![]() |
Kan het kongres van de tsjeven de boel nog redden?
Als het kongres van de tsjeven volgende zondag hun leiding een ernstige waarschuwing geeft, en een opdracht om de zaken onmiddellijk op orde te stellen:
- terugtrekking uit de federale regering: Leterme zijn ontslag, laat le roi de Laeken maar een franstalige formateur het eens proberen - terugtrekking uit de Vlaamse regering: Peeters zijn ontslag en opnieuw onderhandelen van de regeringsverklaring en op beide nivo's onderhandelingen vanuit het kartel, kunnen de tjseven dan nog de meubels (zijnde: het belang van Vlaanderen) (zijnde het voorkomen van een pikzwarte zondag bij de volgende verkiezingen) redden ? |
Neen,
De beschadiging is dermate groot dat de dingen niet meer kunnen teruggeschroefd worden. De opperTsjeef heeft een Tsjevenstreek uitgehaald die nooit gezien is. Het mes in de rug van de kartelpartner... De anderen in de Cdv stonden erbij en keken ernaar. De Cdv heeft zichzelf verkocht voor een bord bedorven linzensoep. Komt nu verzwakt uit de arena, met een uiterst zwakke leider. |
Citaat:
Maar de week is nog niet voorbij, en ergens, hoe naief ook, hoop ik nog op een bekering. |
Ik ben er 100% zeker van dat de CD&V uit de regering treedt...
Als Christelijke partij mag men toch geen zelfmoord plegen... :oops: :-D :cheer: Jubel, jubel Kathleen Cools... De objectieve berichtgeving heeft gewonnen … Maak ze barones! :cheer: |
http://forum.politics.be/showthread.php?t=112322
had deze draad niet gezien, maar die congresgangers kunnen alle militante steun gebruiken |
ondertussen blijkt dat de top van CD&V wel degelijk het einde van Leterme wou, maar deze weigerde:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...3-641492.shtml ik heb het wel in Le Soir moeten lezen, staat dit in de Vlaamse kranten?? |
Citaat:
Er staat iets in de andere kranten, maar lang niet zo straf !! We moeten oppassen, en zeker die Waalse kranten zomaar geloven. Straf? Ja, ik vind dat straf: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vermoed dat er binnen de Cdv aardig wat woordjes uitgewisseld worden nu.
De reacties zullen wel komen. Als ze tenvolle beseffen wat ze gedaan hebben. |
Citaat:
ACW heeft het kartel de nek omgewrongen omdat het onverwacht toch Belgische evenwichten (en de transfers) in gevaar leek te brengen ... |
Citaat:
Hoop op de Cdv ?? Dit schreef ik in juli. " Wevertje Wevertje aan de wand Uitstappen, manneke...want Je zal kunnen getuigen De Tsjevekes gaan buigen En Wevertje staat verwezen te staren Met alleen zijn piemeltje in zijn hand " |
Kartelpartner
Citaat:
;-) |
Citaat:
CD&V heeft haar doodvonnis getekend. |
CD&V heeft haar doodvonnis getekend
Dit is inderdaad worst case scenario voor de CD&V, de partij kan geen kant meer op, of ze moet 180° draaien en toch nog de regering laten vallen |
De tsjeven zullen toch diep door het stof moeten kruipen om het kartel nog te redden. Ik heb op die 4 jaar BDW nog niet zo gedecideerd gezien.
|
Citaat:
Nu nog de nationalisten op één lijn krijgen. Ook goede zaak, maar moelijker. Maar een mens mag toch hopen, nietwaar? |
Citaat:
² |
Citaat:
En als figuren zoals BDW en FDW daarvoor van het toneel moeten verdwijnen zij het maar zo. |
Citaat:
|
Jullie verwachten werkelijk dat BDW zijn levenswerk gaat stoppen, namelijk het vechten tegen het VB?
|
Citaat:
(van NVA weten we al dat ze niet achetr posten vissen) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Komaan, laat U maar eens goed gaan...:-D
Evenwel niet vergeten dat het dankzij het kartel is dat men zo 'ver' staat... en dat er uiteindelijk toch een staatshervorming zal komen... Ik besef wel dat het met een partij die op de zijkant geparkeerd staat wel gemakkelijker zal zijn... Alhoewel sommige niet onbelangrijke personen van die partij nog niet eens op een betoging geraken... :-D ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Andere én betere. Simpel. |
Citaat:
Geloof jij nu echt dat die staatshervorming er komt (voor juni 2009)? Ik voel mij niet geroepen om het VB te verdedigen maar toch even dit opmerken : ze staan aan de zijkant geparkeerd maar daar hebben ze niet zelf voor gekozen. Dus het is intellectueel oneerlijk om hen dat te verwijten. Ik betwijfel ook wel of ze staan te springen om echt mee te doen (in een coalitie), maar zolang ze geen eerlijke kans gekregen hebben om dat te doen kun je dat het VB niet verwijten. |
Er komt geen staatshervorming, precies zoals leterme en het ACW, OVLD en de Walen het willen.
Er zijn er hier die nog steeds alle heil voor Vlaanderen verwachten van Begicisten. Zet de oogkleppen af beste mensen, uw zicht zal ruimer worden. |
Ik heb de indruk dat NV-A ten minste op één punt zich nu achter VB schaart nl. het geloof dat de Vlaamse onafhankelijkheid nu bereikt moet worden via een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring ; waar men vroeger geloofde in een permanente onderhandeling tot men uiteindelijk "de facto" een onafhankelijke staat Vlaanderen zou hebben. Door "La page blanche" in de vuilbak te gooien eindigt de "staatshervormingssympfonie" en neemt de vlaamse verkiezingsstrijd een aanvang :
enerzijds partijen die een onderhandelde "oplossing" van het "belgische vraagstuk" voorstaan tegenover die partijen, die een dialoogloze conflictsituatie voorstaan. Wat mij persoonlijk sterk opvalt is de toenemende verdeeldheid tussen de diverse vlaamse politieke partijen, waar ook de niet-traditionele partijen zich met een relatief klein aantal kiezers, zich steeds sterker tegen elkaar afzetten en de traditionele "grotere" partijen in een razende vaart aanhang verliezen zodat we evolueren naar een partijpolitieke balkanizering van Vlaanderen met een twintigtal 5 % kiesdrempelpartijtjes. Dat zulke toestand ongezond is, daar moet ik toch geen tekening van maken ? |
Citaat:
dit blijkt de nieuwe CD&V truuk : Waalse eisen verpakken als eigen doelstellingen ... toegeven toegeven toegeven nu de N-VA eruit is als lastige disgenoot die de Vlaamse kiezer zou kunnen inlichten over alle toegevingen die de traditionele partijen bereid zijn te doen ... gaan we nogal een staatshervorming krijgen hoor ... een Belgische wel te verstaan ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In het beste geval komt er een "oplossing" voor BHV (omdat dat nu eenmaal moet, alhoewel) in ruil voor wat extra (permanente) faciliteiten, wat extra grond of zelfs een corridor... |
Citaat:
Milquet en Weverke zijn oponenten maar respecteren elkaar tenminste. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be