![]() |
Culturele xenofobie en socio-economische xenofobie ten top.
Mensen wordt wakker! (aub)
De enige legale & geöorloofde vreemdelingenhaat schijnt deze van Vlamingen t.o.v. Walen te zijn. *Vreemdelingen* en *Francofonen*, er is geen verschil meer in de manier waarop wij Vlamingen hen behandelen, beschrijven en willen in 't gareel doen lopen op gronden die we zelf niet willen bewerken. Vooroordelen en ondraaglijke domheid. Openbaar en onbeschaamd. Onbegrijpelijk hoe jullie blind en met blindelings vertrouwen aanmatigend, brutaal en houtain dezelfde richting uitwijzen als de politici die jullie vertrouwen NIET eens hebben. Getuige de vele kopstemmen voor Yves niet op een naieve en verloren anti kartel stem dan ? Of is dat nog niet beginnen te dagen in jullie in paradigma's verstikte denkwereldje ? Zijn enkel alle Vlamingen gelijk voor de Belgishe Wet ? Met welk recht durven wij Servië te oordelen ? We zijn NIKS beter. Jullie zouden beschaamt moeten zijn, zo in eigen vlees snijden. Vlaanderen wordt door de VN, de Europese Commissie én de Raad van Europa op de vingers getikt. En hoewel dat zeer doet in mijn Vlaams zieltje. En hoewel ik naar 'aanleiding van' meer genegen ben om te argumenteren voor een Staats Hervorming met een spreiding van bevoegdheden op een manier dat Europa er niet, of slechts moeilijk, of na veel debateren in alle gemeenschappen, aan kan wroeten. Toch, er zit waarheid in de terechtwijzingen. De manier waarop *Nederlands sprekende Belgen* *Frans sprekende Belgen* behandeld is niet meer dan Culturele xenofobie en socio-economische xenofobie ten top. Word nu wakker, en corrigeer u zelf. Het is geen toeval dat deze xenofobie vooral door VB en NVA wordt aangescherpt. Jullie zijn een bende schapen. Enkele van het Belgische Volk vervreemde egootjes met verborgen agenda's maken andere schapen tot jullie vijand. Slechts met *bovenmenselijke* haat maakt men afzichtelijke wapens waarmee schapen andere schapen kunnen verwonden. En jullie sluiten de ogen, *bruinend* in de zon. En met een zucht zeggen jullie: Het is heet vandaag. En wanneer jullie buurman antwoord: Oui, c'est chaud aujourd'hui. Jullie antwoorden : En dat is jouw schuld !. En wanneer de buurman niet begrijpend terugstaard wordt er geglimlacht. Zelfgenoegzaam en arrogant. Het niet begrijpen word op het *uber* verschil in taal geschoven. |
Ja, het is echt wel warm weer.
|
Citaat:
|
last van een zonneslag ?:-D
|
Citaat:
|
"Zij" zoals jij ze zo vriendelijk tutoyeerd zijn wij. Wij Belgen. En wij hebben er geen enkel voordeel bij om bij welk ander europees land dan ook aan te sluiten.
Waar steun je eigenlijk op ? Wat maakt hun *zij* en wij *ons* in jouw ogen ? De taal ? Het taalverschil is niet zo'n kloof. Vele Vlamingen spreken vele talen. Waaronder Frans. De cultuur ? Och hou op. De enige momenten waarin ik Vlamingen naar een verschill in cultuur zie duiden is wanneer ze opscheppen over hun eigen cultuur, of wanneer ze zichzelf met veel jagerslatijn op de top van het Westers Kunnen plaatsen. De taal- en cultuur verschillen tussen Vlamingen en Walen is altijd meer een voordeel dan een nadeel geweest. Het nederlands is de uitgelezen taal om problemen accuraat te verwoorden om zodoende tot een even accurate oplossing te komen. Maar het is onvertaalbaar en hard. Het Frans is de uitgelezen taal om de oplossing te openbaren en te vertalen naar de hele wereld en naar ons zelf toe. Pas vertaald en in een servo omgeving herzien krijgt het nederlands de kracht van een ongestuntelde wettekst. We zijn altijd als het samenstromen van zoet en zout water geweest. En de energie gaf ons vleugels tot welvaart. Onze onverschilligheid t.o.v Wallonie is jammer, maar niet onomkeerbaar. Vlaanderen is vol. En Wallonie is onontgonnen. Onze uitbreidingsmogelijkheden liggen daar. Onze onverschilligheid heeft er voor gezorgd dat we mekaars kranten niet lezen. Mekaars standpunten niet kennen. Onverschillig voor mekaars problemen. En toch. Als Henin won, dan was ze een Belgische, niet een Waalse. En toch, ik weet waar jouw Xenofobie is wakker geworden. Is het niet zo dat de meesten die jij aanwijst als *vreemdeling* Frans spreken ? Is het niet zo dat de meeste herrie schoppers Frans spreken ? In jouw ogen althans, door de bril van de media. Dus, laat mij je vragen. Wie is de volgende ? Nadat we het thuisland van De Waal en de Vlaming hebben vernield, en beiden de toegang tot onze contreien ontzeggen. Wie is de volgende ? Nadat we Iraq vernielden, maar vies zijn van de vluchtelingen ? Zullen het de Nederlanders zijn ? Waarvan we nu reeds zeggen: moesten ze allemaal tegelijk naar huis gaan, 't land zou in de zee zinken door het gewicht. Gaan we de Nederlanders die in de grensstreken onze huizen markt verstoren op de boot zetten ? Of zullen het eerst de Limburgers zijn ? Of de West-Vlamingen ? Want niemand verstaat hun taal. Zullen jullie ooit ophouden met splitsen ? Of gaan jullie door tot "een kind krijgen" noodzaakt tot het hakken van een nieuwe voordeur in 't huis. Zodat iedereen zijn eigen voordeur heeft ? Stap over die domme Xenofobie. België opsplitsen is geen oplossing. Wanneer de haat voor alles wat vreemd is het probleem is. |
"Zij" zoals jij ze zo vriendelijk tutoyeerd zijn wij. Wij Belgen. En wij hebben er geen enkel voordeel bij om bij welk ander europees land dan ook aan te sluiten.
