Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mijn restaurant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105595)

Groentje-18 9 mei 2008 11:39

Mijn restaurant

Wie is er fan? :)

En wie mag er van u winnen?

BigF 9 mei 2008 11:43

Daar is blijkbaar nogal wat om te doen.
Ik heb het echter nog nooit gezien.

Ik kijk de laatste tijd alleen maar third rock from the sun en wat losse flodders NatGeo.

Van mij mag overigens de lekkerste winnen.

largo_w 9 mei 2008 11:43

ik!

Ik was voor gent :?... Nu is het voor mij tussen leuven en limburg. Ma Limburg heeft een iets te hoog brasserie gehalte denk ik. Lekker gezellig, goeien ambiance,... geen sterrenrestaurant dus. Leuven heeft het in zich maar ze moeten mensen aan de deur durven zetten. A'pen gaat binnen dit en een jaar failliet gezien de kok het er gaat aftrappen ook vraag ik mij af of ze financieel dat kunnen halen...

Havana 9 mei 2008 11:44

Het meest logische is dat Hasselt wint.

largo_w 9 mei 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3412316)
Het meest logische is dat Hasselt wint.

Zie je die dan ooit een ster halen en een echte klasserestaurant worden? Ik vrees ervoor... Ze doen het goed maar kunnen dat niet aan vrees ik.

...mja...tzijn limburgers he...

Havana 9 mei 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3412326)
Zie je die dan ooit een ster halen en een echte klasserestaurant worden? Ik vrees ervoor... Ze doen het goed maar kunnen dat niet aan vrees ik.

...mja...tzijn limburgers he...

Tja, 't zijn maar Limburgers hé :|

Mitgard 9 mei 2008 12:00

kheb daar nog nooit naar gekeken.
is dat programma dan goed ofzo?

Groentje-18 9 mei 2008 12:19

Ik heb het één keer toevallig gezien en sindsdien ben ik verslaafd. Het is één van de enigste programma's die ik laat opnemen door het thuisfront.

Ik denk ook dat het enige restaurant dat echt het potentieel heeft om een klasserestaurant te worden Leuven is. Ze zijn terecht verzekerd van een plaats in de finale.

vlijmscherp 9 mei 2008 12:21

Leuven maakt nu natuurlijk een goede kans. Antwerpen heeft zich niet echt populair gemaakt dus ik veronderstel dat Hasselt naar de finale gaat.

MaGNiFiCaT 9 mei 2008 12:23

de oostendenaars gaan winnen.

Havana 9 mei 2008 12:25

BigF zal sms'en voor Hasselt vanuit achteraan zijn tuin.

Laya 9 mei 2008 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3412391)
de oostendenaars gaan winnen.

Dat zal moeten lukken :lol:

largo_w 9 mei 2008 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3412387)
Leuven maakt nu natuurlijk een goede kans. Antwerpen heeft zich niet echt populair gemaakt dus ik veronderstel dat Hasselt naar de finale gaat.

:magniet: de kok in antwerpen WIL volgens mij niet winnen :-o

MaGNiFiCaT 9 mei 2008 12:28

éénmaal heb ik een poosje gekeken naar dat spel, en ik zag vooral over die losers-oostendenaars.

maar ik heb geen tij dom dat te volgen. er zijn ook nog alijtd mensen die andere en belangrijkere zaken te doen hebben.:|

Anna List 9 mei 2008 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3412403)

dat ligt er idd dik op.

vlijmscherp 9 mei 2008 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3412403)

zou kunnen. maar voor mij is het hem vooral om de media-aandacht te doen.

Groentje-18 9 mei 2008 12:34

Als je het niet kent en je afvraagt wat je mist: je kan uit iedere aflevering stukjes online bekijken op http://www.vtm.be/mijnrestaurant/nieuws.html :)

Laya 9 mei 2008 12:34

Bah ja, ben fan, net zoals mijn halve trouwboek (maar die ziet zelfs graag naar 'de week van Sara' dus ja....)
Is ontspannende TV, mag wel es zeker?

Ik heb A'pen altijd heel hoog ingeschat maar de chef en Lins beginnen op mijn zenuwen te werken. Leuven stijgt heel hoog in mijn achting en die gaan winnen denk ik, niet zozeer voor hun eten maar ze zijn zo lief en de kijker ziet dat graag he.
Allez, toen Jelle gisteren tegen zijn ma zei: 'ma, ik ben trots op u'... schoon toch?
Ik hoop dat de nieuwe maitre blijft tot het eind van het spel.

