![]() |
Voor wanneer eindelijk de politieke moed: rookverbod in kaffees?
Uit een parlementaire vraag van Sarah Smeyers, geeft Onkeldings, die zich zou moeten bezig houden met volksgezondheid, toe dat er een probleem is van luchtkwaliteit in kaffees waar gerookt wordt.
Bron: nieuwsbrief van nva over parlementaire initiatieven Tsja, het vraagt wat moed om op te treden in het algemeen belang. Sommigen vrezen "den arbaaider" die wel via zijn vakbond een veilige werkplek eist (en nog terecht ook nondedju), maar voor de rest in onwetendheid gelaten wordt en dus nogal kortzichtig reageert. Zolang er onwetendheid is, "is het geen probleem waar de mensen mee bezig zijn". Vrijheid en blijheid, zegt het spreekwoord Maar vrijheid in onwetendheid, is dat ook blijheid? En is dat wel vrijheid? Citaat:
|
t' is hier nog niet genoeg failliet aan het gaan dat ze er nog een schepje bovenop moeten doen.
tsss... Wat een enorm triestig land is dit hier. |
Citaat:
|
Citaat:
Rookvrije cafées zijn overigens toch niet verboden? |
Citaat:
|
Dat ze liever roken op straat verbieden en in cafés niet. Een café hoef ik niet binnen maar de straat op wel, en die ligt dan nog vol peuken ook.
|
Citaat:
|
De EU is er werk van het maken....
Even geduld en Belgie wordt gedwongen ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iemand die elke week op een skateboard kruipt & dan achteraf komt zagen hoeveel pijn hij heeft, vind ik ook aanstellen. Wie het risico keer op keer opzoekt & dan begint te janken, stelt zich imo aan, ja. |
Ik raad nog steeds nieuwe vrienden aan, als ze jou zo hard dwingen naar plekken te gaan waar je na een half uur al met tranende ogen buiten moet gaan.
|
Zoek maar met iemand anders ruzie. Hier heb ik ècht geen zin in.
|
Citaat:
Ik hoop dat ik u heb geholpen met uw tranende-ogen probleem. En kijk - geen overheid nodig! Wat een verademing moet dat zijn: naar jezelf kijken om je eigen problemen op te lossen! Glad I could help! |
Citaat:
|
Dit weekend ben ik toevallig binnengestapt in een volledig (en vrijwillig) rookvrij etablissment in Deurne bij Antwerpen, en het zat daar tjokvol. De patron beweerde dat hij méér volk had dan vroeger, in plaats van minder. En ik kwam er buiten zonder de zure stank van verschaalde rook in mijn kleding. Zalig.
|
Citaat:
Het zou idd goed zijn moesten ze dit eindelijk verplichten |
Citaat:
Ge snapt er dus echt nix van eh gij :D Maja, da verbaast me niet ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Dus haar vrienden willen dat ze op café gaat, waarbij ze na een half uur met tranende ogen moet gaan lopen. Dan raad ik inderdaad aan dat ze andere vrienden zoekt. Zo'n klootzakken. U mag altijd de fout uitleggen, hoor. |
Citaat:
Ik rook namelijk niet. |
Citaat:
Ik zie dat er behoefte is aan verplichtingen. Raar dat ze in andere draadjes dan weer (bijna) allen voor jointjes en pillen zijn. ps; op meerdere overname website's staan bijna alle café's en restaurants over te nemen. Waarschijnlijk kunnen ze de drukte van de rookvrije klanten niet langer meer aan. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Wie zijn ze? |
Citaat:
|
Citaat:
Dit weekend ben ik toevallig binnengestapt in een volledig (en vrijwillig) rookvrij etablissment in Deurne bij Antwerpen, en het zat daar tjokvol. De patron beweerde dat hij méér volk had dan vroeger, in plaats van minder. En ik kwam er buiten zonder de zure stank van verschaalde rook in mijn kleding. Zalig. |
Citaat:
|
Citaat:
HEERLIJK ! |
Citaat:
Je simplistisch verwijt ken ik al lang. Dat neemt niet weg dat dit soort voorstellen het ontnemen van individuele verantwoordelijkheid is. Wat is er pragmatisch aan een samenleving vol schapen creëren? |
Citaat:
Ik ben bovendien ook niet zo te vinden voor de beledigende persoonlijke opmerkingen. |
Citaat:
|
|
Uw vrienden laten u naar cafes gaan waar jij na een half uur wenend moet weggaan en ik mag niet zeggen dat dat klootzakken zijn? :s
Jij bent een goed mens, dat je, ondanks dat uw vrienden u zoveel pijn doen, ze nog steeds verdedigd! |
Citaat:
|
Citaat:
Och, als mensen maar kunnen zanikken.... En als de rokers aangepakt worden, zullen ze wel weer iets anders vinden, als ze maar lastig kunnen doen. En zich aanstellen.....:roll: |
Citaat:
|
Citaat:
U heeft zelf gezegd dat dit zaken zijn die gebeuren in uw omgeving; ik vind dan dat uw vrienden klootzakken zijn, ja. (Natuurlijk, voor alle duidelijkheid, enkel zij die u dit aandoen. Ik ben zeker dat u ook vriendn heeft die u dat niet aandoen. Ik neem enkel de klootzakken van 'vrienden' van u op de korrel die u meenemen naar dit soort zaken, goed wetende dat u na een half uur al weg moet, met tranende (dus pijn?) in de ogen. U bent inderdaad een prachtmens dat u dit soort van vrienden blijft verdedigen, ook al doen ze u nog zo'n pijn, maar ik kan alleen maar dit zeggen: zo'n vrienden zijn geen vrienden! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be