Waar steun je eigenlijk op ? Wat maakt hun *zij* en wij *ons* in jouw ogen ? De taal ? Het taalverschil is niet zo'n kloof. Vele Vlamingen spreken vele talen. Waaronder Frans. De cultuur ? Och hou op. De enige momenten waarin ik Vlamingen naar een verschill in cultuur zie duiden is wanneer ze opscheppen over hun eigen cultuur, of wanneer ze zichzelf met veel jagerslatijn op de top van het Westers Kunnen plaatsen. De taal- en cultuur verschillen tussen Vlamingen en Walen is altijd meer een voordeel dan een nadeel geweest. Het nederlands is de uitgelezen taal om problemen accuraat te verwoorden om zodoende tot een even accurate oplossing te komen. Maar het is onvertaalbaar en hard. Het Frans is de uitgelezen taal om de oplossing te openbaren en te vertalen naar de hele wereld en naar ons zelf toe. Pas vertaald en in een servo omgeving herzien krijgt het nederlands de kracht van een ongestuntelde wettekst. We zijn altijd als het samenstromen van zoet en zout water geweest. En de energie gaf ons vleugels tot welvaart. Onze onverschilligheid t.o.v Wallonie is jammer, maar niet onomkeerbaar. Vlaanderen is vol. En Wallonie is onontgonnen. Onze uitbreidingsmogelijkheden liggen daar. Onze onverschilligheid heeft er voor gezorgd dat we mekaars kranten niet lezen. Mekaars standpunten niet kennen. Onverschillig voor mekaars problemen. En toch. Als Henin won, dan was ze een Belgische, niet een Waalse. En toch, ik weet waar jouw Xenofobie is wakker geworden. Is het niet zo dat de meesten die jij aanwijst als *vreemdeling* Frans spreken ? Is het niet zo dat de meeste herrie schoppers Frans spreken ? In jouw ogen althans, door de bril van de media. Dus, laat mij je vragen. Wie is de volgende ? Nadat we het thuisland van De Waal en de Vlaming hebben vernield, en beiden de toegang tot onze contreien ontzeggen. Wie is de volgende ? Nadat we Iraq vernielden, maar vies zijn van de vluchtelingen ? Zullen het de Nederlanders zijn ? Waarvan we nu reeds zeggen: moesten ze allemaal tegelijk naar huis gaan, 't land zou in de zee zinken door het gewicht. Gaan we de Nederlanders die in de grensstreken onze huizen markt verstoren op de boot zetten ? Of zullen het eerst de Limburgers zijn ? Of de West-Vlamingen ? Want niemand verstaat hun taal. Zullen jullie ooit ophouden met splitsen ? Of gaan jullie door tot "een kind krijgen" noodzaakt tot het hakken van een nieuwe voordeur in 't huis. Zodat iedereen zijn eigen voordeur heeft ? Stap over die domme Xenofobie. België opsplitsen is geen oplossing. Wanneer de haat voor alles wat vreemd is het probleem is. |
Hoe heb ik dat gedaan ? 3 *posts* met 1 *submit* ? Grappig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
prozac...een pracht van een medicatie...maar die verdomde nevenwerkingen...
|
Citaat:
Hier is1 voorbeeld, er zijn er duizenden: Ik werk voor het Albert Laurent revalidatiehospitaal in Sint-Agatha-Berchem. Dit hospitaal heeft samen met het Hôpital Français, St-Luc, UZ Brussel en KU Leuven, St-Jan en Chirec een consortium opgericht waarbij het Albert Laurent hospitaal de organisatorische leiding kreeg. Het doel is een nieuw groot TWEETALIG revalidatiehospitaal voor Brussel te maken. Sinds de herstructurering (die een goeie maand geleden begon) worden de taalwetten systematisch met de voeten getreden. De nieuwe eentalige Franstalige directeur vertikt het om het Nederlandstalig personeel te briefen in het Nederlands over de gang van zaken. Voor hem geldt tijdens de opeenvolgende infosessies aan het personeel : pour les Flamands la même chose. Het nieuwe aangeworven personeel (waaronder Franstaligen overgekomen uit het Hôspital Français) moet binnen de twee jaar een taalexamen maken voor Selor. Wie het Selor-taalbrevet niet haalt zal ambtshalve ontslagnemend zijn. Tijdens één van de infosessies liet de directie op uiterst smalende wijze aan het Franstalig personeel weten, dat "ze slechts de intentie moesten betuigen" om aan het taalexamen deel te nemen, maar dat ze totaal geen gevolg zou geven aan artikel 5 uit ieders arbeidsreglement, dat stelt dat wie niet slaagt en het brevet niet haalt, ontslagnemend is. Het Nederlandstalig personeel wordt keer op keer tijdens de infosessies genegeerd. M.a.w. hier treedt een uiterst arrogante Franstalige directie de taalwetten met de voeten, en dan zeg ik nog niets over de neerbuigende eentalig Franstalige omgang met het Nederlandstalig personeel, waarvan al een groot deel inmiddels door de taalpesterijen ontslag heeft genomen. Waar kan ik met mijn aanklacht terecht? Tot wie moet ik mij wenden om de taalwetten te laten respecteren? Te meer omdat een heel groot deel van de patiënten Nederlandstalig zijn (uit de West-Rand : Dilbeek, Schepdaal, etc) en eveneens reeds het slachtoffer aan het worden zijn van het Franstalig taalterreur. Namens de Nederlandstalige medewerkers die totaal machteloos staan in deze situatie. kornijn is offline Rapporteer kwalijk bericht Met citaat antwoorden Op meerdere berichten reageren Snel reageren op dit bericht kornijn Bekijk openbaar profiel Stuur een privébericht naar kornijn Zoek meer berichten van kornijn Voeg kornijn toe aan je vriendenlijst Oud 29 juli 2008, 15:45 |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Er zijn geen Belgen meer. Jij moet ergens verloren gelopen zijn, ofwel ben je een Waal die het vertaalknopje op zijn PC gevonden heeft.