Hasselt... heeft nu eens alles om te slagen, hoe Janaika en haar sous-chef (dat is hij toch he?) overeenkomen en plezier maken in de keuken dat is super! Ik zou daarvoor alleen al met plezier gaan werken elke dag.

Ik vermoed dat Hasselt het gaat winnen van A'pen en dat Leuven de finale wint. Enkel en alleen omdat het zo simpele en toffe mensen zijn...

Laya 9 mei 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3412410)
éénmaal heb ik een poosje gekeken naar dat spel, en ik zag vooral over die losers-oostendenaars.

maar ik heb geen tij dom dat te volgen. er zijn ook nog alijtd mensen die andere en belangrijkere zaken te doen hebben.:|

Er zijn mensen die daarnaar kijken omdat ze dan al 12/13u andere en belangrijker dingen gedaan hebben en hun verstand es op '0' willen zetten.

largo_w 9 mei 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3412423)
zou kunnen. maar voor mij is het hem vooral om de media-aandacht te doen.

heeft ie er dan nog niet genoeg, nu?:-o

largo_w 9 mei 2008 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 3412439)
Er zijn mensen die daarnaar kijken omdat ze dan al 12/13u andere en belangrijker dingen gedaan hebben en hun verstand es op '0' willen zetten.

mja niets van aantrekken hé sinds Dronkoers zich heeft afgevraagd of MaGNiFiCaT wel werkte voelt deze laatste zich hier verplicht om vaak te schrijven dat hij nergens tijd voor heeft. op een forum komen zeggen dat je geen tijd hebt :lol:

Praetorian 9 mei 2008 13:01

Ik kijk alleen nog naar The Shield, briljante serie. De rest kan me gestolen worden.

Anna List 9 mei 2008 13:04

pfft dikke nek

Havana 9 mei 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3412502)
mja niets van aantrekken hé sinds Dronkoers zich heeft afgevraagd of MaGNiFiCaT wel werkte voelt deze laatste zich hier verplicht om vaak te schrijven dat hij nergens tijd voor heeft. op een forum komen zeggen dat je geen tijd hebt :lol:

och, anderen beweren hier 60 uur per week te kloppen.

Dronkoers 9 mei 2008 14:41

Het restaurant met de meeste bier- en whiskysoorten natuurlijk

MaGNiFiCaT 9 mei 2008 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3412502)

:x ik mag ook wel eens mn verstand op nul zetten zekers???:?

Dronkoers 9 mei 2008 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3412920)

...nee, deze inkopper zou te gemakkelijk zijn ;-)

Laya 9 mei 2008 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3412920)

Zolang dat je't af en toe ook weer inschakelt kan dat geen probleem zijn

Havana 9 mei 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3412881)
Het restaurant met de meeste bier- en whiskysoorten natuurlijk

Volgend jaar, de sequel: ons café ;-)

ICE-MAN 9 mei 2008 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 3412432)
Hasselt... heeft nu eens alles om te slagen, hoe Janaika en haar sous-chef (dat is hij toch he?) overeenkomen en plezier maken in de keuken dat is super! Ik zou daarvoor alleen al met plezier gaan werken elke dag.

Ik vermoed dat Hasselt het gaat winnen van A'pen en dat Leuven de finale wint. Enkel en alleen omdat het zo simpele en toffe mensen zijn...

Hasselt "denken" dat ze goe bezig zijn........... maar als ge 40 minuten op uw eten moet wachten dan is er iets goe mis...... als ze een kans willen maken zullen ze hun tenen moeten uitkuisen..... ofwel hun spijskaart aanpassen met minder gerechten, ofwel extra personeel in de keuken aanwerven..... maar dat zal hunnen boekhouder niet al te graag horen want ze "verdienen" nu al t'zout op hun patatten niet...... ze zouden moeten kunnen meer mensen bedienen maar dat lukt blijkbaar niet...... in Leuven hebben ze echter beter geluisterd naar de aanwijzingen van de jury en die zijn volgens mij "echt goe bezig".............. afin we zien wel............ spannend en leuk programma..8-)

