![]() |
Hoe zit dat nu met al die messen?
Citaat:
Citaat:
Ik vraag me dus af hoe het zit met al dat messengeweld. Dit is dus nog maar een greep uit de artikelen, nog enkel uit Heist-Op-Den-Berg. Er zitten nog enkele messenincidenten bij: http://www.hln.be/hln/article/pagedL...st-Op-Den-Berg In andere regio's zijn er ook messentrekkers met minder fraaie bedoelingen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml Wanneer gaan ze dus al die messen eens op vergunning zetten, of afpakken van de brave burger? |
Citaat:
een mes op zak = verboden wapendracht en er is geenen enkelen "burger" die bij ons een wapen (een mes dus) mag dragen om uit te gaan dus, dus, dus dikke boetes uitdelen en controle uitoefenen en t'zal rap gedaan zijn met de bloemekes buiten zetten met een mes op zak..... de tijden van "mijn pree en mijn mes" zijn lang voorbij nietwaar......;-) |
Citaat:
Men is inderdaad beter met een pistool. Ook de classering als misdrijf is dan een pak lager. Een verweerwapen zonder vergunning is klein bier tegen verbodenwapendracht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
*zucht*
Er gebeuren tegenwoordig zoveel moorden met messen, nog meer dan met vuurwapens. Waarom doen ze dan iets tegen vuurwapens en niets tegen messen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
omdat nen biefstuk snijden met een plastieken mes niet te doen is ?????:lol::lol: |
Citaat:
Brood moet dan bij de bakker gesneden worden. En salami bij de beenhouwer. |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals een hamer, schroevendraaier, auto enz. Ook allemaal dodelijk natuurlijk bij verkeerd of crimineel gebruik. En vuurwapens zijn natuurlijk gemaakt voor iets anders...daar moet ik geen tekening bij maken dacht ik. |
Ik dacht dat de "messentrekkers" de spotnaam was de inwoners van buurgemeente Hulshout.
|
Citaat:
Zo bekomt men een betere samenleving. Voedsel kan ook reeds versneden verkocht worden in sommige gevallen, wat de kans op messenmisbruik in onze maatschappij drastisch doet dalen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik sta de katana die puur decoratief boven mijn bed hangt, het ridderzwaard dat puur decoratief naast mijn kast hangt en de rapier die puur decoratief boven mijn deur hangt NIET af omdat er hier en daar een zot rondloopt die die dingen niet als iets decoratief beschouwt. |
Citaat:
Daar staat in ieder geval hun standbeeld: http://users.pandora.be/hermans_flor...nhuldiging.htm En of de wijdverbreide spotnaam van de Tremelonaars terecht is? |
Citaat:
|
Citaat:
Op straat, café's, fuiven en dancings is het VERBODEN om een mes op zak te hebben. Tenzij je echt een goede reden hebt . bvb Elektriciens die vrijdag ter afsluiting op café een biertje drinken in hun werkkledij met WERKmes op zak. Dus niet met uw schone kleren in een dancing. In school is enkel een cuttermes toegelaten in de boekentas niet in de broekzak. Het zou veel doden en verminkten schelen. |
Citaat:
En indien de politie iets aan messen wil doen moeten ze maar eens wat mensen uit Borgerokko controleren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij mag vinden dat je die dingen puur decoratief boven je bed mag hangen, maar de wetgever kan nog van gedachte veranderen. Ik dacht ook dat ik mijn legaal aangekocht geweer veilig in mijn kluis mocht hebben. Toch mocht ik het afgeven, omdat een gek met ongeveer hetzelfde type een moordpartij veroorzaakte. Persoonlijk ben ik ook een voorstander van vrij wapenbezit, maar de wet is niet consequent. Er worden mensen gestraft, die niets gedaan hebben. Ik weet niet wat het verschil is tussen een karabijn als decoratie aan je muur, of een katana. Een ongeladen karabijn is zelfs nog minder gevaarlijk dan die katana. Nee: ik blijf er bij: de wet moet consequent zijn en nu moet men de mensen hun messen ook maar afpakken, want er gebeuren teveel moorden mee. |
Citaat:
Verbied je vuurwapens dan steken mensen een mes op zak Verbied je messen dan steken mensen een schroevendraaier op zak Verbied je schroevendraaiers dan steken mensen een hamer op zak Verbied je hamers... Zo kan je lang voortgaan, zeer lang. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk is elke wet dus een verlegging van het probleem. Een concrete oplossing voor het probleem zie ik niet meteen. Ik stel enkel vast dat het aantal moorden met de nieuwe wapenwet niet geminderd is. Ergens krijg ik het gevoel dat er zelfs een lichte stijging is, want de drempel naar een mes is vrij laag tegenover een vuurwapen. Ik blijf er bij dat een mes het ultieme moordwapen is. Het is discreet: je kan het gemakkelijk wegstoppen en het maakt geen lawaai tegenover een vuurwapen, dat ongedempt tot 200 meter ver duidelijk hoorbaar kan zijn. Daarnaast is het overal vrij te koop en het is minstens even dodelijk. Nog iets: het eist geen kennis of training om te hanteren. Iedereen kan iemand neersteken, zonder vooropleiding. Met een vuurwapen is dat niet zo. Een leek riskeert gemakkelijker zichzelf met zoiets te verwonden, dan zijn potentieel slachtoffer. Het enige nadeel: je zal inderdaad iets dichter bij je slachtoffer moeten komen, om resultaat te hebben. Dat onveiligheidsgevoel is al zo oud als de mensheid zelf. Dat steek ik dus niet op de migratie. Al van in de oudheid sloegen we met knotsen op elkaar en zelfs de opkomst van het humanisme heeft niet veel oplossingen geboden. |
Slecht (but who needs more?) vuurwapengebruik wil ik in 10 �* 30 minuten leren aan gelijk wie, een mes "gebruiken" wordt al wat moeilijker.
|
Agressie en geweld kanalizeren.. We gaan zeker geen blote vuisten verbieden...
|
Citaat:
Wapens? Men kan zoveel improviseren: zoveel voorwerpen kunnen als wapens gebruikt worden: Verboden(bezit zelfs-ook niet thuis in je lade met een vergunning vd goeverneur!): Bijna niet te verbieden: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Maar je kan messen toch niet serieus vergelijken met vuurwapens? Vuurwapens hebben als belangrijkste doel het verwonden/vermoorden van mensen. (Ok, je kan er ook een hobby van maken, maar die hobby is dan nog steeds geïnspireerd op het schieten om schade toe te brengen, en als je je karabijn aan de muur wil hangen kan je evengoed er evengoed een niet-werkende hangen.) Messen hebben als belangrijkste doel niet het verwonden van mensen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
Citaat:
In principe zijn werpmessen ook verboden wapens, maar ik zou een circusartiest zijn act toch niet met minder goed uitgebalanceerde keukenmessen zien doen. Dan wordt het pas echt gevaarlijk voor zijn assistente. |
Citaat:
Een politicus die "de" oplossing belooft voor samenlevingsproblemen is onbekwaam of een demagogisch leugenaar. De oplossing moet uit de mensen zélf, hun leven, hun goede wil en opvoeding komen. Mensen in slechte/onrechtvaardig ervaren levensomstandigheden zetten is om maatschappelijke problemen vragen. |
Citaat:
zo denk ik er dus ook over ;-) |
En als alles verboden is wordt het verboden om niets te doen ook nog. Der komt geen eind aan.
|
Citaat:
De ijzeren staven dan maar ineens mee verbieden en de stenen, volle blikjes cola, enz. :lol::lol: |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be