeten rapen op het veld,en aan de tafel van de smeerlappen mag zitten uit de Wetstraat.

Boduo 15 april 2008 17:56

Corruptie !

Citaat:

Heel juist !
Hoe meer we betalen, hoe corrupter de staat.
Ik k�*n niet méér betalen: ben nu al uitgeperst !

:cheer::cheer::cheer:

born2bewild 15 april 2008 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3361117)
Geachte,

Gelieve quote's van uw medeforummers niet naar eigen believen aan te passen.

Mvg,

Diatonos

schriftvervalsing, het zit in de genen van links...wou het dan toch waar zijn :?

Mitgard 15 april 2008 21:40

Citaat:

woonde gij niet in de joewSA? :lol:

Mitgard 15 april 2008 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3362895)
ezo? uw strekkinng zal atijd in de marginaliteit blijven, in de goot.

naast het libertarisme.

;-)

Mitgard 15 april 2008 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3359372)
Uit een onderzoek bij de Zweden blijkt dat ze meer belastingen willen betalen, ondanks het feit dat ze al een enorm hoge belastingdruk hebben.

Waarom willen die slimme Zweden meer belastingen? Omdat ze nog gezonder, hoogopgeleider, gelukkiger, groener en veiliger willen zijn. En omdat deze grote Waarden en Goederen enkel door de Staat kunnen geleverd worden.

Maar, zo zal u zich afvragen, een land met hoge belastingen doet het toch economisch nooit goed? Welnu, u bent volkomen verkeerd in uw denken; het omgekeerde is waar: de landen met de hoogste belastingen zijn de meest welvarende.

Hoe komt dat? Heel goed onderzoek heeft aangetoond waaraan dat ligt: investeerders zoeken op de allereerste plaats gezonde, gelukkige, gemotiveerde en hoogopgeleide mensen in landen met een stevige infrastructuur. Welnu, enkel landen met hoge belastingen kunnen deze context bieden. En deze context is absoluut het belangrijkst voor investeerders, veel meer dan lage belastingen of interessante fiscale formules.

Kortom, wil u meer welvaart en wil u meer investeerders, dan zult u meer belastingen willen, dat spreekt.

Laten we, ondanks deze vanzelfsprekendheid, de vraag toch nog maar even stellen in de vorm van een poll.

ik vind C2C een beetje stevaertiaans worden qua populistische stijl.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be