|
Ik ga hier binnenkort ook eens zo'n Belgicistische nepaccount aanmaken, denk ik.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Veronderstel dat den titel betrekking heeft op de vlamingenhaat, verspreid door de franstalige pers.
|
Alvader, heb je hem al gebeld ? Deze kleine burger ?
Joël Riguelle, Volksvertegenwoordiger-Burgemeester - 0475/82.37.79. Een publiek figuur, zou aanspreekbaar moeten zijn. Of misschien zou iedereen het in dit forum moeten doen en of zijn beklag maken, of luisteren naar de ware toedracht. Toch, een arrogante directie is dit ongeacht de gesproken taal. Slecht bestuur is slecht bestuur, ongeacht of ze zitten om te pissen of staan om te pissen. Toen het Franstalige ziekenhuis werd opgedoekt kregen alle werknemers garantie op werk ? Klachten met betrekking tot taal en ziekenhuizen kunnen ook terecht op het nummer 0800 302 01. Ik zou zeggen: Allemaal bellen. Niet dat ik veel hoop heb dat afgaande op reacties zoals deze: Citaat:
Al maak ik mij met die uitlating schuldig aan het zelfde soort generaliseren als rRoott doet in bijvoorbeeld : Citaat:
Gelukkig hebben de meeste media het fantsoen om bijvoorbeeld niet 90% Vlaams Blok (zeg niet Belang) lezersbrieven te publiceren, of waarschijnlijk net zo erg FDF lezersbrieven. Maar dan weer ? Waar is ons befaamd Vlaams en intelligent antwoord ? Waarom hebben onze kranten geen Engelstalige bijlagen om de wereld aan het verstand te brengen hoe het eigenlijk in mekaar zit ? In plaats van zitten te huilen omwille van lege provocaties. Als een engelstalige roept "fuck you", dan weet je dat je gewonnen hebt. Op dat moment is hij doorheen al wat verstandig is en valt terug op provocatie. Een Vlaming behoort provocaties langs zich neer te leggen . Als een Franstalige begint te schelden, dan weet je hij provoceert. En het is aan jou of hij dat in het luchtledige doet of niet. Net zoals Vlamingen niet racistisch genoemd willen worden omdat Het Vlaams Blok in zijn rangen flaneert, is er geen reden om racisme ten toon te spreiden t.o.v. Wallonie omdat BRUSSEL provoceert. Wordt wakker. Xenofobie is onwetendheid. Belgen die haatdragend zijn t.o.v. andere Belgen omwille van Cultuur en Taal zouden hun rijexamen moeten herdoen. Hersenmassage is hier de sleutel. Ook kruiswoordraadselen kan helpen. Man, man, man. |
Citaat:
Spijtig toch dat alle waalse partijen als 1 man achter het FDF aanlopen. |
Citaat:
|
Kijk, dit is nu Vlaanderen? Een eenzame die z'n SPAM berichten leest ?
Citaat:
Het FDF is niet meer dan de kartel mazelen van de MR. Net zoals NVa aan Vlaamse kant. Van inslag meer aanleunend bij Vlaams Blok toch. Net zo verwerpelijk. In 2007 haalde het VB 11,89 %? De MR deed het met 12,31% ? Cijfers die klaar en duidelijk wijzen naar het onverholen racisme van de Vlaming. Beduidend sterker dan aan Waalse kant. Het is grappig hoe jullie blind zijn voor jullie eigen racisme. Vreemdelingenhaat op basis van taal en cultuur. Hoe zou je dat anders kunnen benoemen ? Word Wakker. |
Dus als al die rotvlamingen gewoon eens hun plaats leerden kennen en allemaal frans begonnen te praten waren alle problemen opgelost, niet ?
