![]() |
VN's IPCC: eet minder vlees om de klimaatopwarming tegen te gaan
Dr Rajenda Pachauri, wiens mandaat als voorzitter van het IPCC zopas verlengd is, roept op om minder vlees te eten, om zo het klimaatprobleem mee aan te pakken.
De productie van vlees zorgt voor veel broeikasgassen: er wordt (tropisch) woud gerooid (CO2, methaan), dan wordt er gras of landbouwgrond aangelegd met gebruik van meststoffen (N2O, CO2, methaan), er wordt getransporteerd (CO2) en de beestjes zelf laten ook voortdurend boeren en protten (methaan). Deze hoeveelheid broeikasgassen is groter dan die van de globale transportsector. Mensen zijn blijkbaar bereid om hun uitstoot qua transport te verminderen of tenminste te compenseren. Maar de vleesconsumptie wat terugdringen zou veel efficiënter kunnen zijn. Uiteraard zijn er allerlei gezondheidsvoordelen aan het verminderen van de vleesconsumptie (men leeft langer en gelukkiger). Zijt ge bereid? En zoja, in welke mate? |
Ik hou wel van warm weer dus neen dank u.
|
Ik eet nog één of twee keer per maand vlees en af en toe ook eens vleesbeleg tussen de boterham. Wel nog zuivel.
|
Minder melkproducten zie ik nog zitten, aangezien ik het mijdt als de pest.
Ik krijg daar slijmen van. |
Nope. Lekkere biefstuk eten.
|
Ik doe al overandere dag geen vlees.
in feite mis ik het niet zo erg. charcuterie eet ik praktisch nooit. maar - spek met eieren is af en toe een must - serrano ham is onweerstaanbaar |
Citaat:
Ik herinner mij dat er vroeger op vrijdag geen vlees werd gegeten, iets met vasten ofzo, om geloofsredenen, of om het medeleven met de arme zwartjes die niet elke dag te eten krijgen te stimuleren. Misschien moet deze geloofstraditie terug worden aangemoedigd. |
Citaat:
Waarom heb ik nu geen spek in huis? |
Als je al 3 keer per week je vlees laat help je de natuur en de dierenwereld enorm. Met dank vanwege onze aarde.
|
Citaat:
beleg is het meest ongezonde en nefaste ps halal moet worden afgeschaft weg met die wrede manier van slachten |
Citaat:
probeer toch eens 1 keertje per week een alternatief voor vlees te bedenken - je zal versteld staan hoe lekker : sayur tumis tahoe - gado gado - aloo motor - vegetable kurma - veggie lasagna .... is ;-) vermijd halal vlees dit is zeer wreedaardig en zit bad karma aan vast |
De klimaathysterie blijft verder om zich heen grijpen. Over enkele decennia lacht men zich een kriek met dergelijke gekken.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ongeveer evenveel als de vakidioten die ons 30 jaar geleden voorspiegelden dat we dra een nieuwe ijstijd in zouden gaan. |
Ik, als zelfzuchtig en harteloos liberaal-extremist, ben alvast een aantal jaar op voorhand begonnen.
Oud nieuws. |
Citaat:
wat wel waar is, is dat het argument dat gij nu net gebruikt hebt de wereld is ingestuurd door een populair tijdschrift, en dat het nu eindeloos herhaald wordt "als vaststaand feit" door mensen zoals gij. Maar ik heb nieuws voor u, beste Jozef, ook 30 jaar geleden waarschuwden die vakidioten al voor de invloed van CO2 op de temperatuur. Hei, zelfs Arrhenius deed dat al, meer dan 100 jaar geleden. |
Citaat:
Met grote regelmaat kwam dat terug in het nieuws zelfs. Trouwens de cyclus van opwarmen en afkoelen is altijd aanwezig geweest. |
Citaat:
En sinds wanneer is wat er in het nieuws komt de waarheid? En als iets niet in het nieuws komt bestaat het niet meer? Hoe denk je dat het gesteld is met het gat in de ozonlaag? |
Ben al 15 jaar vegetariër...
|
Gewoon geen vlees meer eten.
Meat is murder. |
Citaat:
Maar bv een steak, dat is wel meer dan 20 jaar geleden. En ik weet alleen dat het naar bloed smaakt. Eén keer had ik een soort van Irish Pie gekocht en dat was zgn met champignons. Had ik daar plots een lijk-smaak in mijn mond, bleek er varkensvlees in te zitten. Als je dat al zo lang niet meer gegeten hebt, dan is dat toch vies!! Totaal onnatuurlijk om dat soort ellende in je lichaam te stoppen. |
Citaat:
ps u bent politiek correct? hoe kan u leven met het toestaan van halal slachten in ons landje???? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be