Groentje-18 9 mei 2008 22:27

Als je naar de toekomst kijkt en je afvraagt welke van de restaurants dan nog een klasserestaurant zijn, dan denk ik dat enkel Leuven dat potentieel heeft. Toch als je puur kijkt naar de 'uiterlijke elementen':
In Antwerpen ontbreekt het de medewerkers aan stijl om uit te groeien tot een echte klasseaak. Dat (typisch antwpers?) taalgebruik van Lins als "wa ne schijteboel seg", "kak" en ga zo maar voort zijn nogal ongepast en passen niet bij de finesse die zo'n restaurant en zijn zaakvoerders moeten uitstralen. Hetzelfde geldt voor de manier waarop de chefkok tekeer gaat en gekleed is.
Hasselt heeft in principe wel dat potentieel maar, en dat is een niet-politiek correcte opmerking, heeft het probleem denk ik dat het op termijn naar een soort holebi-restaurant kan evolueren. Terwijl volgens mij het type klanten dat je wil aantrekken als klasserestaurant, niet het type klanten zijn die zich goed voelen in het gezelschap van giechelende mensen met roze pruiken of heel erg gemaniëerde jongens. Vooral omdat het meestal de oudere en dus conservatievere mensen zijn die het geld hebben en de zin om in zo'n zaak te gaan dineren. De opmerkingen van de kokin zijn vaak ook erg ongepast.

Noch Jelle of Michelinne heb ik op zulk gedrag of minpuntjes kunnen betrappen, dat geldt ook voor hun personeel. Ze zijn ook de enigen die niet gemeen reageren als blijkt dat hun tegenstanders complimenten krijgen, wat ik wel knap vind.

Mitgard 9 mei 2008 22:48

alsof ik ooit in zo'n 'klasserestaurant' zou komen.
veel te veel chichi schijtvolk.

ik ga bij frietuur De lustige Zwanezang.
kleintje met cocktail en ne bicky fish.
'mijn restaurant'...

Kim 9 mei 2008 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3413792)
Als je naar de toekomst kijkt en je afvraagt welke van de restaurants dan nog een klasserestaurant zijn, dan denk ik dat enkel Leuven dat potentieel heeft. Toch als je puur kijkt naar de 'uiterlijke elementen':

Alles hangt ervan af wat je verstaat onder "klasserestaurant".

Uiterlijke kenmerken zijn echt peanuts als het op de kwalificatie van een restaurant aankomt (behalve in zo'n wedstrijd op televisie natuurlijk, daar is het leuk om mensen op uiterlijke kenmerken af te kraken), het enige wat klanten interesseert is dat ze prijs/kwaliteit verhouding hebben, dat het restaurant gezellig is (en dat is voor iedereen anders) en dat ze een fijne avond hebben.

fox 9 mei 2008 23:20

Ik ben 2 weken geleden gaan eten in Leuven. Vlotte bediening gehad (hoewel ik gehoord had dat dit nogal kon tegenvallen). Blijkbaar hebben ze op dat vlak heel veel progressie gemaakt. Het eten vond ik heel lekker en ik ben eerlijk gezegd nogal kritisch op dat vlak. De wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren trouwens van uitstekende kwaliteit. Volgens mij heeft dit restaurant de potentie om ooit een sterrenrestaurant te worden.

Of ze moeten winnen weet ik niet, want ik kan niet vergelijken maar het zou me sterk verbazen moest 1 van de 2 andere beter eten serveren tegen die prijs (3 gangen met wijn voor 45 euro is redelijk scherp vind ik)

Groentje-18 10 mei 2008 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3413876)
Alles hangt ervan af wat je verstaat onder "klasserestaurant".

Uiterlijke kenmerken zijn echt peanuts als het op de kwalificatie van een restaurant aankomt (behalve in zo'n wedstrijd op televisie natuurlijk, daar is het leuk om mensen op uiterlijke kenmerken af te kraken), het enige wat klanten interesseert is dat ze prijs/kwaliteit verhouding hebben, dat het restaurant gezellig is (en dat is voor iedereen anders) en dat ze een fijne avond hebben.

Zo moeilijk is het toch niet om geen sneer te verkopen hé? De zinssnede mensen op uiterlijke elementen afkraken zou ik voor andere momenten voorbehouden.

Voor mij is een toprestaurant veel meer dan wat je opnoemt.
Uiteraard verwacht je een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar dat verwacht ik overal. Gezelligheid en een fijne avond ook. Ook in een eetcafé.
Wat klanten verwachten is dus ook voor iedereen anders.

Kim 10 mei 2008 00:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3414099)
Zo moeilijk is het toch niet om geen sneer te verkopen hé?