Wel, hetzelfde geldt voor de walen. Leer Nederlands. Probleem opgelost. Maar dat ligt natuurlijk wat moeilijker want zo'n boerentaaltje - daar ge je toch geen moeite in steken he ? Deze keer niet mijn beste. Cette fois ci, ca passe ou ca casse. Plus de compromis mon cher. En voor je begint te zeiken over mijn geschreven Frans, ik heb een US QWERTY keyboard, zonder al die accentrommel op. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
En nog een mooi staaltje van Franstalige solidariteit dat al jaren bezig is:
Franstalige stoorzenders worden eindelijk aangepakt (01/08/08) Vlaams minister van Media Geert Bourgeois is tevreden dat het Belgische Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie (BIPT) eindelijk begonnen is met de aanpak van Franstalige stoorzenders, weze het maar een klein aantal van hen. De mediaminister roept het BIPT meteen ook op om álle stoorzenders uit de lucht te halen. De voorbije weken trad het BIPT op tegen een paar tiental illegale Franstalige radiozenders. Concreet gaat het om radio’s die geen aanvraag hadden ingediend voor een vergunning in het kader van het nieuwe frequentieplan van de Franse Gemeenschap of wiens vergunningsaanvraag onontvankelijk werd bevonden. Enkele van deze radiozenders verstoorden al jaren Vlaamse frequenties. Door het optreden van het BIPT zullen bijvoorbeeld Radio Donna en StuBru in Brussel iets beter te ontvangen zijn. Anderzijds winnen ook lokale zenders uit Kampenhout, Heist op Den Berg, Beveren en Leuven aan zendcomfort. Dit is echter nog maar het topje van de ijsberg. Sedert jaren ondervinden radio-omroepen in heel Vlaanderen storingen van Franstalige zenders. Op basis van een rondvraag blijken bijna honderd Vlaamse frequenties getroffen. Zowel private (lokale en nationale) radio’s als de openbare omroep ondervinden ernstige hinder. Niet enkel aan de taalgrens en in Brussel worden de radiofrequenties gestoord, maar zelfs radiozenders uit Mechelen, Zottegem en Antwerpen dienden al klacht in bij het BIPT omdat ze worden ‘weggeblazen’ door krachtige Franstalige zenders en dus onbeluisterbaar zijn. Hoewel het BIPT bevoegd is voor de sanctionering van overtredingen in de ether, werd in werkelijkheid nooit opgetreden tegen de Franstalige radio’s. De reden was het verplichte advies dat het BIPT voorafgaand moest inwinnen bij de Franse Gemeenschap en meer bepaald bij de Conseil Supérieur de l’Audiovisuel (CSA). Dat advies bleef haast altijd uit, met als gevolg dat de procedure blokkeerde en de klachten in de praktijk geklasseerd werden. Daarenboven voerde de Franse Gemeenschap een gedoogbeleid en kregen verschillende Franstalige radio’s ook nog eens een hoger vermogen toegekend. Al jaren zoekt Vlaanderen een uitweg. Die kwam er toen minister Bourgeois in het Overlegcomité enkele andere dossiers koppelde aan een doorbraak in de etherimpasse. Uiteindelijk werd overeengekomen dat het BIPT vanaf de zomer van 2008 de rol van etherpolitie ten volle zou opnemen en ook zou kunnen ingrijpen zónder advies van het CSA. “Over de frequentieplannen van de Gemeenschappen en de onderlinge afstemming ervan blijft nog heel wat betwisting bestaan maar intussen wordt er toch eindelijk opgetreden tegen sommige stoorzenders. Het BIPT moet doorgaan op de ingeslagen weg en bijvoorbeeld ook de zenders die hun toegelaten zendvermogen overschrijden, aanpakken. Het is een schande dat honderden bonafide medewerkers, dikwijls vrijwilligers, van zovele particuliere zenders in heel Vlaanderen geboycot worden. In hun belang én in het belang van alle luisteraars moeten de radiozenders die de wetten aan hun laars lappen eruit” besluit minister Bourgeois. Auteur: Geert Bourgeois Vlaams minister van Media http://www.n-va.be/programma/standpu...il.asp?ID=3013 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een slecht landelijk 'frequentieplan' voor FM radios. Is dat nu een reden om Belgische Walen te haten ?
Is dat een reden om Walen als imigranten te behandelen en in een blinde haat naar seperatisme aan te sturen ? Deze problemen zullen enkel verergeren wanneer België wordt gesplit, vermits totaal geen controle meer op Waalse initiatieven. En het probleem zal zich in FM schokgolven verspreiden over heel Europa. In feite is het een soort van Demagogie wat je daar doet. Eén klein persberichtje dat 5% van het probleem in de schijnwerpers gooit en vergroot om de andere 95% te vergeten. Het gaat hier om onkunde van onze politici. Alle Belgische politici. Het 'frequentieplan' is een mesthoop van verkeerde beslissingen en vertrekt van een hopeloze basis die als doel had the banden van zowel VRT als RTBF te behouden. Het uit de lucht halen van enkele Illegale Franstalige zal het probleem maar een beetje verlichten. En ? Dien ik er weer aan toe te voegen dat de meeste illegale zenders uitzenden vanuit het Brusselse ? Een regio waar Vlaanderen zich ten onrechte van gedistantieerd heeft. Ook Nederland heeft last van onze Vlaamse radios. En wij hebben last van enkele Nederlandse zenders. Radio 1 uit Nederland bijvoorbeeld. Die zenden uit op 105.3 MHz met een vermogen van 10 kW vanop een hoogte van 130 meter. Met niet-directionele antennes! Je had beter een beetje *research* gedaan, vooralleer zo blindelings een politiek persberichtje in de lucht te gooien om je eigenste domme vooroordelen mee te voeden. Als alle Franstalige radios *legaal* gaan uitzenden, dan zullen de Vlaamse zenders stoorzenders zijn, al zenden de Vlaamse zenders zogenaamd op een legale manier uit. En dat is een gevolg van een fout landelijk 'frequentieplan' . Natuurlijk moet dit probleem opgelost worden. Maar dan globaal en landelijk. Met competente MediaMinisters. Dat het een groot probleem is getuigd deze lijst. bron: http://www.radioinvlaanderen.info/ |
