![]() |
Eén kind politiek
Is er eigenlijk een partij in België die een één kind politiek voorstaat ?
Eén van de onderliggende redenen voor de crisis is volgens sommigen overbevolking. Vele denkers schrijven hierover maar in de politiek hoor je meestal net het omgekeerde verhaal. Meer kinderbijslag, meer geld voor kinderopvang, ... . Men stelt alsof men daarmee de vergrijzing gaat oplossen maar minder kinderen betekent minder geld nodig voor hen en meer geld over om de vergrijzing te betalen. Ons leefmilieu ziet enorm af door de overbevolking. Wordt het eens geen tijd om serieus na te denken en het mes in de eigen buik te zetten ipv steeds maar naar Afrika, China en India te verwijzen als grote boosdoenders ? |
De overbevolking heeft te maken met negers en Aziaten, niet bij het blanke volk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
he waarom zijn we dan van 9M inwoners geevolueerd naar 10.5miljoen inwoners ?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En zelfs na 1945 zijn we niet bij de pakken blijven zitten. Abortus en euthanasie laten ons toe om elk jaar tienduizenden bronnen van vervuiling vakkundig te elimineren. Dit is trouwens maar een begin, we gaan die wetten nog uitbreiden en wie weet zullen we ooit mensen mogen euthanasieren die teveel vervuilen ! Kortom, er is nog hoop met ons. Neen, ik vind de wereld nogal ondankbaar. Dat men ons toch een beetje krediet gunt voor onze inspanningen. PS : Je kan ook zelfmoord plegen als je vind dat er teveel mensen op aarde rondlopen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als men echter nagaat dan is het Westen er niet vooor verantwoordelijk. De immense stijging van de overbevolking gebeurd hoofdzakelijk in Gans Afrika en bepaalde delen van Azië en Zuid-Amerika. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Touché. |
Citaat:
|
Citaat:
|
België en Nederland horen bij de dichtbevolkste landen ter wereld.
|
Citaat:
|
Er is geen sprake van overbevolking op dit moment, wel van een te snelle groei die op termijn tot overbevolking kan leiden.
Volgens diverse wetenschappers (ondermeer van de VN en Scientific American. Ik zoek de bronnen eens op) kan de aarde tot 60 miljard mensen tillen. Zowel qua voeding als huisvesting en primaire behoeftes. Maar natuurlijk niet op de huidige manier van produceren en consumeren. De kern van de zaak is de kunstmatige schaarste die gecreëerd wordt omdat bijzonder veel rijkdom en macht geconcentreerd wordt in bijzonder weinig handen. Een structurele en fundamentele herverdeling is noodzakelijk. Een ander punt is natuurlijk de toegang tot gezondheidszorg en meer bepaald reproductieve rechten. Uit onderzoek blijkt dat meer dan 360 miljoen vrouwen ter wereld hun laatste kind eigenlijk niet wilden maar geen toegang hadden tot voorbehoedsmiddelen. Als we ervoor zorgen dat alle vrouwen ter wereld zélf kunnen beslissen over het al dan niet krijgen van kinderen, zullen er heel wat minder geboren worden. Eén op drie geboortes is onbedoeld of bewust gekozen. Ook de hele tegenstelling blank/zwart of Noorden/Zuiden is foutief. Nog geen twee generaties geleden kregen mensen hier ook vaak 6, 7 of meer kinderen. Dat is veranderd door alfabetisering, toegang tot gezondheidszorg en feminisme. Al die zaken zijn gerelateerd aan welvaart. Kort en wat simpel gesteld: rijke mensen hebben minder kinderen dan arme mensen. Als je dus iets aan de bevolkinsaanwas wil doen moet je zorgen dat mensen in het Zuiden toegang krijgen tot onderwijs, gezondheidszorg en dat vrouwen zelf kunnen beslissen. Wie uitgaat van de stelling dat er overbevolking is, komt uit bij de vraag wie op welke manier moet verwijderd worden. Let daar dus mee op. Citaat:
|
Citaat:
Als ik gewoon in mijn omgeving kijk: nergens enige abortus, maar toch hebben ze allemaal slechts één tot twee kinderen. hoekandanahé? |
Citaat:
|
Citaat:
Over abortus heb je ongelijk. Niemand zal daar over zitten stoefen maar als je een bepaalde leeftijd bereikt en je een optelsommetje maakt van alle mensen van wie je weet dat ze het gedaan hebben ... Voor de rest heb je uiteraard groot gelijk. Maar dat is net mijn punt : Je kan het Westen niet verwijten dat het niets doen aan overbevolking. Dat is nu echt een domein waar het belachelijk wordt om ons weer eens met alle zondes Israëls op te zadelen. |
Volgens mij ben jij gefixeerd met die abortus.
