![]() |
Jong Groen! / Drugs
Enerzijds pleit Jong Groen! voor een nultolerantie voor overdreven snelheid en rijden onder invloed van alcohol of drugs. Daar ben ik het absoluut mee eens.
Anderzijds pleit Jong Groen! voor Jong Groen! voor een legaal kader voor de kweek en verkoop van cannabis. Daar ben ik het absoluut niet mee eens! Mij lijkt het getuige van wereldvreemdheid als u zou denken dat men mag kweken, verkopen en gebruiken maar niet onder invloed mag rijden. Hoe lang duurt die invloed trouwens? Is dat bij iedere persoon eenzelfde tijd? Hoe gaat men dat berekenen en vastleggen? Trouwens ook moet het gebruik van drugs voor Jong Groen! uit de strafwet. Hoe gaat u dan iemand bestraffen als deze onder invloed van drugs zou rijden? |
Mag ik er van uitgaan dat u dan oo tegenstander bent van de productie, verkoop en verbruik van alcoholische dranken? Daar kan men namelijk exact de zelfde redenering op toepassen... ;)
|
Hier en in een andere topic zijn wat vragen gerezen ivm het Jong Groen!-standpunt rond drugs.
Geen enkele drug of genotsmiddel is onschadelijk. Maar niet alle drugs zijn even schadelijk. Wetenschappelijke informatie (toxicologisch, farmacologisch,…) geeft echter aan dat cannabis eerder op dezelfde hoogte gebracht zou moeten worden als tabak en alcohol. Bovendien zijn softdrugs alomtegenwoordig. Vandaar dat Jong Groen! altijd gepleit heeft voor een gecontroleerde legalisering van cannabis (in verbruik en verwerving). Er is dus ook een oplossing nodig voor de verwerving, want anders zit je toch met een hele gekke situatie? Met Jong Groen! pleiten we daarom ook voor een legaal kader voor de kweek en verkoop van cannabis (voor alle duidelijkheid: een gecontroleerde verkoop, niet aan -16-jarigen, geen reclame). Voor Jong Groen! is druggebruik echter vooral in de eerste plaats een zaak van volksgezondheid, niet van justitie. Preventie, ontrading, goede opvang, ... is dus de belangrijkste opdracht, niet het criminaliseren. Een druggebruiker die buiten het gebruik geen strafbare feiten heeft gepleegd moet geholpen worden, hem of haar extra te laten lijden door te straffen heeft, vind ik, weinig zin. Het gebruik van drugs moet voor Jong Groen! dus uit de strafwetgeving. Dat betekent natuurlijk niet (zoals door iemand ergens gesuggereerd werd) dat rijden onder invloed dus niet langer strafbaar zou zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar toch gebruikt wordt als deze gewenst is, dus waarom geen kwaliteit bieden ipv de jongeren brol te laten roken die nog schadelijker is?
|
Citaat:
|
Citaat:
Er wordt ook door mensen te snel gereden op de autoweg. Waarom dat dan ook niet legaliseren? |
Citaat:
U wil gebruik van cannabis uit het strafwetboek. Als Jong Groen! dit zou kunnen doordrukken, hoe ga je dan rijden onder invloed van cannabis bestraffen? |
Citaat:
Jong Groen! wil cannabis uit het strafwetboek omdat het volgens hun - blabla - veel meer met volksgezondheid te maken heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als er geen verschil zou zijn tussen cannabisgebruik en alcoholgebruik, mag ik er dan vanuit gaan dat Jong Groen! rijden onder invloed van alcohol ook uit het strafwetboek wil? |
Citaat:
man, dit begint echt ridicuul te worden |
waarom heeft men het trouwens de ganse tijd over rijden onder invloed? Het gebruik van softdrugs en alcohol heeft toch niet altijd het rechtstreekse gevolg van rijden onder invloed?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
zij
Citaat:
|
Citaat:
|
Even naar boven halen voor een antwoord van de voorzitter van Jong Groen!
|
Citaat:
Het probleem is de testen... en de legaliteit van de testen als strafbaar criterium. Een promille meter met een duidelijke geijkte meting is iets die de wet goed bepaald heeft... Maar je hangt nog altijd af van een labobloedproef om het bewijs waterdicht te maken;.. En hetzelfde probleem heb je met de marihuana test. Het rijden onder invloed van geneesmiddelen daarentegen is eentje die moeilijk te screenen is, gezien het aantal molecules beschikbaar enerzijds, en gezien de alertheid die het vraagt van de politie om daarop te screenen wanneer ze een 'hung' hebben... |
Citaat:
Volgens mij moeten we best een FLAT-SPEED invoeren, vanuit ecologie geredeneerd verbruikt een wagen optimaal of minimaal tussen de 70-90km/h Dus alle 50km/u omhoog en alle 120km/u omlaag. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be