Heel wat Vlaamse stations hebben last van storingen. Die storingen zijn voor het grootste deel te wijten aan de volgende twee oorzaken:
a. Het slechte frequentieplan. VLD-minister Marino Keulen bestelde in complete onkunde een frequentieplan bij de grootste leverancier van zenders voor radiostations en wou niet tornen aan de bestaande VRT-frequenties. Het plan was op voorhand gedoemd te mislukken. b. De aanhoudend illegale opstelling van de Franstaligen die met (doorgaans illegale) hoge vermogens de Vlaamse frequenties het leven zuur maakt. Hoe goed N-VA-minister Geert Bourgeois ook probeert dit een halt toe te roepen, de Franstaligen blijven hardnekkig en arrogant elke medewerking weigeren. Hieronder vindt u een niet-exhaustief overzicht van de storingen op de Vlaamse FM-band: 89.0 MHz VRT Radio Donna, Schoten - wordt gestoord door Master Jazz Music in Brussel op 89.1 MHz dat tot ver buiten Brussel te ontvangen is - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 91.7 MHz VRT Radio 1, St.Pieters-Leeuw - wordt tot minstens 3 km rond de Brusselse Noordwijk onluisterbaar wegens doorslag van de modulatie van de Turkse zender Slow FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Op een klacht reageerde het BIPT dat ze niet wensten op te treden. Ze verschuilen zich hierbij onterecht achter een of andere uitspraak van een rechtbank die stelt dat iedereen het recht heeft om uit te zenden in afwezigheid van een goedgekeurd frequentieplan voor Wallonië en Brussel. Blijkbaar vindt men dan ook maar dan men het recht heeft om systematisch frequenties te storen van de Vlaamse gemeenschap (of enkel maar van de Vlaamse gemeenschap). 94.8 MHz VRT Radio Donna, Veltem - wordt al meer dan vijf jaar gestoord door Contact 2 (hoofd: Francis Lemaire) op 94.9 MHz in Braine-l'Alleud. Hoewel de Waalse zender in 2002 werd veroordeeld en het BIPT de zender uit de lucht moest halen, werd niets gedaan. Download de veroordeling door het CSA. Ondertussen wordt Donna ook gestoord door het illegale Foo Rire op 94.9 MHz (vanop de Jupiterlaan) met een vermogen van 500 watt. 97.9 MHz VRT Radio 2, Genk - wordt gestoord door het illegale Ciel FM op 97.8 MHz in Brussel; deze storing is enorm toegenomen sinds de Waalse zender werd verplaatst naar de ITT Toren en het vermogen drastisch werd opgevoerd. 98.4 MHz Radio Nostalgie, Brussel - wordt gestoord door Jet FM op 98.5 MHz - - oorzaak: illegaal (vermogen) Waals station 99.2 MHz Q-Music, Antwerpen - wordt gestoord door RTBF vivacité 99.3 MHz in Brussel gecoördineerd internationaal met 1 kW ERP, in werkelijkheid circulaire polarisatie met een ERP van ca. 10 kW - oorzaak: illegaal (vermogen) Waals station 99.4 MHz Radio S.I.S. (t), Gent - wordt gestoord door RTBF vivacité 99.3 MHz in Brussel gecoördineerd internationaal met 1 kW ERP, in werkelijkheid circulaire polarisatie met een ERP van ca. 10 kW - oorzaak: illegaal (vermogen) Waals station 99.7 MHz 4FM, Leuven - wordt gestoord door Radio Diwan in Brussel op 99.7 MHz - oorzaak: illegaal (vermogen) Waals station 99.9 MHz VRT Radio 1, Genk - wordt gestoord door Radio Nostalgie Brussel op 100 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 100.1 MHz VRT Radio 2, Egem - wordt gestoord door Radio Nostalgie Brussel op 100 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 100.2 MHz Multipop, Antwerpen - wordt gestoord door Radio Nostalgie Brussel op 100 MHz en door BEL RTL Waver op 100.2 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station extra info: Radio Nostalgie zendt uit met 8 kW vanop een hoogte van 119 meter (!) met 4 dipolen (Albertplein, Vorst) extra info: BEL RTL Rixensart zendt officieel uit met 1 kW vanop een hoogte van 52 meter; de antennes zijn gericht op het noorden - samen met een vermoedelijk te hoog vermogen zorgt dit voor de onvermijdelijke storingen in Antwerpen 100.6 MHz VRT Studio Brussel, Sint-Pieters-Leeuw - wordt in de wijde omgeving van de Wetstraat gestoord door Radio Almanar op 100.3 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station (2 kilowatt) 101.4 MHz VRT Studio Brussel, Genk - wordt gestoord door Radio Antipode in Brussel op dezelfde frequentie 101.5 MHz VRT Radio Donna, Egem - wordt gestoord door een Franstalige zender in Brussel op 101.4 MHz 102.1 MHz VRT Studio Brussel, Egem - wordt al twintig jaar gestoord door de Franstalige Radio Contact uit Brussel op 102.2 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station (zowat 15 kW - 5 kW op drie dipolen!) extra info: dit is de werkelijke reden waarom de VRT een extra steunzender in Gent (94.5 MHz) installeerde (en niet omwille van de studenten); wanneer de 102.1 MHz uit de lucht is kan Contact storingsvrij tot aan de kust worden ontvangen. 