Ooit een lief gehad dat een van je succesvolle spermatozoiden heeft laten verwijderen of zo? Abortus verandert helemaal NIKS aan de bevolkingsgroei. als je constant onbeschermd sex hebt en je wil slechts twee kinderen, dan kan het zijn dat je 50/60/70 keer abortus moet plegen.... je kan namelijk élke maand zwanger worden. Denk jij dan dat er anders 50/60/70 extra kinderen zouden worden geboren?????? |
Citaat:
Migratiestop? Verplichte pil voor migranten? Of is het toch onze schuld? |
Citaat:
Bij perfect gebruik is de pil 99,5 tot 99,9 % betrouwbaar. Maar in de praktijk wordt per jaar ongeveer 3% van de vrouwen die de pil slikt toch zwanger. Dit is te wijten aan gebruikersfouten. De betrouwbaarheid van de pil neemt sterk af als je: · één of meer pillen vergeet. Tussen twee pillen mag nooit meer dan 36 uur zitten. · de stopweek langer maakt dan 7 dagen. · diarree hebt. Bij waterige diarree langer dan één dag moet je gewoon doorgaan met slikken, maar daarnaast condooms gebruiken. Is je maag weer hersteld, blijf dan nog 7 dagen condooms gebruiken. · binnen vier uur na het innemen van de pil moet braken. Neem dan opnieuw een pil, maar wel uit een reserve strip. Bij langdurig braken (langer dan 4 uur) moet je t/m 7 dagen nadat je gestopt bent met braken condooms gebruiken. · bepaalde geneesmiddelen slikt. Krijg je medicijnen voorgeschreven of koop je deze bij de apotheek, ga dan even na of deze inwerken op de pil (bijvoorbeeld door de bijsluiter goed te lezen) . Huisartsen vergeten je wel eens te waarschuwen. bron |
Citaat:
Ik ben 56 en heb twee kinderen. Ik wéét hoe de pil werkt schat. |
Citaat:
Maar is het niet nodig voor u om dit te weten kan het misschien voor iemand anders op dit forum goed zijn nadat ze uw post gelezen hebben |
Citaat:
|
Indien je de pil correct neemt is die praktisch voor 99.9% veilig.
Natuurlijk, indien je de pil NIET correct neemt, dan is dat niet veilig. Maar je hebt gelijk om het nog eens te herhalen, ik hoor hoe langer hoe meer van jonge vrouwen dat ze die pil soortement �* fure �* mesure innemen of als regulator voor hun regels (ik vertrek binnen twee weken op verlof, dus stop ik nu maar al met de pil, dan heb ik eerst al mijn regels gehad...8O) en dan verschieten ze dat ze zwanger zijn! |
Citaat:
Ik ben begonnen met een ironische post die het "Weg met ons" denken tot in het absurde doortrekt. Daarvoor had ik abortus en euthanasie nodig. Voor u was dat blijkbaar een trigger alert. Iets van "Aha, daar loopt er nog eentje. Ten aanval." Ik vind abortus vreselijk maar of het invloed heeft op de bevolkingsgroei? Geen flauw idee. Ik vemoed dat het ergens een invloed heeft maar je hebt natuurlijk gelijk als je poneert dat de anticonceptiemiddelen een veel grotere invloed hebben. Uiteraard is DAT de doorslaggevende factor in combinatie met de vrouwdenemancipatie. Ik zie wel een bijkomende factor : welvaart. Als de welvaart toeneemt daalt het aantal kinderen, dat merk je in bijna alle landen. Voor de rest reageerde ik en passant op die "nergens een abortus" van jou. Ik ken persoonlijk twee vriendinnen en twee familieleden die het gedaan hebben. En het zullen er zeker meer zijn in mijn omgeving, want wie gaat dat nu tijdens het apertitief vertellen. Dus, neen, niet "nergens een abortus". Dat is dan de aanleiding voor jou om te speculeren over mijn sperma. Dat mag gerust, maar dat wekt wel de indruk dat jij en niet ik bijzonder geboeid bent door dit thema. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wel dan zal die blanke bevolking wel geen probleem hebben met een één kind politiek zeker. :-) |
Abortus doet niet veel aan bevolkingstoe of afname. Tenzij je het hebt over de gevangenisbevolking.
|
Citaat:
Blijkbaar weet jij ook niet goed hoe die pil werkt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be