![]() |
Apartheidszwemmen
Uw partijgenote Almaci pleitte in een stukje op haar website voor aparte zwemuren voor moslima's.
Bent u ook voorstander van deze vorm van apartheid? Hoe rijmt u deze vorm van religieus gelegitimeerd sexisme met progressiviteit? Als u meent dat het moet kunnen om religieuze motieven, mogen christelijke meisjes en jongens dan ook aparte uitgaansuurtjes krijgen in discotheken waar ze - om redenen van hun overtuiging - gevrijwaard wensen te blijven van bij voorbeeld moslims of boeddisten? |
Hou het gewoon bij een gezellige mix zonder mensen in apparte hokjes te steken!
|
Citaat:
Alleen spijtig dat veel moslims daar niet zo over denken. |
Iedereen is gelijk, als men er niet zo over denkt is dat zijn of haar eigen keuze!
|
Citaat:
U bent toch niet voor een apartheidspolitiek hoop ik ? |
Citaat:
Uw partijgenote Almaci pleite nochtans voor aparte zwemuurtjes voor moslima's. |
Mijn partijgenoten zijn Lambert en Anciaux hoor ;)
|
Citaat:
Den bleiter ja. Die met het limineus idee kwam om op de vlieghaven allemaal voetbalvelden aan te leggen en zo was het probleem van nachtlawaai ineens van de baan. Jongens toch.... :rofl: |
we hadden het hier over apartheidszwemmen,
memmen over anciaux kan altijd in andere topics! |
Beste Niels,
Aangezien je het zowat om de vijf reacties (zo niet meer) over multicultuur hebt en de culturele verrijking hebt... 1 Wat is er multicultureel aan apart zwemmen? Met welke andere cultuur dan fundamentalistisch mohammedaans denken heeft dat dan wel te maken? 2 In welke zin is het voor de vrouwen die er (al dan niet omdat het hen anders verboden is om te zwemmen), voor onze jongens en mannen (die een gedeelte van de tijd dus niet mogen zwemmen) en vooral, voor onze jongens en meisjes een culturele verrijking? Antwoord op de vraag graag, oneliners heb je al genoeg gespuid... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wanneer er wordt gewezen op de terechte paradox dat zogenaamde progressieven steevast het Islamitische conservatisme verdedigen, blijft het nogal eens oorverdovend stil.
|
stil
Citaat:
|
@ Niels
Niet te vlug opgeven jong! Indien je er werkelijk in gelooft is het aan jou om sluitende argumenten te geven. En met een deel van jullie nieuwe lichting is dat mogelijk. Jammer dat je kermisatracties als Mieke terug hebt binnengehaald. Jullie waren héél stilletjes aan op weg naar verstandig groen. Niet anti-rechts maar volwaardig groen zoals het in den beginne eigenlijk de bedoeling was. Zet dat nu eens door dan kunnen we zelfs samenwerken aan een betere toekomst. Rechts is echt niet bang van ecologisch denken hoor. Samenwerken waar het kan en elkaar niet bestrijden waar dat niet moet. Is dat geen mooi beginsel?;-) Tot schrijfs Niels, laat je door mij niet afschrikken hé! Groetjes aan Tinne nevenbij.:-D |
Citaat:
|
Citaat:
Als een moslima de keuze neemt om te gaan zwemmen tussen niet-moslims is dat een vrije keuze maar het is net zozeer een vrije keuze om dat niet te doen. Het Belang neemt zijn verantwoordelijkheid niet op waar de vrijheid van de ander begint maar bakent die mooi af, door oa. hun acties tegen de islam. Het Cordon is ondemocratisch, maar moet op dit moment zeker in stand gehouden worden zolang het belang onverdraagzaam blijft tov andere volkeren. Maar ik vrees een beetje dat iedere discussie waarin ik mij meng in dit Groen!-forum ons leidt naar het Belang en dat lijkt me ook wel niet zo goed! |
Citaat:
|
Citaat:
ALs ik u goed begrijp vindt u apartheid waarbij moslims aparte zwemuren opeisen geen probleem, omdat dat nu eenmaal de links-liberale "vrijheid" is. Bent u dan ook zo consequent om toe te staan dat iemand seculiere-westerling-zwemuurtjes eist, waar geen moslims binnen mogen? Of is dat dan plots racisme? |
Citaat:
enig idee hoeveel jonge meisjes het verschrikkelijk vinden om in badpak te lopen? hoeveel meisjes er liever zonder jongens gaan zwemmen? mss is het allemaal niet zo zwart-wit en is het ook niet gewoon 'multicul'. |
Citaat:
Maar in een niet-ideale wereld moet je soms keuzes maken. Als je ziet onder welke conservatieve invloed van Saudische imams ze staan, lijkt mij ieder stapje vooruit een goeie zaak. Stel dat je de aparte zwemuren verbiedt, dan zal het overgrote deel van deze vrouwen helemaal niet meer komen zwemmen. Dan zullen deze vrouwen terug "opgesloten" zitten in de keuken. Het is belangrijk dat deze vrouwen een eigen sociaal leven uitbouwen. Dat er dan enkele symbolen moeten sneuvelen, tot daar aan toe. Idem met het hoofddoekendebat. Als je vrouwen verbiedt een hoofddoek te dagen op hun werk, zullen sommige van deze vrouwen niet langer mogen gaan werken van hun man. En wat heb je dan opgelost? Dan zitten deze vrouwen terug thuis aan de haard. Laat ons eerst werken aan de sociale en economische emancipatie van deze vrouwen. Symbolen zoals hoofddoeken zullen nadien wel volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
>Dragen van bvb een groene ster (of halve maan) verplichten voor moslims?:evil: >Een verplichte antimoslimuitspraak aan de ingang eisen? >Het geloof verplicht vermelden op de identiteitskaart?:-P Besef je wel waar je mee bezig bent dan?:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat het bestaan van dergelijke zwemuren voor vrouwen positief zou ervaren worden door moslimas én door Vlamingen die schrik hebben dat hun dochter door snotapen wordt lastiggevallen is duidelijk. Hoeveel Vlamingen zouden hun dochters niet weghouden van recreatiezwemparken omwille van de door de pers gepubliceerde indianenverhalen over storende pubers? |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, waar is de fractieleidster van Groen! in de Kamer toch mee bezig ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of ga je maar in rondjes blijven draaien omdat je zijn tekst niet deftig gelezen hebt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden moslims aparte faciliteiten mogen eisen en andere bevolkingsgroepen niet? |
Citaat:
Volgens de ene is het onmogelijk om aan de ingang van een zwembad te controleren wie al dan niet moslim is. Volgens de andere is dit dan weer broodnodig omdat sommige mensen kansloos zijn om te zwemmen indien dit niet enkel kan tussen personen van dezelfde godsdienst en met hetzelfde geslacht. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is dat ook wat uw partijvoorzitster en bijvoorbeeld de heren Anciaux en Lambert hierover vinden? |
Citaat:
Als er zich binnen een bepaalde bevolkingsgroep (moslima's) een probleem voordoet, waarbij (onder druk van hun mannen, hun geloof of hun imam's) deze mensen niet 'kunnen' gaan zwemmen samen met mannen, mag hier dan niets tegen gedaan worden? |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be