102.6 MHz Mix FM, Leuven - wordt gestoord door Q-Music op 102.5 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 102.7 MHz City Music, Aalst - wordt gestoord door Radio Plus Gent 102.8 MHz en Radio Contact Brussel 102.8 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 102.8 MHz Radio Contact, Brussel - gestoord door Antwerpen 1 op 102.9 - oorzaak: slecht frequentieplan 102.9 MHz Radio Nostalgie, Schoten - gestoord door Radio Contact op 102.8, vnl. in de Kempen - oorzaak: slecht frequentieplan (maar ook wegens het niet navolgen door Contact van het opgelegde stralingsdiagram en antennehoogte) 103.7 MHz Radio Nostalgie, Sint-Niklaas - wordt gestoord door NRJ Brussel op 103.7 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 103.8 MHz Radio Systeem (c) , Hasselt - wordt gestoord door 3FM Hulsberg (NL) - oorzaak: slecht frequentieplan 103.9 MHz Radio Pajottenland, Galmaarden - wordt gestoord door BEL RTL Brussel op 104 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan Radio 't Ros FM, Dendermonde - wordt gestoord door BEL RTL Brussel op 104 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 104.2 MHz 4FM, Aalst - gestoord door Contact+ Brussel op 104.3 MHz - oorzaak: illegaal Waals station Crooze FM, Antwerpen - niet of amper te ontvangen in Wilrijk, Berchem, Hoboken, Antwerpen wegens Contact+ Brussel op 104.3 MHz - oorzaak: illegaal Waals station extra info: 104.3 MHz is wel degelijk een geregistreerde frequentie voor de Franstalige Gemeenschap in Brussel maar Contact+ is niet het station dat er op mag uitzenden en doet dat dan nog met een veel te sterke zender. 104.5 MHz Radio Caroline, Gent - gestoord door NOS Radio 1 op 104.4 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 104.6 MHz Radio Nostalgie, Antwerpen - gestoord door Fun Radio Brussel op 104.7 MHz (meer dan 5 kW) - oorzaak: slecht frequentieplan 104.7 MHz Hit FM, Hasselt - wordt gestoord door FUN Brussel 104.7 FM (tot net voor Hasselt) - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Aalter (t), Aalter - wordt gestoord door RTBF Doornik op 104.6 MHz en Q music Eeklo op 104.8 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 104.8 MHz Radio Reflex, Mechelen - gestoord door Fun Radio Brussel op 104.7 MHz (meer dan 5 kW) en RSJ Willebroek op 104.9 - oorzaak: slecht frequentieplan & illegaal vermogen Waalse zender 104.9 MHz Randstad Classics, Willebroek - gestoord door Radio Reflex Mechelen op 104.8 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 105.2 MHz Radio Victoria, Halle - wordt gestoord door Europe2 105.2 FM - oorzaak: slecht frequentieplan en illegaal vermogen Waals station 105.3 MHz Radio Belgica, Bierbeek - zwaar gestoord door NRJ Lincent (4 kW op 20 km), Radio 1 Hulsberg op 105.3 MHz (10 kW) én Radio Panic Brussel op 105.4 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan en illegale vermogens Waalse stations 105.4 MHz Radio V.R.S., Sint-Lievens-Houtem - wordt gestoord door Radio Urgent Gent op 105.3 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 105.5 MHz Radio Opsinjoor, Mechelen - wordt gestoord door Radio Panik Brussel op 105.4 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 105.6 MHz RGR FM, Leuven/Holsbeek - gestoord door Radio Antipode Waver op 105.5 (1 KW op 16 km afstand) - oorzaak: illegaal vermogen Waals station FM Gold, Izegem - wordt richting Kuurne-Gullegem flink gestoord door Radio Contact Moucron op 105.5 - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Stadsradio Halle, Beersel - flink gestoord in naburige steden en gemeenten door Radio Contact Brakel op 105.6 - oorzaak: illegaal vermogen en slecht frequentieplan - Stadsradio Halle ondervindt ook storing van een spiegelfrequentie van Q-Music - Q-Music (103.1) --> 103.1 (Q 50 kW) - 100.6 (StuBru 50 kW) = 2.5, 103.1 + 2.5 = spiegelfreq op 105.6 MHz 105.7 MHz Radio Tienen, Tienen - wordt gestoord vanaf enkele kilometers van de zendmast - oorzaak: (voorlopig) onbekend 105.8 MHz Radio Dynamo, Knokke-Heist - wordt gestoord door Radio Houtland en Radio Caraad - oorzaak: slecht frequentieplan Radio P.R.O.S., Haaltert - wordt gestoord door City Music in Schepdaal op 105.9 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 106.0 MHz Radio Scorpio, Leuven - wordt gestoord door Mint FM (fr) Brussel op 106.1, RTBF in Tournai (50 kW) op 106.0 MHz, Contact 2 Waterloo op 106.0 MHz en een station uit Chaumont-Gistoux op 105.9 MHz - oorzaak: illegale vermogens Waalse stations Stadsomroep Brugge, Brugge - is nooit van start gegaan wegens de te hevige storing van RTBF Tournai (50 kW) op 106.0 MHz waardoor het station in Brugge zelf nauwelijks te ontvangen zou zijn - oorzaak: slecht frequentieplan Radio Maasvallei, Lanaken - wordt heel zwaar gestoord door Radio Nostalgie uit Verviers-Jalhay op 106.0 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station & slecht frequentieplan 106.1 MHz Radio Beach, Nieuwpoort - wordt gestoord door RTBF La Première op 106.0 MHz (25 kW) - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Christina, Heist o/d Berg - wordt