![]() |
Mag IJsland toetreden tot de EU?
Ik heb net naar NOVA gekeken op de NOS. De IJslandse Kroon is ineengestort door de financiele crisis. Het leven is een stuk duurder geworden. Mensen zijn hun spaargeld kwijtgeraakt. Veel IJslanders willen nu lid worden van de EU en de euro invoeren. Vinden jullie dat IJsland lid mag worden? Ik hoop dat de EU op korte termijn onze IJslandse broeders hulp aanbiedt.
|
Als ze al het geld betalen dat ze schuldig zijn aan de Europese landen, niet eerder.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ijslanders is goed volk. Ik heb pro gestemd.
|
En wat als die IJslanders nu allemaal naar hier komen en hun ijsberen meenemen?:lol:
|
Citaat:
|
Natuurlijk zijn de IJslanders welkom.
|
Citaat:
|
Neen. Die stakkers hebben al meer dan genoeg miserie.
|
IJsland is een gokpaleis.
De afgelopen jaren wilde ze niet bij de EU en nu ze failliet gaan mag Europa de puinhoop opknappen. We beginnen hier niet aan. Laat een van de lidstaten IJsland overnemen, tegen een redelijke prijs. 300.000 inwoners is te klein om een zelfstandige staat te zijn. |
neen, 't is niet omdat zij hun land verneuken dat de EU hun binnen moet pakken.
De EU is geen liefdadigheidsinstelling, he. Ons land daarintegen :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Dus, IJsland kan niet zelfstandig blijven en het kan niet worden opgekocht. Wat dan? |
Citaat:
|
Ik heb een betere vraag. Mag de EU blijven bestaan.
|
Ik zou geen enkel probleem hebben met Ijsland binnen de EU.
|
Kunnen die Scandinaafstjes ne keer geen efforreke doen? Denemarken zal niet goed gaan vrees ik. Noorwegen bijvoorbeeld, die hebben toch al bijna dezelfde vlag. En die haringstinkers hebben petroleum en aluminium!!
Toch liever Ijsland dan pakweg Montenegro of Kosovo ze. Allez, stel u eens voor in de Rue d'Arschot Ijslandse ipv Bulgaarse en Roemeense sletten. :lol: |
Indien ze dat zouden willen zijn ze op termijn welkom. Maar dan moet eerst hun economie stabiliseren. De EU wacht overigens best wat met het opnemen van nieuwe leden.
|
-
|
Citaat:
Iets waar de "Nieuw-Noren" (de inwoners van Noorwegen ;) )ongetwijfeld geen enkel probleem mee zouden hebben,maar die WILLEN zelfs niet in de EU...tiens..tiens.... het komt er dus niet van.....en ik zie er het nut niet van in |
Zeker weten als Europees land
|
Als IJsland aan de toetredingscriteria voldoet en de IJslanders wensen toe te treden tot de EU dan zijn ze welkom.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs de hooghartige Zweden beginnen serieuze nattigheid te voelen. De euro? take it or leave it! Zij hebben gekozen, dat ze nu maar 'assumer' zoals de Fransen zo mooi kunnen zeggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat hebben we bovendien gemeen met de Bulgaren en de Roemenen? Maar daar heeft niemand ons ooit iets over gevraagd hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Impliceert dat ook het bestaan van een slecht volk? |
Citaat:
Als je idd niet hebt gestemd, dan heb je weinig recht van spreken, vind ik. Je kan niet verwachten dat de politiekers bij iedereen langs huis gaan. Als je wel hebt gestemd, kan je 'goed' hebben gestemd, met andere woorden dan heeft de politieke partij van je keuze gehandeld zoals jij zou willen dat die handelde. Je kan ook 'fout' hebben gestemd, in die zin dat je politieke partij anders handelde dan je verwachtte. Maar zelfs als je 'goed' had gestemd, had je pech. De meerderheid van de politiekers heeft tot toetreding van Roemenië en Bulgarije besloten. Zo werkt democratie nu eenmaal. Jouw gelijk is niet altijd het gelijk van iedereen. |
Ijsland is samen met Noorwegen, Liechtenstein en Zwitserland een van de leden van de Europese Vrijhandels Associatie (EFTA). De vroegere leden-lidstaten van deze associatie (UK, Portugal, Denemarken, Finland, Oostenrijk, Zweden) werden inmiddels allen EU lidstaten. EFTA heeft een speciaal statuut in dat ze genieten van de voordelen van de EU doch geen deel uitmaklen van de andere niet economische vrijhandelscomponenten van de EU. Ik zou dus niet weten waarom een land als Ijsland geen EU lidstaat zou mogen worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien profiteren ze met hun banken van de witwassers en de zwartspaarders. Laten deze staatjes zich maar bij Rusland aansluiten, ze passen daar beter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom hebben ze bij de Europeese bank aangeklopt voor de nodige miljarden? Ze krijgen nu geld van Rusland .Het lijkt me voor Rusland geen probleem om een staatje van 300.00 inwoners er bij te nemen. |
Citaat:
En nogmaals: vragen de IJslanders lid te worden van de EU? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be