![]() |
nieuwe besturingssysteem peiling!
hallo forummers,
Bij deze een nieuwe peiling ivm jullie besturingssysteem; waarmee werken jullie? waarom? Ik vraag trouwens vooral naar waarmee jullie het liefst werken, niet met wat ge bijvoorbeeld op het werk of op school zit opgescheept. |
Thuis:
* Desktop 1 : Windows XP Pro, bruikbaar en vooral omdat ik ook games wil draaien. * Desktop 2 : TBD Werk: * Laptop met Windows XP Pro * Werkstation met CentOS Linux Voor professioneel werk verkies ik doorgaans Linux (gimme command line :P). Voor ontspanning e.d. best tevreden met windows XP Pro. |
Desktop 1: Vista Ultimate
Desktop 2: XP Pro Desktop 3: OSX Laptop 1: XP Home Laptop 2: OSX Laptop 3: XP Pro |
Windows NT ontbreekt uit de overcomplete lijst.
|
mijn gewone computer: Ubuntu
mijn ouwe laptop: xubuntu, draait nu geweldig, terwijl met windows xp het geen doen was gamen doe ik al lang niet meer, maar af en toe wil ik nog wel eens lekker in het rond schieten, bijvoorbeeld met call of duty ofzo. Perfect mogelijk ook in ubuntu (mbv Wine) |
Citaat:
mja dan moet ge maar windows 2000 ofzo aanduiden |
Mac OS X uiteraard 8-)
|
Gebruik tot nu toe alleen Vista maar wil overschakelen naar Ubuntu maar heb een beetje schrik voor laptop (heb hem vaak nodig vr studies)
|
Citaat:
dus dan kunt ge nog altijd met windows verder als het echt niet lukt |
Citaat:
|
Citaat:
|
hehe ok
|
zeg en toccata, als ge in leuven zit wil ik da wel nekeer komen doen ze volgende maand
|
Citaat:
|
Ik heb geen OS nodig, ik kietel de CPU met draadjes om het gewenste resultaat te bekomen.
|
Liefst met XP maar deze laptop kwam standaard met Vista: veel te groot, te omslachtig en te weinig vernieuwend.
|
Citaat:
Idem bij de (nieuwe) laptop van men broerke vorig jaar. Nu staat daar ubuntu op:-) mijn andere broer - toen compleet onwetend van linux - werkt er nu ook graag mee. Ik vind het fijn, gebruiksvriendelijk, gratis (én legaal;-)). Voor elk windows programma is er wel een Ubuntu variant te vinden. Meer nog, in vele gevallen zijn deze zelfs beter. Ik zocht bijvoorbeeld een gratis scanprogramma dat de foto onder de scanner automatisch detecteert en selecteert (ipv dat ge die telkens manueel moest uitknippen). D�*rect gevonden. En het werkt écht goed:-) |
ik vind windows XP is de beste windows die er is.
windows vista vind ik echt geen verbetering. zeker niet voor gamen. |
helaas staat op de meeste pc's die ge nu koopt die ellendige vista voorgeinstalleerd.
|
Citaat:
Werkt goed - geen klachten van ! |
en dat maakt dan zo ne computer zeker 100 euro duurder, schandalig eigelijk; Maar goed, da's gewoon hard kapitalisme: microsoft betaalt natuurlijk geld daarvoor, en kan zo z'n marktdominantie behouden.
Maar is wel lichtpuntje: computerfabrikant Dell is begonnen met een reeks computers waar ubuntu op staat, en de prijs van zo'n ding uiteraard een pak doet dalen:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jezus Christus.
Sommige mensenen wonen in een computerwinkel zeker?! :shock: |
LastMohican met maar liefst zes computers:lol:
|
Windows XP , zowel op pc als op laptop ...
Het waarom is wel duidelijk zeker , het stond er op toen ik die rommel kocht , dus hou ik het maar bij ... 'k Ben trouwens veel te bang dat ik iets verkeerd zou doen en alles naar de vaantjes zou zijn ... |
Citaat:
|
Gebruik momenteel Vista Ultimate op laptop, tot op heden loopt alles vlotjes.
|
is windows XP eigenlijk nog te koop?
|
Mac OS X Leopard
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
98 super edition
|
Citaat:
|
Linux Ubuntu omdat ik Gnome sneller en overzichtelijker vind dan Kubuntu met KDE4.0
De ubuntu tribe zoals Mandela het beschreef is "het geloof in een universeel gedeeld verbond dat de gehele mensheid verbindt". Deze distributie heeft zijn naam niet gestolen. Erg makkelijk en gebruiksvriendelijk. Met een irc chatkanaal tot 2000 mensen vanuit de benelux om je live en gratis te helpen bij al je vragen. Mac en Windows zijn betalend en windows heeft vol virussen, wormen en spyware. Mac ben je verplicht hardware erbij te kopen. Linux is volledig gratis en te verspreiden en alle software ook. Downloaden, op cd branden en je bent vertrokken. Microsoft Office is niet meer nodig dankzij Openoffice waar je ook .doc bestanden kan bewerken, aanmaken, opslaan enz Zeker op oude PC's waar Vista en Windows enorm veel geheugen vreet is linux met 1 Gb aan ram al voldoende om vlot te draaien zoals bv op de EEE pc "software is like sex, it's better when it's free" Linus torvalds |
Citaat:
|
Da spel hier draait op win XP.
Toch vond ik de 3.11 best wel cool 8-) |
Desktop 1: WinXP Pro omdat Unbuntu er niet op draait (moederbord niet compatibel ofzo)
Desktop 2: WinXP Pro (illegal) omdat Ubuntu te zwaar is en ik verder geen ander OS aan mijn ouders ga uitleggen. Op nieuwe pc (als die er komt) zal een dual boot van WinVista Ultimate en Ubuntu gedraaid worden. |
Citaat:
http://www.lbcs.be/particulieren.php...=SFT&search=xp Maar blijkbaar als OEM. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be