gestoord door Mint FM (fr) Brussel op 106.1 - oorzaak: slecht frequentieplan Radio Beverland, Beveren - wordt gestoord door Mint FM (fr) Brussel op 106.1 - oorzaak: slecht frequentieplan 106.4 MHz Radio Benelux, Beringen - wordt gestoord door Einslive Aachen 106.4 (50Kw?) - Oorzaak: slecht frequentieplan 106.5 MHz Radio Domino Brussel - wordt gestoord door City Music Asse op 106.4 MHz - Oorzaak: slecht frequentieplan 106.7 MHz Mix FM, Herent - wordt gestoord door Radio Contact (fr) op 106.6 en Midi 1 Brussel op 106.8 MHz - oorzaak: illegale vermogens Waalse stations Radio Centraal, Antwerpen - slechte ontvangst in het algemeen - oorzaak: slecht frequentieplan 106.9 MHz Radio Amerika, Meulebeke - wordt vooral in Oostrozebeke-Ingelmunster en Izegem gestoord door Radio Nostalgie op 106.8 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 107.0 MHz Tempo FM, Kampenhout - wordt gestoord door Radio Pasa Fm Brussel op 107.0 MHz - oorzaak: illegaal Turks station (Pasa FM) extra info: Radio Vibration heeft een licentie van de de Franse gemeenshap om uit te zenden op 106.9 MHz, maar in 2004 zijn ze verhuisd naar 89.9 omwille van de onbruikbaarheid van 106.9 in Brussel (Pasa,Campus, Midi 1) 107.1 MHz A.V.O., Affligem - wordt gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Horizon, Nijlen/Berlaar - wordt gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Meerdaal, Oud-Heverlee - wordt gestoord door Radio Campus op 107.2 MHz en Radio Pasa Fm Brussel op 107.0 MHz - oorzaak: illegaal Waals station (Pasa FM) en illegaal vermogen Waals station (Campus) Mix FM, Sint-Joris-Weert - wordt gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 107.2 MHz Radio Decibel, Begijnendijk - op 2 km zwaar gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 MHz (1.2 kW) - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Impuls, Sint-Lievens-Houtem/Oosterzele - wordt gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Scheldeland, Kruibeke - wordt gestoord door Radio Campus Brussel op 107.2 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Topradio, Hasselt - wordt gestoord door Viva FM uit Houthalen-Helchteren op 107.0 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan 107.3 MHz Radio Rebecca/RGR2, Lubbeek - wordt zwaar gestoord door Nostalgie Jodoigne op 107.2 MHz, NRJ uit Waver op 107.3 en RCF Bruxelles op 107.4 - oorzaak: illegale Waals stations (Nostalgie & RCF) en illegaal vermogen Waals station (NRJ) 107.4 MHz Radio M.T.R., Kampenhout - op 1 km al zwaar gestoord door Radio RCF Brussel - oorzaak: illegaal Waals station Topradio Ronse, Maarkedal - wordt gestoord door Zi-One op 107.4 MHz in Moeskroen - oorzaak: illegaal Waals station 107.5 MHz City Gold, Ternat - gestoord door Radio RCF 107.4 FM én Radio BFM 107.6 FM, beide uit Brussel, alsook door Radio Nostalgie uit Mons oorzaak: illegaal Waals station (RCF) en illegaal vermogen Waals station (BFM) 107.6 MHz Radio Prima, Zottegem - wordt gestoord door Radio BFM Brussel op 107.6 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Klein-Brabant, Puurs-Bornem - wordt gestoord door Radio BFM Brussel op 107.6 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Ten, Begijnendijk - wordt gestoord door Radio BFM Brussel op 107.6 FM - oorzaak: illegaal vermogen Waals station 107.7 MHz Radio Gaveromroep, Deerlijk - wordt gestoord door NRJ mont saint Auberg op 107.6 Mhz maar op een hoogte van 153 meter en met hoog vermogen en grote zwaai. Gaveromroep mag met slechts 36 watt uitzenden van het BIPT - oorzaak: slecht frequentieplan en illegale vermogens Waals station 107.8 MHz Radio Domino, Aalst - wordt gestoord door Radio Contact Edingen op 107.8 MHz - oorzaak: illegaal vermogen Waals station Radio Welkom, Overijse - gestoord door NRJ Jodoigne (2 kW) op 107.9 MHz én door Contact Sambreville op 107.8 MHz (2 kW) - oorzaak: slecht frequentieplan en illegale vermogens Waalse stations 107.9 MHz Goldies Radio, Sint-Niklaas - wordt gestoord door Topradio Vilvoorde op dezelfde frequentie en van Radio Stad Antwerpen op 107.8 MHz - oorzaak: slecht frequentieplan |
De lijst begint met:
"Hieronder vindt u een niet-exhaustief overzicht van de storingen op de Vlaamse FM-band:" Neem dat maar met een groot korreltje zout. Niet opgenomen zijn buitenlandse *stoorzenders*. En er zijn VEEL MEER vlaamse radios die mekaar storen. En dit allemaal door een slecht landelijk Frequentieplan. Merk ook op hoe schoon de hoeveelheid *a.types* en *b.types* in de lijst verdoezeld zijn door ze doormekaar te weven. Laat mij tenslotte een tip van de sluier over de algemene malaise bij radio makers in vlaanderen oplichten door te verwijzen naar deze webpagina. http://www.radiovisie.eu/int/dossiers.rvsp?dos=3 Het is echt wel een groot probleem. Maar het is een Belgisch Probleem. En waarschijnlijk eigen aan bevoegdheids structuren die NIET werken. Het is een tekortkoming van het *Federale*, niet van één van de gemeenschappen. Ik zou zeggen: Breng het volgende in jouw 1000 andere voorbeelden. |
Citaat:
|
Aaaaah ! Maar je zal miij dan ook geen enkele politicus zien verdedigen. En ik vrees openlijk dat hier geen sprake is van *onwil* maar van landelijke *onkunde*.