Sneer?
Citaat:

Voor mij is een toprestaurant veel meer dan dat.
Wat is een toprestaurant voor jou dan?
Citaat:

Uiteraard verwacht je een goede prijs-kwaliteitsverhouding. Maar dat verwacht ik overal.
Hm, er zijn zaken waarbij je al op voorhand weet dat ze niet aan die verwachting kunnen voldoen.
Citaat:

Wat klanten verwachten is dus ook voor iedereen anders.
Klopt. Daarom dat ik het ook zo lastig vind om één restaurant tot "klasserestaurant" te kronen. Alles hangt uiteindelijk af van het publiek dat voor die restaurants kiest.

Patriot! 10 mei 2008 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3413792)
Hasselt heeft in principe wel dat potentieel maar, en dat is een niet-politiek correcte opmerking, heeft het probleem denk ik dat het op termijn naar een soort holebi-restaurant kan evolueren

Dat blijkt absoluut nérgens uit. :roll:

Patriot! 10 mei 2008 15:12

Ik hou van dit programma maar ga het moeilijk krijgen in de finale want heb sympathie voor zowel de schattige moeder Micheline uit Leuven als voor de mensen uit Hasselt...

MaGNiFiCaT 10 mei 2008 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3415041)
Dat blijkt absoluut nérgens uit. :roll:

Idd, uiteindelijk ligt het enkel aan de uitbaters waar zij hun accenten leggen.
En ik zou het dom vinden om dit specifiek holebigericht te doen omdat hun markt wat kleiner zal zijn. er zijn altijd mensen die er niets voor voelen om naar een holebirestaurant te gaan.
Ik ook niet, want het belangrijkste is het eten voor mij.

Groentje-18 10 mei 2008 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3414111)

Wat is een toprestaurant voor jou dan?

Goh, dat is een moeilijk te beantwoorden vraag. Als ik veel moet betalen verwacht ik eigenlijk wel perfectie, op elk mogelijk gebied. Personeel dat zijn werk met liefde, passie en overgave doet en het een genoegen vindt om er te mogen werken en vooral dat je dat eraan ziet, dat je op je wenken maar subtiel bediend en zich houdt aan alle regels van de etiquette. Dat je je er goed en op je gemak voelt, je je niet buitengekeken voelt, je weet dat er niet over je geroddeld wordt vanachter de toog of nadat je bent buitengaan. Oprechte sympathie en vriendelijkheid dus en een warm onthaal. Als ze je het gevoel kunnen geven dat je speciaal bent ("de klant is koning") en dat zij hun werk met heel veel plezier doen (wat hopelijk ook echt zo is), is dat voor een heel groot stuk al geslaagd. Dat geldt ook voor het personeel wat achter de schermen werkt. Het lijkt me niet bij een (bijna)sterrenrestaurant passen als je bijna gevloek uit de keuken kan horen, de ober een hanenkam heeft en zeven piercings of op enige andere wijze er een beetje goedkoop, onverzorgd of marginaal :oops: uitziet. ...
Van het interieur verwacht ik dat alles er heel mooi, verzorgd en netjes uitziet. Het eten heel mooi geserveerd wordt, de wachttijden acceptabel zijn, de porties niet te klein of te groot, je niet achter vanalles moet vragen, er je niets opgedrongen wordt (een bepaalde menu, drank of tafel), alles met zorg en voor gasten die samen komen tegelijkertijd geserveerd wordt ... en natuurlijk heel lekker, betrouwbaar en gezond eten. Daarmee bedoel ik dat je er vanop aan kan dat men kwaliteitsvolle producten gebruikt en bv. niet iets wat halfbedorven, te hard gebakken is of eten waarmee geknoeid is (in de mate dat een restaurant dat kan weten en zijn leveranciers daarin kan vertrouwen dus) enzoverder.
Dat men ervoor zorgt dat ieder element in het restaurant aan de kwalificatie 'top' beantwoord dus.
Misschien is dat wel veeleisend, maar tenslotte betaal je er ook wel voor.

Citaat:

Hm, er zijn zaken waarbij je al op voorhand weet dat ze niet aan die verwachting kunnen voldoen.
Dat klopt, maar dan onthoud ik mij er meestal van. (Als ik het op voorhand weet, tenminste.)

Citaat:

Klopt. Daarom dat ik het ook zo lastig vind om één restaurant tot "klasserestaurant" te kronen. Alles hangt uiteindelijk af van het publiek dat voor die restaurants kiest.
Dat is waar. Vooral bij televoting lijkt me zoiet heel onvoorspelbaar. Want je kan wel heel goed liggen bij de publieke opinie, maar of die groep ook bereid om te bellen en te smsen voor je, dat is nog een ander verhaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be