Bijna alle politici komen niet op voor de belangen van het land, maar voor verborgen agendas en persoonlijke ambities, waarvan het premierschap slechts ééntje is. Toch kan zelfs jij niet ontkennen dat er een probleem is, afgaande op de onvolledige manier dat je mijn proza(c) in quote gezet hebt. Een andere getuigenis van Vlaamse Onverdraagzaamheid is dit: Citaat:
Een getuigenis aangevuld met een verpletterend zwijgzame meerderheid die elke kant kan uitslaan, al naar gelang de media wind waait. Dat de opruiende bombastische onvolledige gestikuleerde berichtgeving in beide landsdelen wel degelijk een effect heeft kan je lezen in lezersbrieven en ook op deze forums. Je kan het zien op straat, in de ogen van jan en piet modaal. Aan het tempo dat de media de emmer doen vollopen kan je verwachten dat de laatste druppel nakend is. Ik heb nooit jou geviseerd, Alveder. Het was nooit mijn betrachting jou te beschuldigen, niet om jouw ongelijk te geven. Maar ik moest wel geduldig mezelf door wat jij aanbracht heenwerken om terug te kunnen keren tot mijn oorspronkelijke verzuchting. Onderweg via jouw aantonend dat onze kennis van Wallonie onvolledig is door onverschilligheid. Dat dit ook waar is voor wallonie t.o.v. Vlaanderen doet er voor mij niet toe. Het is kinderlijk om te wijzen en te zeggen : "zij zijn begonnen". Het is zo menselijk om onbegrip om te zetten in angst voor wat vreemd is, en angst in haat voor alles wat vreemd is. Xenofobie. Angst, fobieën, stress en andere emotionele problemen zijn veel voorkomende klachten. Dikwijls gaan deze klachten gepaard met depressie, vermijdingsgedrag en allerlei beperkingen en belemmeringen in het dagelijks functioneren (werk, school, privé, vrije tijd). Lees: De onmogelijkheid om samen tot een oplossing te komen. En dat de laatste druppel ongemeen heftig en verwoestend kan zijn bewijzen deze poetische woorden. "Amour sacré de la patrie, Rends-nous l’audace et la fierté; A mon pays je dois la vie. Il me devra sa liberté." Ik ben zo vrij om te veronderstellen dat iedereen hier geschoold genoeg is om deze woorden te plaatsen. Net zoals ik aanneem dat iedereen hier geschoold genoeg is om vlot Engels te lezen. Want ik heb nog iets om deze post af te sluiten. "In the end" worden we allemaal als Belgen beöordeeld. Lees dit, en huiver. bron: http://www.thefirstpost.co.uk/45018,...m-actually-for What is Belgium actually for? It is of no strategic value to anyone, and should no longer be sustained artificially To paraphrase Rene Magritte, one of the few unquestionably famous Belgians, 'Ceci n'est pas une nation'. As the slow dissolution of their state continues, even Francophone Belgians, hitherto champions of the status quo, are casting around for alternatives. A poll in Le Soir suggests that 49 per cent of Walloons favour incorporation into France, up from 22 per cent at the end of last year. The Flemish, for their part, tend to see Belgium as a mechanism for taking their taxes and subsidising the Walloons. (They are wrong: it is a mechanism for taking their taxes and subsidising the most bloated public sector in Europe. Ordinary Walloons do just as badly out of the racket as they do.) Why am I troubling you with news from Belgium? Three reasons. First, to quote an unintentionally hilarious line from Harold Evans's memoir of his days as editor of the Times, "It's been too long since we had an opinion piece on Belgium". Second, because Belgium was largely our fault. Determined to prevent the Channel ports falling under the control of a hostile power, we underwrote the new state, placed Queen Victoria's uncle on its throne as Leopold I, and guaranteed it militarily. Not that Leopold's heirs were especially appreciative. During the First World War, Albert I offered to switch sides if the Germans would confirm him in his throne and pay reparations. (When you bear in mind why Britain had gone to war in the first place, this possibly ranks as the most ungrateful act in human history.) Belgium has long since ceased to be of strategic value to us, and we should no longer sustain it artificially. But the third reason is the most important. Belgium functions – or malfunctions – on the same basis as the EU. There is no Belgian language, no Belgian culture, precious little Belgian history. If Belgium cannot work as a multi-national state, what hope is there for the EU? |
amai... de belgicistische stuiptrekkingen kunnen zéér doen mij dunkt...
|
Citaat:
|
[quote=De_Laatste_Belg;3601388]Mensen wordt wakker! (aub)
De enige legale & geöorloofde vreemdelingenhaat schijnt deze van Vlamingen t.o.v. Walen te zijn. Echt niet. er zijn twee legale en geoorloofde (wat doet die umlaut daar?!?!) vreemdelinghaten. Wat denk je van de Vlamingenhaat tegen de Nederlanders. Het spijt me, maar ik denk dat die de door jou genoemde haat overtreft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ga je dan ook Belgische vlagjes uitdelen op wielerwedstrijden Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be